Wrocław: Zielone światło dla zmian w sygnalizacji [LOKALIZACJE]

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2017-04-17 18:30 | Zmodyfikowano: 2017-04-17 18:31
Wrocław: Zielone światło dla zmian w sygnalizacji [LOKALIZACJE] - fot. flickr/Carlos Y./CC0
fot. flickr/Carlos Y./CC0

Zmiany na kilku skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych we Wrocławiu. Urząd Miejski w tym roku planuje modyfikacje między innymi na skrzyżowaniu Kołłątaja i Podwala. Łatwiej ma być też skręcić w lewo z Mostu Milenijnego w Popowicką, czy przejść na Placu Grunwaldzkim - zapowiada Elżbieta Maciąg z wydziału inżynierii miejskiej wrocławskiego magistratu.

O likwidację przejścia podziemnego i wytyczenie pasów na Placu Dominikańskim walczą wrocławscy aktywiści z Akcji Miasto. Każdy, kto dostrzega potrzebę zmiany cyklu świateł, może to zgłosić do Urzędu Miejskiego drogą e-mailową lub telefonicznie, dzwoniąc do wydziału inżynierii.

Planowane zmiany w sygnalizacjach świetlnych:

  • Bałtycka - Obornicka - celem projektu jest zmiana organizacji ruchu
    polegająca na przywróceniu lewoskrętu z ulicy Obornickiej (od strony
    Lidla) w ulicę Bałtycką;
  • Kołłątaja - Podwale - w lipcu 2016 urzędnicy poprawili koordynacje przejść
    dla pieszych na południowym wlocie Kołłątaja. Obecnie zatwierdzony jest
    też projekt rowerowy poprawiający komunikacje rowerową na tym
    skrzyżowaniu;
  • Popowicka - Milenijna - zmiana polega na umożliwieniu otwarcia zjazdu
    z mostu Milenijnego w lewo, w ulicę Popowicką podczas przejazdu
    tramwaju.
  • pl. Grunwaldzki - Norwida projekt przewiduje:
    - utworzenie fazy dla przejść dla pieszych przez oś Grunwaldzką
    - wprowadzenie bezkolizyjnego otwarcia strzałki jazdy warunkowej w prawo
    z ul. Norwida wraz z zawrotką po osi Grunwaldzkiej,
    - wprowadzenie bezkolizyjnego z pieszymi i rowerzystami otwarcia
    strzałki jazdy warunkowej w prawo z osi Grunwaldzkiej w Norwida

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~opolak2017-04-16 14:45:43 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ilu przechodniów zginęło na podziemnych przejściach? Bezkolizyjne przejścia są potrzeba i koniecznością - budować jak najwięcej bezkolizyjnych, bezpiecznych przejść lub tworzenie stref bez ruchu kołowego - zwłaszcza rowerowego na deptakach, na placu wokół Ratusza, w parkach. Nawet na przejściach na światłach giną przechodnie lub oczekujący na przejście.
~krz2017-04-16 15:50:41 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
To niech samochody zjadą pod ziemię, miasto jest dla ludzi i nie można wpychać ludzi do śmierdzących tuneli tylko po to, by kierowcy mogli sobie pośmigać. Jest komunikacja miejska, kolej, rowery i wcale nie trzeba być przywiązanym do samochodu - niektórzy pewnie nawet nie wiedzą, że mogliby zaoszczędzić nawet 30 minut przejeżdżając pociągiem przez miasto, zamiast kisić się w korku.