Trasa rowerowa na torach? Miłośnicy kolei bronią nieczynnej linii

Piotr Słowiński | Utworzono: 2016-11-09 13:13 | Zmodyfikowano: 2016-11-09 13:13
Trasa rowerowa na torach? Miłośnicy kolei bronią nieczynnej linii  - fot. Piotr Słowiński
fot. Piotr Słowiński

Andrzej Olszewski, z Kolei Karkonoskich mówi, że warto zachować kolej Zadrny dla pociągów, nie dla rowerów:

- Jeśli ją zaasfaltujemy, ta linia wypadnie ze świadomości społecznej. Nikt o nią nie będzie walczył. Ścieżki rowerowe można budować gdzie indziej.

Samorządy z powiatu kamiennogórskiego chcą nieczynną od lat trasę kolejową nr 330 przebudować na drogę rowerową. Burmistrz Kamiennej Góry Krzysztof Świątek mówi, że jeśli miłośnicy kolei chcą jej bronić i odbudować, by znów pojawiły się tam pociągi, to niech wyłożą na to pieniądze, bo samorządy tego nie zrobią:

- Zapewniam, że żaden z samorządów okolicznych nie jest zainteresowany - taka jest prawda brutalna - i nie wyłoży ani złotówki (...)

Rozebrana została także część torów. Miłośnicy kolei argumentują, że tę trasę można uratować. Tyle tylko, że trudno sobie wyobrazić uruchomienie linii z Kamiennej Góry do Krzeszowa, skoro nawet do Kamiennej Góry pociągi już nie docierają.

Przedwojenna, prywatna Kolej Zadrny, Ziedertalbahn AG prowadziła z Kamiennej Góry do Okrzeszyna. Miała 21,56 km i została otwarta 02.10.1899 roku. Po wojnie zaczął się regres linii. Tory między Krzeszowem a Chełmskiem zostały rozebrane w latach 80. XX wieku. Ostatni pociąg do Krzeszowa, pociąg specjalny ciągnięty przez parowóz, dotarł w 1997 roku.

Ministerstwo kultury na rozpatrzenie sprawy dało sobie czas do końca roku. Arkadiusz Dybiec z urzędu miasta w Kamiennej Górze mówi, że przez ostatnie prawie 30 lat, kiedy linia faktycznie nie działała, nikt się nią nie interesował, a miłośnicy kolei obudzili się, kiedy samorządy postanowiły zrobić coś dla mieszkańców, czyli wybudować na torowisku drogę rowerową z Kamiennej Góry do Krzeszowa:

- Powstał kłopot z tą grupą ludzi, którzy jedyne co mogą, to blokują (...)

Miłośnicy kolei argumentują, że linie do Krzeszowa, Karpacza czy Kowar nadają się do odbudowy i powinny na nie wrócić pociągi. Dlatego próbują za wszelką cenę powstrzymać ich przebudowę na trasy rowerowe.

Relacja Radia Wrocław:

Reklama
Zdjęcia
Trasa rowerowa na torach? Miłośnicy kolei bronią nieczynnej linii  - 4

