Wrocław: Organizacje pozarządowe w obronie domu socjalnego dla mężczyzn

, GN, el | Utworzono: 2018-02-17 22:10 | Zmodyfikowano: 2018-01-11 08:18
Wrocław: Organizacje pozarządowe w obronie domu socjalnego dla mężczyzn  - fot. Przemek Gałecki
fot. Przemek Gałecki

Przypomnijmy, w ośrodku, którym opiekuje się Stowarzyszenie Pomocy „Ludzie Ludziom” będzie rotacyjnie mieszkało około 25 osób. Większość z nich to bezdomni, którzy starają się wyjść na życiową prostą. Niektórzy są po wyrokach.  I mimo że tylko część z nich to osoby po wyrokach, to emocje wśród mieszkańców osiedla są duże:

- Absolutnie, absolutnie - mówi jeden z naszych rozmówców.

- Domy społeczne dla mężczyzn skupiają ludzi, którzy niekoniecznie mają dobre intencje. Tutaj nikt nie jest w stanie dziecka przypilnować ani dziecka, ani tej drugiej osoby dorosłej - tłumaczy inny z mieszkańców.

Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego zaapelowała do mieszkańców o dialog. Organizacja zapewniła, że "nie ma żadnych przesłanek dla zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców osiedla Karłowice - Różanka". W mieście - jak czytamy w dokumencie - działa 13 placówek wsparcia dla osób z bezdomnością i nigdy nie były one przyczyną żadnej tragedii. 

"Obawiamy się, że jedynym skutkiem tej nagonki będzie zbudowanie podziałów i nieufności między mieszkańcami Wrocławia" - podkreślają członkowie organizacji.

Erazm Humienny, prezes działającego od ponad 20 lat Stowarzyszenia Pomocy „Ludzie Ludziom”, już wcześniej uspokajał – Zdecydowana większość potrzebujących to bezdomni, a osoby po wyrokach odbywały niskie kary za drobne przestępstwa. I wszyscy walczą o to aby wrócić do społeczeństwa, podejmują pracę, tak szybko jak to możliwe opuszczają ośrodek i idą na swoje - zapewniał. 

- Drodzy państwo, nie obawiajcie się. Wiemy co robimy. Te osoby, które do nas trafiają, oczekują oazy, przystanku, spokoju. Po prostu oczekują od nas wsparcia, pomocy i zrozumienia - dodawał.

To jednak nie uspokaja mieszkańców Różanki:

- Nie widzę przeszkód, żeby ci ludzie nie mogli próbować żyć tutaj. Jednak nie dziwię się też tym osobom, które się obawiają - mówi jednak z mieszkanek.

- Taki ośrodek nie powinien być blisko szkoły - tłumaczy inny mieszkaniec.

Przedstawiciele rady osiedla i dyrekcja pobliskiej szkoły podstawowej nie komentują nowej sytuacji. Erazm Humienny stara się jednak studzić emocje. - Nie ma powodów do obaw - zapewnia prezes stowarzyszenia:

- Pracuję od 30 lat z osobami, które są poza nawiasem tego społeczeństwa. Nie zdarzyło nam się żebyśmy odpuścili jakiś temat. Jeżeli te osoby zostawili same sobie, to nie będziemy wiedzieć, kto mieszka na naszej klatce schodowej. To jest niebezpieczna sytuacja - tłumaczy Erazm Humienny.

Mieszkańców uspokaja także Anna Józefiak-Materna, dyrektor wrocławskiego MOPS-u. A o stowarzyszeniu, które go prowadzi ma jak najlepsze zdanie:

- Przez wszystkie lata funkcjonowania ośrodka nigdy nie było problemów w jego otoczeniu. Pracownicy są doświadczeni i kompetentni. Tam większość mężczyzn nie przebywa więcej niż kilka miesięcy, może kilka tygodni. Pracownicy ośrodka potrafią znaleźć tym ludziom pracę, pomóc znaleźć, bądź wynająć mieszkanie. Naprawdę udzielają skutecznej pomocy - mówi Anna Józefiak-Materna.

W ośrodku, który przez ponad 20 lat działał przy ulicy Reymonta, do tej pory nie dochodziło do poważniejszych incydentów. W tym czasie stowarzyszenie pomogło ponad 1500 potrzebującym.

