Chcesz sprzedać samochód? Przykleisz kartkę na szybie? Zapłacisz za to!

Piotr Słowiński | Utworzono: 2016-09-21 11:00 | Zmodyfikowano: 2016-09-21 11:00
Chcesz sprzedać samochód? Przykleisz kartkę na szybie? Zapłacisz za to! - (fot. Piotr Słowiński)
(fot. Piotr Słowiński)

Kto powiesi kartkę z informacją o chęci sprzedaży własnego samochodu, będzie musiał zapłacić 25 złotych dziennie. Radni w Kamiennej Górze podjęli taką uchwałę o opłatach targowych. Auto z kartką może bezkarnie stać tylko na prywatnym gruncie właściciela.

Na każdym innym miejscu trzeba się liczyć z wizytą inkasenta - mówi Magdalena Bręśkiewicz z magistratu:

Na razie pobrana została jedna taka opłata. Kartki w mieście zniknęły, a inkasent nie dociera poza strefę płatnego parkowania. Mieszkańcy jak Jan, nie kryją wściekłości:

W Jeleniej Górze, która ma podobną uchwałę, opłaty za wieszanie kartek na samochodach nie są egzekwowane, a pobierane są opłaty tylko na giełdzie samochodowej.

Uchwała rady miasta stanowi, że „Ustala się dzienne stawki opłaty targowej bez względu na miejsce wystawienia do sprzedaży w następujących wysokościach: 1) samochodu osobowego - 25,00 zł". Całą uchwałę można znaleźć TUTAJ.

Urzędnicy tłumaczą, że chcieli doprowadzić do tego, by samochody wystawione na sprzedaż przestały blokować miejsca postojowe. Bo auta z kartkami potrafią je zajmować tygodniami. (Na miejskich ulicach jest strefa płatnego parkowania, ale nie obejmuje ulic powiatowych). Radni jak się wydaje, nie do końca jednak wiedzą co przegłosowali.

Radny marek Białecki uważa, że jeśli ktoś zapłacił za parking to za umieszczenie kartki już nie musi. Nic bardziej mylącego":

Pan radny choć głosował w tej sprawie, to się myli. Magdalena Bręśkiewicz z urzędu miasta mówi, że handlowanie samochodami na miejskich ulicach musi być tak samo obwarowane jak handel pietruszką. Sprawa dotyczy całego miasta i nie zależy od tego czy pojazd stoi na płatnych, czy bezpłatnych miejscach postojowych.

Tego co mówi radny Marek Białecki komentować nie chce:

W innych miastach, gdzie wprowadzono opłaty targowe na terenie całego miasta nikt nie ściga tych, którzy wieszają kartki w samochodach. Zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak powiedział Radiu Wrocław, że opłaty są pobierane na giełdzie, a nie od mieszkańców wieszających w samochodach kartki, bo samo powieszenie kartki nie jest jeszcze aktem sprzedaży samochodu.

Reklama

Komentarze (103)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Polak 2023-11-19 19:01:43 z adresu IP: (77.91.xxx.xxx)
Radnym sie pomieszalo w glowach od przybytku z portfeli mieszkancow oni sa pracownikami tej ze miejscowosci sa dla obywateli sa ich slugami a nie zrobili sobie Folwark wlasnosci to juz jest naduzywanie swoich kompetencji ludzie powinni zrobic bure za te glupoty to nie jest ich sprawa kto co sprzedaje zwlaszcza auta czy motocykle
~Komentarz został usunięty2016-09-27 19:41:18 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Kazimierz572016-09-27 19:37:26 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
BZDURY!! BZDURY!! BZDURY!! BZDURY!! BZDURY!! BZDURY!! BZDURY!! JEDYNYM SŁOWEM URZĘDNICZA NADGORLIWOŚĆ.
~antyurzędas2016-09-26 09:33:49 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Urzędasy jak zwykle nie wzięli pod uwagę istotnego faktu. Przecież osoba która przykleja kartkę na szybę własnego auta, może użytkować go nadal. Nie jest powiedziane że auto na sprzedaż musi lub powinno pozostać zaparkowane w jednym miejscu. Dla urzędasów którzy nadal nie pojmują w czym rzecz, wyjaśniam: AUTEM WYSTAWIONYM NA SPRZEDAŻ, Z PRZYKLEJONĄ KARTKĄ NA SZYBIE NADAL MOŻNA SIĘ PORUSZAĆ PO DROGACH PUBLICZNYCH I NIE TYLKO.
~hihi2017-12-15 08:35:08 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Za chwilę zrobią przepis że chodzenie w szpilkach niszczy chodniki albo że trzeba zapłacić podatek od powierzchni parasola ;) Proponuję urzędasów wysłać na obserwację do Tworek ;)
~Niestety - ja2016-09-25 11:21:57 z adresu IP: (89.240.xxx.xxx)
Uwaga uwaga uwaga! Po nowym roku zostaną wprowadzone kasy fiskane do każdego burdelu w Polsce, tak więc panowie za patrzenie na taniec lub inne wybryki podatek od 19% do 29% zależeć to może od rodzaju usługi. Wiec czasu komuny już się skończyły a teraz to mamy bizness- kapitalizm.!pozdrawiam urząd z małego u!
