Antek zwycięzca. Chłopczyk wjedzie do szkoły na swoim wózku

Michał Wyszowski | Utworzono: 2016-09-07 16:57 | Zmodyfikowano: 2016-09-07 16:57
Antek zwycięzca. Chłopczyk wjedzie do szkoły na swoim wózku - fot. Michał Wyszowski
fot. Michał Wyszowski

Zwyciężył zdrowy rozsądek. Po nagłośnieniu sprawy przez Radio Wrocław, 9-letni Antek z Jaźwiny będzie mógł wjechać do szkoły na elektrycznym wózku inwalidzkim. Dzisiaj w tej niewielkiej szkole zjawili się pracownicy z Biura Rzecznika Praw Dziecka. Po ich kontroli dyrektorka placówki zmieniła zdanie. Chory na zanik mięśni chłopczyk będzie mógł swobodnie poruszać się po szkole na swoim wózku. Dzisiaj w szkole odbyło się bardzo gorące zebranie w tej sprawie. Rodziców Antka wspierało nielicznego grono osób, wśród nich Katarzyna Ziętek:

Z ostatecznej decyzji zadowolona jest matka chłopca Edyta Chmielnicka – Kozak:

Przypomnijmy, że wcześniej dyrekcja nie zgadzała się na wjeżdżanie wózkiem do placówki. Argumentowała, że jest on niebezpieczny i może nawieźć brudu. Chłopiec wcześniej musiał go zostawiać pod... podjazdem dla niepełnosprawnych. O zmianę tej decyzji walczyli rodzice, którzy zrozpaczeni rozważali przeniesienie chłopca do innej szkoły a także o pomoc poprosili Radio Wrocław.

A tak wyglądała cała historia Antka (Materiał opublikowany w piątek, 2 września)

"Jest za duży, zbyt niebezpieczny i brudny" - absurdalna sytuacja w szkole podstawowej w Jaźwinie obok Łagiewnik. Dyrektorka placówki odmawia wpuszczenia do środka ucznia na elektrycznym wózku inwalidzkim.

Chodzi o 9-letniego Antka, który choruje na bardzo dotkliwą dystrofię mięśni. Bez specjalnie dopasowanego wózka praktycznie nie funkcjonuje. Jego mama, Edyta Chmielnicka – Kozak jest oburzona tą decyzją:

Według dyrektora placówki, Barbary Dorużyńskiej dziecko na terenie szkoły ma przygotowany fotelik rehabilitacyjny i na nim powinno spędzać lekcje.

- Ten wózek jest gabarytowo większy, zajmuje miejsce w klasie jest przeznaczony do jazdy po nierównościach, to wózek terenowy. Dbam o bezpieczeństwo wszystkich uczniów – tak swoją decyzję wyjaśnia dyrektorka szkoły w Jaźwinie, Barbara Dorużyńska. Nie zgadza się na wjeżdżanie wózka do placówki. Według niej Antek na terenie szkoły powinien przebywać w foteliku, a wózek czekać pod budynkiem. - Dziecko ma przystosowane miejsce do pracy, ma podjazd, są dostosowane toalety, pomoc nauczyciela wspomagającego – wylicza szefowa szkoły.

Na nasze pytanie czy prawo zabrania wjazdem takim wózkiem do szkoły odpowiedziała: „Nie ma regulacji prawnych. Nie zabrania i nie pozwala”. Matka Antka podaje, że dopytując o powody tego zakazu usłyszała, że wózek nie jest mile widziany, bo m. in. "wwozi do szkoły całe śmieci i brud".

Elektryczny wózek był marzeniem całej rodziny. Kosztował kilkanaście tysięcy złotych, na jego zakup zbierano m. in. podczas Wro Runway Run. - Antek dorósł do tego wózka. Kupiliśmy go w kwietniu, przez trzy miesiące do czerwca jeździł nim w szkole, nie było żadnego problemu – mówi mama, Edyta Chmielnicka – Kozak. Kobieta podkreśla, że komuś kto nigdy nie stykał się z takim problem, ciężko wyobrazić sobie, co taki wózek może oznaczać. Dzięki niemu, chłopczyk nabrał ochoty na życie.

W ubiegłym roku szkolnym, Antek przez trzy miesiące wjeżdżał tym wózkiem do szkoły. Problem pojawił się dopiero teraz. W dodatku szkoła w ostatnich latach została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest podjazd, szersze drzwi, zlikwidowano próg. Wjazd wózkiem na teren placówki nie jest żadnym problemem.

Minister Edukacji, Anna Zalewska, która dziś brała udział w rozpoczęciu nauki w szkole w Cierniach, chce osobiście interweniować w tej sprawie, zaznacza jednak, że najpierw musi dokładnie sprawdzić przyczyny konfliktowej sytuacji:

Swoje zdziwienie wyraził także burmistrz Świebodzic, gdzie do szkół też uczęszczają niepełnosprawni uczniowie i żaden z nich nie ma takich problemów, jak Antek w Jaźwinie.

Interwencje w tej sprawie już zapowiedzieli dolnośląski kurator oświaty Roman Kowalczyk oraz Marek Michalak, rzecznik praw dziecka.


