Koleje Dolnośląskie kupują dwa pociągi

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2018-02-01 18:00 | Zmodyfikowano: 2018-02-01 18:00
A|A|A

fot. Andrzej Owczarek

Tabor Kolei Dolnośląskich powiększy się o pojazdy spalinowe, które pojadą po torach, które nie są jeszcze zelektryfikowane. Pociągi nie będą nowe.

- Koszt jednego to 9-10 mln zł. Dwukrotnie więcej musielibyśmy zapłacić za nowy. Co ważne, teraz dwa pociągi dzierżawimy. Opłata za dzierżawę jest wyższa niż wyniesie rata kredytu - wyjaśnia Jerzy Michalak z Zarządu Województwa, koszty są nieporównywalnie wyższe:

Dziś zapowiedziano także plan przywrócenia połączenia kolejowego do Bielawy. Pierwszy pociąg ma pojechać tam za ok. 2 lata, wiele jednak zależy tu od PKP.

CZYTAJ WIĘCEJ: Pociągi wrócą do Bielawy? Są pieniądze, brakuje zgody

Nowe pociągi w taborze KD mają trafić na Dolny Śląsk w pierwszej połowie 2018 roku. Będą z nich korzystać pasażerowie na najczęściej wybieranych trasach, m.in. Wrocław–Trzebnica. W okresie letnim będą stanowić dodatkowe wzmocnienie pociągów sezonowych, natomiast od nowego rozkładu jazdy 2018/2019 zostaną wykorzystane do rozbudowy oferty na liniach niezelektryfikowanych.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-02-04 09:42:02
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~AAA
2018-02-02 19:18:48
z adresu IP: (80.48.xxx.xxx)
Ocena: 8
Czekamy także plan przywrócenia połączenia kolejowego Legnica - Złotoryja - Lwówek Sląski
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 17:32:08
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -6
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 17:11:05
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -3
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 16:49:10
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 16:39:06
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -3
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 13:45:59
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 13:32:55
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-02-02 12:46:50
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~Marek
2018-02-02 08:48:33
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -11
Najlepsze jest to że nic nie powstrzyma kolejowej rewolucji na Dolnym Śląsku. Psy szczekają a Koleje Dolnośląskie jadą cały czas dalej lepiej i szybciej ;) i oby tak dalej ;)
~Fred
2018-02-01 22:55:13
z adresu IP: (95.208.xxx.xxx)
Ocena: -7
Pociagi nie beda nowe, a wiec za niezbyt dlugo trzeba bedzie wydac kolejny milion lub dwa na glowny przeglad P4. A propos lini trzebnickiej: przy takim oblozeniu trasy warto by rozwazyc zastosowanie "pietrusow"? Na pewno razem z lokiem i modernizacja wyszlyby w zakupie taniej jak szynobusy, a obecne szynobusy mozna by poslac na nieaglomeracyjne trasy, o ktorych piszecie ponizej...
~kamiennogórzanin
2018-02-01 20:17:01
z adresu IP: (190.148.xxx.xxx)
Ocena: 11
Aż się prosi, żeby na tych szynobusach uruchomić pociągi do Kamiennej Góry i dalej do Lubawki (a w sezonie do Trutnowa) gdzie stan torów jest dobry a mieszkańcy nie mogą doprosić sie całorocznych pociągów. Ale Rachwalski dalsze rejony Dolnego Śląska ma w nosie, to jest karierowicz który sięga wzrokiem dokładnie tam gdzie sięgają wrocławskie media.
~miłośnik kolei
2018-02-01 20:09:54
z adresu IP: (187.250.xxx.xxx)
Ocena: 10
Rachwalski i Michalak jak zwykle widzą na Dolnym Śląsku tylko Wrocław i okolice. To są ludzie nastawieni jedynie na tanią propagandę a nie rozwój kolei w regionie. Co z pozostałymi częściami Dolnego Śląska?? Pogonić ze stołków tych karierowiczów i zatrudnić osoby, którym na sercu leży dobro kolei i mieszkańców.
~Adam Kownacki
2018-02-01 20:03:39
z adresu IP: (171.6.xxx.xxx)
Ocena: 13
Trzebnica i Świdnica mają wystarczająco dużo pociągów. Zawsze jak jadę do Świdnicy to w pociągach są pustki. Ciekawe, że Koleje Dolnośląskie musiały nawet na stałe obniżyć ceny biletów o połowę żeby w ogóle ktoś chciał tam jeździć pociągami. Do Trzebnicy też tłumów nie ma. Nowe szynobusy powinny pójść w pierwszej kolejności na uruchomienie codziennych pociągów do Kamiennej Góry i Lubawki, w drugiej na polepszenie oferty na liniach gdzie pociągów jest jak na lekarstwo (Wałbrzych - Kłodzko, Jelenia Góra - Zgorzelec, Kłodzko - Kudowa) a w trzeciej na reaktywację kolejnych tras (do Karpacza, Kowar, Lwówka, Świeradowa i Mieroszowa).
~zenon
2018-02-01 19:58:13
z adresu IP: (124.120.xxx.xxx)
Ocena: 9
Kilka linii Koleje Dolnośląskie już zaorały z powodu braku taboru, np. przepiękną linię z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Na innych oferta jest tragiczna. Czekamy na zmianę na stołku prezesa KD - może wtedy ta spółka zajmie się tym o czego została powołana, czyli jeżdżeniem po CAŁYM Dolnym Śląsku.
~noel
2018-02-01 19:54:33
z adresu IP: (66.215.xxx.xxx)
Ocena: 10
Czyli Rachwalski znowu za pieniądze województwa kupuje tabor dla aglomeracji wrocławskiej. A co z pozostałymi liniami na Dolnym Śląsku które Koleje Dolnośląskie olewają? Czy Koleje Dolnośląskie mają służyć Wrocławiowi, czy Dolnemu Śląskowi? To chyba kwalifikuje się pod prokuratora.
~podróżnik
2018-02-01 15:48:33
z adresu IP: (83.16.xxx.xxx)
Ocena: -14
Najlepszy przewoźnik w kraju. Chwała województwu dolnośląskiemu, w innych województwach tak różowo nie jest
~bocelli
2018-02-01 15:44:10
z adresu IP: (212.160.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jakie kolejne zakupy?
~mirek78
2018-02-01 15:40:46
z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Ocena: -9
Świetne informajce, już się nie mogę doczekać nowych Linków na trasie do Trzebnicy
~Baśka
2018-02-01 15:38:59
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -11
Widzę, że Koleje Dolnośląskie się nie zatrzymują. Brawo!
~Andre
2018-02-01 15:00:19
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: 5
I to jest mądre wydają publiczne pieniądze na zużyty sprzęt nic tylko powiadomić CBA
~Wschodnia Obwodnica
2018-02-01 14:54:16
z adresu IP: (37.128.xxx.xxx)
Ocena: 8
Panu J.Michalakowi już dziękujemy
Reklama