~bolo2016-09-24 20:13:10 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Opłata za samochód oklejony reklamą i zaparkowany w pasie drogowym W myśl obowiązujących regulacji podmiot zamierzający przez dłuższy okres umiejscowić w pasie drogowym samochód z umieszczoną na nim reklamą powinien wystąpić do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz uregulować stosowną opłatę. Zezwolenie takie wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej. Z zajęciem pasa drogowego mamy do czynienia w sytuacji, gdy auto z reklamą umieszczone zostanie w pasie drogowym w sposób stały. Stanowisko to potwierdził m.in. Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 4 września 2014 r., sygn. akt II GSK 1168/13.
~bolo2016-09-24 20:04:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co reklamami na wszelkich autach i osobowych i ciężarowych?
~Polak 2016-09-24 14:30:09 z adresu IP: (89.77.xxx.xxx)
Przestepcy u wladzy wydaja zlodziejskie dekrety....
~wd402016-09-23 22:05:22 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Trzeba w tresci ogloszenia napisac " NIE sprzedam" a reszta tak samo jak w ogloszeniu o sprzedazy
~Andżelika 2016-09-23 19:56:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ciekawe czy babcie na Karola miarki też płacą dziennie 25 zł ?????????
~greg2016-09-23 19:48:54 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Gratuluje wyboru rady. Polak jako kombinator zawsze coś wymyśli :P Proponuje nie pisać słowo ,,Sprzedam'' informacja o parametrach auta z numerem telefonu.To już chyba nie jest sprzedaż ale informacja :P
~K_G2016-09-23 17:57:50 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
jak rajcy tego miasta beda mieli wybory to tez za kazde wywieszenie zakłamanej mordy tez pobierajmy opłaty 50zł od plakatu itp.
~waf2016-09-23 17:24:03 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Chcieliście pis to macie !
~Bravo2016-09-23 22:50:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ale w samorządach jest PO niunia ????
~mario12752016-09-23 17:13:46 z adresu IP: (77.89.xxx.xxx)
a co z reklamami na samochodach? za nie też miasto pobiera opłaty? Bo w sumie wynika z tego, że jeśli będę chciał sprzedać swój samochód i wywieszę kartkę to zapłacę a jak będę miał na samochodzie reklamę "sprzedaję samochody" to już nie?
~zuzol2016-09-23 15:19:53 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Faszyzm to przekonanie, że państwu wszystko wolno. Że wolność i prawa jednostek są niczym, natomiast władzy wolno wszystko. Że wolno nakładać podatki, jakie chce i w jakiej chce wysokości. Jesteście faszystami, bo macie takie przekonania. Potem głosujecie na takich samych faszystów, a potem się dziwicie, że nadają faszystowskie prawa. Ludzi, którzy wam mówią na czym polega wolność, nazywacie oszołomami. Dobrze wam tak.
~Tomasz2016-09-23 14:31:42 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ja bym z pewnością tego nie zapłacił i poczekałbym na wszczęcie postępowania egzekucyjnego, a wtedy wniósł bym zarzut, a następnie odwołanie do SKO, WSA. W uchwale jest jasno napisane: "dokonujących sprzedaży na targowiskach". Przyklejając kartkę Sprzedam samochód bel ble..... nie jest dokonaniem sprzedaży, a jedynie chęcią dokonania sprzedaży niekoniecznie na targowisku np. w domu. Niestety niedouczeni urzędnicy żerują na niewiedzy nieświadomych ludzi.
~qwer2016-09-23 13:56:25 z adresu IP: (89.68.xxx.xxx)
a jakby napisać "może sprzedam"
~Maniek2016-09-23 13:31:26 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
~Smentek2016-09-23 11:25:01 z adresu IP: (91.94.xxx.xxx)
Wiem , że mamy głupi Rząd , że mamy głupi Sejm że mamy głupi Senta ale że mamy tez głupich samorzadowców??? No to się dopiero dowiedziałem.
~Ha ha ha2016-09-23 16:59:02 z adresu IP: (77.242.xxx.xxx)
Jak wiadomo, wybory samorządowe, w cudowny i niepowtarzalny sposób wygrała PSL. A kto na to to głosował, niech się tutaj tym pochwali, bo niektórzy poddają w wątpliwość rzetelność tamtych wyników.
~flexmen2016-09-23 11:10:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A co to za problem? Piszesz na kartce tylko dane auta bez nagłówka sprzedam . I kto ci udowodni że go sprzedajesz? Poprostu jak co podajesz opis auta do publicznej wiadomości jal by kto pytał i tyle.
