Nowa linia tramwajowa co roku? To pomysł Alicji Chybickiej

, BT | Utworzono: 2017-11-20 14:39 | Zmodyfikowano: 2017-11-20 14:39
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

System komunikacyjny Wrocławia jest dzisiaj w stanie przedzawałowym – ocenia Alicja Chybicka. Receptą na to mają być nowe połączenia. W pierwszej kolejności mają powstać inwestycje obiecane przez prezydenta Rafała Dutkiewicza, później trasy na Jagodno, Swojczyce, Ołtaszyn, a także na Psie Pole i Maślice. - Nie zapominamy także o kierowcach samochodów – dodaje Chybicka.

- W niektórych miejscach Wrocławia pełny zawał. Część naszych ulic szczególnie w godzinach szczytu, szczególnie w piątek jest kompletnie zatkana, już z pełną martwicą bo siedzą w tych autach zdenerwowani kierowcy. Trzeba to szybko leczyć.



Wśród priorytetów drogowych kandydatka PO mówi o budowie północnego odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej, Łącznika Świebodzkiego łączącego ulicę Grabiszyńską z Robotniczą, czy budowie obwodnicy Muchoboru Wielkiego.

Kandydatka na prezydenta Wrocławia deklaruje także rozbudowę sieci parkingów Park&Ride. Zmiany mają dotknąć też system inteligentnego zarządzania ruchem, na który ma zostać przeznaczonych więcej pieniędzy:

- Światła, które chodzą w beznadziejny sposób powodują, że my stoimy na tych światłach. Ten ruch nie jest płynny. Dla mnie wrocławska regulacja świateł jest "stupid", a nie "smart" - dodaje Alicja Chybicka.

Plan rozwoju sieci tramwajowej i autobusowej według Alicji Chybickiej:

  • Lata 2019-2022: jeden rok – otwarcie co najmniej jednej nowej linii tramwajowej w tym: tramwaj na Nowy Dwór (docelowo na Muchobór Wielki), przez Popowice, przez ul. Hubską.
  • Powstanie nowych linii:na Jagodno, Swojczyce, Ołtaszyn z przedłużonym projektem do granic miasta
  • Rozpoczęcie procesu inwestycji budowy nowy tras tramwajowych na: Psie Pole, Maślice.

Ponadto w planach jest także budowa nowej zajezdni tramwajowej oraz rozbudowa zajezdni tramwajowej nr 4 przy ul. Powstańców Śląskich 209. Zakup wyłącznie w pełni niskopodłogowego i klimatyzowanego taboru tramwajowego i autobusowego. Wzrost częstotliwości i koordynacji funkcjonowania MPK. Uproszczenie taryfy komunikacyjnej.

Na liście obietnic wyborczych Alicji Chybckiej są jeszcze m.in:

  • Wydatki na lokalny transport zbiorowy, bez zadań inwestycyjnych w rozbudowę sieci, będą stanowić co najmniej 10% budżetu miasta.
  • Transportowa złotówka za złotówkę, czyli złotówka wydana na transport samochodowy oznacza również złotówkę na transport zbiorowy.
  • Rozbudowa systemu drogowego miasta oraz poprawa nawierzchni dróg.
  • Program likwidacji absurdów komunikacyjnych dla kierowców.
  • Program poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszego, rowerowego i drogowego.
  • Kontynuacja rozbudowy sieci rowerowej oraz wzrost nakładów na Program Ruchu Pieszego.
REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Serdak
2018-05-04 11:43:00
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 0
Ta kobieta nawet nie ma pojęcia o czasookresie projektowania i budowy linii tramwajowej,i ona chciała być prezydentem miasta. Tragiczne.
~Endy
2017-11-21 16:52:11
z adresu IP: (79.163.xxx.xxx)
Ocena: 1
Z całym szacunkiem, ale pani profesor chyba niewiele miała do tej do czynienia z procesami inwestycyjnymi skoro na poważnie zakłada takie ambitne i szeroko zakrojone prace w tak krótkim czasie. To nie jest takie łatwe, takich projektów nie piszę się od ręki, byle szybko. Ja rozumiem, że politykom takie oceny i deklaracje łatwo przychodzą, ale jednak organizowanie transportu w tak dużym mieście, to jednak bardziej skomplikowany proces.
~Komentarz został usunięty
2017-11-21 03:20:06
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~To już jest chore
2017-11-20 22:08:46
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 4
A wszystkie linie przez centrum. Rozkraczony 1 tramwaj czy kolizja (wypadek z udziałem tramwaju) i kilkaset tysięcy ludzi bez komunikacji. Szansą dla Wrocławia jest kolej miejska, a nie tramwaje, których jak sam magistrat twierdzi już więcej upchać się nie da. Najbardziej zaś chorym pomysłem jest tramwaj na Rogowskiej i to dodatkowo kosztem autobusów. Zamiast na Rogowską, pociągnąć go na Muchobór Wielki. Na co czeka miasto, jak deweloperzy całkiem zatkają Muchobór Wielki? Swoją stację przesiadkową p. Dutkiewicz może robić na Muchoborze Małym. Tam szczere pola przy stacji PKP.
~Pani prof.
2017-11-20 21:20:06
z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ile razy jechała Pani autobusem lub tramwajem?
~ja
2017-11-20 19:46:14
z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Ocena: 5
Znowu te diagnozy lekarskie ! ile mozna jechac na chorych dzieciach.?
~folko
2017-11-20 18:15:10
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ale łatwo obiecywać . Niech każdy robi to na czym się zna i robi to dobrze. Szewc nie zna się na mirabelkach
~Ukł.wrocławski i wszystko
2017-11-20 17:24:57
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 6
Na Kilimandżaro zrób linię, dr Chybiona.
~abc
2017-11-20 17:13:31
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: -2
Jestem Pisowiec, ale jak widzę tę kobitkę, to mi serce mięknie...
~????
2017-11-20 16:55:02
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 3
Ja wyprowadziłem się z Wrocławia około 10 lat temu i mówiło się wtedy, że już niebawem obwodnica śródmiejska i autostradowa odciążą Wrocław. A dziś słucham sobie wiadomości w RW sprzed 10 minut i słyszę, że cały Wrocław zakorkowany... Może mi ktoś wyjaśnić o co kaman, bo nie wykluczam kiedyś powrotu, ale wolałbym nie stać codziennie w korkach.
~janek
2017-11-20 16:29:36
z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Ocena: 6
Baju baju baju - skąd ta Pani na to weźmie kasę zapomniała powiedzieć. Dudi zadłużył Wrocław po uszy swoim megalomaństwem
~Wro
2017-11-20 15:12:39
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 9
Będzie pięknie, będzie wspaniale tylko mnie wybierzcie. PO nigdy nie realizowało obietnic wyborczych, także te bajki w przedszkolu powinni opowiadać...
Reklama