Komentarze (127)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~oko2018-10-01 10:17:03 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Hmm z jednej strony powinien móc wjechać ale z 2 strony ten wózek rzeczywiscie wielki a dzieci są głupie jak to dzieci. Może jednak powinien mieć zmienny wózek albo ten wózek z blokada predkosci
~dodo2016-09-09 21:12:43 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Prawa 9-letniego Antoniego zabezpieczone - Opublikowane na Rzecznik Praw Dziecka Po interwencji Rzecznika Praw Dziecka 9-letni chłopiec z niepełnosprawnością znów może w pełni realizować swoje prawa. Decyzja dyrekcji szkoły zabraniająca poruszania się po szkole elektrycznym wózkiem została cofnięta. Decyzja dyrektora szkoły naruszyła nie tylko elementarne prawa dziecka określone w ratyfikowanej przez Polskę w Konwencji o prawach dziecka i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych ale wręcz pozbawiała dziecka wolności – mówi Marek Michalak. Rzecznik Praw Dziecka po powzięciu wiadomości o wydanym przez dyrektora szkoły zakazie poruszania się na wózku chłopcu z niepełnosprawnością zlecił podjęcie interwencyjnych czynności kontrolnych w Szkole Podstawowej w Jaźwinie. Natychmiastowa reakcja Rzecznika doprowadziła do cofnięcia krzywdzącej dziecko decyzji. Antoni może poruszać się po szkole w swoim nowoczesnym wózku, korzystając z niego podczas przerw i zajęć lekcyjnych. W liście do Rzecznika rodzice chłopca podkreślili: " ...dobro Antka i jego kolegów jest najważniejsze. Jesteśmy pewni, że szybka reakcja Rzecznika Praw Dziecka zapobiegła dalszej niekontrolowanej eskalacji problemu".
~....2016-09-07 22:48:45 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Pani Edyto choć osiągneła pani to czego chciała to nadal będzie pani nieszczęśliwą osobą i przykrą dla otoczenia ,bo pani nienawidzi samej siebie a co dopiero jeśli chodzi o innych ludzi.
~Ania.mania2016-09-07 19:09:29 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Na miejscu rodziców rozdalabym dzieciom telefony z kamerami i na każdej przerwie robilabym relacje ze szkoły. A jak coś się komus stanie polecialabym do Polsatu, bo Pani Mamusia Antosia poleciała do TVN. Antek trzymaj się! Siema masz matke, ale to nie Twoja wina. Obyś nie poszedł w ślady swojej marki...
~Wegef2016-09-07 04:33:18 z adresu IP: (95.160.xxx.xxx)
Jak zwykle ludziom brakuje rozsądku. Nikt nie wziął pod uwagę rozwiązania, które byłoby dobre dla Antka? Na przykład żeby zintegrować go z rówieśnikami, zapewniając jego kolegom i koleżankom większą ocenę z zachowania za pomoc niepełnosprawnemu np. polegającą na wożeniu go po szkole? Wózek elektryczny nie spędzałby snu z powiek pełnemu obaw ciału pedagogicznemu, a Antek zyskałby bliższy kontakt z wożącymi go po szkole rówieśnikami...
~hela2016-09-11 21:43:19 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
ale dyrekcja o tym nie pomyslała tylko od razu out!!!
~cartoon2016-09-06 11:09:37 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Mamunia i tatunio "cash" mają, więc w przyszłym roku szkolnym dziecko wiedzie quadem do szkoły.
~wol2016-09-06 12:55:12 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Jestes zwyklym CHAMEM I TO CHYBA O TO WSZYSTKIM CHODZI O TO ZE MAJA
~tktk2016-09-05 15:34:47 z adresu IP: (84.164.xxx.xxx)
Dziewięciolatek nie powinien bez nadzoru poruszać się ciężkim wózkiem z napędem elektrycznym, bo może wyrządzić krzywdę sobie lub innym. Jeżeli mamusia chce by jeździł, to niech będzie przy nim i sprawuje właściwy nadzór, aby nie doszło do jakiejś krzywdy. W kontekście tego artykułu pojawia się pytanie: Kto będzie odpowiedzialny za skutki ewentualnego uszkodzenia ciała innego dziecka? Szkoła, czy może nieobecni rodzice? bo przecież dziecko do lat 13 nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę (również na osobie).
~chory na mózg...bez serca2016-09-05 21:40:53 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
tktk....serio jeśli takie jest twoje zdanie, można rzec, że jesteś człowiekiem bez serca..może dobrze by było gdybyś ty miał takie problemy zdrowotne, może wtedy postawiłbyś się w sytuacji tego chlopca. Owszem trzeba dbać o wszystkich uczniów, ale przecież dzieciak nie będzie urządzał na wózku wyścigów po korytarzu. A co by było gdyby to twój syn czy córka byli na miejscu antka? Czy też z pogardą mówilbyś zeby nie wjeżdzały na wózku??? "No syniu, pracuj rączkami...wciągnij się przez próg" Jesteś tępym ignorantem, bez serca. Nie mam dla ciebie szacunku
~jesien2016-09-05 17:27:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mamusia nie ma czasu. Lansuje się w mediach z uśmiechem na twarzy. Obrzydliwe egoistyczne babsko!!!!!!!.na mój komentarz napisze kolejny elokwentny elaborat
~brak słow2016-09-05 08:49:35 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Tu chodzi o to zeby Antek mógł wjechać do szkoły a nie jezdzic po szkole !!!!!!!!!!!!
~Śmiechu warte2016-09-05 20:45:02 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
I będzie siedział w ławce i się uczył tak jak inne dzieci. Po co ten cyrk
~fwfw2016-09-05 17:38:36 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ok, "pofilozofujmy" przez chwilę, wjedzie do szkoły, wjedzie do klasy i co?
~fwfw2016-09-05 02:16:41 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Korytarze w tej szkole są naprawdę wąziutkie... Antoś, Antoś, może i jest niepełnosprawny, ale nadal jest normalnym, typowym człowiekiem. To nie jest tak, że wszyscy mamy się dostosować do jednostki niepełnosprawnej. Jednostka niepełnosprawna też powinna się dostosować do reszty. W szkole są też inne dzieciaki poza Antkiem do nich też trzeba się dostosować i zadbać aby były bezpieczne . Antek chce normalności, nie chce matki która sprawia problemy. Chce chodzić do szkoły, bawić się z dziećmi. On nie chce być ciągle pod kloszem nie chce ciągłego współczucia, chce akceptacji takim jakim jest. I sądzę, że nie sprawi mu problemu przystosowanie się do tej sytuacji. Jestem również pewna, że Antek nie będzie siedział ok 6 godzin w foteliku ortopedycznym, przecież jest pani która się nim zajmuje i sądzę, że zadba o to aby Antek nie siedział cały czas w foteliku.
~obserwatorka2016-09-05 14:52:01 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
zupełnie się zgadzam z tą opinią!!!A pani mama da spokój i da pracować nauczycielom i ucznią.NIKT NIE KRZYWDZI ANTOSIA.!!!Niejest pani jedyną osobą,która ma niepełnosprawne dziecko
~brak słow2016-09-04 21:38:08 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
~Edukacja 2016-09-04 21:35:12 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I rzecz o której nikt z Was nie pisze. Dlaczego? Wózek kiedy wjeżdża do szkoły ma mocowany stolik i staje się ławka ucznia. Wiec skąd ten zakaz . Przeciez 3 miesiące wcześniej było ok .
~xxx2016-09-04 20:44:12 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
zakaz wjazdu wózkiem do szkoły jest to odebranie wolności Antkowi!!!!!!!!!!
~---2016-09-04 22:59:24 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
dokładnie... Antek wjechał do szkoły, tyle że jego rodzice go zabrali. melodramat rodem z wenezuelskiej telenoweli
~mela2016-09-04 21:52:03 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Antkowi było wolno wjechać do szkoły i w niej zostać, ale wtedy szopki medialnej by nie było
~brak słow2016-09-04 20:42:15 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Pełen podziw dla rodziców ze maja jeszcze siłę na walke z przeciwnościami niedośc ze borykają sie z chorobą dziecka to jeszcze z przeciwnościami innych ludzi.... Czy pisząc te komentarze maja Państwo pojecie jak ich zycie wyglada ze to to musi byc walka codziennego zycia opieka całodobowa łatwo ocenic
~xxx2016-09-04 21:33:13 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