~obejście2016-09-23 10:38:48 z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Wieszać kartki typu: Nie sprzedam samochodu nr 283429347
~Mlody2016-09-23 10:23:45 z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Tak to jest jak debile wybierają arcy-debili do struktur państwowych.
~na około2016-09-23 10:13:30 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Kamienna Góro! Czas na akcję społeczną i wywieszanie kartek w stylu "NIE sprzedam! Seat Cordoba, 1.4, 2005, przebieg 200 000 km, wartość 12.000 zł, nr tel", a kto nie sprzedaje wspiera inicjatywę wywieszając same kartki "nie sprzedam", voilà :)
~Młody Pe2016-09-23 09:59:31 z adresu IP: (176.96.xxx.xxx)
Pewnie zaraz przegłosują opłatę za niepozmywane naczynia. Każdy jeden talerz to 2,5zł co godzinę do skarbu miasta, jeśli nie zostanie umyty...
~Localdopeboy2016-09-23 09:44:14 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
"...Jak jajka sprzedaje to też własne!" :D
~bod2016-09-23 09:22:10 z adresu IP: (185.61.xxx.xxx)
PAzernośc uczędnicza jest jak głupota ludzka nie zna granic. Pietruszka, marchewka, jagody, kartka w samochodzie nie wolno ale wszystkich trzeba powysyłać do niemieckich i francuskich galerii handlowych. Ludzie obudzcie sie tych szkodników trzeba wytępić za zdradę i działanie na rzecz obcych mocarstw.
~Michał2016-09-23 18:00:42 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Ja moge działać podam nr konta podczas wyborów i za kazdy wywieszony plakat wyborczy prosze mi przelać 50zł i za to ze musze to ogladać 100zł
~...2016-09-23 12:18:25 z adresu IP: (194.183.xxx.xxx)
Proszę działaj powodzenia xD
~Expert.2016-09-22 22:37:06 z adresu IP: (194.183.xxx.xxx)
Wybrali sobie radnego jako rozmówcę, czyli największego matoła z całej rady. Wiedza tego niby radnego zaczyna się i kończy na pobraniu co miesiąc diety. To wszystko.
~Adi2016-09-22 23:43:49 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Zgadzam sie w zupelnosci.
~robson2016-09-22 21:22:59 z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
A jak ktoś jest chory i leży w szpitalu , Jego autko stoi np.przez trzy miesiące , to też ku.... jest powód do czepiania się ,że samochód stoi w jednym miejscu ? niech radni i straż miejska się wypałuje. Nie ma takiego przepisu ,że mus jest, aby samochód co chwilę zmieniał miejsce postoju.
~Sasza2016-09-22 17:35:16 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Panie Białecki pięknie się pan jąkał w Teleexpressie jako radny wspaniale przed całą polską PAN się tłumaczył z bardzo mądrej uchwały no teraz jest pan znany w całej Polsce .
~Greg2016-09-22 10:16:44 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Radnego też można w dupę kopnąć :)
~xdcam2016-09-22 08:20:34 z adresu IP: (94.40.xxx.xxx)
To ze ktoś sobie cos tam uchwali nie oznacza ze trzeba to respektować. Tego typu uchwały to się nadają wiemy do czego
~bolek i lolek2016-09-22 07:38:04 z adresu IP: (94.197.xxx.xxx)
Za mało kasy jest z parkometrów i Świątek i jego pupile radni szukają dodatkowej kasy - proste!!! Będą wybory to ich wszystkich pogonic bo szkodzą mieszkancą kamiennej góry
~janek 0332016-09-22 06:36:17 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
no dobrze samochód a co z lokalami które są na sprzedaż wózki dziecięce czy buty????ogłoszenia też wiszą na terenie miasta - nie dajmy się zwariować w końcu wnętrze samochodu należy do właściciela i może w nim robić co chce a nikomu nic do togo ...takiej wolności chcemy
~Sasza2016-09-22 08:38:52 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Oczywiście niech żyje Wałęsa i solidarność ipomiot styropianiwy.Chcemy opłaty za siedzenie na ławeczkach.Chcieliście styropian to macie cieszcie się z ich pomysłów idiotycznych ciekawy jestem co jeszcze wymyśla chyba podatek trotuarowy
~kicker2016-09-22 06:03:32 z adresu IP: (195.191.xxx.xxx)
Nie należy wywieszać kartek ze słowem "Sprzedam". Sam opis auta i telefon może być. Albo tytuł kartki "Reklama" i opis auta z telefonem. Za reklamy nie kasują :D
~ussarius2016-09-22 08:21:53 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Tylko dlaczego znowu muszę walczyć partyzanckimi metodami z bezprawiem, bo prawo niesprawiedliwe jest bezprawiem? Może jakiś radny ma komis samochodowy i walczy z "nielegalną" konkurencją?
~Biba2016-09-22 02:26:03 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
I znów Kamienna Góra. Komuś bardzo zależy żeby o mieście ciągle było głośno. Jak to mówią " nie ważne co - ważne żeby mówili " . Tylko że w tym przypadku o Kamiennej górze ciągle są same negatywy.
