Budowa południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia w dwóch etapach

Przemek Gałecki | Utworzono: 2018-01-22 15:07 | Zmodyfikowano: 2018-01-22 15:07
A|A|A

Samorząd chce etapować prace – ma przełomie marca i kwietnia zostanie ogłoszony przetarg na 2,5 kilometrowy odcinek od ronda w Iwinach do ulicy Grota-Roweckiego. Cała obwodnica ma się kończyć w Bielanach Wrocławskich, ale prace stoją od kilku lat, bo budowie trasy pomiędzy blokami we wsi Wysoka sprzeciwiają się aktywiści ze stowarzyszenia Inicjatywa Wysoka.

- Doprowadzamy do wybudowania tego odcinka nie budzącego wątpliwości, a jednocześnie procedujemy ten przebieg najbardziej newralgiczny i o taki spokój, zawieszenie emocji, wspólne spojrzenie na to co możemy zrobić, jak może przyspieszyć budowę tej obwodnicy o to bardzo proszę. 

Apelował do aktywistów ze stowarzyszenia Jerzy Michalak z zarządu województwa. 2,5 kilometrowy fragment obwodnicy kosztowałby około 37 mln złotych i byłby gotowy od koniec 2020 roku. Członkowie Inicjatywy Wysoka nie komentują planów i apelu wojewódzkich samorządowców.

jeden z pomysłów przebiegu drogi przez Wysoką - w tunelu

Jak tłumaczy Jerzy Michalak pozwoli to odblokować unijne pieniądze. Później zostanie jeszcze dobudowanie 4 kilometrowej trasy z Grota-Roweckiego do Bielan Wrocławski

- Doprowadzimy, budując ten fragment obwodnicy, do sytuacji, w której nikt, nigdy nie zawaha się doprowadzić, budowy tej obwodnicy, do końca.

To krok w dobrym kierunku, ale mamy nadzieję, że urzędnicy jak najszybciej rozpoczną budowę trasy do Bielan - komentuje Sebastian Wilki, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Ołtaszyn, inicjator petycji, pod którą podpisało się już ponad 5 tysięcy ludzi. Budowę obwodnicy od lat blokuje stowarzyszenie Inicjatywa Wysoka.

- Każdy czy to 10 czy 15 lat temu widział, którędy będzie miała przebieg. Konsolidujemy przebieg tej sprawy bo powstanie tej obwodnicy jest niezbędne do rozwiązania problemów komunikacyjnych na południu miasta.

Za kilka tygodni ma również ruszyć budowa północnego fragmentu obwodnicy do Długołęki.

CZYTAJ TEŻ:

Co ze Wschodnią Obwodnicą Wrocławia przez Wysoką? Dutkiewicz: Jest ryzyko, że część funduszy przepadnie