zastanawia mnie jedno po co ludzie wywlekają brudy? skoro sprawa toczy sie wjazdu dziecka do szkoły tym trzeba sie zajać a nie wywlekaniem brudów !!!!!!!!!!a kazdy z nas ma cos za uszami
~brak słow2016-09-04 21:29:33 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
To jesli nikt nie dyskryminuje Antosia to czemu jest problem aby dziecko wjechało do szkoły i jak każdy uczeń przesiadł sie z fotelika do krzesełka ????????????
~bez sensu2016-09-04 21:10:02 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ale państwo Kozak SAMI sobie te przeciwności tworzą swoją postawą wobec innych ludzi. NIKT nie dyskryminuje ich z powodu niepełnosprawności ich dziecka, a tym bardziej NIKT nie dyskryminuje samego Antosia
~Rodzic2016-09-04 14:44:10 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
A kto zabrania Antkowi chodzic do szkoły???Sprawa dotyczy wózka,a nie samej kwestii wyrzucania dziecka.To pomyślcie teraz-jakie szanse ma drobniutkie pięcioletnie dziecko w zderzeniu-nawet niechcącym-ze 130 kilogramowym pojazdem? O to głównie chodzi P.Dyrektor,która mówi o bezpieczeństwie innych dzieci.Szkoła jest mała,korytarze ciasne,dzieciaki żywiołowe...Szkoda dziecka,bardzo...Ale jeszcze bardziej szkoda,że przez jakieś rozgrywki personalne i żądzę zemsty,cierpi jeszcze bardziej.
~Jadwiga2016-09-05 14:41:28 z adresu IP: (74.121.xxx.xxx)
A co robia nauczyciele na przerwach? Gdy ja chodzilam do podstawowki, nauczyciele nie siedzieli w pokoju nauczycielskim i popijali kawusie tylko przebywali na korytarzach pilnujac aby uczniowie nie biegali. A teraz co? Zostawiaja dzieci samopas. Idzieci robia sobie krzywde wzajemnie bo sa niedopilnowane.
~Stalin2016-09-04 16:46:01 z adresu IP: (217.234.xxx.xxx)
Jakie zdziwienie! Co robi dziecko w szkole.Faktycznie no co może robić dziecko w szkole? Zdaniem ''Nikt ważny'' nie powinno go tam być.
~ToJa2016-09-04 15:55:11 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Nikt Ważny -może zorientuj się najpierw w sytuacji, a potem wypowiadaj?!
~do nikt ważny2016-09-04 15:09:26 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
a to robi, że w tej szkole jest również grupa przedszkolaków :)
~Nikt ważny2016-09-04 15:05:00 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Drobniutkie 5 letnie dziecko? A co ono robi w szkole? To nie jest przedszkole
~xxx2016-09-04 13:06:34 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Czy ktoś tu patrzy na dobro dziecka ?
~sliwka2016-09-05 17:18:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wszyscy poza rodzicami . Antek od rana jest nagrywany przez media. W szkole, pod domem. Gdzie jego komfort psychiczny i pozostalych dzieci w szkole. A nauczyciele to tez ludzie Maja swoje dzieci, swoje domy. Pani rzecznik chce zadowolić jednego rodzica? 130 kg wózek, jak guad
~...2016-09-04 13:24:45 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
na pewno nie jego rodzice
~Wieśniak z Jaźwiny2016-09-04 12:54:09 z adresu IP: (217.234.xxx.xxx)
Szanowni Czytelnicy i Komentujący z miasta: Wyrażając swoje opinię bądźmy obiektywni i oceniajmy fakty a nie relacje Gazet czy dziennikarzy którzy szukają sensacji i naświetlają sprawę z jednej strony,oczywiście dla nich korzystniejszej oraz bez etyki zawodowej,tutaj ukłon w stronę Fakt 24 PL.Pan Tomasz Kozłowski w nawiasie chyba to był jego pierwszy materiał,nie widziałem jeszcze tak jąkającego się dziennikarza i takiej amatorki wykonania. Szanowni Państwo oceniając postawę Pani Dyrektor oraz Władz Gminy Łagiewniki odpowiedzmy sobie na pytanie: Czy Pani Dyrektor zabroniła uczęszczania do szkoły Antkowi? Czy placówka jest naprawdę przystosowana do poruszania się wózkiem inwalidzkim? Postawa Pani Dyrektor i rodzica Antka... Otóż: ''Nie chcą wpuścić 9-latka do szkoły. Jego wózek jest "za duży, niebezpieczny i brudny" Czy Ci Państwo z miasta komentujący artykuł byli raz w szkole w Jaźwinie? Czy wiecie w którym roku została wybudowana w.w szkoła? Czy wreszcie wiecie jak wygląda korytarz na parterze,jak jest szeroki i ile jest miejsca? Zapewne nie.Dlatego postaram się wam miastowym opisać budynek za pomocą prostych wiejskich słów może do waszego mózgu dolecą: Szkoła w Jaźwinie jest budynkiem poniemieckim.Nie posiadam dokładnej daty budowy ale budynek po wojnie w latach 50-tych już istniał jako szkoła.Na parterze znajdują się 3 klasy oraz jeden korytarz...wąski korytarz,gdzie na przerwie jest pełen dzieci które biegają tam i z powrotem.Wyobraźmy sobie teraz nowy budynek szkolny...przepraszam Wy nie musicie sobie wyobrażać!Wy go macie!!!Zobaczcie jak wygląda placówka od początku przystosowana do przyjęcia niepełnosprawnych dzieci.Zobaczcie korytarze,klasy,ilość miejsca...Nie trzeba być specjalistą z miasta żeby ocenić zagrożenie jakie może,zaznaczam może spowodować warzący 130 kg wózek inwalidzki.Jak ten wózek ma się poruszać na małym,wąskim krótkim korytarzu.Żeby nie być gołosłownym proszę spojrzeć i zatrzymać na 2:56 min. Fakt 24 PL Wózek Antek i dwie osoby dorosłe.Mama Antka ociera się już o schody.Czy jest im wygodnie? A co będzie jak dzieci wyjdą na przerwę? Czy temu dziecku będzie wygodnie? Hmm I kto tu jest Katem? Pani Dyrektor czy rodzice dziecka którzy skazują go na męczarnie w starym budynku szkolnym...10 km Dzierżoniów,15 km Świdnica miasta,które posiadają budynki dostosowane do potrzeb dzieci niepełnosprawnych.Zaznaczam:Nikt tego chłopca nie wyrzuca! Nikt tego chłopca nie odpycha! Pani Dyrektor Dorużyńska zaznaczyła: wózek powinien zostać na zewnątrz,nie chłopiec;WÓZEK! Chłopiec ma miejsce w klasie,ma nawet opiekunkę.Aczkolwiek jeśli rodzice przedstawią zaświadczenie od lekarza,że dziecko ma być cały czas we wózku wtedy nie ma problemu.Pytam rodziców: jaka jest opinia lekarza?Czy mają Państwo taki dokument? Moim zdaniem decyzja Pani Barbary Dorużyńskiej ukształtowana jest dobrem wszystkich dzieci,rodziców i jak najbardziej jest prawidłowa.Słowa Pana Wójta że wózek obdziera ściany jest pokazaniem sytuacji w szkole a nie skargą na obdrapane tynki ponieważ koszt zreperowania takiego uszkodzenia nie jest wielki i gmina na pewno posiada takie fundusze.Jeśli nie,pewnie jakiś rodzić,"złota rączka'' Zrobiłby to za darmo. Odbiorców proszę o obiektywną ocenę,gratulację dla ekipy Fakt za materiał 0:0 do 0:7 min: te machnięcie ręką i " Czy udziela Pani komentarza Czy nie? '' Dla mnie bomba.
~Wieśniak z Jaźwiny2016-09-04 17:37:56 z adresu IP: (217.234.xxx.xxx)
Jeśli Pani Rys nie wie to ja z chęcią odpowiem: Ma Pani obowiązek patrzeć na inne dzieci ponieważ to jest szkoła.Szkoła jest rodzajem wspólnoty: dam uczęszcza wiele dzieci.Nie dziecko zdrowe,chore,małe,duże: tam uczęszczają dzieci.Jeżeli nie chce Pani ''Patrzeć na inne dzieci'' proszę zatrudnić sobie Guwernantkę.Co to w ogóle za stwierdzenie: ''A dlaczego mam patrzec na inne, zdrowe dzieci??'' Kim Pani jest?
~RYS2016-09-04 16:31:51 z adresu IP: (79.212.xxx.xxx)
A dlaczego mam patrzec na inne, zdrowe dzieci?? Pomyslalam, jak Antek bedzie sie poruszal w trakcie 6 godzin w szkole - niepomyslalas - bo gdybys pomyslala, to bys pewnie wymyslila, ze bez wozka poruszac sie nie moze!! Jezeli pani dyrektor, przyjela Antka do szkoly - to przyjela go takiego jakim jest - a Antek jest na wozku!! Pewnie jak brala kase na budowe podjazdu to sie cieszyla - talko, ze ten podjazd jest tylko bezsensowa ozdoba tej szkoly - bo jezeli dzieci niepelnosprawne w tej szkole nie sa mile widziane - to po co komu ten podjazd!! Dyrektor - bez serca!! Niech idzie do biblioteki ksiazki na polce ukladac bo do podejmowania decyzji to ona sie kompletnie nie nadaje!!! Brawo dla mamy Antka!!!
~Bezstronny2016-09-04 11:42:46 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ludzie o jakie bariery tu chodzi,to przecież pani Edyta dała przykład tolerancji podczas komunii świętej swojej córki.Jedno dziecko niepełnosprawne jest gorsze od drugiego. Trzeba to głośno powiedzieć a wręcz wykrzyczeć,przecież to ona pokazała jak traktuje inne dzieci niepełnosprawne