Reklama
Dźwięki

Komentarze (115)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krzysztof2019-05-14 09:28:05 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Chore podejscie mieszkancow wyrzucono mnie z domu chce normalnie zyc pracowac nie stac mnie na to aby wynajac mieszkanie po tym jak okradla mnie rodzina wyczyscila konto jeszcze zostawila z dlugami ponad 2000 jakim jestem zagrozenie ludzie wstydzili byscie sie kazdemu w zyciu moze podwinac sie noga i trzeba dac szanse drugiej osobie a nie jakies chore jaznie i obawy
~haha2018-02-21 15:54:50 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
Anika!!! znasz tych panów??? tam jest mega rotacja...
~Mieszkanka osiedla2018-02-10 14:03:58 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
A dlaczego Dutkiewicz i jego pracownicy z UM skoro w przedszkolu na jugoslowianskiej do każdej grupy wiekowej jest lista rezerwowa na ponad 30 dzieci i podobnie na Obornickiej nie otworzy w tym miejscu publicznego przedszkola- za budynkiem teren graniczy z boiskiem i ogrodem gimnazjum. Skoro miasto sprzedaje deweloperom w okolicy teren na mieszkania na kilku tys. ludzi to logiczne nie dla starszych ludzi ale tych z dzieciakami. Ciekawe gdzie rodzic znajdzie dla nich miejsce?
~Beata2018-01-30 17:20:15 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Wiarę w ludzkość i normalność przywracają mi ludzie którzy w prywatnym czasie i za własne pieniądze chodzą po osiedlu i ZBIERAJĄ PODPISY przeciwko temu szaleństwu. Wszyscy podpisują jak jeden mąż w obliczu tego oszołomstwa trzeba się zjednoczyć w obronie naszych dzieci. Jak widać za tym domem dla ludzi po wyrokach jest kilku lewackich oszołomów i w dodatku nie mieszkających na tym osiedlu ... Dziękuję i wspieram protest!
~Patrycja2018-03-09 18:08:34 z adresu IP: (92.26.xxx.xxx)
Szczerze jestes tepa dziewczyna widocznie WDPIERASZ PROTEST ALE NIE LICZ NA TO ZE TU POWSTANIE PRZEDSZKOLE.... TEN BUDYNEK JEST NA TO PRZEZNACZONY I CZY TO KOMUS SIE POSOBA CZY NIE I TAK BEDZIE TU FUNKCJONOWAC I TYLE RZESY SOBIE PRZYKLEJ NO CI ODPADNA
~Ryhor2018-02-25 23:03:21 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Droga Pani, życzę zdrowia bo rozum no to już niestety ...
~zkarlowic2018-02-14 15:14:15 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
oszołomem to jest pani, jak czytam te pani paniczne teksty pod artykułem i maniakalnie powtarzające się argumenty nie mające z tą sprawą nic wspólnego to nie wiem czy śmiać się czy płakać
~Beata 2018-01-31 22:39:22 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
To może sobie przywrócisz tą wiarę i zabierzesz paru panów do swojego domu i na swoje osiedle? Typowa hipokryzja i chęć pomocy komuś czyimś kosztem.
~do Beaty2018-01-31 18:34:59 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Każdy ma prawo do swojego zdania - uszanuję Twoje ale ja mam w drugę stronę - jak czytam Twoje wypowiedzi to odbierasz mi wiarę w ludzi i społeczeństwo.
~Mieszkanka Różanki2018-01-25 23:30:29 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Szukajcie pracy więźniom przed wyjściem z więzienia..
~Do Aniki2018-02-16 17:49:53 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tobie przeszkadza burdel? Zglos by się tym odpowiednie (jakie?) sluzby zajely. Moze bedziesz miala większą siłę prebicia
~Popieram Beatę 2018-02-16 17:46:10 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Anika, daj juz spokoj. Zadajesz pytania, dostajesz odpowiedzi. CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM! Ty moze obcujesz w takim środowisku, nasze dzieci nie musza! Znasz wszystkich tych ludzi? Za kazdego reczysz, przeciez tam jest rotacja tych ludzi!! Nie chcemy kazdego dnia martwic się bardziej niz zwykle.
~Beata2018-01-31 22:47:57 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
To samo opowiadano ludziom w Morzęcinie te same brednie, że to anioły i będą remontować szkołę, przedszkole i kościół. Tam była jeszcze piękniejsza historia bo prowadził to ksiądz. I doszło do tragedii. Jakoś niechętnie się odnosisz to tego. Tylko lakonicznie, że to inny dom. Bzdura - taki sam i ryzyko takie samo.
~Anika2018-01-31 18:41:35 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Beato czy wiesz, że Panowie kiedyś remontowali szkołe na Różance?
~Anika2018-01-31 18:38:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Dlaczego nie protestujesz przeciwko temu domu "publicznemu" - argument dzieci - Beato poczytaj fakty, proszę. Ja znam panów, bywałam na Reymonta - w nowej lokalizacji jeszcze nie - i wiesz co - tam przyjeżdzali tez ludzie z dziećmi... dzieciom nic sie nigdy nie stało - i proszę Cię nie używaj okresleń, które sa na wyrost ...dlaczego mówisz o pedofilach? czy ty w ogóle czytałaś coś o Stowarzyszeniu o ich pracy ? byłaś tam kiedyś?
~Beata2018-01-30 13:23:59 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Takie same bzdury opowiadano ludziom w Morzecinie gdzie mieszkaniec ZGWAŁCIŁ 1O LATKE. To taki sam dom jak w Morzecinie. Chce pani rzekomo pomagać kosztem małych dzieci nie swoich bo pani oczywiście nie ma. Jest to podłość egoizm i hipokryzja. Koło swojego domu pani ich nie chce. I dlatego, że jest tam dom publiczny to mamy się dodatkowo godzić na dom dla ludzi po wyrokach w tym pedofili gdzie już w Morzecinie doszło do tragedii?
~anika2018-01-28 18:38:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
poza tym Beato, wyczytałam w jednym z artykułów w sieci , że również w pobliżu tej szkoły jest nocny klub - czy to Ci nie przeszkadza? nie martwi się kto tam chodzi i co robi ? dlaczego tam nie robisz takich założeń ?
~anika2018-01-28 18:37:27 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Beato 0 nie chcę pomagać kosztem dzieci ....skąd takie stwierdzenie, dlaczego dla Ciebie bezdomy= gwałciciel - proszę pomyśl racjonalnie. Prownujesz dwie zupełnie inne i niezależne placówki prowadzone przez zupełnie inne osoby. Poza tym czy myślisz, że tylko bezdomy może zrobić coś złego? wiesz, że bardzo dużo osób, które robią wlaśnie takie okronpe rzeczy to własnie szanowani ludzie po których byś się nie spodziewała? takie które mają dom, często dobrą pracę? w ludzkich umysłach ktwią różne rzeczy. Robisz bardzo niesprawiedliwe założenie.
