300 mln zł w ciągu 10 lat. Wrocław będzie walczył ze smogiem

Przemek Gałecki | Utworzono: 2017-10-19 19:05 | Zmodyfikowano: 2017-10-19 19:05
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

- Urząd zleci również inwentaryzację pieców na terenie całego miasta, a następnie planuje przyłączyć do sieci ciepłowniczej Przedmieście Oławskie, tłumaczy wiceprezydent Wrocławia Adam Grehl.

- Oceniamy, że jest tam sieć doprowadzona prawie do budynków. Jest duża koncentracja, 24 tysiące mieszkańców, 9170 lokali - mówił Grehl.

Rafał Dutkiewicz mówi także o rozwoju sieci gazowej, ale jednocześnie chce opóźnienia wprowadzania uchwały antysmogowej do 2028 roku.

- Jeśli przeznaczymy odpowiednią ilość pieniędzy, zaoferujemy system wsparcia najbiedniejszym, jeżeli uzyskamy pewne wsparcie od gazowników, to taki program w spokoju społecznym jesteśmy w stanie zrealizować - powiedział prezydent.

W planach są także ulgi dla kupujących mieszkania komunalne. Warunek to wcześniejsza wymiana pieca, albo deklaracja zmiany źródła ogrzewania na ekologiczne. W przyszłym roku ma zostać także przeprowadzona inwentaryzacja pieców we Wrocławiu. Według szacunków jest ich około 30 tysięcy.

Kolejne plany dotyczą programu tramwajowego.  I to już od 7 stycznia. Miasto chce zamówić 80, tym razem całkowicie niskopodłogowych, tramwajów. Na ten cel nie ma jednak jeszcze gwarancji finansowych.

- tramwaje linii 7 będą dojeżdżały na Klecinę (teraz kończą kurs na pętli Krzyki)
- autobusy linii 129 zostaną wydłużone do lotniska (teraz zatrzymują się przy cmentarzu na Jerzmanowie)
- autobusy linii 129 w kierunku Psiego Pola dojadą do cmentarza przy Kiełczowskiej
- autobusy linii 319 zamiast do pętli przy ul. Bałtyckiej dojadą do ul. Kamieńskiego
- autobusy linii 332 dojadą do ulicy Awicenny (obecnie kończą kurs przy Roślinnej)
- pętla autobusów linii 144 zostanie przeniesiona z Kamieńskiego na Polanowicką
- autobusy linii 134 zostaną wydłużone z Tarnogaju do Księża Wielkiego przez Księże Małe
- zmienią się trasy autobusów linii 119 i 319 (dojadą m.in. na ul. Klecińską i do Wrocławskiego Parku Technologicznego)
- autobusy linii 147 zwiększą częstotliwość w szczytach komunikacyjnych

Jednocześnie Rafał Dutkiewicz apeluje, by konsultowana właśnie wojewódzka uchwała antysmogowa obowiązywała nie od 2024, a od 2028 roku. Dokument zakłada całkowity zakaz palenia węglem i drewnem na terenie Wrocławia i miejscowości uzdrowiskowych.

Dzisiaj, jakość powietrza we Wrocławiu jest dostateczna - informuje Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia. To znaczy, że:

Zobacz całą prezentację nt. Wrocławskiego Programu Antysmogowego.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bareja
2017-10-20 11:53:15
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 2
"A jezioro damy tutaj".
~S-bahn i rowery
2017-10-19 22:42:32
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
A nie tramwaj na Rogowskiej, gdzie nikomu nie jest potrzebny, jako stacja przesiadkowa z pociągu na tramwaj (pętla Nowy Dwór). W momencie, gdy inne regiony są całkowicie pozbawione komunikacji miejskiej. Tramwaj OK, ale na Muchobór Wielki. To ma sens. No i linia nie może się kończyć na Świebodzkim. Jednocześnie mają być zlikwidowane takie linie jak 142 czy 149. Ostatnia reklama MPK kosztowała mieszkańców 217 tysięcy złotych. Stąd i przychylność Radia Wrocław. Darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda.
~Gigs
2017-10-19 22:13:55
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 3
Co za debilne pomysły. Dobrze ze za 13 miesiecy ten stary dziad dostanie kopa w wyborach.
NA ANTENIE
Reklama