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~INTRUZ
2018-06-20 16:21:10
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 2
panowie wilk i michalak dlaczego tak boicie sie ulice AGRESTOWA zrobic przelotowa tak jak OLTASZYNSKA i napewno korki zmaleja !!!!czego panowie lub kogo sie boja??????
~Luki83
2018-01-25 10:26:47
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
A czy nie dało by się podzielić tego na 3 etapy i odrazu wybudować też odcinka z Wysokiej do Karkonoskiej?
~AgaTa
2018-01-22 23:42:20
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 6
Jestem oburzona tymi powielanymi od lat kłamstwami, jako mieszkanka Wysokiej. Pan Michalak ma konflikt społeczny z mieszkańcami Wysokiej - nie tylko z Inicjatywą Wysoka, czy kilkoma aktywistkami! Część tych mieszkańców nie należy do Stowarzyszenia, a oprotestowało projekt. I druga kwestia 15 lat temu w planach była droga lokalna w Wysokiej a nie WOW! WOW to pomysł urzędników z zarządu województwa, albo nawet ministerstwa, a nie założenia planu! Ja 15 lat temu w planach zagospodarowania tej części Wysokiej nie widziałam WOW, więc posługiwanie się słowami "każdy to widział" to jakaś bzdura. Dolej idąc Gmina Kobierzyce w dalszym ciągu chce sfinansować drogę lokalna przez środek wsi Wysoka, drogę na którą jest miejsce i która jest w planach od zawsze. Dlaczego nie dostaje na to pozwolenia? Przecież przeciw tej lokalnej drodze w tymże miejscu nikt z nas nie protestuje. Czy lepiej na siłe budować obwodnice w ratach?
~Tomasz W.
2018-01-22 17:53:50
z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ocena: 19
Nie podobają mi się dziwne insynuacje i kłamstwa w tym artykule. Po 1 jak będzie obwodnica to dla ul. Zwycięskiej nic a nic się nie zmienia jak była zakorkowana tak będzie dalej a nawet będzie jeszcze gorzej jak wybudują ten wielki biurowiec i kolejne osiedle. Ale mieszkańcy Ołtaszyna to jakoś nie przeszkadza i wolą zwalać winę na Wysoką niż urzędników którzy powinni wybudować tam 2 pasy. Po 2 mieszkańcy Wysokiej nigdy nie byli, nie są i nie będą przeciw tej obwodnicy - powielane wierudne kłamstwo. Mieszkańcy chcą tą obwodnicę ale z dala od nowej szkoły i kilkaset metrów dalej nic więcej. Po 3 niech ci mieszkańcy się też odpowiedzą na pytanie jak to jest, że połowa ich dzielnicy jeździ do szkoły w Wysokiej, i to im nie przeszkadza. Kolejna sprawa która mnie drażni, że ostatni często ci na górze ochoczo mówią nam co ma być bez konsultacji z ludźmi, i tak to zrobimy i tak to wybudujemy . A może by tak pochylić się nad argumentami ale do tego niestety trzeba mieć trochę rozumu,
~Kierowca
2018-01-22 17:29:18
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 8
Biedni ludzie na Oltaszynie i w okolicach. Przecież te wszystkie auta zjada na Zwycięską i okoliczne ulice lub na grota a wtedy już w ogóle z rana nie będzie sie dało tamtędy dojechać do centrum
~;)))
2018-01-22 16:58:52
z adresu IP: (188.226.xxx.xxx)
Ocena: -2
Dobra informacja na koniec smutnego dnia
~Luba
2018-01-22 16:57:28
z adresu IP: (178.62.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jak długi będzie to odcinek?
~Asiax
2018-01-22 16:55:23
z adresu IP: (104.236.xxx.xxx)
Ocena: -1
A co jeśli RDOŚ wyda decyzję środowiskową na budowę całości odcinka?
~Marika
2018-01-22 16:54:29
z adresu IP: (159.203.xxx.xxx)
Ocena: -4
Wreszcie idzie do przodu
~urlyk78
2018-01-22 16:53:54
z adresu IP: (104.236.xxx.xxx)
Ocena: 3
Nie może być tak, że zorganizowana grupa kilkunastu osób skutecznie może zgodnie z prawem blokować tak ważną inwestycję, na które są zabezpieczone środki i wola polityczna. Ktoś podbije temat jakiś apel do szanownych posłów i senatorów?
~skandal
2018-01-22 16:53:11
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 8
Naprawdę trzeba mieć tupet, żeby mówić ludziom o wybudowaniu 2,5 km obwodnicy po II kadencjach! W 2014r. mówił o wybudowaniu obu docinków w 2017r., obecnie mamy 2018r. i dalej to samo. Dlaczego do dziś nie ma wybudowanego odcinka północnego? To z naszych podatków urzędnicy są opłacani i jeżeli ktoś sobie nie radzi to trzeba go po prostu zmienić na takiego co sobie poradzi - proste.
~Michu
2018-01-22 16:29:24
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Sorry, ale z całym szacunkiem, jeśli mieszkańcy wysokiej nie chcą tam drogi, to niech zaproponują inne rozwiązanie albo dojdą do kompromisu! A może referendum? :)) Chyba są na starcie w pozycji przegranej. Ludzie potrzebują tej drogi...
~mądraliński
2018-01-22 16:18:46
z adresu IP: (46.101.xxx.xxx)
Ocena: 12
Trzeba ogólnie zastanowić się nad jakością prawa w Polsce.
~Grishqa
2018-01-22 15:43:38
z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ocena: 8
Czy to ten sam Jerzy Michalak, który snuł niedawno plany o tunelu łączącym Dworzec Świebodzki i Główny za 3 mld? Ten popis nieudolności w kwestii WOW to najlepsza "rekomendacja" dla Pana Michalaka. Po tylu latach prowadzenia sprawy nadal pozostało mu tylko apelować do aktywistów i rozwlekać. Żenada.
~Mick
2018-01-22 15:07:53
z adresu IP: (217.110.xxx.xxx)
Ocena: 9
A czy pan Jerzy Michalak ma chociaż projekt tych odcinków, dokumentację budowlaną itp.? Czy tylko ogłosi przetarg i będzie mydlił oczy, że buduje obwodnicę?
~śmiechu warte
2018-01-22 14:59:31
z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Ocena: 17
Pan J.Michalak odpowiada za budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia już kolejną kadencję .Po poprzednim zarządzie zostały mu, wybrane warianty i gotowy projekt na ostatni z odcinków. Moje pytanie brzmi ile lat jeszcze potrzebuje J.Michalak na dokończenie obwodnicy- to skandal jakich mało. Najpierw robił w nieskończoność warianty potem je konsultował, a w efekcie dalej nie rozpoczął budowy żadnego z odcinków.Mogę uwierzyć w te bajki gdyby J.Michalak wybudował chociaż jeden z odcinków. Teraz usłyszeliśmy o mega inwestycji czyli kawałku 2,5km.Ta obwodnica jest symbolem nieudolności.
Reklama