Czeskie motoraczki na tory [FOTO]

Piotr Słowiński, mk | Utworzono: 2017-12-04 15:31 | Zmodyfikowano: 2017-12-04 15:31
Czeskie motoraczki na tory [FOTO] - Fot. Piotr Słowiński
Fot. Piotr Słowiński

Do Lwówka jeżdżą od roku wyłącznie autobusy komunikacji zastępczej. Dziś wtoczył się tam i do Wlenia właśnie dawny czeski motoraczek. Burmistrz Wlenia, Artur Zych, mówi, że jest to najlepszy dowód na to, że przejazdy są nadal możliwe:

W specjalnym pociągu z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego jechał marszałek dolnośląski Cezary Przybylski. Jak mówi, samorząd chce przejąć tę trasę, ale tylko teraz, kiedy są unijne środki na remonty linii kolejowych:
Pociągi nie jeżdżą do Wlenia z Jeleniej Góry, bo tory są w takim stanie, że 15 kilometrów pokonują w niespełna godzinę. Mieszkańcy Wlenia przyszli jednak zobaczyć przejazd, wśród nich Magda z synem Hubertem:
Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych podkreśla, że linia kolejowa do Lwówka Śląskiego jest jedną z nielicznych w Polsce, o którą zabiegają i mieszkańcy i władze mimo wygaszania popytu, braku remontów, ograniczeń prędkości nawet do 15 km/h:
Samorząd województwa chce przejąć linię Jelenia Góra- Lwówek Śląski. Marszałek Cezary Przybylski szacuje, że jej remont, by utrzymać rozsądną minimalną prędkość 50- 60 km/na godzinę, może kosztować około 30 milionów złotych. Kolejarze wskazują, że nawet ponad 100 milionów, co według marszałka Przybylskiego może się okazać kwotą nieosiągalną.

 


Komentarze (33)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-03-30 15:22:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 15:10:46 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 14:50:29 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~KONRAD KONRAD KONRAD2019-01-04 19:55:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
konrad
~Komentarz został usunięty2018-03-30 14:34:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 13:45:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 13:39:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 13:27:30 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 13:20:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-30 13:13:23 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-01-25 19:04:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Andre2018-01-15 20:33:14 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Te motoraczki są dwa razy sprawniejsze od tego złomu jakie maja KD i tyle w temacie trzeba zlikwidować UM i niech KD przejdzie pod UW i będzie dobrze jestem tego pewny
~Paweł2017-12-06 01:23:18 z adresu IP: (118.172.xxx.xxx)
@gargulec51: Takie lokalne linie jak i organizacja całego transportu regionalnego leżą w gestii Urzędu Marszałkowskiego. PKP nie będzie utrzymywać żadnej linii, jeśli nie będzie przewoźników chętnych żeby po nich jeździć. Bo za co utrzyma, jak nie będzie opłat z pociągów? A w przypadku linii lwóweckiej Koleje Dolnośląskie (spółka marszałka) wypięły się na tę linię i zrezygnowały z puszczania pociągów. Niestety, linia lwówecka ma pecha, że nie prowadzi z Wrocławia i nawet jak prędkości były dobre to często Koleje Dolnośląskie w przypadku braków taborowych (np. awaria) zabierały szynobus z tej linii i dawały go na inne trasy, a do Lwówka jeździł bus albo w ogóle nic nie jechało. Tak samo jest z remontem - na remonty linii do Kudowy, Szklarskiej Poręby, Trzebnicy, Jakuszyc, a teraz Sobótki marszałek znalazł pieniądze, a w przypadku linii lwóweckiej nie i tylko głupio się tłumaczy zrzucając winę na innych. Miejmy nadzieję, że następne władze na Dolnym Śląsku będą bardziej prokolejowe.
~gargulec512017-12-06 00:23:22 z adresu IP: (107.167.xxx.xxx)
Koszty,koszty ,koszty...A kto dopuścił do takiego stanu PKP? Jak sądzicie?Niech nikt nie twierdzi że nie ma opłacalności w czymkolwiek.Diabeł tkwi w nieudolności gospodarowania i zarządzania.Lepiej rozebrać niżeli utrzymać ,bo i po co skoro nie leżą miliony które teraz są tak popularne i kochane? Ale co dalej jeżeli idzie w najlepsze ruina wszystkiego.To już ogólnonarodowa hipokryzja która toczy Polskę i to nie wąsko.
~polityk2017-12-05 21:28:00 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Panie Przybylski remontuj Pan tą linię i się nie zastanawiaj. Bo w przyszłych wyborach to Pana wyremontują. Tam pociągi są potrzebne zarówno jak dla turystów jak i dla zwykłych mieszkańców. Zastępcza komunikacja autobusowa jest nie do przyjęcia. A podobno miliardy złotych są przeznaczone na remonty linii kolejowych w Polsce. Dlaczego, w Polsce kolej nie funkcjonuje tak jak na Słowacji czy w Czechach.
~zorientowany2017-12-05 16:17:32 z adresu IP: (101.108.xxx.xxx)
Bo prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow[kropka]bnx[kropka]pl/news.php?readmore=826
~Miejscowy2017-12-05 15:52:48 z adresu IP: (60.105.xxx.xxx)
Niech marszałek da samorządom pieniądze za które wcześniej finansowano pociągi do Lwówka gdy jeździło jeszcze 7 par pociągów a gminy już poradzą sobie z ich wykorzystaniem,lepiej niż marszałek. Przypuszczam że za te pieniądze można by uruchomić znacznie więcej pociągów niż jeździło za czasów KD. Zobaczymy jak bardzo marszałkowi zależy na pociągach na tej trasie. Bo na razie poza deklaracjami marszałek nic nie robi. Nawet czeski motorak nie jeździ przecież na powietrze. To smutne, że gminy same muszą starać się o uruchomienie pociągów na swojej trasie bo marszałek i Koleje Dolnosląskie wypieły się na mieszkańców, a marszałek wozi tylko swoje szanowne cztery litery z okazji przejazdów specjalnych.
~miłośnik kolei2017-12-05 15:18:07 z adresu IP: (58.0.xxx.xxx)
A marszałek szuka tylko wymówek, żeby nie remontować tej trasy. Marszałek doskonale wie, że PLK nie odda tej linii (nadal od czasu do czasu jeżdżą tędy pociągi towarowe z czego PLK ma zysk) i dlatego postawił taki warunek. Tymczasem nie przeszkadza mu remontować linii do Sobótki będącej w takiej samej sytuacji jak linia lwówecka (linia należąca do PLK, a mimo to będzie remontowana ze środków marszałka RPO). Pieniądze są w Urzędzie Marszałkowskim na remonty linii lokalnych (fundusz z Regionalnego Programu Operacyjnego), problemem są tylko władze. Za poprzednich władz z pieniędzy marszałkowskich wyremontowano linie kolejowe do Szklarskiej Poręby i Kudowy które też należały i nadal należą do PLK. Zmienić władze województwa a problem się rozwiąże. Tu jest pies pogrzebany.
~do pajaca Zdzicha2017-12-07 18:37:47 z adresu IP: (46.39.xxx.xxx)
Tak właśnie myślałem że jesteś tym samym zgorzeleckim trollem, który ciągle zaśmieca portale i fora kolejowe i generuje wojenki między mikolami. Nawet napisać otwarcie skąd jesteś nie potrafisz, tchórzu. Raz jesteś z Pomorza, innym razem z Lublina a teraz nawet z Jeleniej Góry, którą ciągle opluwasz. A umawiałeś się też już 100 razy i zawsze zwiewałeś z kupą w gaciach. Strasznie ci się nudzi w życiu, gimbusie.
~Zdzich2017-12-07 13:39:58 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tak jak myślałem,żaden z Was w cztery oczy tego nie powie. Potraficie tylko być mocni za klawiatury i jechać człowieka tyko dlatego że jest z Jeleniej Góry,Lwówka czy Zgorzelca.Jutro o 10.00 jestem na dworcu u siebie w Jeleniej.Jak któryś jest taki cwaniak to niech mi to powie w twarz.Poznacie mnie łatwo,40 lat,skórzana kurtka i broda.
~kicha ze Zdzicha2017-12-06 22:28:48 z adresu IP: (211.210.xxx.xxx)
Cha, cha, z Jeleniej Góry to ty bardzo chciałbyś być, zgorzelecki trollu leczący wszędzie swoje kompleksy na punkcie Jeleniej Góry a nawet małego Lwówka. Tutaj też widać po czasie opublikowania komentarzy że siedzisz non stop na portalu i tylko go zaśmiecasz bzdurami i kłamstwami. Sam się przyznałeś że nie miałeś racji z pociągami do Niwnic. Więc po co ujadasz? Siedź na Infokolej i tam rób rynsztok.
~Zdzich2017-12-06 19:41:30 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@pawlo Chyba mnie z kimś mylisz.Piszę od wielu lat na tym portalu z tego samego nr IP Netii.Oprócz PRW pisze jeszcze na NJ24 i czasami na Jelonce. Nigdzie nie napisałem czegoś na Lwówek czy Zgorzelec.Mnie nie obchodzą jakieś wasze kibolskie klimaty i proszę mnie nie obrażać dlatego że jestem z Jeleniej Góry.Co do pociągów z Niwnic to niech Ci będzie że jeżdżą.
~pawlo2017-12-06 19:07:58 z adresu IP: (118.172.xxx.xxx)
@Zdzich: To właśnie my nie rozumiemy, co ci ta linia przeszkadza że ciągle ją hejtujesz i zaśmiecasz wszystkie portale obraźliwym spamem. Jak ktoś ci obił japę w tym Lwówku za chamstwo wobec pasażerów, to może jednak wina leży po twojej stronie, a nie całego Lwówka? Powinieneś zdecydowanie skorzystać z pomocy specjalistów, internet to tylko półśrodek. Pociągi z Niwnic od czasu do czasu nadal można spotkać na linii do Jeleniej Góry. Widziałem nie raz. Jak nie masz pojęcia o kolei w danym regionie to po prostu się nie udzielaj, a zaśmiecanie portali w kółko Macieja tymi samymi bzdurami jedynie pokazuje, że to z tobą jest coś nie tak.
~Zdzich2017-12-06 16:54:54 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@MK Nie rozumiem o co chodzi z tym hejtem i co ja mam do Zgorzelca i Lwówka.Ale niech Ci będzie.Możemy się spotkać np w sobotę w Lwówku na dworcu i sobie pooglądamy co tam zostało z torów towarowych.Natomiast pociągi towarowe do Niwnic jeździły tyko w trakcie przebudowy stacji Zebrzydowa.Teraz to w Jeleniej Górze ciężko zobaczyć pociąg towarowy a po likwidacji lokomotywowni,na manewry spalinówka z Wałbrzycha przyjeżdża kiedy trzeba rozładować węgiel do ciepłowni.
~MK 2017-12-06 16:25:38 z adresu IP: (113.10.xxx.xxx)
@Zdzich Jeżdżą np. do Niwnic gdy muszą jechać objazdem, poza tym PLK chce sobie zapewnić alternatywną trasę przez Jelenią Górę na wypadek objazdów właśnie. W Lwówku byłem niedawno i żadnych wyciętych torów na stacji nie widziałem. Więc nie pisz bzdur. Zaśmiecasz kolejny portal etatowy zgorzelecki hejterze Lwówka.
~Zdzich2017-12-06 08:50:20 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
@Jaco Czyje pociągi towarowe tam jeżdżą? PKP?Co i dokąd wożą?Pociągi towarowe do Lwówka docierają od strony Zebrzydowej.Nie wiem co ma do mnie Zgorzelec skoro mieszkam od 40 lat w Jeleniej Górze i polecam udanie się na stacje w Lwówku to zobaczysz ile tam torów ostatnio rozebrała PLK.
~realista2017-12-05 23:10:41 z adresu IP: (14.199.xxx.xxx)
Polityk - za linie lokalne odpowiadają marszałkowie a nie władze Polski i to tu trzeba uderzać. Akurat marszałkowie innych województw raczej dbają o takie linie. A na Dolnym Śląsku jest jak widać. Linia do Lwówka do niedawna była najwolniejszą linią z regularnym ruchem pasażerskim w całej Unii Europejskiej z prędkością 10 km/h.
~Jaco2017-12-05 23:05:37 z adresu IP: (58.233.xxx.xxx)
@Zdzich: Piszesz bzdury, czasem zdarzają się pociągi towarowe na tej linii. Dlatego PLK nie chce się jej pozbyć. A tory stacyjne to zaraz zdemontujemy w twoim Zgorzelcu razem z budynkiem dworca, który jest tylko siedzibą lokalnego menelstwa.
~Polityk2017-12-05 21:29:32 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zmienić władze województw to trzeba w całej Polsce. Pomorskie, małopolskie, podkarpackie i dolnośląskie zupełnie mają w poważaniu kolej.
~Zdzich2017-12-05 18:23:56 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Żadne pociągi towarowe już od dawna tam nie jeżdżą.Czasami można zobaczyć drezyny PLK które jeżdżą demontować tory stacyjne w Lwówku.Co do Sobótki i marszałka masz 100% racji.
~200km.h2017-12-04 17:40:47 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Tyle kasy na remont torów a pociągi tylko osobowe? A co z towarami?
~Jaco2017-12-05 23:07:22 z adresu IP: (58.233.xxx.xxx)
Motoraczek akurat przejechał bez większych problemów z dość dużą prędkością. To Kolejom Dolnośląskim zawsze coś nie pasuje, jak się bardzo nie chce gdzieś jeździć to powód zawsze się znajdzie.
~Zdzich2017-12-04 20:07:33 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Jeżeli tory będą wyremontowane to przewoźnicy towarowi też będą mogli korzystać.Obecnie strach tam nawet motoraczkiem jechać.