Komentarze (63)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-10-31 15:05:13 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-10-10 14:23:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-04 11:06:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 20:00:00 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 19:54:56 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 19:50:29 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 19:40:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 19:35:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:49:12 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:45:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:38:13 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:31:58 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:25:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-04-03 17:19:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-02-14 12:14:29 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-02-11 14:43:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-02-11 14:42:34 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-17 14:19:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-11 12:26:08 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-11 12:18:33 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:20:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:19:13 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:18:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:17:11 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:16:03 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:14:54 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-04 17:14:15 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-07 11:13:09 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-07 11:04:06 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-10-07 10:57:54 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-05-12 14:07:48 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-04-19 10:07:00 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2017-03-28 17:38:10 z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Przefarbowane lisy2016-12-23 07:40:38 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Jest to kolejny przykład jak przefarbowane komuchy albo ich potomkowie są nastawieni do pewnych impodelabiliów w naszym biednym kraju np. takich jak ważne miejsca historyczne czy religijne w tym przypadku zespół pocysterski w Krzeszowie....
~prawdziwy miłośnik2016-11-20 20:22:12 z adresu IP: (107.153.xxx.xxx)
Miłośnicy chyba hejtowania czyichś pomysłów bo na pewno nie kolei. Proszę nie mylić tej garstki szczeniaków z miłośnikami kolei.
~eles19492016-11-15 04:54:54 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Mrzonka różnych nawiedzonych "entuzjastów" kolei, do tego za cudze pieniądze . . .
~G. Jóźwicki2016-11-14 05:00:40 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
Najśmieszniejsze jest to, że te dzieciaki uważające się za "miłośników kolei" dwoją się i troją na wszelkich portalach, wypisując komentarze "prokolejowe" i tworząc wrażenie, że takie jest zdanie opinii publicznej. A prawda jest taka, że są to dwie, góra trzy osoby mające za dużo wolnego czasu i spamujące fora pod różnymi nickami. Zresztą widać po poziomie tych komentarzy - wszystkie są tak samo infantylne, naiwnie wierzą że ktoś przyjdzie i sypnie kasą i wyremontuje im tory przez wioski, gdzie nie będzie żadnego, ale to ŻADNEGO zainteresowania pociągami. A tak naprawdę chodzi im tylko o sabotowanie wysiłków okolicznych gmin, które w końcu zdobyły kasę, żeby