~Beata2018-01-28 15:14:42 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Znowu bzdury od aniki. Dlaczego chcesz pomagać im kosztem dzieci z pobliskiej szkoły? Proszę się odnieść do gwałtu na 10 latce przez mieszkańca takiego domu z Morzęcina Wielkiego! Też był złotego serca ????
~anika2018-01-27 17:59:11 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nie wszyscy Panowie sa po wyrokach to raz - dużo osob jest po prostu z różnych powodów bezdomna. W beznomność wchodzi się na prawdę z różnych przyczyn i jak widać po wpisach - bardzo cieżko się z niej wychodzi bo dla dużej części społeczeństwa bezdomny = wyrodnialec, wynaturzeniec. Każdy z nas na pewnym etapie życia może stracić dom i wtedy z pomocą przychodzi właśnie takie stowarzyszenie. Mówicie Państwo, że szkoła jest w pobliżu a wiecie ile razy i jak często Panowie własnie pomagali przy remontach szkół, przedszkoli ??? Bezdomny nie oznacza zły człowiek - bardzo często to Panowie o złotych i bardzo pomocnych sercach. Nawet jeśli któryś ma jakiś wyrok....to kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem... jeśli jest żal i skrucha to dlaczego nie można dać człowiekowi szansy ?
~Grs2018-01-20 20:18:00 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
A czemu takim domost nirbudije się nakminkowej czy za wojskiem wie Wrocławiu osobowice stacja tylko w centrum miasta może lepiej to zbudować w samym rynku jahaha
~Marcin z Wrocka2018-01-20 14:32:45 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Przynajmniej wiem kto będzie winny jeśli coś się zdarzy, Erazm, Dyrektor MOPS i Rafał z Platformą, bo styl wprowadzenia pomysłu jak kopia akcji z kamienicami HGW, władza wie lepiej i niech się ludzie nie wtrącają, decyzja jest i nie mają co mieszkańcy zdania. Wrocław nie jest miastem spotkań tylko obozem , milczeć bo Rafał wie lepiej i tyle
~Tryb2018-02-19 12:59:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Pani Beato, w Hipolitowie Beata Z. zabiła pięcioro swoich dzieci, w związku z tym uważam, że żadna Beata na matkę się nie nadaje, BO BEATA ZABIŁA PIĄTKĘ DZIECI. Powinno się odebrać Pani dzieci. To jest Pani logika- tego typu argumentów Pani używa. Do Pana Marcina- odniosę się do pytania czy jest 100% pewności, ze zakwaterowane tam osoby będą w pełni zresocjalizowane. Oczywiście, że nie ma. Tak samo, jak nie ma pewności, że w pobliskiej szkole pani od matematyki nie wkłada dzieciom rak do majtek, a pan nie bije swojej żony/partnera/dziecka za zamkniętymi drzwiami. Kilometr od Waszego osiedla, na ul Kleczkowskiej jest wiezienie- nie boicie się, ze jakiś więzień na przepustce przejdzie ten kilometr i porwie Wam dziecko? Zagrożenia są wszędzie, nic na to nie poradzicie. Podobno na Różańce jest najwiecej pseudokibiców WKS (sądząc również z malowniczego grafitti na dziesieciopietrowcu koło Zawalnej), ostatnio było dużo aresztowań w związku z narkotykami w tym środowisku. Myśle, że to większe zagrożenie niż kilku mężczyzn pod nadzorem, którzy próbują wyjść na prostą. Pozdrawiam, oby Wam nigdy nie przyszło być wykluczonym społecznie.
~Marcin z Wrocławia2018-02-19 07:59:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
podsumowując wszelkie za i przeciw: siedzę na gałęzi i ją piłuję, wiem, że spadnę, to ferowanie wyroków czy po prostu logika? Żeby się dobrze zrozumieć, nie jest problemem dom dla tych byłych więźniów itd, tylko jego lokalizacja jest problemem. Czemu nie zrobiono tam domu dla samotnej matki, dzieci miały by bliżej do szkoły, a nie faceci po wyrokach. A co do heroizmu ich pracy i dokonań, proszę zapytajcie znawców tematu czy dają 100 % gwarancji, że wszyscy tam mieszkający są już zupełnie zresocjalizowani? To jest właśnie to piłowanie gałęzi, stąd też mój brak wszelkiego szacunku i poważania dla bezrozumnych istot zarządzających tym miastem, bo po prostu zamieciono problem pod dywan, a najważniejsze, że śmieci leżą daleko od bezpiecznego otoczenia naszego Bóstwa Wrocławia czyli Rafała i jego przedłużenia męskości czyli Platformy, ot tyle
~Beata2018-01-30 13:31:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nie wiem czy gdzieś pomalowali ścianę ale wiem, że w Morzecinie mieszkaniec takiego domu ZGWAŁCIŁ brutalnie dziecko i to mi wystsrczy żeby ich tu nie chcieć. To propaganda że to niby bezdomni a naprawdę to ludzie po wyrokach.
~anika2018-01-28 18:42:41 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Beato, nawet takie tematy jak ten - bardzo sporne i emocjonalne - nie powinny nas pozbawiać dobrego wychowania - bo jesli nie dobre wychowanie to co nas odróżni od zwierząt? Również na temat egozimu możemy porozmawiać - czy wiesz, że Panowie właśnie z tego ośrodka - już od dawna remontują szkoły czy przedszkola i wiesz co - również na Różance.
~Beata2018-01-28 15:19:00 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Może dlatego, w Możęcinie Wielkim mieszkaniec takiego domu zgwałcił 10 letnią dziewczynkę ? Na "ty" bo może nie ma szacunku dla takich ludzi jak ty ? Czyli do egoistów.
~xxx2018-01-27 17:42:54 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wrocław jest obozem właśnie przez takie wpisy... Dlaczego Pan od razu zakłada , że teraz na Różnace będzie się coś działo złego? i dlaczego od razy Pan ma winnych ustalonych z góry ? tak właśnie jak w obozie....nikt niktogo racjonalnie nie ocenia tylko od razu wydaje Pan wyroki. P.S już Pan z wszystkimi ww.osobami jest per Ty?