~jestem z miasta2016-09-04 11:21:48 z adresu IP: (89.69.xxx.xxx)
BO DLA WIOCHMENÓW WSIOKÓW WIESNIAKOW TO BACHOR SZATANA KTOREGO TRZEBA SPALIC I MATKE GRZESZNICE TEZ BO NA WSIACH TAK JEST
~cartoon2016-09-06 11:02:00 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Rozpędź się, a ściana sama się znajdzie.
~xyz2016-09-04 08:22:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Napisacdo prokuratury o sprawdzenie czy wladza nie lamie praw czlowieka. Napisac do urzedu o informacje ile uzyskali dotacji na dostosowanie szkoly do niepelnosprawnych. Odmowa wjazdu wozkiem do szkoly jest powodem do cofniecia dotacji na podjazd. Formalnie nie ma problemu aby dyrektorke I urzednikow przetrzepac. Powinni poczuc na karku oddech kontrolerow. Pisma, pisma I pisma, tego boja sie urzednicy. Na gebe nic nie zalatwicie.
~podstawy2016-09-05 16:04:59 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Dostosowanie budynku nie zmieni jego układu ścian nośnych. Dostosowanie nie musi być pełne. Wystarczy aby umożliwiło podstawową komunikację ale powierzchnia jest powierzchnią. Zbrojenia, kamień, beton, cegła itd. TO NIE JEST GUMA.
~Gierek 2016-09-04 13:18:20 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Pojebało Cię zjebie?
~~odpowiedzialny rodzic2016-09-04 07:58:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Właśnie : o Antka , jego klasę i szkołę i przede wszystkim to, czego właśnie w tej chwili przez swoje m.in. wpisy , zachowanie , plotkarstwo , rozmowy o dorosłych przy dzieciach, uczymy nasze dzieci…. One wydorośleją ,a My będziemy kiedyś na pewno starsi ,czy trochę mądrzejsi (to czas pokaże) i oby nie daj Boże , za nas też ktoś, kiedyś nie zadecydował zbyt pochopnie i wystawił w wózku przed dom ….i powiedział to teraz będziesz miał spacer i ciesz się …. Wiec skoro Antek jest niepełnosprawny ruchowo , to czego on może potrzebować ….. BRAWO …. na pewno samodzielnego ruchu. Gdzie … tak samo jak Ty i ja : w domu, na chodniku , kościele , sklepie - pod sklepem …w szkole i klasie… Wpisz w YOUTUBE : integracja …. osobą niepełnosprawną ruchowo ….. szkoła … tolerancja Polecam min : Niepełnosprawność ruchowa Integracja - Co wiedzą dzieci o niepełnosprawności? Oswajanie niepełnosprawności Niepełnosprawność ruchowa Akademia Pedagogiki Specjalnej …. A dzieci (duże i małe ) patrzą, obserwują i uczą się ,czy dorośli zmądrzeją , czy dalej będą się upierać w swoich prawdach , towarzystwach wzajemnej adoracji i mówić ,że to tamten zaczął pierwszy nie on … przede wszystkim, nie widzimy rozwiązania problemu , tylko robimy plebiscyt, kto na kogo odda wiecej „+” czy” –„ i co się wydarzy (przecież mnie to nie dotyczy , bo skończyłem tę szkołę ; nie mam dzieci ; jestem tak wszystkim zachwycony ,że ojej , jak cudownie jest ojej ojej …. Każdy z nas jest na bank po części odpowiedzialny za tą sytuacje ….atmosferę …. wzajemne urazy …. ambicje (doszłe czy niedoszłe) …podpuszczanie , czy obojętność. Wiec... zaczynamy się zmieniać - jak nie dla siebie, to przynajmniej dla naszych dzieci i przede wszystkim Antka i jego klasy z którą rośnie już 3 rok. miłego dnia
~kobieta2016-09-04 07:28:11 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Jak dobrze się temu przypatrzeć to czysta inscenizacja Pani Kozak. Ona nie chce wygrać bitwy, a wojnę, w której nikt i nic się nie liczy, a cel i zamierzenia jakie sobie postawiła Radio wrocław o ósmej w wiadomościach porannych tego samego dnia podało, że Antosia nie wpuszczono do szkoły, tylko, ze chłopiec podjechal takim busem co przewozi osoby niepełnosprawne z nauczycielem kilka minut po ósmej. I dlaczego Antoś chce wracać do szkoły, co widać na końcu nagrania? Kłamstwa tej Pani są uwłaczające. Która kochająca matka naraża dziecko na takie sytuacje? Czy to nie jest tak, że mądry rodzic chroni własne dziecko a nie jak Pan i Pani Kozak wystawia je na publiczny widok, wykorzystuje jego krzywdę. To jest malutka wioska i ludzie wiedzą, ze szkoła (Pani Dyrektor, nauczyciele) robią wszystko by nasze dzieci czuły się w niej jak najlepiej. Czuć tu ciepło i przychylność. Boże , co ta kobieta zrobiła? Pokrzywdziła własne dzieci, Antek ma starszą siostrę w tej szkole. Jak ona będzie po tych wszystkich kłamstwach funkcjonować w szkole? Co teraz czuje Antoś, rozdarty bo nie do końca rozumie co się dzieje
~mis2016-09-04 18:54:04 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
TO NIECH TERAZ PANIE ZACZNA MSCIC SIE NA DZIECKU BO TO NIE MATKA WINNA TYLKO PANI DYR KTORA PODKLADALA OD POCZATKU KLODY POD NOGI MATCE
~kurkawodna2016-09-04 07:23:22 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
ale bagno. Jak to mówią im mniejsza kałuża tym większy syf. XIX wieczna wieś polska. Brawo.
~Xxx2016-09-03 23:31:16 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Pani Kozak dostał już od życia krzyż na drogę, ktory będzie dzwigała do końca zycia. Po co, te komentarze, wypominajace dawne czasy, łapanie za slowa, ktore juz padły. Było minęło.... życ trzeba nadal. Ale tu chodzi o przyzwowite (jezeli tak można to nazwać) funkcjonowanie Antosia.
~rodzic2016-09-03 22:55:26 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Wspaniala szkola i grono pedagogiczne.Dziekuje.
~super2016-09-08 09:49:39 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Przestańcie czarować o wspaniałości . Na to wszystko to brak słów. Jak pani dyrektor zagra tak wszyscy zatańczą. Teatrzyk.
~Jazwina2016-09-03 22:39:08 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Pani Kozak jest osba bardzo konfliktowa.Ma problem sama z sobą .Powinna się opamiętać.Szkodzi sama sobie i zatruwa życie mieszkanca Jaźwiny.
~Mieszkanka Jaźwiny2016-09-03 21:48:28 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Niestety ale odkąd Pani Edyta sprowadziła się do Jaźwiny , razem ze swoją matką dba o to by to nie było spokojne miejsce jak przed ich zamieszkaniem tutaj. Tworzą afery i wyolbrzymiają dosłownie wszystko , by tylko zwrócić na siebie uwagę . To prawda , Antoś jest chory i na pewno nie ma łatwego życia lecz jego mama wykorzystuje jego los by odegrać się za niepowodzenia z przeszłości . Nikt Pani nie chce w Jaźwinie !!!
~mea2016-09-04 15:23:12 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ty chyba jestes chora umyslowo Jazwiny i chora z nienawisci i zazdrosci
~Ewunia202016-09-04 11:37:52 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
To chyba prawda - co piszą i wypowiadają sie mieszkańcy Jazwiny na temat tej pani i jej mamy -
~Gburowaty2016-09-03 17:48:32 z adresu IP: (83.24.xxx.xxx)
Niedorzeczność za niedorzecznością. Mam nadzieję że ktoś za to solidnie beknie i cwaniactwo odbije się czkawką.
~...2016-09-03 13:47:39 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przepraszam poniosło mnie po prostu skoro dyrektor tej placówki nie zauważał problemu w tamtym roku szkolnym to dlaczego teraz wodzi problem ?
~Dolny Śląsk pełen barier2016-09-03 12:50:56 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Już nieraz informowałam żeby nie patrzeć tylko na wielkie miasta jak Wrocław, czy Gdynia. W małych miastach i wsiach województwa roi się masakrycznie od barier architektonicznych i jak widać w głowach. Co za bzdura wózek terenowy? To są nogi tego małego. Ja piernicze
~xxx2016-09-03 18:26:20 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie wiesz jak jest faktycznie to mie pisz bzdur!!! .
~była fanka Radia Wrocław2016-09-03 10:45:50 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
