A4 między Wrocławiem, a granicą z Niemcami nie będzie przebudowywana przynajmniej przez 5 lat

Andrzej Andrzejewski, Mk | Utworzono: 2017-09-24 16:30 | Zmodyfikowano: 2017-09-24 16:30
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zastrzega jednak, że w przyszłości węzłów na tym odcinku będzie znacznie mniej:

-Zgodnie z panującymi przepisami węzły powinny być co 15 kilometrów, żeby było to bezpieczne dla użytkowników. Zatem jeśli dojdzie do przebudowy i będą likwidowane, to na pewno będziemy o tym informowali. Na ten moment wiemy, że będą jeszcze konsultacje społeczne.

Aleksander Kostuń, przewodniczący Rady Powiatu Legnickiego uważa, że to nie będą łatwe negocjacje:

- Autostrada jest krwioobiegiem gospodarczym. Wielu ludzi o tym zapomina. Jeśli nas się odetnie, to te gminy zaczną umierać. Wzdłuż autostrady do Wrocławia gminy będą - jeśli chodzi o inwestycje, o gospodarkę - wysychały.

Po stronie gmin stoją również inwestorzy, którzy wybudowali swoje zakłady w rozproszonych po regionie podstrefach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wielu przedsiębiorców podkreśla, że zdecydowało się na taką lokalizację właśnie ze względu na łatwy dojazd do A4. Wzdłuż trasy nie ma pasów awaryjnych. To oznacza, że przynajmniej przez najbliższych pięć lat - do momentu rozbudowy - kierowcy będą nią mogli jeździć za darmo.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dziecko we mgle
2017-11-07 11:36:14
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
Tym urzędnikom podpierającym się że co 15 km itd.. musi trafić do przekonania że drogi są dla ludzi mieszkających i pracujących obok a nie dla szaleńców 250/h Nie każda regulacja unijna ma u nas praktyczne zastosowanie.Mamy duże zagęszczenie miast i miasteczek na D.Śląsku większe niż w całej Polsce.
~emu
2017-09-25 20:43:51
z adresu IP: (91.235.xxx.xxx)
Ocena: 1
No to po otwarciu S3 między Lubinem, Legnicą i Bolkowem, gdy będą z niej korzystać jadący z Wrocławia i do Jeleniej, i do Zielonej Góry (w tym TIRy w stronę Czech), od Wrocka do Legnicy będziemy jechać (????) w ciągłym korku. Nie mówiąc o wypadkach, o które w tłoku będzie znacznie łatwiej. Ale nic to, wszak teraz priorytetem jest wschód Polski i połączenia południkowe do Dudapesztu (wystarczy rzut oka na mapę inwestycji GDDKiA). A III Transeuropejski Korytarz Komunikacyjny (A4 + A18) między Odrą i Nysą niech ma standardy z 1936 roku.
~Godc
2017-09-25 09:34:07
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -1
Co 15 km ? Przecież to kłamstwo , na AOW żadna odległość pomiędzy węzłami nie jest większą niż 15 km , a od węzła Wrocław wschód do węzła Wrocław południe też nie ma 15 km i po drodze są jeszcze Bielany. Więc to tania kłamliwa dorabiana ideologia zamiast powiedzenia prawdy tj. węzły kosztują.
~Tomasz
2017-09-25 00:41:09
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Tytuł powinien być "jeszcze przez 5lat A4 będzie bezpłatna dla osobówek" bo przebudowa na 3 pasy =bramki i opłaty. O tym dziennikarze nie piszą
~Użytkownik
2017-09-24 17:17:40
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
Po co robić aferę o nic? Nie ma kasy, narazie tylko remontują, ale węzłów nikt nie zlikwiduje narazie ???? chcecie przebudowy, ale szuka się problemów.
~wojtek
2017-09-24 16:26:33
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 3
Wystarczy odpowiedniej długości pas wjazdowy i jest bezpiecznie. Biurokratyczna bzdura o 15 km między wjazdami. Mają być tam gdzie jest powiązanie z siecią dróg. Eksterytorialna autostrada jest nam niepotrzebna.
NA ANTENIE
Reklama