Doczekali się. Rusza projekt odbudowy trasy kolejowej Świdnica - Jedlina

Michał Wyszowski | Utworzono: 2016-08-25 13:11 | Zmodyfikowano: 2016-08-25 13:11
A|A|A

Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany w 2000 roku. Dwa lata temu ta trasa została przeznaczona do rozbiórki, jednak po protestach samorządowców oraz Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego od tego odstąpiono. Odcinek o którym informujemy jest kluczowy dla ruchu turystycznego w Świdnicy, Walimiu czy Jedlinie Zdroju.

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem studium wykonalności. PLK podaje, że projektowanie i prace budowlane mogą ruszyć w lipcu 2018 roku. Koniec przebudowy, na razie podawany jest na rok 2020. Finansowanie projektu wygląda następująco: 33 mln złotych to wkład własny PKP Polskich Linii Kolejowych, 74 mln złotych to środki przekazane w ramach ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej.


Wójt gminy Walim Adam Hausman, podkreśla, że dla nich to historyczny moment.

Teraz przygotowanie papierów, za dwa lata prace budowlane. To jedna z najpiękniejszych tras w Polsce. Umowa na finansowanie projektu już została podpisana, wykonawcą będą Polskie Linie Kolejowe. O szczegółach mówi Radiu Wrocław przedstawiciel kolei, Andrzej Kudła.

Przypomnijmy, że do zrobienia jest również odcinek Wrocław Główny – Świdnica Kraszowice. Ma kosztować około 100 mln złotych. Środki będą pochodzić z projektów RPP.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~d112
2016-08-27 09:11:29
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -5
Może nie na temat ale linia kolejowa Kłodzko - Wałbrzych przeżywa swoje złote dni gdzie stała się kluczowa(!) bo jest to jedyna droga kolejowa w stronę Kłodzka/Kudowy w związku z remontem w Kamieńcu Ząbkowickim. Gdyby PKP tak jak KD uruchomiło pociągi objazdem przez Nową Rude linia by mogła dojść do bliskiego obciążenia jak w w okresie międzywojennym, ale i tak pierwszy raz od wielu wielu lat Nowa Ruda odzyskała bezpośrednie połączenie z Wrocławiem choć na chwile. Swoją drogą to najdłuższe w tej chwili połączenie gdzie praktycznie ponad połowa trasy wiedzie przez Sudety prawie 180km i nie zliczona ilość tuneli oraz wiaduktów
~Parodia
2016-08-26 21:08:02
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 3
Największa strata unijnej kasy w histori dolnego śląska. Poczekamy zobaczymy - ale to sprawa dla prokuratora kto,zdecydował o takiej dotacji ? Pomysł jednego burmistrza i jego popleczników, miliony z aglomeracji wałbrzyskiej zamiast na remonty dróg pójdą na turystyczną zabawkę
~bartek
2016-08-26 20:25:47
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 6
Wywalanie pieniędzy w błoto. Te pociągi będą wozić powietrze, tam nawet busom nie opłaca się jeździć.
~bartek
2016-08-26 20:25:27
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 5
Wywalanie pieniędzy w błoto. Te pociągi będą jeździć powietrze, tam nawet busom nie opłaca się jeździć.
~Tomek
2016-08-26 09:16:07
z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Ocena: 9
5 mln zł za kilometr odnowienia torów, ktoś chce mocno zarobić.
~bbb
2016-08-26 08:08:00
z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Ocena: -5
Bardzo dobra decyzja i ukłony za słuchanie głosu ludu, co niestety jest w naszej rzeczywistości politycznej - wyjątkowym zjawiskiem. Super!!!
~kopek
2016-08-26 07:55:38
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: -7
Brawo ,brawo ,brawo ! nie samym chlebem człowiek żyje i wiedzą o tym nawet Niemcy.Mędrków i krytykantów ci u nas pod dostatkiem i zawsze wszystko ich "spienia" jak Zabłockiego na mydle...
~kto tam będzie jeździł?
2016-08-25 22:26:10
z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
Ocena: 5
W międzyczasie zmienią się władze województwa i odstąpią od idiotycznego pomysłu, bo akurat ta linia z wszystkich na Dolnym Śląsku jest najmniej sensowna do reaktywacji. Nie trzeba wiele oleju w głowie żeby zauważyć, że pociągi tam będą woziły powietrze - odpowiedzialność za ten bubel spadnie na nowe władze województwa. Politycy wbrew pozorom też myślą i nikt nie weźmie tego kukułczego jaja.
~KochamBoga
2016-08-25 21:03:54
z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Ocena: -4
No cóż widać, że rozwój kolejnictwa w czasach PRL-u był celowy i z sensem. Natomiast dzikie likwidowanie, szukanie zysku przez oszczędności jest ślepym niszczeniem Polski. Szkoda, że tak późno, że tak wiele torów trzeba było rozebrać.
~xdamian
2016-08-25 16:50:51
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: 4
wypadało by jednak w artykule zamieścić mapkę i zaznaczyć o jaki odcinek chodzi :P
~tom1906tsw
2016-08-25 14:50:51
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 1
Na pewno przy takiej rodbudowie linii trzeba będzie wsiąść pod uwagę lokalizacje przystanków kolejowych tak aby były korzystnie ulokowane dla podróżnych.
~kaja
2016-08-25 13:25:28
z adresu IP: (95.48.xxx.xxx)
Ocena: 0
to zdjęcie dworca z Zagórza jest nieaktualne. Budynek jest po remoncie dachu.pozdrawiam!
Reklama