Będą nowe przystanki kolejowe - w Iwinach i w Mokronosie Górnym

Radio Wrocław | Utworzono: 2018-03-07 15:13 | Zmodyfikowano: 2018-03-07 15:22
A|A|A

Do końca 2020 roku w podwrocławskich Iwinach ma powstać nowy przystanek kolejowy - mówi Radiu Wrocław Mirosław Siemieniec (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.).

- To pierwszy przystanek kolejowy, położony na trasie z Wrocławia do Kłodzka. Tym samym dojazd mogą zapewnić pociągi z tego kierunku. Liczba kursów zależy od przewoźników. Rozwój transportu kolejowego nowy tabor i nowe przystanki zwiększają zainteresowanie koleją - wyjaśnia Siemieniec.

Obecnie opracowywane jest studium wykonalności dla tej inwestycji. Studium zostanie ukończone w połowie roku; wtedy będzie możliwa odpowiedź co do zakresu prac, kosztów i innych szczegółów technicznych. Inwestycja ta to jedno z zadań, realizowanych w oparciu o fundusze RPO dla woj. dolnośląskiego w latach 2017-20. Szacunkowy koszt wynosi ok. 5 mln zł.

Oprócz w/w przystanku, w ramach inwestycji RPO, ma powstać jeszcze w okolicach Wrocławia nowy przystanek Mokronos Górny (na linii do Jeleniej Góry) oraz zostanie zmodernizowany przystanek Wrocław Muchobór.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~czytelniczka
2018-03-10 19:50:00
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 7
Czy panu marszałkowi nie przeszkadza, że cała Polska kpi z Dolnego Śląska, że doprowadziliśmy do ruiny tak piękną linię kolejową z Jeleniej Góry do Lwówka (przez znawców kolei ocenianą jako jedną z najpiękniejszych w Polsce), która w każdym cywilizowanym regionie tętniłaby turystami? To wstyd, że władze Dolnego Śląska w ten sposób traktują dziedzictwo kulturowe i turystykę w województwie! W najbliższych wyborach ocenimy Was odpowiednio.
~Dariusz Wojciechowski
2018-03-10 13:31:35
z adresu IP: (125.54.xxx.xxx)
Ocena: 15
Do dzieciaka z Kolei Dolnośląskich: Myślisz trollu, że sztuczny tłum który robisz z tego samego adresu IP podając się za rzekomych przeciwników linii lwóweckiej co ci da? Twoja nagonka nic nie da. Będziecie jeździli do ej Wsiobudki drezyną albo zrzuta na SM42 do tego podczepić 112A i wszyscy twoi wasale tam się zmieszczą. Gdyby ludzie tego chcieli komentarzy byłoby tysiące, każdy inny a nie w twoim rozczeniowym trybie i nie pod artykułem dotyczącym Lwówka. Prowincjonalni plebejusze bez kultury nie zaśmiecajcie forum NASZEGO RADIA WROCŁAW waszą słomą z butów, która wyłazi w komentarzach. My nie potrzebujemy nic komentować, bo większy zawsze dostaje pierwszy i pierwszy stoi w kolejce. Taka mała metafora na koniec. Żegnam bo nie chce mi się doglądać żałosnego bełkotu o linii do Wsiobudki, która nie jest priorytetem a już na pewno nie dla Dolnoślązaków, pod których masz czelność się podszywać. Żegnam pieniacze. Teraz dajcie -87 i napiszcie 23 komentarze a lini do Wsiobudki i tak nie będzie, bo są inne potrzeby. Szkoda waszego czasu przed komputerem. HAHAHAHAHAHA :)
~Admc
2018-03-10 13:29:49
z adresu IP: (175.179.xxx.xxx)
Ocena: 18