"Dociekliwego" mocno czuć Kozakiem... Tytuł i treść artykułu godne brukowca. Prawda jest taka, że pani Kozak nie pogodziła się z niepełnosprawnością syna, a wszelkie wynikające z tego frustracje wyładowuje na otoczeniu. Cała ta szopka z radiem i perfidna gra na uczuciach ma tylko jeden cel - dokopać szkole. Jak jest w rzeczywistości, napisali już mieszkańcy Jaźwiny. A co do ważącego 130 kg wózka, nie chciałabym, aby sterujący nim Antoś niechcący przejechał po nodze mojego dziecka.
~prawda wyjdzie2016-09-04 08:18:06 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
a odpowiedzialny rodzic;?????????????????????? - czy na pewno odpowiedzialny, bo tylko sam o sobie pisze, śmierdzi z daleka Kozakową. Oboje inteligentni inaczej na tle ciemnoty jażwiniaków jak się o nas wyrażają
~vip 2016-09-03 17:18:56 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Ty chyba jestes chora Koazak jest za iteligentny zeby znizyc sie do twojego poziomu
~dociekliwy 2016-09-03 00:00:08 z adresu IP: (83.5.xxx.xxx)
Tutaj widać ewidentnie jakieś rozgrywki – a może chodzi o kasę.... czyją? Gminną. Na BIP gminy jest informacja że gmina za transport Antka będzie płacić 120 zł za jeden dzień dla firmy. (zgodnie z zapytaniem ofertowym). A kto woził dziecko wcześniej? Matka woziła pewnie za darmo albo za grosze. Ale transport dziecka do szkoły to przecież obowiązek gminy i tu cień niestety pada na wójta - łatwo bowiem wydedukować, że jak dziecko nie będzie korzystało z wózka to wójt zrezygnuje z transportu specjalnego, a ten obowiązek oczywiście na pewno wezmą na siebie rodzice. Gmina zaoszczędzi. Więc jest wymierny argument na takie działanie. Oj wstyd wójcie jeśli taki jest zamiar ! Szkoda mi dyrektorki szkoły, bo widać jak w zaparte dzielnie broni wójta, a wójt dyrektorki, ale to ona pierwsza może odczuć konsekwencje. …. Piszecie, że szkoła jest przystosowana/ no to też jest obowiązek szkoły/ ale przede wszystkim jest to na „+” dla Wszystkich... ale jest jeden ważny szczegół : jeszcze trzeba z tego mądrze umieć korzystać. Kolejna sprawa to posłuchajcie wypowiedzi Pani Zalewskiej w artykule / powyżej/ Pani Minister uznaje że taka wypowiedź dyrektorki, /przede wszystkim jako osoby publicznej/ jest niedopuszczalna...Więc domyślam się ,że argument dyrektorki i wójta jest dla nich nie do obronienia. A tak na marginesie przecież ten chłopiec był w tej szkole na wózku 3 miesiące. Co się zatem stało, że nagle dziecko nie może korzystać z tego wózka w szkole? W czym, a może w kim problem? Kolejna rzecz to wstyd za wypowiedzi ludzi mieszających zupełnie niezwiązane fakty. Nie na poziomie i łatwe, bo jest się anonimowym. Jaka karma – całe szczęście że Antek ma matkę i ojca, którzy egzekwują w szkole wszystko co powinno być zapewnione. Kiedyś usłyszałem, że posiadanie dziecka niepełnosprawnego to przywilej – nie każdy przecież miałby taką determinacje i wolę walki o dziecko. Nie każdy umiałby dźwigać taki ciężar. Jaka kara? Takie zabobony w obecnych czasach! Kto wam takie głupoty przekazuje? Ludzie opanujcie swoje emocje, bo krążycie jak stado sępów nad tymi ludźmi ….piszecie o jadzie matki – a co wy teraz robicie? Ktoś kiedyś powiedział – że o poziomie i dojrzałości społeczeństwa, narodu świadczy szacunek i pomoc wobec osób starszych i niepełnosprawnych. A Wy co …tak tylko niepotrzebnie się wzajemnie nakręcacie jak przekupki na targu. Ochłońcie, idzie na spacer i zastanówcie się nad tym jaki dajecie przykład dla innych i swojego miejsca zamieszkania …. a opinie i dobre rady to każdy powinien zacznie właśnie stosować od siebie , zanim zabierze się do oceniania innych.
~ja..2016-09-03 13:36:33 z adresu IP: (93.192.xxx.xxx)
Oczywiscie ze widac rozgrywki....i kto na kim sie odgrywa to wiedza rodzice,nauczyciele i mieszkancy Jazwiny....wiec proponuje zeby rowniez ich zapytac....
~Bezstronny2016-09-02 22:52:51 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Nie chodzi tu o to żeby publicznie zlinczować p.Kozak. Ale my zwykła wiejska społeczność też posiadamy cierpliwość, której granice zostały przekroczone.Tak jak to ktoś napisał pokora,pokora i jeszcze raz pokora. Antoś ma bardzo dobre warunki do nauki,nauczyciele,dzieci oraz ich rodzice akceptują go takim jaki jest.Pani Edyto pani zawsze bedzie szukać dziury w całym,nawet kwiaty w kościele są dla pani źle ułożone.Nie wszystko w życiu układa się po naszej myśli,każdy boryka sie z jakimiś problemami. Mam tylko nadzieję,że chociaż cześć tych komentarzy pani przeczytała i zrozumiała ,że trzeba mieć czyste sumienie oraz być w porzadku z innymi aby głośno wytykać im błędy.pozdrawiam
~panna bezbarwnna2016-09-02 22:44:52 z adresu IP: (87.205.xxx.xxx)
co znaczy ze dziecko ma fotelik rehabilitacyjny? znaczy ze po 45min gdy jest przerwa siedzi w klasie i sika do majtek za przeproszeniem?????????? przeciez dziecko niepelnosprawne TEZ MUSI WYJSC NA PRZERWE zmienic otoczenie itp. Przeciez to skandal by w dobie dostosowan dla ON sami ludzie tworzyli bariery
~xxx2016-09-03 09:09:08 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie wiesz jak jest faktycznie więc nie pisz bzdur.
~robi pani błąd2016-09-02 19:54:22 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Na stronie BIP Łagiewniki znalazłem informację, że pani Kozak walczy z tą szkołą już od dawna, a dokładnie od 2014 (a czy nie długo wcześniej?) Zapraszam również do zapoznania się z komentarzami z portalu społecznościowego "Doba" nie związanego co prawda z dzisiejszą konkretnie sprawą, a jednak czarno na białym widać ciemną stronę samej kobiety i jej szczególnie zjadliwy charakter. Teamt: Dyrektor GOKBiS Łagiewniki zwolniona Tak na marginesie, Pani Kozak walczy o syna, czy raczej mu szkodzi? Tylu ludzi już pokrzywdziła, że zastanawiające jest co się musi wydarzyć, żeby przestała, jak koń z klapkami na oczach, przeć po trupach do celu i zrezygnować ze swojej egoistycznej nienawiści. Powstaje pytanie: Czy Ci, którym Kozakowa dopiekła w życiu, wesprą jej dziecko choćby oddając 1% podatku? Pani Edyto, proszę o szczyptę rozwagi. Najbardziej poszkodowane jest w tym Pani sporze dziecko - karta przetargowa. Radio wypowiedziało się niestety tylko jednostronnie, w etyce Panów dziennikarzy winno leżeć wyjaśnienie sprawy rzetelnie.
~robi pani błąd2016-09-02 20:01:08 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Pani Edyto, proszę przesiąść się do innego komputera, bo Pani IP pokrywa się niejednokrotnie w komentarzach, w których sama siebie Pani broni podszywając się pod kolejnymi różnymi nickami
~Katarzyna2016-09-02 18:20:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Witam moja córka chodzi do tej szkoły i powiem jedno jest to najlepsza szkoła do jakiej mógła trafić atmosfera jest wręcz rodzinna nauczyciele poświęcają się jak mogą . Pani dyrektor wspaniała kobieta zna wszystkie dzieci i na każdego temat jest w stanie coś powiedzieć w innych szkoła tego nie na dzieci giną wśród kilkuset uczniow . Pani Kozak zamiast zająć się właśnie dzieckiem i poświęcić Mu jak najwięcej czasu szuka problemów tam gdzie ich nie ma . A media powinny zapytać o zdanie innych rodziców bo jak narazie wszyscy skupiają uwagę na matce niepełnosprawnego dziecka które tak naprawdę na zapewnione w szkole najlepsze warunki . A komentarze w stylu wyrzucić Panią dyrektora za co pytam się ? Za to że zrobiła Tak wiele dla Antosia i nie tylko bo patrzy na dobro wszystkich dzieci . Mam nadzieję ze zawiść tej kobiety w końcu się na Niej zemsci bo cierpią na tym tylko Jej dzieci Pozdrawiam
~xdd2016-09-02 20:01:40 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
I jeszcze jedno pani kozak to tylko robi dlatego że dawno jej nie było w internecie czyli na świecie