~mloda2016-09-22 00:35:39 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Widac za ,,nasi ,, urzędnicy robią wszyyystko aby młodzi opuszczali nasze tereny a szczególnie kamienna. Miejsca pracy nie dają nam wszystkim zarobić a dodatkowo wprowadzają opłaty m.in za parkingi. Ludzie!! Do czego wy doprowadzacie??? Zeby inni zawladneli wszystkim. Teraz oplata za kartkę w samochodzie. Robicie wszystko zeby tylko uprzykrzyć życie!! Zajmijcie sie ta patologia w kamiennej bo wstyd.na caly kraj!!! Zajmijcie sie ,, normalnymi'' sprawami zeby nie doszlo do kolej tragedii a nie piszesz gamoniu jeden ze was wybraliśmy i mamy płacić.! Nadajecie sie na szczaw jedynie co urzędasy......!!!
~lxl2016-09-22 00:22:47 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Urząd Miasta w Kamiennej Górze ma, moim zdaniem, całkowitą rację w sprawie poboru opłaty targowej od samochodów z wystawionymi kartkami. Jest naprawdę wiele wyroków sądów administracyjnych, które szczegółowo wyjaśniają ten problem. Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, opłatę targową pobiera się od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach, z zastrzeżeniem ust. 2b stanowiącym, że: opłacie targowej nie podlega sprzedaż dokonywana w budynkach lub w ich częściach. Targowiskami, o których mowa w ust. 1, są wszelkie miejsca, w których jest prowadzona sprzedaż. A zatem, pobieranie opłaty targowej na podstawie wskazanej ustawy jest związane z prowadzeniem sprzedaży lub chociażby złożeniem oferty. Z cytowanego przepisu wynika, że nie ma większego znaczenia, w jakim miejscu prowadzona jest sprzedaż oraz czy sprzedaż ma charakter stały czy okazjonalny. Definicja targowiska jest bardzo szeroka - umożliwia pobranie na rzecz gminy opłat targowych wszędzie tam, gdzie prowadzony jest handel, bez względu na to, gdzie jest prowadzony i czy w ogóle miejsce jest do tego przeznaczone. Skoro o pobieraniu opłaty targowej decyduje sprzedaż towaru, uprawnione jest jej pobieranie również za prowadzenie sprzedaży poza miejscami do tego wyznaczonymi. W orzecznictwie sądowoadministracyjnym wskazuje się, że przy ustalaniu znaczenia terminu 'dokonywanie sprzedaży' nie jest istotne, czy dana osoba lub jednostka sprzedała oferowany towar, czy też żadna transakcja nie została sfinalizowana. Sama gotowość dokonywania sprzedaży, która przejawia się m.in. zajęciem miejsca i wyeksponowaniem towaru, jest wystarczającą przesłanką do poboru opłaty targowej przez inkasenta. Termin 'dokonywanie sprzedaży', zawarty w art. 15 ust. 1 u.p.o.l., oznacza, że każdy wymieniony w tym przepisie podmiot korzystający z targowiska, w rozumieniu art. 15 ust. 2 u.p.o.l., w celu podjęcia sprzedaży jakichkolwiek artykułów jest zobowiązany do zapłacenia opłaty targowej, a tym samym sformułowanie 'dokonujących sprzedaży' należy interpretować szeroko, uznając, że obejmuje ono wszelkie czynności podejmowane przez podmiot określony w art. 15 ust. 1 u.p.o.l. w celu dokonania sprzedaży, a w szczególności oferowanie produktów, składowanie na stoisku, oczekiwanie na kontrahentów. Reasumując: obowiązek uiszczenia opłaty targowej powstaje z mocy prawa z chwilą faktycznego podjęcia czynności handlowych zmierzających do dokonania sprzedaży (niezależnie od skutku) w każdym miejscu danej gminy.
~xlx2016-09-25 19:09:25 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Do Taki tam. Niestety nie masz racji. To jest handel. I to, czy Tobie i mi się podoba czy nie, nie ma większego znaczenia.
~Taki tam2016-09-23 17:08:13 z adresu IP: (77.242.xxx.xxx)
Sprzedaż przedmiotu, którego jest się właścicielem od wielu lat nie jest ani handlem obwoźnym, ani nawet handlem.
~lxl do ussarius2016-09-22 18:28:56 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Mylisz pojęcia. Reklama na samochodzie hipermarketu to nie oferta sprzedaży tego samochodu (ani towaru, bo kierowca niczego nie sprzedaje, tylko dostarcza). Ale gdyby to był handel obwoźny z samochodu, to już jak najbardziej tak (zobacz wyżej w uchwale takie pozycje się nawet znajdują). Ja tylko w swoim poście przytoczyłem fragment wyroku sądu administracyjnego. Takich wyroków jest naprawdę bardzo dużo. Również wyroków Sądu Najwyższego np. w obszarze rozumienia definicji prowadzenia sprzedaży. My nie musimy zgadzać się z tym, ale dura lex sed lex.
