Po latach wróci połączenie kolejowe między Wrocławiem a Świdnicą przez Sobótkę oraz z Legnicy do Dzierżoniowa

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2017-01-09 15:18 | Zmodyfikowano: 2017-01-09 15:32
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Jest kolejna deklaracja oraz podpisana umowa intencyjna w sprawie rewitalizacji linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy. Choć mieliśmy jeździć nią już w tym roku, to jednak termin rozpoczęcia prac przy przebudowie trasy kilka razy się wydłużał.

- Dziś wszystko wskazuje na to, że ostatecznie pociągi Wrocław-Świdnica, a także Wrocław-Legnica i Dzierżoniów pojadą w 2021 roku - mówi Andrzej Kudła z PKP PLK:

- Jak się sięgnie do historii jak długo do tych linii nie byliśmy w stanie przystąpić, gdyż nie było właściwego finansowanie, to można powiedzieć, że pierwszy ruch został zrobiony. Teraz pozostają nam takie etapy jak: studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie, no i realizacja.

Łącznie na rewitalizację tych trzech linii przeznaczone jest około 240 milionów złotych. Pierwsze prace powinny ruszyć w 2019 roku.

Pierwsze pomysły zakładały, że ze stolicy Dolnego Śląska do Świdnicy dojedziemy już w 2016 roku. Tak się jednak nie stało, teraz dowiedzieliśmy się, że plany Urzędu Marszałkowskiego to uruchomienie wspomnianych połączeń do 2021 roku:

- Po odpowiednim okresie czasu te zadania muszą być nie tylko przeprowadzone, ale zakończone i rozliczone. Naprawdę ten termin realizacji jest, jak na działania kolejowe, czasem stosunkowo krótkim - mówi marszałek województwa Cezary Przybylski.

 

Jak przyznaje jednocześnie Jerzy Michalak z zarządu województwa, ten odcinek, o który upominali się długo wrocławscy aktywiści, to zarazem jeden z ostatnich etapów tworzenia kolei aglomeracyjnej wokół Wrocławia:

- Kolej aglomeracyjna to rzecz, która się toczy. Jednocześnie potrzeba współpracy z gminami, które muszą utworzyć sprawny system parkingów typu Park & Ride - to po pierwsze. Po drugie wejść z nami we współpracę przy tworzeniu wspólnych układów taryfowych. No i po trzecie budować sprawną komunikację miejską, czy gminną, tak żeby odbierać pasażerów z naszych linii kolejowych już wewnątrz samych miast czy gmin - tłumaczy Jerzy Michalak.

Za 240 milionów złotych na trasach Wrocław-Świdnica, Legnica, Dzierżoniów zrewitalizowane i zmodernizowane mają być między innymi szyny, czy system kontroli ruchu. Powstaną również dodatkowe przystanki kolejowe. Gdzie dokładnie? Dowiemy się dopiero po wykonaniu studium wykonalności w 2019 roku.

 

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-07-19 16:56:18
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-07-19 16:14:21
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~yeti
2017-02-21 08:26:04
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: 0
Po wyborach samorządowych następcy obiecali skrócić termin tych robót....
~xdc
2017-02-08 12:37:01
z adresu IP: (94.40.xxx.xxx)
Ocena: 0
w r 2000 zawieszono ruch pociągów do Swidnicy przez Sobótke . Teraz za bledna decyzje która jakiś tam dyrektorek podjął trzeba wydac ok 100 baniek aby znow przywrócić ruch. Czy ten dyrektorek odpowie za swoją nietrafną decyzje i zapłaci za przywrócenie linii do eksploatacji? Dlaczego na wysokich stanowiskach w PKP za nic się nie odpowiada?
~Konra
2017-01-09 23:12:13
z adresu IP: (88.214.xxx.xxx)
Ocena: 1
Brawo zarząd województwa. Brawo Michalak i Przybylski. Widać, że obaj Panowie coś robią, a nie zajmują się sobą (jak na Wiejskiej)!
~Ola
2017-01-09 17:19:16
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 1
ale połączenie do Świdnicy. Dzierżoniowa już jest co do Legnicy nie jestem pewna. Koleje Dolnośląskie te połączenia realizują, chyba że chodzi o jeszcze innego przewoźnika a w sumie wyszło by na dobre bo chętnych jest zawsze sporo.
Reklama