~xdd2016-09-02 19:58:44 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Własnie tak, znam tą szkołę i sama do niej chodziłam pare lat temu pani dyrektor by nigdy tak nie powiedziała i niech kozakowa nie wymyśla bo jak wózek dla dziecka może być brudny od błota? Można tak powiedzieć że jest jeszcze lato i nie ma takiej złej pogody a jak załważyliście na zdj spycjalnie zrobili podjazd dla Antka a to się wiąże z kosztami a to nie jest tanie niech się cieszy że spycjalnie dla niego pozmieniali szkołę a nie szuka problemów a zresztą parę lat temu była afera z jej córką bo ona ze swoją matką poszły do księdza i powiedziały że nie chcą mieć komunii z tą niepełnosprawną dziewczynką . A jak pani by ktoś powiedział że nie chce mieć komunii z Antosiem bo jest chory i nie może chodzić? Z wyrazami szacunku dziękuję i dowiedzenia
~x laws2016-09-02 18:16:51 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
A idz pan z całym tym chmielnickim plemieniem... Przenieś dziecko jak ci się coś nie podoba! Nawet siedzi cię nie cierpią...
~xxx2016-09-02 17:56:27 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Pani Kozak jest straszną osobą i niech się nie dziwi, że karma do niej wróciła niestety przez krzywdę dziecka. Szkoda chłopca bo ma taką matkę.
~ZatroskanyObserwator2016-09-02 17:29:45 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
A dlaczego piszecie że nie wpuszczono dziecka do szkoły!!!!! Przecież wszyscy wiedzą że rodzice zabrali go ze szkoły i sami utrudniają edukacje własnego dziecka......Myślę że takie postępowanie rodziców dziecka ma drugie dno
~akziecko 2016-09-02 18:25:20 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
jest mi wstyd za tych jazwiniakow ktozy wypisuja takie bzdury na temat edyty czy wy wiecie co to znaczy niepelnosprawne dziecko nie zycze tego nikomu skad tyle zawisci i jadu czego jej zazdroscicie co maja do tego dawne sprawy a ta niby dyrektor z przypadku nie powinna nia byc
~obserwator2016-09-02 17:18:35 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pani Edyto. Z księdzem jest pani pokłócona, z mieszkańcami również. Z rodziną nie żyje Pani za dobrze. Z pracy Panią zwolnili, gdzie jako dyrektor GOKiS krew pracownikom wypijała, gdzie audyty zewnętrzne wskazały nieprawidłowości pod pani kierownictwem (informacje ogólnodostępne na stronie U.Gminy w Łagiewnikach). Ileż w Pani jeszcze jest jadu i nienawiści?? Czy nie widzi Pani tego???!!?? Przykro jest, że ma Pani cierpiące dziecko, ale nie należy obarczać za to innych ludzi. Inni też cierpią w sobie tylko znany sposób. Inni mają również niepełnosprawne dzieci. Co jeszcze Pani trzeba..."sąsiad,rodzic" ładnie opisał ile czynności zostało wykonanych, by pomóc Pani, Pani dziecku...Pokora, pokora i modlitwa... Przecież jest specjalistyczny wózek zakupiony przez dyrekcję szkoły, który jest przeznaczony dla osób z dystrofią mięśniową. Pani Edyto. Powinna się Pani cieszyć z każdego dnia, jaki może Pani spędzić z synem. Energią swą przeznaczyć na miłość dla dziecka, a nie kąsać otaczające środowisko lokalne, społeczność wiejską i nie tylko.
~~odpowiedzialny rodzic2016-09-02 17:17:46 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
To skoro Antek , dziś nie był w szkole to ciekawy jestem, który to wspaniały rodzic, czy nauczyciel z Antka Klasy ....zapytał dziecko czy zaniesie lekcje , żeby był z materiałem na bieżąco . a nie musiał czytać , czy słuchać takiej zawiści miedzy dorosłymi i wzajemnego wypominania dwóch worków pszenicy ,ze o kole od roweru nie wspomnę ... Spięcia się zdarzają , ale pytanie kto próbował dać dobry przykład 3 maj się chłopie i odpoczywaj w weekend jesteśmy z Tobą
~Absolwentka2016-09-02 16:42:09 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Skończyłam tę szkołę kilka lat temu. Doskonale znam panią dyrektor i nauczycieli tej placówki. Kiedy ja do niej chodziłam ta szkoła była nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych. Teraz pani dyrektor zrobiła wszystko aby Antoś miał dobre warunki do nauki. Po tej szkole kończyłam też inne placówki oświaty i nigdzie nie było takiej atmosfery jak tu. Pozdrawiam panią dyrektor i wszystkich nauczycieli.
~mieszkaniec2016-09-02 16:39:48 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Wasza podłość nie ma granic.
~kloss2016-09-02 15:53:18 z adresu IP: (195.191.xxx.xxx)
skoro ten wózek jest niebezpieczny to co robił w szkole przez trzy miesiące?
~Uuuu2016-09-02 15:44:35 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
@bezstronny nie podobał się to łagodne powiedzenie. Razem z babcią Antka poszli do księdza prosząc aby dziewczynka z downem nie szła do komuni ponieważ będzie psuć wizerunek.
~dscsccs2016-09-05 01:59:48 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Jestem pewna, że nikt Antkowi nie zabroni iść do komunii bo inni ludzie mają serce i dla nich nie będzie to problemem
~Uuuu2016-09-03 01:56:13 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Chyba nie wiesz o kogo chodzi. Bo owszem jest. Znam ją jak i jej rodzinę bardzo dobrze.
~reee2016-09-02 16:45:14 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Tak też może się wydarzyć , przykre ale prawdziwe ..
~Dora2016-09-02 16:40:50 z adresu IP: (93.192.xxx.xxx)
To bez znaczenia na co jest chora dziewczynka ...jaki zal musieli czuć rodzice tej chorej dziewczynki ...to okropne jest ...teraz sytuacja sie moze odwrocić bo Antek rownież pójdzie wkrótce do komuni świętej i co jesli któryś rodzic powie ze sobie nie życzy dziecka na wózku no psuje oprawę i wizerunek ???
~mmmmmm2016-09-02 15:57:05 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Chciałabym podkreślić , że dziewczynka nie jest chora na downa
~Bezstronny2016-09-02 15:24:42 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Szkoda tylko,że mama chlopczyka posiada empatię tylko jeżeli chodzi o swoje dzieci. W niedalekiej przeszłości jej córka przyjmowała komunię świętą a w raz z nią niepełnosprawna dziewczynka. Ten fakt nie podobał się się mamie Antosia. P.Edyto może piwinna pani zastanowić się nad swoim zachowaniem? Jak widać dużo krytyki jest skierowane pod pani adresem.
~Dora2016-09-02 15:22:20 z adresu IP: (93.192.xxx.xxx)
To stek bzdur ...szkoła została przystosowana specjalnie dla Antka choć nie jest szkoła integracyjna...To co robi pani Kozak to zwykła złośliwość i zemsta ...zapytajcie ludzi a nie tylko panią Kozak ....bo jest tez druga strona medalu!!!
~0072016-09-02 16:01:51 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Zemsta? Złośliwość? Z czyjej strony? Wiem, że jest druga strona tego medalu - ale najlepiej o tym wie tylko Pani Dyrektor! Zapytaj DORO o to wprost u źródła - u Pani Dyrektor, a potem wypowiadaj się w tej kwestii. Jak ktoś nie zna sytuacji Kozaków, to niech się nie wypowiada. SZKOŁA jest dla dzieci i rodziców, a nie dla dyrekcji. Ona tam pracuje i ma dbać o wszystkie dzieci. A wszelkie udogodnienia są zrobione po licznych, powtarzam licznych interwencjach Kozaków, nie Twojej. Szkoła przyjmując dzieci nie robi łaski, że coś wyremontuje, czy zmodernizuje. Po to płacimy podatki i na to są pieniądze z subwencji oświatowej. Są znaczone, więc się robi, bo trzeba się z tego rozliczyć. Remonty, zakup wyposażenia, to obowiązki dyrektorki , a właściwie gminy obowiązki. A jeśli ktoś miesza sprawy zwolnienia pani Edyty z ta sprawą to chyba nie ma kropli oleju w głowie. Jaki to ma związek z dyrektorka? Czy ona była jej zwierzchnikiem? Co maja wspólnego osoby współpracujące z panią Edytą? Wygląda mi to na sabat. Wszystko co robi jest dla syna i po to, aby otworzyć oczy tym, którzy nie dostrzegają , że swiat się zmienia i widza tylko czubek swojego nosa i zasłaniają się procedurami...jest to tak przykra sprawa, ze wielu z Was nie powinno zabierać głosu, bo widać że jesteście frustratami, a podając różne fakty coś wiecie, ale nie do końca fakty prawdziwe