~Zzz2018-01-20 08:45:22 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Powiem Wam wszystkim tym co są za i przeciw! Wszystko ok każdemu nalezy się druga szansa w życiu! To co piszecie o pijakach z pod ponika i tych co zaczepiają dzieci na przystankach to tylko sprawa dla Władz miasta straży miejskiej i policji -bo ich brakuje w odpowiednich miejscach! Zwłaszcza kiedy nasze pociechy wracają o 16 godzinie ze szkoły same do domu bo rodzice pracują a szkola ma dwie zmiany gdzie Pan Dyrektor maluchom ustala drugie zmiany! Wracając do tematu : super pomysł pomocy dla takich ludzi ale jednak z dala od dzieciaków!! Takie duże tereny są kolo wojska na Obornickiej. Nikt nie mówi żeby nie pomoc ale nie w takiej dzielnicy! Pozdrawiam
~Marcin z Wrocka2018-01-20 14:37:56 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
O dziwo Prezydent koło swojego domu takich rzeczy nie ma, a my na osiedlu mamy radnych np Pani Razik-Trziszka i co?? Decyzja podjęta i nikt nas nie zapytał jakie to znajome, jak z kamienicami z Warszawy
~dp-752018-01-19 23:33:49 z adresu IP: (85.232.xxx.xxx)
to żaden dom dla kryminalistów tylko dom pomocy dla bezdomnych jaki protest? kto organizuje? rada osiedla zna sytuację i też nic nie robi, może ich rozliczyć? Czy wiecie,że wielokrotnie podopieczni tej placówki wykonywali prace w pobliskich szkołach i przedszkolach oraz żłobkach? Czy znacie fakt skrzywdzenia dziecka przez podopiecznych Stowarzyszenia Ludzie Ludziom zamieszkujących taki dom socjalny? Czy ktoś jest w stanie podać liczbę bezdomnych wegetujących na osiedlu Karłowice-Różanka? Jak chcecie protestować, to może protestujcie też przeciwko temu domowi publicznemu obok sklepu Aldi i tym pijakom na przystankach zaczepiających dzieci i innych oraz przeciwko rowerzystom łamiącym przepisy drogowe oraz parkującym w niedozwolonych miejscach i tym co wywołują smog w okolicy - to wszystko jest niekorzystne dla naszej okolicy
~Krzysztof2019-05-14 09:34:19 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Widac ze jestes jedyna rozsadna osoba moze jedna z wielu
~wiosna2018-03-14 10:18:37 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Człowieku !!!! to jedyny dom resocjalizacyjny na Dolnym Śląsku... nie dajmy się oszukać,że nie będzie tam więzniów przeciw domowi publicznemu sam protestuj,miasto chyba go nie stawiało... pewnie nie mieszkasz na Rózance, albo jesteś wkręcony w inny sposób...
~zmora2018-02-01 18:14:20 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
rada osiedla nie zostala poinformowana kretynie
~Fakty2018-01-20 19:13:15 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Brawo za mądre slowa. Jakoś protestów pod burdelem obok Aldi, jakies 100 m od tego osrodka, nie widać.
~Beata 2018-01-19 20:14:16 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Widzę nasilenie trolli od dudkiewicza z urzędu miasta. Na szczęście już was czas się kończy niedługo wybory. Zagłosuję nawet na pis jeżeli powstrzymają to szaleństwo z tym domem dla kryminalistów. Jutro demonstracja. Nikt komu zależy na naszym sąsiedztwie nie może zostać w domu!
~dp-752018-01-19 23:33:30 z adresu IP: (85.232.xxx.xxx)
to żaden dom dla kryminalistów tylko dom pomocy dla bezdomnych jaki protest? kto organizuje? rada osiedla zna sytuację i też nic nie robi, może ich rozliczyć? Czy wiecie,że wielokrotnie podopieczni tej placówki wykonywali prace w pobliskich szkołach i przedszkolach oraz żłobkach? Czy znacie fakt skrzywdzenia dziecka przez podopiecznych Stowarzyszenia Ludzie Ludziom zamieszkujących taki dom socjalny? Czy ktoś jest w stanie podać liczbę bezdomnych wegetujących na osiedlu Karłowice-Różanka? Jak chcecie protestować, to może protestujcie też przeciwko temu domowi publicznemu obok sklepu Aldi i tym pijakom na przystankach zaczepiających dzieci i innych oraz przeciwko rowerzystom łamiącym przepisy drogowe oraz parkującym w niedozwolonych miejscach i tym co wywołują smog w okolicy - to wszystko jest niekorzystne dla naszej okolicy
~Zbyszek 2018-01-19 17:44:45 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
od 60 lat mieszkam w rejonie ul . obornickiej i wstyd mi za tych oszlomow. To chyba wychowanki pis.
~Beata 2018-01-19 20:14:55 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Nam wstyd za was stare esbeki z kodu.
~Beata2018-01-19 17:17:10 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jutro 20/01/18 o g. 12.00 na parkingu lidla organizujemy PROTEST przeciwko temu szaleństwu! Obecność obowiązkowa! Przekażcie komu możecie - sasiadom i rodzinie. To jest nasze osiedle i się nie poddamy! Niech sobie dudkiewicz postawi ten dom w ramiszowie a nie u nas.
~Beata 2018-01-19 20:18:28 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Widać celnie bo ekipa dupkiewicza mocno skomli :) Czekam na wybory i mam nadzieję, że następna władza was rozliczy także za tą ogromną aferę z tym domem
~Zbyszek 2018-01-19 17:40:18 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
człowieku jesteś oszolomem pisowi kumpel..
~Stanisław2018-01-18 22:10:03 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Witam, czy wiadomo jak rozwinęła się sytuacja?
~Wroclawianka z Karłowic2018-01-15 07:50:07 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Wstyd mi za Was chrześcijanie, czego uczycie swoje dzieci o dobro których podobno walczycie. Można opluć i zniszczyć człowieka, któremu w życiu nie wyszło. Uważajcie każdy z nas może znaleźć się na ich miejscu. Nic nie wiecie o tych ludziach a już wydaliście na nich wyrok. Nie przeszkadzają Wam awanturnicy przy Poniku, bo nie mają wyroku a mają mieszkania? w czym oni są lepsi? Wstyd chrześcijanie, pomyślcie o tym jak już jako wzorowi katolicy będziecie się modlić.
~Zlosc2018-01-20 09:48:03 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
A mi wstyd za tych którzy nie mają dzieci i maja w dupie! A jak się stanie krzywda to będzie przynajmniej temat do plotek!!!
~Beata2018-01-17 12:26:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Takie same brednie opowiadano ludziom w Borzęcinie Wielkim. Taki czlowiek "któremu nie wyszło" zniszczył życie 10 letniej dziewczyce.
~Mieszkaniec2018-01-16 09:13:53 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Nie chodzi o ludzi tylko lokalizacje takiego domu socjalnego . Trochę pomyśleć ,to nie boli. Nie wszyscy Polacy to katolicy czy chrześcijanie . Żeby być dobrym człowiekiem nie trzeba być katolikiem .