wykorzystać od lat nasyp w jakiś pożyteczny sposób (bo tam już przecież od dawna torów nie ma na prawie całym odcinku) a gdy dopną swego to nie łudźmy się - linia jak zarastała krzaczorami tak nadal będzie zarastać i nawet palcem nie kiwną tak jak nie kiwnęli przez 20 lat, żeby jakoś wykorzystać tę linię kolejową. O to im chodzi. Gdyby naprawdę chodziło o pociągi, to walczyliby o linie, na których jest jakaś szansa na powrót pociągów - do Lwówka Śląskiego, Karpacza czy Kamiennej Góry (gdzie pociągi już teraz mogą jeździć i nie potrzeba kosztownych remontów). No ale do tego nie ma chętnych. Środowisko miłośników kolei odżegnuje się od tej jazgotliwej dzieciarni.
~krzysiekKG2016-11-17 20:52:16 z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Do Janek vel KOPKODLK: A ja myślę, że jesteś zwykłym trollem. Na dodatek sam nie czytasz ze zrozumieniem. Nudzisz się w domu, że zaśmieciłeś całą dyskusję jakimiś idiotycznymi tekstami poprzeklejanymi z różnych źródeł? Przecież to widać, że jakiś gimbus trolluje. Zajrzyj do jakiegoś specjalisty, może ci pomoże.
~Janek2016-11-16 21:11:19 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
KOPKODLK to nazwa wymyślona.Nigdy nie istniała żadna taka organizacja jak niektórzy sugerowali.Potrzebowałem materiału do pracy o czytaniu ze zrozumieniem i analizie tekstu.Dziękuje za pomoc,Wasze odpowiedzi bardzo mi pomogły. Informacje o odbudowie odcinka Szklarska-granica zaczerpnąłem z książki Kolej w Szklarskiej Porębie oraz ze strony KwSzP W rzeczywistości jestem mieszkańcem Szklarskiej Poręby.Pozdrawiam
~arek2016-11-16 18:32:25 z adresu IP: (5.254.xxx.xxx)
@KOPKODLK: No i sam wyjaśniłeś szczegółowo, kto oczyszczał tory. Pracownicy lasów państwowych, mieszkańcy Szklarskiej Poręby i Bieg Piastów, a nie mikole. Co do linii 330, to powrót pociągów należy włożyć między bajki. Mieszkańcy to wiedzą i są za ścieżką rowerową. Chyba że masz konkretny projekt odbudowy i wykorzystania linii dla pociągów łącznie z zapewnieniem finansowania, to wtedy przedstaw mieszkańcom i niech wybiorą, co będzie lepsze. No ale ty czegoś takiego nie masz.
~KOPKODLK2016-11-16 00:51:43 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Z nie jestem z żadnej organizacji :) chyba mnie z kimś mylisz.W 91 roku trasa nie była przejezdna.Brakowało torów przez granice i jakiegoś krótkiego odcinka na Nowym Świecie.Czesi jako pierwsi oczyścili szlak do granicy i dojechali tam motorakiem.Jakiś miesiąc potem jako pracownicy lasów państwowych uczestniczyliśmy społecznie w oczyszczaniu torowiska.Pracowało tam wielu mieszkańców Szklarskiej.Brakujące tory dostarczyli pracownicy PKP którzy też tam pracowali społecznie.Pomagał Bieg Piastów który dawał prąd i trzeba to było ciągnąć kablami do Nowego Świata. Rzeczywiście Czesi jeździli tam tylko.Bodajże w 92 lub 93 wykonali kurs Liberec-Jelenia Góra.Raczej były to przejazdy organizowane przez samorządy.A co do trasy 330 uważam że pociągi powinny jeździć na trasie Jelenia-Krzeszów co napisałem poniżej.Do Okrzeszyna raczej sensu nie ma.Zresztą tam i tak część gruntów jest już prywatna
~Janusz2016-11-16 00:01:34 z adresu IP: (38.95.xxx.xxx)
Bzdura, nigdy nie brakowało tyle torów przez granicę. Łgasz jak z nut. Pewnie nawet nie jesteś z organizacji pod którą się podszywasz. Trasa przez Jakuszyce była przejezdna do 1991 roku, a więcej dla przejazdów specjalnych na początku lat 90-tych zrobili Czesi niż Polacy. Nawet gdyby tak było jak piszesz to byłaby to tylko jednorazowa impreza dla mikoli. Dla regularnych pociągów dla wszystkich nie zrobiliście nic! Potraficie tylko hejtować czyjeś pomysły, bo lepiej żeby nasyp do Okrzeszyna został wykorzystany na ścieżkę rowerową niż dalej zarastał krzakami. Trzeba być niepełnosprawnym umysłowo żeby w ten sposób postępować. Jeśli masz jakieś realny program wykorzystania torowiska do Okrzeszyna łącznie z zapewnieniem finansowania to czekam na konkrety. KONKRETY, a nie że "można by było", "może ktoś", "może kiedyś" itd. Tylko nie pisz o drezynach, bo już mam dosyć tych drezyniarskich bzdur, które nikomu nie służą poza samymi mikolami.