~Hajotek2016-09-02 15:17:55 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Czytam te poniższe teksty. I wiecie co myślę, że nikt z nas i Was nie spędził na wózku życia, nie miał takiego dziecka więc chyba nie wiemy co myślą i co czują. Ja staram się ich zrozumieć. Po prostu walczą. Przyznam się, że nie wiem czy miałbym tyle odwagi co oni. Przecież walczą ze wszystkim. Ze szkoła, z warunkami jakie w tym kraju stwarza się niepełnosprawnym, ze stosunkiem do niepełnosprawnym, i pewnie z samymi sobą a także z kilkoma poniżej zamieszczonymi postami. Pełen szacun.
~sąsiad, rodzic2016-09-02 14:48:15 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
STEK BZDUR, KŁAMSTW I OSZCZERSTW. Chłopiec nie ma zakazu wjazdu do szkoły. Współczuję sobie, współczuję sąsiadom, dyrekcji szkoły i wszystkim, którzy mieli, mają i mogą mieć kontakt z matką dziecka. Kobieta skłócona z każdym kogo znam... brak w niej samokrytyki, pokory...a szczególnie wdzięczności za opiekę i warunki w szkole w Jaźwinie. Szkoła, tak mała szkoła posiada: podjazd do szkoły dla osób niepełnosprawnych. Została zmodernizowana klasa m.in. poprzez usunięcie progu w drzwiach, w której uczy się chłopiec, przebudowano pomieszczenie toalet, aby Antek mógł swobodnie korzystać. Zatrudniony został nauczyciel wspomagający specjalnie dla tego chłopca. Został zakupiony specjalistyczny wózek rehabilitacyjny. Co ta kobieta chce??? !!! Jest to jedyna szkoła, placówka tak wyposażona w gminie Łagiewniki. Nie jest szkołą INTEGRACYJNĄ, mimo tego infrastruktura została dopasowana dla osób niepełnosprawnych. W odległości 7 km od Jaźwiny w Dzierżoniowie jest szkoła integracyjna, lecz matka nie chce wozić tam dziecka, twierdząc, że są tam złe warunki...To czego ona chce...??? Do szkoły uczęszczały i uczęszczają jeszcze inne niepełnosprawne dzieci. Ich rodzice zawsze chwalili dyrekcję szkoły, grono pedagogiczne. Jestem rodzicem dziecka, które uczęszcza do tej szkoły... Jestem dumna i szczęśliwa, że moje dziecko uczęszcza do tej szkoły, zaangażowanie grona pedagogicznego, dyrektora w edukację, dobro dzieci, w warunki jakie zostały stworzone są na najwyższym poziomie mimo tak małej szkoły.
~vip 2016-09-03 13:34:40 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
No wlasnie to co ty piszesz sasiedzie rodzicu jest stekiem klamstw dzlaczego ty nie wozisz swojego dziecka do innej szkoly czy ta wielka pani dyrektor robila to za swoje pieniadze Nawiasem mowiac wspolczuje Chmielnickim miec takich sasiadow
~mieszkanka2016-09-02 14:46:19 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Bywam w tej szkole co dzien i nie raz widziałam że chłopiec w czasie lekcji siedzi w foteliku ( zebra ) a wózek stał z tyłu za jego stolikiem. Skoro Pani Dyrektor zdecydowała się na przyjęcie do szkoły dziecka , które jeździ na wózku ( modernizuje szkołę - podjazd , remont toalety ) to wytłumaczcie mi jedno .. Dlaczego teraz widzi problem w tym żeby wózek wjeżdżał do szkoły?? Wybaczcie ale w tej szkole nie ma ogromnych ,długich korytarzy po których biegają dzieci więc tłumaczenie że przez wózek mogła by się stać krzywda innemu dziecku są bzdurą. A apropo rodziny chłopca. Zadajcie sobie Państwo pytanie czy jest sens walczyć ze szkołą , urzędem gminy i całą resztą świata kosztem własnego dziecka???
~Hajotek2016-09-02 15:05:49 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
A może nie kosztem dziecka tylko dla dziecka właśnie?
~Dora 2016-09-02 15:03:48 z adresu IP: (93.192.xxx.xxx)
Moze wlasnie dlatego ze nie ma długich korytarzy wózek stwarza niebezpieczeństwo dla innych dzieci .....gdyby była większa przestrzeń to nie byłoby zastrzeżeń ...
~zebraaaaaaaaaaa2016-09-02 14:36:27 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
czytam te komentarze i wiele sie tu nie klei- syn Kozaków dopiero pójdzie do komunii, wiec TY; Hdhdjx2016-09-02 12:33:06z adresu IP: (37.248.xxx.xxx) NIE POWTARZAJ GŁUPOT, JAK NIE WIESZ TO RADIO to rzetele radio - dziennikarze nie podkładaliby sie, gdyby nie mieli rzetelnych informacji....ALE WIDAĆ, ŻE JESTES OBROŃCA PANI DYREKTOR- OFLAGUJ SIE I WYRAŹ ZATEM SYMPATIĘ DLA DYREKTORA
~ja.2016-09-02 15:35:53 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Jak szła córka pani K. Do komuni to wtedy pani Kozak pokazała klasę i co tak naprawdę myśli o dzieciach niepełnosprawnych. Wstyd mi za ta kobiete
~Betinka2016-09-02 14:27:12 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Może posadzić Panią dyrektor na wózku i niech zobaczy czy to tak fajnie . Jakoś porażka czytam i nie wierzę w to co jest napisane ta osoba chyba stanowisko pracy powinna zmienić , tylko na jakie ?
~absolwent2016-09-02 14:05:48 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Media mogą wszystko, ubrały i przedstawiły cała sprawę tak, jak chciała p. Kozak.Ten kto zna tę szkołę, atmosferę w niej panującą i mamę chłopca - Antka, ma całkowicie odmienny obraz tej sytuacji. Na nieszczęściu swojego dziecka, matka wylansowała się na gwiazdę medialną. bo z dobrem dziecka nie ma to nic wspólnego.
~Absolwentka2016-09-02 16:46:14 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
~mieszkaniec i rodzic2016-09-02 14:47:31 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W pełni popieram .
~obserwator2016-09-02 13:58:59 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Antoś syn p.KOZAK w szkole ma zapewnione wszystkie udogodnienia jakie są możliwe.Dziecko p. KOZAK nie spędza czasu w FOTELIKU lecz w specjalistycznym wózku zakupionym za kilkanaście tysięcy przez szkołę.Proszę zwrócić uwagę ,że wózek został zakupiony według życzeń mamy Antosia p.KOZAK ,więc nie widzę tu problemu. Problem ma p.KOZAK która pała NIENAWIŚCIĄ do całego świata.
~Betinka2016-09-02 14:28:58 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Myślę że to polecenie służbowe , wypisywanie takich głupot :)
~bystry2016-09-02 14:12:46 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
zebra to fotelik rehabilitacyjny, a nie wózek- patrz urzędniku -obserwatorze na opis sprzętu.... i nie siej zamętu, a najlepiej skontaktuj się z dyrekcją o co wnioskowali rodzice, bo chyba masz nieprawdziwe wiadomości
~xxx2016-09-02 14:06:58 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Fotelik kosztował ok. 2700 zł, więc nie kilkanascie tysiecy. A Ty obserwatorze spróbuj prze 3 lat a rzędu wsunac dziecku rosnacemu jedne i te same buty a tak marginesie to widac że ten post pisze URZEDNIK GMINY łAGIEWNIKI, bo bardzo zorientowany
~Sylwester 2016-09-02 13:31:22 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Trzeba nie mieć serca. Powinna stracić prawo do zawodu
~rychu2016-09-02 13:22:23 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zwolnić dyrektorke
~dana2016-09-03 12:56:48 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
ale za co!!!! chyba,że jest za dobra!! SZACUNEK DLA PANI DYREKTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Kasia 2016-09-02 11:32:51 z adresu IP: (89.245.xxx.xxx)
Co za Dyrektor? ?? Powinna być ukarana i sprawa powinna trafić do kuratorium. Nawet jeśli są jakieś problemy to powinna Pani Dyrektor pierwsza wykazać się pomocą!
~Jdhxbdj2016-09-02 15:41:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Fakt, pomyliłam się. Bo chodziło o jego siostrę, a ja po prostu nie znam 8ch nad wyraz dobrze i coś pomieszalam. Ale to jest prawda. Nie wierzysz? Biegnij do księdza i zapytaj jak się rozchorowal bo przyszły do niego matka z babcią i zapytały czy może nie dopuszczać dziewczynki z downem. Zapytaj jak się źle czuł, zapytaj ludzi ze chciał odwoływać komunie, chciał wzywać innego księdza ale inni rodzice bo przekonali. Idź i spytaj. A co dyrektorka powiedziała dobrze wiem, nie zdradzę skąd ale napewno nie od niej. Puknij się w łeb, fakt pomieszalam bo zamiast córki powiedziałam ze syn. Ale historia est prawda. Wyżej również ktoś to napisał. Także nie mam pytań.
~Hajotek2016-09-02 15:28:38 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