~lxl2016-09-22 18:21:26 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Nie trzeba mieć zezwolenia na handel. Nie ma czegoś takiego. Może być zgoda na zajęcie fragmentu pasa drogowego pod handel (pewnie to miałeś/aś na myśli). Ale prowadzenie handlu bez zgody (zezwolenia) nadal jest handlem.
~Wania 2016-09-22 12:14:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A zezwolenie na handel tez trzeba mieć i przykleić za szybą?
~ussarius2016-09-22 08:30:45 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
Czyli hipermarket mający samochód oklejony reklamą z tv i jego ceną wjeżdża do kamiennej góry i też musi uiścić taką opłatę? Przecież sama kartka, telefon i cena bez obecności sprzedającego (poszedł do pracy, na zakupy i w czasie postoju reklamuje tą kartą swoją ofertę) nie jest stanowi aktu próby sprzedaży. Bo po telefonie do właściciela pojazdu trzeba się umówić? A przypominam o zasadzie ogólnej, że wszelkie wątpliwości powinny być rozstrzygane na korzyść "podejrzanego".
~Radni z Kamiennej Góry2016-09-21 23:52:11 z adresu IP: (178.167.xxx.xxx)
Płacić dziady, łaski nam nie robicie! Wybraliście nas to teraz płaćcie.
~aaa2016-09-21 23:44:52 z adresu IP: (45.33.xxx.xxx)
Wystarczy na kartce napisać informacja podać dane auta i numer telefonu. I klauzulę : informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 §1 k.c. Ważne aby nie umieszczać ceny.
~I ja2016-09-21 23:18:45 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Po za tym nie płacić. Niech inkasenci oddadzą sprawę do sądu, i spróbują wygrać.
~Ja czyli ja2016-09-21 23:17:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Istnieje coś takiego, jak skarga na decyzję urzędniczą. Składa się ja do wojewody. Po za tym nie wiem, czy nie złożył bym doniesienia do prokuratury o próbie wyłudzenia pieniędzy przez urzędników. Bo niby na jakiej podstawie wyłudzają kasę za kartę w prywatnym samochodzie stojącym na parkingu?
~Polok2016-09-22 12:52:30 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Popieram. Zgłosić do wyższych instancji. To bezprawie!
~rrffv2016-09-21 22:47:31 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Działanie urzędników jest bezprawne. Proszę skontaktować się z lokalnym radcą prawnym. Zgodnie bowiem z art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych: 1. Rada gminy może wprowadzić opłatę targową. Opłatę targową pobiera się od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach, z zastrzeżeniem ust. 2b. 2. Targowiskami, o których mowa w ust. 1, są wszelkie miejsca, w których jest prowadzona sprzedaż. Ulica nie jest targowskiem. Takie działania włądz gminy należy napiętnować, albowiem są bezprawne.
~Eldarin2016-09-23 10:08:52 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zaprzeczasz sam sobie. Piszesz, że targowiskiem są wszystkie miejsca, w których prowadzona jest sprzedaż, a potem że ulica nie jest targowiskiem.. skoro prowadzisz na niej sprzedaż, tzn składasz ofertę, dokonujesz transakcji, nagabujesz do zakupu, to znaczy że podlegają opłacie targowej. Miejsce nie ma znaczenia.
~marta5552016-09-21 22:44:51 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Drodzy Panstwo szlag niech to trafi!!!!!A o oplacie za zuzytą chusteczkę do nosa pomysleliscie? Wszak sezon na grype tuz taz Trochę zdrowego rozsadku - to nie boli zapewniam Marta Gorska
~Holender2016-09-21 21:35:52 z adresu IP: (82.156.xxx.xxx)
Wystarczy napisać kartkę z opisem auta i numerem telefonu bez słowa "Sprzedam"
~Alukam2016-09-21 21:30:52 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To jeszcze można być ukaranym za brak posiadania zezwolenia na handel .Słyszałem od radnego ze będą forsowali podatek trotuarowy ,podatek drogowy od rowerów, no i podatek od wózków dziecinnych
~Roztropek2016-09-22 10:28:09 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Dobrze, że od wózków dziecinnych - a nie wózków dziecięcych. Dziecinnych wózków przecież nikt nie ma, a wózków dziecięcych jest dużo, bo rodzice wożą w nich dzieci.
~Sasza2016-09-21 21:46:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To chyba wymyślił milicjant albo dziennikarz
~Wania2016-09-21 21:44:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
No to mamy porąbanych radnych no ale takich mądrych chcieliśmy
~dawid2016-09-21 21:29:38 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Artykuł pokazuje część prawdy,a prawda jest taka ,że handlarze stawiają na mieście auta i przyklejają kartki ,że na sprzedaż .Stoją później tygodniami i nie ma gdzie parkować
~eldarin~Dar2016-09-23 10:13:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jak nie są na sprzedaż to nie parkuje, chyba logiczne że jak ktoś chce sprzedać to daje w najbardziej widocznym miejscu, tj. zajmuje najlepsze miejsce parkingowe
~Dar2016-09-21 22:28:09 z adresu IP: (87.205.xxx.xxx)
A jak nie są na sprzedaż to nie parkują? Chyba Panie ~dawid Pan jest z tego samego urzędu...
~ankade2016-09-21 20:52:35 z adresu IP: (78.35.xxx.xxx)
No !!!! co za debile to wymyśli? Ale niech DEBILE wiedzą,że nadchochodzą normalni....a to znaczy,że nie damy się...a i kompromitacja będzie....
~pipi2016-09-21 20:45:11 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
jeszcze tylko krok do pobierania opłaty nawet wtedy , gdy sprzedaż odbędzie się w lesie...
~piter2016-09-21 20:42:21 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
to na pewno niezgodna z prawem uchwała więc nie ma się co słuchać a jak coś - nie przyjmować mandatu i do sądu z tym !
~Kiki2016-09-21 20:19:53 z adresu IP: (94.197.xxx.xxx)
Auta jak stały tak będą stać tylko ze bez kartek i nic więcej się nie zmieni
~Komentarz został usunięty2016-09-21 18:47:19 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ciekawy2016-09-21 18:28:22 z adresu IP: (188.21.xxx.xxx)
Z oplata sie nie zgadzam ale ma ona jedna dobra strone , ten darmowy komis zniknie heh , szczerze wam powiem ze kiedys jak nie mialem gdzie zaparkowac to przejechalem sie po miescie i policzylem te samochody z kartkami , bylo ich 16scie , staly caly dzien i zajmowaly miejsca parkingowe, teraz gdy wprowadzili oplaty parkingowe to pomyslcie 16 miejsc parkingowych w samym centrum to bardzo duzo . Dodam ze kartki te to byly ogloszenia komisowe nie prywatnych wlascicieli .
~Ciekawy2016-09-22 00:46:57 z adresu IP: (188.21.xxx.xxx)
Kiki Moze i w wyobrazni , z tym ze jaki ma sens stawiania auta na sprzedaz bez kartki ? , ze niby po co ? Tak po zlosci zeby miejsce zajmowalo ?
~Kiki2016-09-21 20:11:20 z adresu IP: (94.197.xxx.xxx)
Auta nadal stoją tylko juz bez kartek wiec te twoje 16 miejsc masz tylko w swojej wyobraźni
~palma2016-09-21 18:09:29 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
a kto wystawia kartki skoro lepiej wystawić w necie ?
~KOD- karkonoski2016-09-21 17:58:45 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Mieszkańcom Kamiennej G. polecamy wypisywanie na kartkach za szybą auta "złotych myśli" na temat rządzących tym ładnie położonym , ale źle zarządzanym miastem- przejdzie im z czasem ochota na ściganie normalnych obywateli.
~eles19492016-09-21 17:55:26 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Chciwi kretyni . . . Omijać tę wiochę! Cóż jeszcze strzeli im do łba !?!???
~Bristol2016-09-21 17:23:33 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Ku..! Co za barany trzeba byc idiota zeby wymyslic cos tak glupiego ..! Czy te darmozjady chociaz skaczyly zawodowke za Zalew sie wezcie jak nie macie co robic ..!
~myszka2016-09-21 17:22:09 z adresu IP: (86.199.xxx.xxx)
bzdura bzdura pogania w tej Kamiennej zamiast zajac sie wazniejszymi sprawami to szukaja dziury w calym ale Kamieniogorzenie walczcie z niesprawiedliwoscia !!!!!!!!!
~zmotoryzowana2016-09-21 17:02:11 z adresu IP: (194.183.xxx.xxx)
Idąc tokiem,, myślenia??'' urzędników i radnych miejskich, jeśli ktoś sprzedaje ,po ogłoszeniu o sprzedaży np w gazecie,swój samochód, którym garażuje pod własnym blokiem a transakcji dokonuje we własnym domu ,też powinien dokonać opłaty targowej. Ja np. miałam teraz wystawić swój samochód , którym poruszam się na co dzień ,na sprzedaż, myślałam że, przyczepienie kartki o chęci sprzedaży auta to dobry pomysł ,ale jak widać, radni Kamiennej Góry robią wszystko aby utrudniać życie mieszkańcom miasta.Rozumiem że chcą znaleźć sposób na handlarzy ale ten pomysł uderza we wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców. Płacimy podatki w paliwie,płacimy podatki od pojazdów ,płacimy za parkingi,płacimy od sprzedaży lub kupna auta, ile jeszcze mamy dokładać do miejskiej kasy???Ciągle mało???? Takim ,,radnym" dziękujemy!!!!
~kokospoko2016-09-21 16:53:12 z adresu IP: (212.182.xxx.xxx)
Na taczkach powinni takich radnych wywieźć
~Komentarz został usunięty2016-09-21 16:51:55 z adresu IP: (89.190.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Purity2016-09-21 16:44:27 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Jestem pod wrażeniem...Przepis jest niekonstytucyjny, bo uderza w prawo rozporządzania własnością, równouprawnienie w dostępie do przestrzeni publicznej oraz w zdrowy rozsądek.
~xlx2016-09-22 18:38:03 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Przeczytaj sobie (ze zrozumieniem) ustawę o podatkach i opłatach lokalnych, parę innych przepisów prawnych dotykających tej materii, trochę komentarzy prawnych, wyroków sądów, które osoby podobnie jak ty negowały i przegrały, i dopiero wtedy pisz, że coś jest niekonstytucyjne. Tyle, że wiedza wymaga czasu i wysiłku, a nie komentarza bez żadnej podstawy prawnej, który można napisać w minutę.
~Folo2016-09-21 16:03:46 z adresu IP: (194.183.xxx.xxx)
Brakuje w miejskiej kasie na biegających urzędników ?
~Good idea2016-09-21 15:45:45 z adresu IP: (217.117.xxx.xxx)
Mają rację - "Janusze biznesu" potrafią zająć pół parkingu swoimi szrotami.
~Zmotoryzowana2016-09-21 17:08:51 z adresu IP: (194.183.xxx.xxx)
Na takich Januszy,urzędy maja inne sposoby, a nie przy okazji rozprawiać się ze wszystkimi.Czasem bywa ze ktoś, kto co dzień dojeżdża do pracy ,chciałby wywiesić kartkę że chce sprzedać samochód, to co ma płacić za każdym razem za miejsce gdzie się zatrzyma ??? Raz pod sklepem ,raz gdzie indziej ,innym razem pod własnym domem???Przecież ten pomysł jest totalnie chory tak jak ci radni- inteligentni inaczej.
~bdfg2016-09-21 14:08:57 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Radnych Kamiennej Góry na taczkę i na kamczatkę !!
~do urzędników 2016-09-23 11:35:21 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A może mój komentarz usuną tak jak niektóre co widziałem.
~hams...wo w państwie.2016-09-23 11:33:32 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wg. Mnie tych urzędników powinni zdegradować i wywalić ze stołków. Jak brakuje kasy dla urzędników to niech obniżają swoje pensje !!!!!! . Albo wynaleźć inny sposób. Ja jak zrobię tak ze przyjade do Was i za szybe wstawie kartkę: Zwolnić urzędników którzy to wymyślili i uchwalili . Sa debilami!!!!!. Ciekawe co mi zrobią ????. Niech się walą z ustawami nielegalnyni. Czy za kartkę też będę ukarany? Niech sprubuja wolność słowa jest a nie jestesmy więźniami w Oświęcimiu!!!!!! . Niech każdy zrobi cos takiego i ciekawe czy się obudzą !!!!!!. A opłaty niech se w du.e wsadza !!! . To bezprawie!!!!! .
~Markus2016-09-21 13:25:19 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
To jakiś chory żart. Na moim aucie będzie co chcę i spie*dalać. Poza treściami ogólnie uznanymi za nieobyczajne, oczywiście ;)
~trawestacja sentencji:2016-09-21 12:25:05 z adresu IP: (217.86.xxx.xxx)
"per aspera ad astra" po polsku: "przez upierdliwosc do gwiazd."
~Trololo2016-09-21 11:18:26 z adresu IP: (85.158.xxx.xxx)
Zaczną się pojawiać kartki w stylu "Nie sprzedam tego samochodu za 2000zł, telefon 123456789".
~Prodi2016-09-21 17:29:31 z adresu IP: (173.38.xxx.xxx)
Dokladnie o tym samym pomyslalem, ale bardziej w stylu: "Chetnie porozmawiam o moim aucie, z pasjonatam marki pod numerem 123...." ;)
~rafal2016-09-21 16:41:00 z adresu IP: (85.14.xxx.xxx)
no to wystarczy napisać Opel Astra 1.6 Gaz rok 2005 bla bla bla i telefon 1234546. Przyjdzie wezwanie do zaplaty? za co? za to ze się chwalę jakie mam parametry auta :) ?
~JCTJ2016-09-21 12:15:51 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
No nie wiem... Ogłoszenie o "nie sprzedaży" auta również może być potraktowane jako forma reklamy ;-)
~Realista2016-09-21 09:32:49 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
W moim bloku mieszka handlarz aut i na miejskim parkingu trzyma 8 aut na każdym jest kartka, że chce sprzedać auto, a ludzie nie mają gdzie parkować. Gdyby ktoś wyegzekwował na nim taką opłatę, to może z autami wyniósł by się na komis. Często tak się zdarza, że ktoś kupuje nowe auto a stare chce sprzedać i stoi ono na parkingu nieużywane przez rok. Działanie rady miasta Kamiennej Góry jest dobre i w interesie mieszkańców.
~klamot982016-09-22 19:10:38 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Uważam że jest to naginanie prawa z tą opłatą brawo radni !
~xlx do Renii2016-09-22 19:03:46 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
‘Pomysł rady miasta jest poroniony’ – może rozwiń myśl, bo ja niczego poronionego w tym nie widzę. Samo hasło, bez poparcia faktami jest pustosłowiem. ‘Rozwiązanie do podanego przez ciebie przykładu jest naprawdę proste’ – a to ciekawe, bo ja nic prostego w twoich pomysłach nie widzę. ‘Wystarczy donos na policję i do US najlepiej zbiorowy od mieszkańców’ – na jakiej podstawie? Ponadto złożenie zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa musi być uprawdopodobnione. W przeciwnym razie składający naraża się na zarzut oczerniania (a to jest karalne). ‘Lewy handlarz dostanie karę za łamanie prawa (brak DG)’ skąd wiesz, że łamie prawo? Skąd wiesz, że nie prowadzi działalności gospodarczej? Skąd wiesz, że to handlarz a nie osoba fizyczna, która chce sprzedać swój samochód (nie trzeba rejestrować DG, żeby to zrobić!)?, ‘brak płacenie podatku’ – skąd wiesz, że nie płaci podatku? (ponadto opłatę skarbową od transakcji kupna-sprzedaży uiszcza się po dokonaniu transakcji), ‘policja może odholować złom na parking (kolejna kara)’ – nie za bardzo i niekoniecznie Policja (nie będę tu rozwijał tego tematu, bo jest przydługi), a ponadto, skoro do sprzedaży, to raczej nie złom. ‘Dodatkowo można zgłosić brak polisy OC oraz nie przerejestrowania pojazdu w wymaganym czasie’ – skąd wiesz, że samochody nie mają polisy OC? Tylko idiota by nie zapłacił, bo kara za brak polisy jest naprawdę bardzo wysoka. Za nieprzerejestrowanie samochodu nie ma żadnych kar. ‘Zresztą przy blokach stawiane są zakazy postoju aut, których właściciele nie są mieszkańcami, a taki lewy handlarz przecież takim prawnym właścicielem nie jest.’ – tak, ale skuteczność takich znaków może wystąpić tylko wtedy, gdy właściciel nieruchomości ustanowi drogę wewnętrzną, na której będzie parking wraz z regulaminem parkowania. To tak w wielkim skrócie, bo nie chce mi się szerzej rozwijać każdego tematu. Nie wszystko jest takie proste jak pierwsza myśl, która przychodzi do głowy. Brak znajomości przepisów kończy się zazwyczaj przegranymi sprawami sądowymi.
~xlx do mieszkańca KG2016-09-22 18:45:23 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
To idź do sądu, przegraj sprawę, zapłać i zrozumiesz, że Urząd ma rację. I dam ci darmową poradę: poczytaj wyroki sądów w podobnych sprawach (a jest ich sporo). Skoro masz dostęp do internetu, to wysil się trochę. Tu nie chodzi, że właściciel nie może obklejać. Może. Tylko jak obkleja kartkami, że chce sprzedać, to automatycznie jest to oferta sprzedaży. Przeczytaj sobie mój wpis powyżej. To wycinki jednego z wyroków sądu. Czarno na białym. Ktoś twierdząc podobnie jak ty, że nie należy płacić, przegrał sprawę.
~Mieszkaniec KamiennejGóry2016-09-21 16:49:44 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ciekawe co będzie jak ty będziesz chciał sprzedać auto;) Pomysł poroniony nawet ludzi co uchwalili tą uchwałę dokładnie nie wiedzą o co w niej chodzi czyt. Wypowiedz Radnego ;). Auto jest własnością. I właściciel może obklejać czym chce swoje auto jak tu kolega napisał wyżej. Wystarczy iść do sądu z tym bo można powiedzieć że to łamie prawa obywatelskie odnośnie własności prywatnej ;)
~Renia2016-09-21 15:53:04 z adresu IP: (80.50.xxx.xxx)
Pomysł rady miasta jest poroniony. Rozwiązanie do podanego przez ciebie przykładu jest naprawdę proste. Wystarczy donos na policję i do US najlepiej zbiorowy od mieszkańców. Lewy handlarz dostanie karę za łamanie prawa (brak DG), brak płacenie podatku, policja może odholować złom na parking (kolejna kara). Dodatkowo można zgłosić brak polisy OC oraz nie przerejestrowania pojazdu w wymaganym czasie. Zresztą przy blokach stawiane są zakazy postoju aut, których właściciele nie są mieszkańcami, a taki lewy handlarz przecież takim prawnym właścicielem nie jest. "Często tak się zdarza, że ktoś kupuje nowe auto a stare chce sprzedać i stoi ono na parkingu nieużywane przez rok." to nie jest prawda, takie osoby parkują auta przy ruchliwej drodze w centrach miast. Jeżeli takie auto zarasta na parkingu to też jest na to sposób - petycja -> urząd/straż miejska.