~KOPKODLK2016-11-15 20:22:12 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
W 91 właśnie my miejscowi zrobiliśmy pierwszą wycinkę i ułożyliśmy ok 200-300 metrów toru przez granice załatwionego w zasadzie po cichu od PKP.W tamtych latach to nie było takie proste jak teraz grzebać na granicy.Odbyły się wtedy przejazdy czeskim parowozem i motoraczkami. Skoro jesteś miejscowy to powinieneś to pamiętać.A czemu mikoli nie było w 07? Zapytaj się mikoli nie mnie.Fajnie znowu poczuć się dzieciakiem jak się jest dziadkiem :)))))
~miejscowy2016-11-15 17:04:02 z adresu IP: (162.244.xxx.xxx)
Do KOPKODLK: I ile pociągów pojechało w 91 roku do Jakuszyc dzięki waszej "wycince"? Cha, cha, nie wiesz w ogóle co piszesz, dzieciaku. Porządna wycinka była dopiero w 2007 roku, która zapoczątkowała remont całej linii. Odbyła się ona rękami mieszkańców, a mikole wtedy siedzieli w domu i jarali się, że w końcu coś się rusza na tej linii. Potraficie tylko sabotować wysiłki innych i przypisywać sobie czyjeś sukcesy - nic więcej.
~KOPKODLK2016-11-15 09:23:21 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Chłopczyku mylisz pojęcia,nazwy,daty. W 91 nie było żadnych robót interwencyjnych :))) tylko w 07.Spytaj się młodszych co robią nie mnie,ja już jestem na emeryturze :))))
~Admc2016-11-14 20:40:43 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
A co to jest "KOPKODLK"? Skrót od "Kopnij KODLK"? Faktycznie dużo robicie - jazgoczecie na portalach internetowych o jakąś linię do Okrzeszyna, gdzie już nigdy nie pojadą pociągi. Wycinkę na torach do Jakuszyc robili mieszkańcy Szklarskiej Poręby w ramach robót interwencyjnych, a nie wy. Wy potraficie tylko zawłaszczać sobie czyjąś pracę i czyjeś sukcesy. A co zrobiliście w sprawie remontu linii do Lwówka Śląskiego? Czekam na konkretne dane.
~KOPKODLK2016-11-14 09:37:03 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Panie Jóźwicki akuratnie udało się zebrać dużo ludzi w okolicach Jeleniej Góry którzy coś robią,pierwszy raz od wielu lat,młodzi i starzy.Prawda jest taka że takie osoby jak pan tylko sabotują.Podobnie było z trasą do Jakuszyc kiedy w 91 roku robiliśmy pierwszy raz wycinkę i uzupełnianie toru takich Jóźwickich była cała masa. Podobnie jest dzisiaj z Karpaczem.Zapraszam do działania
~Dominik Häusler2016-11-13 21:34:12 z adresu IP: (5.254.xxx.xxx)
Kogoś do reszty pokopało. Co jest takiego zabytkowego w tej linii? Walczcie lepiej o realne efekty, dużo atrakcyjniejsza jest linia do Lwówka Śląskiego gdzie też grozi zawieszenie pociągów ponadto pociągi powinny jeździć do Kowar. Do jakiegoś Okrzeszyna pies z kulawą nogą nie pojedzie pociągiem. Niektórzy to mają fantazję.
~do KOPKODLK2016-11-14 04:46:35 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
Cha, cha! A ty rozumiesz co czytasz? Widzisz różnicę pomiędzy Krzeszowem a linią kolejową do Krzeszowa? Co tam chcesz wpisywać do rejestru zabytków? Spróchniałe podkłady? Doucz się ty lepiej z umiejętności czytania prostego tekstu. A Kotlina Jeleniogórska pisze się z dużych liter, nieuku!
~KOPKODLK2016-11-13 22:47:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Skoro nie wiesz co jest takiego w Krzeszowie to polecam douczanie z gegry. Najlepsza byłaby relacja Jelenia Góra-Kowary-Kamienna Góra-Krzeszów wtedy turyści i pielgrzymi mieliby świetny dojazd z kotliny jeleniogórskiej
~dyrdyr2016-11-10 22:27:34 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Kiedyś pokazywali jak robi się ścieżki rowerowe z torów w Anglii. Są takie panele zatrzaskowe na szyny, odpowiedniej szerokości i znormalizowanej długości (zrobione ze zmielonych opon) Pstryk, pstryk, pstryk i ścieżka rowerowa leci...A u nas zaraz spychy, betony,wibratory, kruszywo, asfalty - koszty (bo przeciez stado firm pociotków samorzadowców musi zarobić). Takie panele w razie czego szybko mozna ściągnąc. Ot, co
~Wałek 2016-11-10 11:54:17 z adresu IP: (213.199.xxx.xxx)
Takie piękne widoki jak tam macie i chcecie kolej zlikwidować my tu w Wielkopolsce walczymy o każdą linie choć równo mamy jak na stole i nie bardzo jest co podziwiać ! Ścieżkę rowerową se zrubcie przy drogach albo sobie nowe asfaldy na drodze pozakładajcie bo wiem że drogi macie kiepskie a od kolei wont
~viola2016-11-10 11:01:46 z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Kto to teraz tymi pociągami będzie jeździł? Nierentowne to będzie i za moment po otworzeniu padnie. Ścieżka rowerowa to przynajmniej ruch, zdrowie i relax. Trzeba iść z duchem czasu. A ścieżka rowerowa do Lwówka wspaniała... Oby więcej tak trafionych inwestycji. :)
~KOPKODLK2016-11-10 11:28:31 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Widać że dawno pociągiem nie jechałaś.Np na trasie wro-jga czasem trudno znaleść miejsce siedzące.Też jestem rowerzystą i z rodziną jeździmy na wycieczki rowerowe.Bardzo często korzystamy z kolei.Rower i kolej można świetnie pogodzić a co do ścieżki rowerowej do Lwówka to większość trasy biegnie przy bardzo ruchliwej drodze z ciągle kopcącymi tirami więc raczej staramy się omijać tą trasę
~KOPKODLK2016-11-09 19:43:21 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Dobrym przykładem jest tutaj dawna linia z Lwówka do Gryfowa na której zrobiono przed laty ścieżkę rowerową.Zmieniły się realia,są plany reaktywacji Gryfów-Świeradów i Lwówek-Jerzmanice i tu naturalnym byłoby puszczenie szynobusu relacji Legnica-Świeradów ale jakiś urzędnik wymyślił tam ścieżkę rowerową.Jakieś 2 lata temu słyszałem w radiu materiał w którym ludzie z Świeradowa,Mirska,Gryfowa i Lubomierza skarżyli się na brak komunikacji do Lwówka gdzie jest siedziba powiatu.Dzisiaj pociąg na tej trasie woził by turystów jak i zapewniał dojazd do urzędów.Niestety ta linia została chyba już skutecznie zniszczona właśnie przez takich urzędników jak panowie z Kamiennej Góry.
~do KOPDLK2016-11-14 04:50:07 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
To ty piszesz bzdury, zupełnie nie rozumiejąc sytuacji. Województwo chce obecnie przejąć prawie wszystkie trasy i je wyremontować. Co wcale nie oznacza, że to zrobi. Takie obiecanki-cacanki. Podaj choć jedną linię kolejową, którą wyremontował lub zaczął remontować obecny zarząd województwa. Ile ty masz lat? Czternaście, że wierzysz w takie bajki?
~KOPKODLK2016-11-13 22:41:13 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Akuratnie nie jesteś w temacie.Trasę Jelenia Góra-Lwówek chce przejąć województwo od PLK właśnie po to aby ją wyremontować.Pociągi Legnica-Lwówek-Gryfów-Świeradów jak najbardziej byłyby potrzebne jak napisałem powyżej.
~Dominik Häusler2016-11-13 21:37:53 z adresu IP: (5.254.xxx.xxx)
Pociągi do Lwówka są potrzebne ale z Jeleniej Góry - stolicy regionu a nie jakiegoś Gryfowa. A tu już nie ma chętnych do walki o uratowanie tej linii wśród tych miłośników kolei, którzy potrafią tylko sabotować czyjeś pomysły ale sami nie mają żadnych pomysłów.
~Kolej karkonoska2016-11-09 18:22:36 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Dla sprostowania: do Kowar i Karpacza pociąg pojedzie, kto śledzi informacje ten wie, a ostatni pociąg do Krzeszowa przyjechał 15 sierpnia 2002r. Pieniędzy na reaktywację nie wyłożą miłośnicy kolei i samorządy, lecz te fundusze pozyska się ze środków UE. Na kolej ,,NA PEWNO" nie będzie dotacji, a na ścieżkę rowerową będzie dotacja? Kamiennogórzanie po prostu zapomnieli co to jest pociąg i jak wygląda, bo do Kamiennej Góry, po czynnej linii kolejowej nie odbywa się ruch pasażerski. Przyjdzie czas, kiedy ówczesne władze będą naciskać, aby zrobić ścieżkę rowerową z Kamiennej G. do Sędzisławia.
~Kamień2016-11-09 15:53:40 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Krzysztof Świątek - ile pajacu zarabiasz??? Może wyłożysz Pan sam pieniądze jak jesteś taki Pan mądry? Za co w Polsce płacimy podatki? Żebyście tylko życie utrudniali w tym kraju?? Ludzie zarabiają marne 1000zł i jeszcze bezczelnie Pan gada że niech wyłożą na to pieniądze. Od czego wy jesteście, po co was wybraliśmy. Nakraść się?? Za dobrze wam PO zrobiło i możecie teraz wszystko zniszczyć. W Szczucinie miłośnicy wraz z samorządami uratowali linię kolejową przed rozebraniem i przekształceniem w ścieżkę rowerową i co? Wracają po latach połączenia kolejowe i będą na tym zarabiać. Panie Krzysztof Świątek, jak pan zostałeś burmistrzem rób coś pan dla ludzi, bo ścieżkę rowerową można zbudować wszędzie, a linie kolejowe zostaw pan w spokoju, a jak się nie podoba, to podaj się pan do dymisji i nara
~KOPKODLK2016-11-09 15:11:49 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Samorządowcy z Kamiennej Góry powinni w końcu zacząć działać na rzecz przywrócenia regularnych kursów pociągów do tego miasta a nie tylko sezonowych.Zachowanie tej trasy powinno leżeć w interesie samorządu.Przecież wraz z pociągami przyjadą turyści.Dzisiaj dostanie się do Kamiennej Góry z Kotliny Jeleniogórskiej szczególnie w weekendy jest fatalne a do Krzeszowa praktycznie nie możliwe.Z wypowiedzi urzędnika jasno wynika że jest on przeciwko inwestycją kolejowym i to nie tylko w swoim powiecie.Co to za urzędnik który działa na nie korzyść swoich mieszkańców
~Kamień2016-11-09 16:00:45 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Ale to słychać nawet po tym co gadają w radiu, że Pan Krzysztof Świątek oraz Pan Arkadiusz Dybiec urzędnicy, którzy po coś zostali wybrani dla tych ludzi, zwalają całą winę na Miłośników, a to właśnie oni chcą coś zrobić dla ludzi nie oni, oni tylko głupoty potrafią gadać, widać że kolej ich nie interesuje i mają w ogóle gdzieś społeczeństwo. Dla nich liczy się kasa, takich osób w urzędach być nie powinno.
~K.K.K.2016-11-09 14:43:17 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nie ostatni pociąg był 1997 bo 2002roku 15 sierpnia przyjechał pielgrzymkowy do Krzeszowa można znaleźć w wyszukiwarce gogle pod hasłem - Pociąg pielgrzymkowy nr 77120/1 z Legnicy, Krzeszów 15 sierpień 2002r. a napisane w artykule, Ostatni pociąg do Krzeszowa, pociąg specjalny ciągnięty przez parowóz, dotarł w 1997 roku. Tor był przygotowany i przetestowany na kolejny przejazd pociągu pielgrzymkowego do którego jednak nie doszło 2003 roku nie ze względów technicznych. Kolejna sprawa wypowiedzi którą czytamy i słuchamy w artykule - Powstał kłopot z tą grupą ludzi, którzy jedyne co mogą, to blokują (...) O to jak się mają się sprawy Karpacza i Kowar filmik na you tube pod hasłem - Przywrócą połączenie kolejowe do Karpacza Kolej Kotliny Kamiennogórskiej