~Hdhdjx - wypowiedź jak się zdaje bardzo zorientowanej osoby. Przynajmniej jeśli chodzi o "niewinność" dyrektorki. Nie wiem co lub czego nie powiedziała dyrektorka. Wiem jedno, Antek nie ma brata zatem opowieść o Pierwszej Komunii itd wydaje mi się wyczytana z bajek o mchu i paproci. Wstrętne nie pomóc a przynajmniej nie opowiedzieć się po stronie niepełnosprawnego dziecka tylko wylewać pomyje (zmyślone) na rodziców. Ciekawe co powiesz przy okazji niedzielnej spowiedzi?
~ ~odpowiedzialny rodzic 2016-09-02 12:41:06 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
No właśnie : nie słowa a czyny i fakty mówią same za siebie
~Hdhdjx2016-09-02 12:33:06 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ten kto nie zna sytuacji od zewnątrz nie wie jak jest naprawdę. Szkoła jest ciasna, a dyrektor słów że wózek brudzi napewno nie użyła. A jeszcze wspomnę że matka chłopca wraz z babcią stwierdziła gdy inny ich syn i wnuk szedł do komuni że inna niepełnosprawna dziewczynka NIE POWINNA IŚĆ Z INNYMI DZIEĆMI DO KOMUNi. A dlaczego? Bo BĘDZIE PSUĆ WIZERUNEK. po za tym Antos od małego miał wynajmowana opiekunkę, a rodzina ubliza innym chorym dziecia. Także w rzekome słowa Pani dyrektor nie uwierzę. Napewno nie powiedziała tak jak to opisuje mama chłopca. Ona od zawsze stwarza problemy i każdy to wie niestety. Więc i w to ciężko uwierzyć. To że wózek jest za duży to fakt mogła to powiedzieć dyrektorka, w tej szkole jest naprawde ciasno. Ale napewno nie użyła takich słów.
~Mieszkaniec 2016-09-02 11:29:35 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Był ktoś w tej szkole? Ciasno, strome schody na piętro. Skoro dziecko ma specjalne miejsce w placówce to w czym problem? Wiecie kim jest jego matka? Byłą dyrektorką Gminnego Ośrodka Kultury w Łagiewnikach, która została na wiosne zwolniona ze stanowiska. Sprawa jest czysto polityczna, będzie chciała pociągnąć za sobą ludzi z którymi współpracowała. Szkoda mi tego dzieciaczka, szczerze mówię, że mi żal dziecka któremu dzieciństwo i życie minie na wózku, ale każdy medal ma dwie strony. Moim zdaniem zostało kartą przetargową w nierównej walce nie tyle o stołek, co o niesłuszną zemstę na ludziach z którymi współpracowała pani Edyta.
~Mieszkaniec2016-09-02 22:14:27 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Zanim Pan/Pani zacznie mnie pouczać proszę o przeczytanie powoli i ze zrozumieniem mojej opini w tej sprawie. Dziecka mi żal, jest chore i współczuję, ale odpowiedzialny rodzic nie robi z siebie wielkiej ofiary w mediach i nie próbuje tym samym oczernić wizerunku urzędnika czy też pedagoga. Moje zdanie podziela wiele osób, które choć troszkę znają sytuację. Pozdrawiam.
~odpowiedzialny rodzic 2016-09-02 12:07:52 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
.... wg Twojego płytkiego rozumowania , to właśnie Gmina , która ma szkołe na swoim terenie może póbuje sie odegrać rekami Pani dyrektor na dziecku . Gdzie tu logika i empatia dla dziecka (zakompleksiona urzędowa klika i tyle ) ....ale pamietaj jedno : jeśli jesteś aż tak ograniczony: masz żal o coś, załatw to po męsku , ale nigdy kosztem dziecka .... teraz to równia pochyła dla Szkoły i Gminy. Chyba ,że bedziesz też zaklejać usta plastrem jak próbowali w jednej szkole w "dużym" mieście... ludzie mściwi i nieodpowiedzialni mieszkają wszedzie - pamietaj o tym. Wracjac to tematu ...pamietaj to dziecko jest w tej chwili NAJWAŻNIEJSZE ....no i jakimi obywtelami bedą nasze dzieci z takiej szkoły skoro widzą, co robi Pani dyr. czyli ich wzór pedagogiczny - zgroza ... Chłopiec ma super kochających rodziców , a majac wózek chopak ma szanse normalnie sie poruszać wszędzie gdzie chodza inne dzieci to też m.in uczy go orientacji w terenie - to człowiek nie przedmiot ... a Ty nirozumiejac tego, piszesz o polityce żałosny jesteś . W pon bedzie juz wszystko załatwione , a chłopak z uśmiechem i optymizmem przyjedzie wózkiem sie uczyć i to jest podkreślam raz jeszcze najważniejsze.
~Hajotek2016-09-02 11:06:52 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Zgroza. Kto uczy nasze dzieci. Czego je nauczy? Jakie przekaże ideały? Jakie wartości. Przecież to jest kobieta (pewnie matka), pedagog (?) i dyrektor szkoły. Mnie się to w głowie nie mieści, że takie rzeczy dzieją się w środku Europy w XXI wieku. A może by tak tą pożal się boże nauczycielkę i dyrektorkę posadzić na jeden dzień w taki wózek, może odzyskała by trochę empatii. Choć pewnie się mylę - empatia jest przywilejem ludzi wrażliwych i inteligentnych. i jeszcze pewnie ta pani chodzi co niedzielę do kościoła.
~zen2016-09-02 10:33:25 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ale rodzice powinni zadbać zeby wózek był czysty.Źle to o nich świadczy.
~lolek 2016-09-02 14:19:13 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Cześć XXX - "wcale się nie dziwisz pani Dyrektor".... - a co? zapłaciła Ci za wpis? odkąd dyrektor w środku zdania pisze się z wielkiej litery, hę? A ja się dziwię - i Tobie, i dyrektor. Jest chore dziecko. Jest na wsi. Nie ma drugiej szkoły za rogiem. Jego matka jest upierdliwa i być może złośliwa. Może się i zdarzyć, że szuka dziury w całym. Powód? MA CHORE DZIECKO! Dziecko, które ma takie same PRAWA JAK INNE DZIECI. Co więcej INNE DZIECI mogą się wiele DOBREGO nauczyć obcując z dzieckiem, które potrzebuje pomocy, ale poza tym niczym się od innych nie różni.
~Mion2016-09-02 12:55:01 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
najlepiej zamknąć szkołę na zimę i jesień, wtedy nikt nie będzie niepotrzebnego błota wnosił.... a dzieci na wózkach do szkoły specjalnej, nie? ehhh
~nie zgadzam sie2016-09-02 11:42:54 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
nie wyrywaj z kontekstu - dyrektorka powiedział matce, ze wózek wwozi brud.... a moze wypadałoby posprzatac przed szkołą i wówczas wozek nie wnosiłby na kołach brudu
~xxx2016-09-02 11:20:05 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
No wcale się nie dziwie pani Dyrektor teraz jest na dworze sucho a gdy zacznie padać deszcz czy śnieg wszystko będzie się wnosić do szkoły skoro ma specjalny fotelik dostosowany do niego to jaki matka ma problem sama sobie szuka dziury w całym
~nikola2016-09-02 10:43:23 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Rozumiem Zen, że jesteś rodzicem i dajesz swojemu dziecku szmatkę, żeby wycierało buty kiedy wchodzi do szkoły, kościoła, sklepu itd, tak?
~nikola 2016-09-02 10:29:57 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Nie wierzę, no nie wierzę. Ta dyrektor powinna NATYCHMIAST stracić pracę. Co to w ogóle jest? Ze względów bezpieczeństwa??????????? A nauczyciele od czego tam są?????? Jak 9latek ma siedzieć cały dzień w fotelu ortopedycznym??? Jak???????? Niech ktoś, coś z tym zrobi, ta kobieta powinna stracić prawa do wykonywania zawodu. Podziwiam mamę chłopca, która jest taka odważna, bo przecież taka dyrektor na wsi, to jest Bóg. Tymczasem okazuje się, że chce mieć święty spokój i jest bezlitosną, pozbawioną empatii, serca, etyki i jakichkolwiek wartości kobietą.
~obserwator2016-09-06 10:30:08 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Naprawde nie odpowiedzialne słowa!!!wiele osób jest w takiej sytuacji jak mama chłopca .Na tej wiosce wszyscy współczują rodzicą tej strasznej choroby ,ale co możemy zrobić .tylko się modlić o zdrowie jak jego rodzina.Ale prosze nie wyciągać nie potrzebnych słów wyrwanych z kontekstów co dyrektorka powiedziała.Tojest dobra szkoła i wrażliwa pani dyrektor,która zrobiła dla Antosia b,dużo Dziękuje
~eles19492016-09-02 09:45:25 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Szkoła to jest kolejny urząd, niech się dzieci i młodzież "uczą". PANI DYREKTOR jest kolejnym urzędnikiem, nikt mi tu nie podskoczy - zdaje się ta pani mówić . . .
~Komentarz został usunięty2016-09-02 09:43:53 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty