11 nowoczesnych pociągów trafi do końca listopada na dolnośląskie tory

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2017-08-25 07:20 | Zmodyfikowano: 2017-08-25 07:19
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

11 składów, polskiego producenta Newag kosztuje 250 mln, a więc już tylko te liczby wskazują na rozmach inwestycji. W pociągach będą zamontowane biletomaty, nowoczesny system sterowania ruchem, wygodne, regulowane fotele, gniazdka elektryczne, porty USB oraz darmowe WI-FI. Pociągi są też w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- To największa inwestycja wojewódzkiej spółki - mówi członek zarządu województwa Jerzy Michalak:

- W tym wypadku rozmiar ma znaczenie. Na takich relacjach jak ze Żmigrodu, z Jelcza-Laskowic, Legnicy czasem jest ogromny tłok w naszych pociągach. Dzięki tym pięcioczłonowym pociągom podróżni będą mogli podróżować w lepszych warunkach. To jest największa inwestycja taborowa, większych nie było - podkreśla Michalak. 

- Wyposażone są w nowoczesny system sterowania ruchem, biletomaty, a także wygodne i regulowane fotele oraz defibrylatory - mówi wiceprezes producenta pociągów firmy Newag, Józef Michalik:

- Mamy klimatyzację, WI-Fi dostępne, w samym przedziale pasażerskim ładowarki USB, system informacji pasażerskiej. W środku znajduje się kabina WC z pełnym dostępem dla osób w ograniczonej mobilności, również z przewijakiem dla niemowląt. Miejsce na rowery, także będzie można przewieść pięć tych rowerów w tym pojeździe - zaznacza Michalik. 

Koleje Dolnośląskie od 2007 w ubiegłym roku przewiozły ponad 7 milionów pasażerów. Wojewódzki przewoźnik ma obecnie do dyspozycji 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 25 pojazdów spalinowych.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~KONRAD KONRAD KONRAD
2017-10-08 19:35:36
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: -2
kowary dworezc glowny pkp mosty mosty rz peron
~KONRAD KONRAD KONRAD
2017-10-08 19:34:38
z adresu IP: (84.10.xxx.xxx)
Ocena: 2
kowary
~Zbigniew
2017-08-27 05:41:48
z adresu IP: (185.163.xxx.xxx)
Ocena: 5
Michalak zwyczajnie nie nadaje się na wicemarszałka, skoro takie bzdury gada o frekwencji w pociągach na Dolnym Śląsku. Ten człowiek nie zna się na dziedzinie, za którą odpowiada, facet zwyczajnie buja w obłokach. Jeszcze półtora roku i pożegnamy pseudofachowców przyssanych do koryta. Dość niszczenia kolei na Dolnym Śląsku!
~Zbigniew
2017-08-27 05:40:51
z adresu IP: (185.163.xxx.xxx)
Ocena: 9
Michalak zwyczajnie nie nadaje się na wicemarszałka, skoro takie bzdury gada o frekwencji w pociągach na Dolnym Śląsku. Ten człowiek zwyczajnie nie zna się na dziedzinie, za którą odpowiada, facet buja w obłokach. Jeszcze półtora roku i pożegnamy pseudofachowców przyssanych do koryta. Dość niszczenia kolei na Dolnym Śląsku!
~JanuszJG
2017-08-26 08:13:40
z adresu IP: (176.114.xxx.xxx)
Ocena: 5
Panie Michalak ma Pan poczucie humoru, jeżeli według Pana pociągi do Jelcza-Laskowic mają bardzo wysoką frekwencję. Niech Pan przejedzie się na Wrocław Główny i zobaczy pociągi do Jeleniej Góry lub Szklarskiej Poręby Górnej. Już na samym starcie są one nabite po sam dach. Nowe Impulsy powinny pojawić się na trasach Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna oraz Wrocław Główny - Jelenia Góra. Jednak jest do dla Pana za bardzo trudne...
~Dedete
2017-08-26 00:47:37
z adresu IP: (23.19.xxx.xxx)
Ocena: 11
Może Michalak i Rachwalski pochwalą się jak w grudniu zlikwidowali wszystkie pociągi do Milicza i do Lwówka Śląskiego. Ta druga trasa jest uważana za jedną z najpiękniejszych w Polsce, powinny tam jeździć pociągi turystyczne, a tymczasem władze Dolnego Śląska traktują ją jak niechciane dziecko i wolały zawiesić wszystkie pociągi. Michalak lansuje się przed Impulsami, a tymczasem po cichu zawiesza kolejne połączenia ważne dla mieszkańców i z punktu widzenia turystyki. Kilka miesięcy temu Koleje Dolnośląskie zagroziły zawieszeniem pociągów na kolejnej linii - ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa. Pociągi zostały uratowane tylko dlatego, że Czesi zgodzili się zapłacić połowę kosztów, mimo że po czeskiej stronie przebiega tylko 1 km linii, a po polskiej 14 km, czyli de facto zapłacili za pociągi jeżdżące po polskiej stronie!! Rzecz niespotykana w cywilizowanym świecie! Polskie media przemilczały sprawę, ale na czeskich portalach aż huczy od obelg pod adresem Polaków. Więcej na ten temat można przeczytać np. w tym artykule: ekonomika.idnes. cz/prime-vlaky-do-polska-zustanou-cd-zlevnily-cast-doplati-kraj-p5u-/eko-doprava.aspx?c=A170412_074503_eko-doprava_suj (z linka trzeba usunąć spacje). Nie ma co, piękną opinię robią Dolnemu Śląskowi za granicą Michalak i Rachwalski.
~Dedete
2017-08-26 00:47:06
z adresu IP: (23.19.xxx.xxx)
Ocena: 5
Może Michalak i Rachwalski pochwalą się jak zlikwidowali w grudniu wszystkie pociągi do Milicza i do Lwówka Śląskiego. Ta druga trasa jest uważana za jedną z najpiękniejszych w Polsce, powinny tam jeździć pociągi turystyczne, a tymczasem władze Dolnego Śląska traktują ją jak niechciane dziecko i wolały zawiesić wszystkie pociągi. Michalak lansuje się przed Impulsami, a tymczasem po cichu zawiesza kolejne połączenia ważne dla mieszkańców i z punktu widzenia turystyki. Kilka miesięcy temu Koleje Dolnośląskie zagroziły zawieszeniem pociągów na kolejnej linii - ze Szklarskiej Poręby do Harrachowa. Pociągi zostały uratowane tylko dlatego, że Czesi zgodzili się zapłacić połowę kosztów, mimo że po czeskiej stronie przebiega tylko 1 km linii, a po polskiej 14 km, czyli de facto zapłacili za pociągi jeżdżące po polskiej stronie!! Rzecz niespotykana w cywilizowanym świecie! Polskie media przemilczały sprawę, ale na czeskich portalach aż huczy od obelg pod adresem Polaków. Więcej na ten temat można przeczytać np. w tym artykule: ekonomika.idnes. cz/prime-vlaky-do-polska-zustanou-cd-zlevnily-cast-doplati-kraj-p5u-/eko-doprava.aspx?c=A170412_074503_eko-doprava_suj (z linka trzeba usunąć spacje). Nie ma co, piękną opinię robią Dolnemu Śląskowi za granicą Michalak i Rachwalski.
~noel
2017-08-26 00:34:50
z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Ocena: 11
No tak, linie do Żmigrodu i Jelcza najważniejsze dla Michalaka. Liczy się tylko kolejka aglomeracyjna dla Wrocławia, na którą składa się cały Dolny Śląsk. Takiej linii jak do Jeleniej Góry pewnie nie zna, która jest najważniejsza na Dolnym Śląsku, łączy największe miasta regionu i wciśnięcie się do pociągu nieraz graniczy z cudem. Na szczęście to nie Michalak i Rachwalski będą decydować gdzie te pociągi będą jeździć, za nieco ponad rok wybory i tym panom wszyscy powiemy "do widzenia".
~Radeberger
2017-08-26 00:26:45
z adresu IP: (192.162.xxx.xxx)
Ocena: 5
Co z tego, że kupują nowe pociągi, jak linii po których jeżdżą jest coraz mniej. W grudniu Koleje Dolnośląskie zawiesiły wszystkie pociągi do Lwówka Śląskiego i Milicza. Jak tak dalej pójdzie to niedługo nie będzie po czym jeździć. Dolny Śląsk ma najwięcej nieczynnych linii kolejowych z wszystkich województw w kraju!!! Zamiast je remontować dalej się likwiduje kolejne linie. Wyremontować tory do Lwówka, Karpacza, Kowar, Świeradowa, Stronia Śląskiego a dopiero potem kupować pociągi, nie na odwrót!
~Pasażer
2017-08-26 00:21:42
z adresu IP: (192.162.xxx.xxx)
Ocena: 10
Tłok w pociągach do Jelcza? Ten człowiek nie wie o czym mówi, widać, że w ogóle nie jeździ pociągami. Często jestem na dworcu i widzę, jak do Jelcza jadą dwa połączone Impulsy z kilkoma osobami na pokładzie a obok do Jeleniej Góry stoi nabity po dach krótki pociąg. Tak samo do Żmigrodu mało kto jeździ, a do Węglińca duża frekwencja jest tylko do Legnicy, dalej też pociągi jadą mocno pustawe. Coś widzę że w przypadku Kolei Dolnośląskich będzie to kolejna kasa utopiona w błocie, co komu po nowych pociągach jak będą jeździć nie tam gdzie powinny, a na najbardziej zatłoczonej trasie do Jeleniej Góry pewnie dalej będzie trudno wcisnąć się do pociągów.
~Kicia
2017-08-25 20:40:31
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 1
" Przewieść "- brawo.
~Kaśka
2017-08-25 11:45:10
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -3
Defibrylatory w pociągach... WOW! Byleby ich nie pokradli, bo to cenna rzecz, mogąca uratować życie.
~Marek
2017-08-25 11:37:50
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: -8
Piękne pociągi. Oby więcej takich na dolnośląskich torach.
~Zdzich
2017-08-25 11:34:10
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: 14
Powinny jeździć na trasie do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby.Bardzo trudno o miejsce siedzące już w Jeleniej Górze a co mają powiedzieć osoby wsiadające np. w Wałbrzychu. Będąc we Wrocławiu 10 sierpnia wracałem do Jeleniej przepełnionym 3 członowym impulsem a obok do Jelcza stał 4 członowy prawie pusty impuls. Zarządzanie taborem w naszym województwie jest do bani.Do Jelcza to by spokojnie Sa134 wystarczył a czasem nawet Sa135.
~Dwdtr
2017-08-25 10:34:45
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Ocena: 5
Tłok wpociągach z Jelcza Laskowice ?????,
~Bober
2017-08-25 09:57:33
z adresu IP: (217.110.xxx.xxx)
Ocena: 11
Niech się wezmą za punktualność lepiej!!
~Jan
2017-08-25 09:26:00
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -15
W przeciwieństwie do tramwajów miejskich - w pociągach Kolei Dolnośląskich 100% niskiej podłogi. Brawo
~beti
2017-08-25 09:11:22
z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Ocena: -12
Co ze Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?
~tomasz
2017-08-25 08:51:32
z adresu IP: (157.25.xxx.xxx)
Ocena: 4
Michalak przed wyborami zaczyna robic sobie reklame - a co z konfliktem z z przewozami regionalnymi?
NA ANTENIE
MagdaBajor
PiotrPietraszek
Magda Bajor , Piotr Pietraszek
 15:00 - 18:00
SOR
Tylko muzyka, dobre towarzystwo i laba...
Reklama