~Beata 2018-01-13 13:09:55 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
W 2012 roku w Morzęcinie Wielkim koło Obornik Śląskich 27 letni mieszkaniec takiego domu zgwałcił i skatował 10 letnią dziewczynkę z sąsiedztwa. Trzeba się urwać z wariatkowa żeby lokować taki obiekt koło szkoły. Mam nadzieję, że to szaleństwo zostanie powstrzymane ...
~Stanisław2018-01-13 11:15:35 z adresu IP: (195.78.xxx.xxx)
Czy Radio Wrocław będzie informowało jak się skończyła spraw?
~Tak, też z Różanki2018-01-13 08:16:56 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Widać, że pieniądze przeważały. Dla miasta ważniejsza jest korzyść finansowa niż korzyść społeczna. Dobro byłych więźniów wyższe niż dobro małoletnich.
~Co ty wiesz za to2018-01-13 13:04:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
W Morzęcinie tez tak mowili.
~Wrocławiak2018-01-12 19:59:09 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Beata, ktorego wariatkowa sie urwalas? Po Twoich komentarzach widać, ze nie masz pojecia o systemie wieziennictwa i organizacjach tego typu. Wbrew pozorom to najlepsze miejsce, bo Ci ludzie sa tam pod stalym nadzorem. Jak ma cos taki zrobic, to na pewno nie obok miejsca gdzie mieszka. A tak na marginesie nie slyszalem jeszcze, zeby ta fundacja lub jej podopieczni brali udział w jakiejs aferze. Czepiacie sie, ze kasa nie poszla na inny cel, ale gdyby nie takie osrodki to takie "aparaty" blakalyby sie po miescie.
~Zuzia2018-02-22 15:28:10 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Może i istnieje resocjalizacja ale dotyczy kilku procent osób, reszta wraca do przestępstwa, Ty Wrocławiaku masz pewnie pojecie o organizacjach tego typu oraz systemie więziennictwa... gratuluje urzędasom takich błędnych decyzji - ludzie po wyrokach koło małych dzieci...to urzędnicy wyrwali się z wariatkowa...
~Sp502018-01-19 14:27:00 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Śmieszne! !nikt nie mówi ze nie tylko dlaczego kolo szkoły w której ucza się małe dzieciaczki! !
~Beata2018-01-13 13:07:56 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Co to za bzdury? Jaki system więziennictwa w Polsce - koniec wyroku i wyjazd - nie ma czegoś takiego jak resocjalizacja po wiezieniu to jeszcze gorsi ludzie. Co to za podła propaganda? I kto tam będzie w tym ośrodku? Ludzie co ukradli batona? W 2012 w Morzęcinie Wielkim 27 letni mieszkaniec takiego domu zgwałcił i skatował 10 letnią dziewczynkę z sąsiedztwa. Kolejny hipokryta wariat co chce byłych więźniów lokować koło szkoły ...
~MIESZKANKA OBORNICKIEJ2018-01-12 15:32:48 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
TRAGEDIA NIE PYTAJĄ LUDZI O ZDANIE. ZDECYDOWANIE NIE DLA TAKIEGO MIEJSCA W BEZPOŚREDNIM SĄSIEDZTWIE SZKOŁY :(
~Mieszkaniec 2018-01-12 13:38:46 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
A może włodarze miasta wybudowaliby nową szkołe lub przedszkole ? Albo chociaż jakiś remont przedszkola na Jugosłowiańskiej ? SP 50 już pęka w szwach i dzieci chodzą na zmiany . A co będzie jak do nowych osiedli wprowadzą się nowi mieszkańcy ? Zrobią chyba 3 zmiany . Tutaj nie widzą problemu . Ręce opadają .
~Beata2018-01-12 10:20:54 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
UWAGA - Anika to opłacany troll z urzędu miasta. Kto normalny wypisuje takie bzdury ???? Przekazujcie informację gdzie się da ten dom dla pedofili i innych po odsiadce nie może tu powstać.
~Dramat2018-01-12 12:11:29 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Przepraszam, ale nie mój poziom wypowiedzi. Nie wiem co to jest trol.
~Beata2018-01-12 11:37:00 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
To dlatego, że jest burdel to mam się godzić na dom dla pedofili po odsiadce? Ile masz trolu za wpis? 20 gr?
~Dramat2018-01-12 10:55:16 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
A to że parę metrów dalej jest burdel już Pani nie przeszkadza ? Dziwne ....
~Z Różanki2018-01-12 06:26:12 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
W artykule przedstawiony jest tylko efekt kilkuletnich prac urzednikow. Rafin widzial, ze w budowanym otoczeniu nie sprzeda mieszkan, wiec pewnie COS musiał zrobic. Inkom budujac przy szkole nie dostał pozwolenia na dojazd na budowę z Obornickiej, wiec Inkom tez wiedział. Po cos ten jeden budynek mial zostac. Inkom, budujac przy szkole, ciezki sprzęt, maszyny i materiały budowlane dowozil malymi uliczkami osiedlowymi bez chodnika pod brama szkoly. NORMALANA SYTUACJA!
~Cytuje2018-01-22 21:10:56 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Bo ten night club to ulubione miejsce rozrywki dla ' panow policjantow'. Dlatego tu żadne protesty ani zgłoszenia nie pomogą. ...
~Beata2018-01-17 12:38:53 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
No to fajnych będzie Pan mial sąsiadów za oknem. Incom oczywiście wiedział o tym ale z oczywistych względów nic nie mówili kupującym.
~Marek2018-01-13 13:56:03 z adresu IP: (195.78.xxx.xxx)
Przepraszam, można wiedzieć od jakiego czasu oficjalnie wiedziano o lokalizacji tego "domu"? Będę mieszkał w bloku stawianym przez Inkom...
~Fluo2018-01-12 07:31:39 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A kilkaset metrów dalej Inwestgrupa wybudowala Rosarium. Dopiero jak mieszkania się sprzedały ujawnil sie burdel sorry nighbclub naprzeciwko okien nowego osiedla. Przypadek? Nie. A dzialal tam wcześniej pod przykrywka. Wszystko legalnie...
~asde2018-01-12 00:19:15 z adresu IP: (85.232.xxx.xxx)
Jak można stracić rodzinę i dom za drobne przestępstwo? Gdzie rodziny tych osób, którym zdarzyło się ukraść batona? Dlaczego społeczność lokalna dowiaduje się o tym na kilka tygodni przed zamieszkaniem? Pozwolenie na budowę jest z 2016 roku.... Czy mieszkańcy tej posesji przyznają się za co i ile musieli odsiedzieć i dlaczego nie mają domu rodzinnego? To dane poufne..... Co mogą wnieść do tej społeczności? A jak zareagują dzieci zza płotu-szkoły, też są z różnych środowisk... A jak jednak jakieś dziecko ucierpi to kto wtedy będzie odpowiedzialny? Czy będzie czas by pomóc dziecku? Pani Aniko - pomoże Pani takiemu dziecku? Zawsze znajduje się czarna owca i to nie musi być mieszkaniec tego budynku, tylko jego kolega z więzienia w odwiedzinach.....
~sam2018-01-12 09:45:25 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
Tak anika - czasem czasem... Jak widać z większości komentarzy ludzie nie są przeciwko temu ośrodkowi, a jego lokalizacji. pedofil po odbyciu wyroku jest wolny... ale jak nie będzie gdzie miał mieszkać to niehumanitarnym byłoby mu odmówić zamieszkania w tym domu?.... Spójrz na problem globalnie, nie tylko w kontekście potrzebujących dorosłych, ale też niewinnych, bezbronnych dzieci.
~anika2018-01-12 09:12:48 z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
- asdejak już mówiłam - wypowiadam się bo znam sytuację już od dłużjszego czasu - byłeś /aś tam kiedyś? poznałeś/aś ludzi? to raz. Dwa - rozumiem,że jak nie mamy merytorycznych argumentów to łapiemy za słówka - tak rodzina nie pozrzuca może za kradzież batona - ale czasami ktoś jest w więzieniu, w tym czasie może umiera matka, która była jedyną rodziną a mieszkanie nie było jej własnością lub osoba z którą byliśmy w wziazku znalazła sobie kogoś innego i nie mamy już do kogo wrócić - Ludzie...sytuacje są różne - nie każdy ma własnościowe mieszkanie. Ja widzę, że tutaj już trwa polowanie na czarownice. Strasznie się sami nakręcacie. Poza tym w artykule jest napisane, że nie każdy Pan jest z wyrokiem. Moglibyście się zdziwić z jakich powodów ludzie stają się bezdomni - mam nadzieję, że nigdy nie przekonacie się na własnej skórze a tym bardziej nie natraficie na tak "życzliwych " ludzi dobrej woli jak wy sami.
~Adam2018-01-12 01:39:53 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Dobry wieczór, można prosić o przybliżenie informacji o pozwoleniu na budowę z 2016 roku?
~Beata2018-01-12 00:05:39 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Co są winne dzieci? Nic nie są winne tym zboczencom po odsiadce. Ten ośrodek powien być poza osiedlami a nie koło SZKOŁY!!!!! W Polskich więzieniach nie ma żadnej resocjalizacji to tykajaca bomba!!! Zbieramy już podpisy przeciwko temu szaleństwu!!!
~Mama 2018-01-14 13:16:57 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Gdzie można podpisać ta petycję? To skandal żeby takie miejsce było lokowane przy szkole!
~Beata2018-01-11 23:51:32 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Podła i obrzydliwa jest hipokryzja osób które nie będą mieszkały obok tego ośrodka dla m.in pedofili po odsiadce. ANIKA - zabierz ich do siebie do domu do dzieci swoich i pod szkołę swoich dzieci.
~Mieszkaniec 2018-01-11 23:07:21 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Burdel już tam obok stoi to jeszcze taki ośrodeczek dla mężczyzn po przejściach i będzie elegancko . Najlepiej zaprosić jeszcze tych przemiłych „nieletnich „ uchodźców . Pełne ubogacenia kulturowe a co .
~Jan2018-01-12 10:58:30 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
No właśnie burdel nikomu nie przeszkadza. Nie zbierali podpisów żeby nie powstał?
~Z Różanki2018-01-11 20:49:22 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Rozumiem, że pedofile, gwalciciele, skazani za rozboje i poważniejsze przestępstwa niż drobne nie są bezdomni. NIE przy szkole!!!! Niech ośrodek przeniesie się w miejsce z dala od małych dzieci.
~Stanisław2018-01-12 01:31:37 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Tam gdzie byli? Dlaczego zostali wyrzuceni z dawnej siedziby, czy droga nie mogła przebiegać w innym miejscu?
~takajakty2018-01-11 22:26:10 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Ci ludzie odbyli już karę izolacji społecznej.
~cura2018-01-11 21:14:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
czyli gdzie?
~Beata2018-01-11 20:21:27 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
To jest nasze osiedle i nie zgadzam się, żeby koło szkoły krecily się typy po wyrokach i może jeszcze pedofile po odsiadce. I mam to gdzieś czy dać im szanse czy nie, bo dla mnie ważniejsze są dzieci niż szansa dla bandytów.
~zkarlowic2018-02-14 15:09:03 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Pani Beata to oczywista oszołomka i swoim brakiem kultury pokazuje jak propaganda może działać na słabe, niewyedukowane umysły. Nigdzie nie ma informacji czy w ogóle w ośrodku będę jacyś pedofile ale pani Beata usilnie próbuje wszystkim wmówić, że będą tam TYLKO pedofile, ewentualnie może mordercy albo inni podobni psychopaci. używając takiego języka sprytnie nakręca pani spiralę paniki i nienawiści, czyli świadomie stosuje pani PROPAGANDĘ. w takiej kwestii liczą się fakty a pani tutraj ewidentnie spekuluje. Jak mi pani poda fakty i okaże się że wśród mieszkańców ośrodka będzie choć jeden pedofil - wtedy uznam, że rzeczywiście nie jest to może zbyt fortunne miejsce na taki ośrodek. ale dopóki nie ma ŻADNEGO dowodu, aby JAKIKOLWIEK pedofil miał tam mieszkać uznaję panią tylko za wariatkę i pieniaczkę
~Beata2018-01-12 18:01:17 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
A kto tam ma niby być? Ludzie co ukradli batona i dostali za to wyrok więzienia jak twierdzi propaganda?
~Dramat2018-01-12 12:10:00 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Skąd takie wiadomości, że będą tam sami byli pedofile? ? ? bo na razie cala Pani dyskusja sie sprowadza do tego, ze powstanie Ośrodek na bazie Gostynina!!! Czy to potwierdzone informacje? czy robicie tutaj siwy dym z niepotwierdzonych informacji ?
~Beata2018-01-12 11:48:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jeżeli ktoś chce wpuścić na osiedle i kolo szkoły byłych więźniów w tym pedofili i zagrażać swoją głupotą dzieciom to nie na miejsc na kulturę to nie dyskusja o poezji.
~Dramat2018-01-12 11:18:08 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Już sama kultura wypowiedzi Szanownej Pani Beaty, a raczej jej brak- mówi o tym co to za człowiek. Ma Pani prawo do własnego zdania, ja je szanuje, ale wymagam szacunku w wypowiedzi do drugiego człowieka. Zwrot "zamknij się podła hipokrytko" świadczy tylko o Pani. A jak się Pani zapatruje na Burdel pare metrów dalej? to mnie ciekawi?
~Beata 2018-01-12 10:16:17 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Zamknij się podła hipokrytko. Znam swoje dzieci a bandytów, pedofili po odsiadce nie mam zamiaru poznawać i zapoznawać z nimi swoich dzieci. Nic mnie nie obchodzą ci ludzie i tak żyją z moich podatków. Taki o środek może powstać co najwyżej u ciebie po domem - na to się zgadzam i nie mam z tym problemu.
~anika2018-01-12 09:18:08 z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
Beato....ręce mi opadły...jacy pedofile...proszę Cię zajmij się jakimś pożytecznym wolontariatem, poznaj ludzi ich historie, wyjdź z domu i swojej strefy komfortu to zobaczysz, że nie każdy bezdomny, czy osoba z wyrokiem jest zwyrodniałym pedofilem. Przecież nikt przy zdrowych zmysłach , nie lokowałby osób po mocnych wyrokach w takiej okolicy to DOM SOCJALNY!!! a nie resocjalizacyjny, czy jakiś karny.... l Wiesz co Ci powiem, ja jestem dość schorowaną osobą i to ile razy pomagali mi bezinteresownie właśnie Ci zwyrodnialcy (jak o nich piszesz) to jest coś niesamowitego. Ja nie mówię, że od razu masz skakać z radości ale nie znasz ludzi a swoje założenia robisz na podstawie czego?
~Beata2018-01-11 23:52:41 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Nie wiem czy ty nie jesteś podły hipokryto.
~dramat2018-01-11 22:56:43 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
A skad Ty wiesz czy Twoj sasiad nie jest po wyroku? na za pedofilie! Wiecej empatii.
~Beata2018-01-11 20:12:48 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Makabra, że taki obiekt ma być koło szkoły podstawowej i osiedla. Trzeba być skrajnie nieodpowiedzialnym żeby planować coś takiego. Wszyscy mieszkańcy osiedla muszą się zjednoczyć i przeciwstawić tej idiotycznej decyzji. Czekam na informacje jak można włączyć się do akcji blokowania tego przedsięwzięcia. Niech zwolennicy tego domu postawią go sobie koło szkoly swoich dzieci.
~Ja 112018-01-11 20:00:34 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Fajnie że taki ośrodek jest! Ale nie tak blisko szkoły!
~Wrocławiak2018-01-11 18:51:02 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Różanka to i tak zadupie, może do rynku mieli ich przenieść? Moze Pan "niefortunny" zaproponuje lepsze miejsce. Najlepiej siedziec w oknie z lornetką i z braku zajęć szukać problemów tam gdzie ich nie ma.
~Robert2018-01-12 01:34:09 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Po hu ruszali ich z dawnej lokalizacji? Czyżby przeszkadzali developerowi?
~Komentarz został usunięty2018-01-11 19:25:53 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Stanisław2018-01-11 10:51:56 z adresu IP: (195.78.xxx.xxx)
Dzień dobry, proszę wytłumaczyć, dlaczego ośrodek musiał się wyprowadzić ze starego adresu. W innych doniesieniach podano, że developer postanowił w tamtym miejscu stworzyć drogę dojazdową do swojego osiedla, a może to miasto zrobi ową drogę. Czyli Developer wyrzucił ich by pozbyć się niewygodnych sąsiadów. W tym przypadku inny developer nie zadbał o swoich przyszłych mieszkańców, budowla tuż obok. Czy osoba wydająca pozytywną opinię dla projektu drogi zrobiła to z poszanowaniem prawa? Czy ta osoba nie przewidziała, że znalezienie nowej lokalizacji będzie budzić kontrowersje i negatywne emocje okolicznych mieszkańców? Czy Pani Anika zgodziłaby się na taki ośrodek pod oknami jej mieszkania?
~Dramat2018-01-12 12:06:02 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Po pierwsze to nikt ich do Pani domu nie wkłada, po drugie brawo za spuszczenie z tonu!
~Beata2018-01-12 11:46:17 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Gratuluję to proszę wziąć sobie do domu kilku pedofili w ramach tolerancji i humanitaryzmu.
~Dramat2018-01-12 11:22:26 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Ja mam dzieci i uczę je kultury osobistej w wypowiedzi i poszanowania człowieka bez względu na jego pochodzenie, kulturę, rasę, kolor skóry, wyznane, przeszłość, teraźniejszość i przyszłość!!!
~Beata2018-01-12 10:18:16 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Oczywiście, że ona nie ma żadnych dzieci to hipokrytka. Popiera ośrodek tylko nie u siebie - żałosne ale my będziemy walczyć
~Stanisław2018-01-12 01:35:19 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Ma Pani Aniko dzieci?
~Anika2018-01-11 11:09:53 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
tak zgodziłabym się, bo czasami zajeżdżam do ośrodka (jeszcze na Reymonta) podrzucić różne rzeczy i to od kilku dobrych lat - więc wiem o czym mówię
~wrocławianka2018-01-11 10:35:52 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
Kto ma chronić nasze dzieci? Rodzice sami muszą o to zadbać. Po co prowokować sytuacje? Taki dom nie powinien być w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły i każdy dorosły i odpowiedzialny człowiek to wie. Resocjalizujmy, pomagajmy, ale nie doprowadzajmy do sytuacji, na które później będzie za późno. Ten Pan, który ręczy za tych ludzi jednak nie weźmie odpowiedzialności za ew. 'incydenty'. Popieram ośrodek, ale jestem przeciwna jego powstawaniu w tak niefortunnym miejscu!
~Beata2018-01-11 20:16:42 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Zrobimy wystko żeby ten dom nie powstał.
~Anika2018-01-11 10:07:07 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ludzie proszę..ogarnijcie się....Człowiek, człowiekowi wilkiem....jak ktoś ma wyjść na prostą skoro wszyscy rzucają mu kłody pod nogi i już przykleili mu łatkę?. Znam panów, którzy mieszkali na Reymonta, to mili, ciepli, życzliwi i BARDZO pomocni ludzie, którzy byli bezdomni z różnych powodów...(nie znasz dnia i godziny kiedy sam możesz zostać bezdomnym), ludzie, który chcą w życiu więcej, chcą wyjść na prostą . Nwet jeśli byli w więzieniu, to jak powiedział Pan Erazm - z powodu drobnych przestępstw, oni odbyli już karę ....(nie dokładajcie im kolejnej) dajcie ludziom wyprostować swoje życie.To wielka nietolerancja mieszkańców Różanki (tych którzy mają takie negatywne poglądy na samym początku) .... tak witać sąsiadów i od razu zakładać najgorsze....wstyd. Panie Adamie - a czy Pana reputacja jest tak nieskaźitelnie czysta , moze też jest coś co poddało by myślenie o Panu jak o człowieku "wątpliwej reputacji"? i czy jeśli ktoś popełnił w młodości głupi błąd i go żałuje ma za niego cierpieć do końca życia? Proszę się trochę zastanowić. Jeśli chodzi o drobne incydenty - to 25 osob w jednym budynku zawsze może spowodować jakiś incydent (nawet nie próbuję wglębiać się w to o jakich incydentach Pan pomyślał). Myśl na resztę dnia " oceniaj czyny nie osoby" i nie raz na zawsze - bo w życiu wszystko się zmienia.
~Beata2018-01-12 10:22:21 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Przywracanie tych ludzi do normalności nie będzie się odbywać naszym kosztem.
~anika2018-01-12 09:22:30 z adresu IP: (195.212.xxx.xxx)
Panie Stanisławie - dzieki temu, że Panowie mają gdzie zamieszkać wychodzą z bezdomności, znajdują prace, mieszkania i zaczynają żyć jak jak Pan czy ja...
~teżkobieta2018-01-12 00:17:56 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Pani Aniko rozumiem zaangażowanie pani w pomoc dla tych ludzi, ale rozumiem obawy także tych ,którzy są przeciw.Tego typu ośrodek nie powinien być w sąsiedztwie szkoły! Planując taką inwestycję powinno sie brać pod uwagę wszystkie okoliczności, tak by ludzie tam już mieszkający nie byli zaskakiwani decyzjami , które mogą wpłynąć negatywnie na jakość ich życia. Twierdzi pani ,że ich zna, a co można powiedzieć o ludziach jak się ich zna tylko miesiąc ,bo taki czas pobytu przewidywany jest dla nich. Szczerze, nic . A swoją drogą ta część Psiego Pola za Odrą nie ma szczęścia do dobrych decyzji władz miasta, zamiast inwestować tak by służyło z pożytkiem ich mieszkańcom to dokłada sie kolejne im problemy.
~Człowiek płci żeńskiej2018-01-11 22:42:24 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Ja popieram Anike. Ludzie, co z Wami? gdzie wasze Miłosierdzie? Czy nie każdy zasługuje na szanse? ja się założę, że więcej incydentów odnotuje pobliskie Gimnazjum, do ktorych chodza wasze nieskazitelne dzieci, niz to schronisko dla ubogich mezczyzn. Jesli Wy dorosli ludzie pokazujecie takie zachowanie swoim dzieciom, to nie dziwcie się pozniej, ze brak im wspolczucia dla drugiego człowieka i jakiejkolwiek checi pomocy. Jakie dzieci wychowacie? Egoistow!
~Matka2018-01-11 11:56:02 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ja bym się bała spacerowac. Ale przede wszystkim balabym się o dzieci, ktore od 8r.ż. samodzielnie mogą wychodzic ze szkoly, szczegolnie po drugiej zmianie konczac lekcje ok 16-17.
~Anika2018-01-11 11:33:02 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Panie Stanisławie , przeszłość kryminalną można mieć za kradzież batona ze sklepu (i takie przypadki znamy) - oczywiście nie popieram kradzieży ale pamętajmy, ze sa to przestępstwa drobne . Chcę powiedzieć, że każdemu się błędy w życiu przytrafiają ale do domu socjalnego (może nazwa powinna też dać do myślenia - że jest to dom socjalny anie resocjalizacyjny) trafiają osoby, które nie mają gdzie się podziać i chcą zmienić swój los. Nie kopmy leżącego. Jeśli mają Państwo obiekcje co do lokalizacji do może warto wyleważ żale na planowanie przestrzenne czy kogoś odpowiedzialnego za logistykę a nie Panów, którym sie tutaj ogromnie dostaje. Poza tym na starej lokalizacji byli bardzo długo a nie słyszałam, żeby na Reymonta działy się jakies dramaty uniemożliwiające spacerowanie ludziom "o nieskaźitelnej reputacji" po ulicy.
~Stanisław2018-01-11 10:54:06 z adresu IP: (195.78.xxx.xxx)
Pani Aniko, czy chciałaby Pani by w najbliższej okolicy rotacyjnie przewijali się bezdomni, czasem z przeszłością kryminalną, gdzie jak zaznaczono w artykule pojawiały się jednak incydenty?
~jajaja2018-01-11 10:34:41 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
"25 osob w jednym budynku zawsze może spowodować jakiś incydent"... tak... szczególnie, że mieszkają tam rotacyjnie - i z tego się robią setki i tysiące osób....
~xyz2018-01-11 10:04:21 z adresu IP: (86.111.xxx.xxx)
"Jeżeli te osoby zostawili same sobie, to nie będziemy wiedzieć, kto mieszka na naszej klatce schodowej. To jest niebezpieczna sytuacja - tłumaczy Erazm Humienny" Czyli, jeśli takie osoby mieszkałyby na klatce schodowej, to byłoby już niebezpiecznie, ale jak będą mieszkać w ośrodku w bliskim sąsiedztwie szkoły to już będzie bezpiecznie, bo pan Erazm, będzie ich 24 h/dobę miał na oku. Jestem jak najbardziej za pomaganiem, ale na miłość boską, myślmy trochę podejmując decyzję o zlokalizowaniu takiego ośrodka. Nie mówię, że należy ich wysłać na księżyc, ale szkoła, to bardzo niefortunne sąsiedztwo.
~Stanisław2018-01-11 10:51:19 z adresu IP: (195.78.xxx.xxx)
Dzień dobry, proszę wytłumaczyć, dlaczego ośrodek musiał się wyprowadzić ze starego adresu. W innych doniesieniach podano, że developer postanowił w tamtym miejscu stworzyć drogę dojazdową do swojego osiedla, a może to miasto zrobi ową drogę. Czyli Developer wyrzucił ich by pozbyć się niewygodnych sąsiadów. W tym przypadku inny developer nie zadbał o swoich przyszłych mieszkańców, budowla tuż obok. Czy osoba wydająca pozytywną opinię dla projektu drogi zrobiła to z poszanowaniem prawa? Czy ta osoba nie przewidziała, że znalezienie nowej lokalizacji będzie budzić kontrowersje i negatywne emocje okolicznych mieszkańców? Czy Pani Anika zgodziłaby się na taki ośrodek pod oknami jej mieszkania?
~Adam2018-01-11 09:10:19 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Nie dochodziło do poważniejszych incydentów, ale jednak do jakiś dochodziło. Co mają powiedzieć przyszli mieszkańcy bloku budowanego tuż obok. Wątpię by ktoś ich informował o nowych sąsiadach wątpliwej reputacji.