Panie Michalak, kiedy pociągi wrócą do Lwówka, Kamiennej Góry, Karpacza, Kowar, Świeradowa? To wstyd, że tak zaniedbaliście infrastrukturę kolejową na Dolnym Śląsku, a do najwazniejszych kurortów w górach nie można dojechac pociągiem! Zapamiętamy pana nie po tym, co pan obiecał, tylko co zrobił, a nie zrobił pan NIC tylko więcej zniszczył!!
~DW
2018-03-10 13:17:09
z adresu IP: (61.245.xxx.xxx)
Ocena: 26
Jeden lub kilku smarkaczy z Kolei Dolnośląskich na wszystkich możliwych portalach wylewają swoje hejty na temat Lwówka i obrażają wszystkich dookoła. Nim im się nie podoba - przywrócenie pociągów do Lwówka - źle, bo linia przez doliny i lasy, przebudowa Jeleniej Góry - źle, bo przecież Wrocław ważniejszy i tym podobne kwiatki. Najchętniej zablokowaliby wszystkie inne inwestycje w regionie, dopóki nie ma pociągu do ich miasteczka. A już najbardziej frajerskie zachowanie to wyzywanie mieszkańców Jeleniej Góry od wieśniaków z "Jeleniej Dziury" - tak jakby oni byli wielkimi autochtonami z dziada pradziada. Szkoda słów. Dziwię się, że jeszcze za te obraźliwe słowa nikt ich sobie nie poszukał po IP i nie wytłumaczył dosadnie, co myśli o takim spinaniu się po kablach.
~sołtys Sołtysowic
2018-03-10 13:14:48
z adresu IP: (220.126.xxx.xxx)
Ocena: 21
A kiedy, panie, łu nas we Wsiobudce przy dworcu zrobio wreście porzundny przystanek dla dorożki mojego śwagra? Puciongu jak ni było tak ni ma, ludziska się muszom wozem kunnym do Wsiocławia wozić, a wsiadać nie ma jak - śwagier musi sam na skrzynie podsadzać ludziów, bo same rady z dyszla nie dajom.
~Jerry
2018-03-10 13:12:32
z adresu IP: (219.248.xxx.xxx)
Ocena: 31
Troll z Kolei Dolnośląskich znowu od rana zaśmieca portal. Nicki mu się zmieniają, a numer IP cały czas ten sam (IP: 37.47.xxx.xxx). HAHAHAHAHA! Takich imbecyli właśnie zatrudniają w KD. W rzeczywistości jeszcze bardziej psują opinię tej spółce. Gdyby prezes Rachwalski miał więcej inteligencji to też by to widział i założył kagańce swoim pieskom. A tak... Spółka pikuje cały czas w dół.
~ET 22
2018-03-10 07:40:13
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -34
Myślisz trollu, że sztuczny tłum który robisz z różnych adresów IP podając się za rzekomych zwolenników linii lwóweckiej co ci da? Twoja nagonka nic nie da. Będziecie jeździli drezyną albo zrzuta na SM42 do tego podczepić 112A i wszyscy twoi wasale tam się zmieszczą. Gdyby ludzie tego chcieli komentarzy byłoby tysiące, każdy inny a nie w twoim rozczeniowym trybie i nie pod artykułem dotyczącym Wrocławian. Prowincjonalni plebejusze bez kultury nie zaśmiecajcie forum NASZEGO RADIA WROCŁAW waszą słomą z butów, która wyłazi w komentarzach. My nie potrzebujemy nic komentować, bo większy zawsze dostaje pierwszy i pierwszy stoi w kolejce. Taka mała metafora na koniec. Żegnam bo nie chce mi się doglądać żałosnego bełkotu o linii lwóweckiej, która nie jest priorytetem a już na pewno nie dla Wrocławian, pod których macie czelność się podszywać. Żegnam pieniacze. Teraz dajcie -87 i napiszcie 23 komentarze a lini lwóweckiej i tak nie będzie, bo są inne potrzeby. Szkoda waszego czasu przed komputerem. HAHAHAHAHAHA :)
~VIVAT WROCŁAW
2018-03-10 07:26:39
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -45
Wrocław to niej jest zadupie i potrzeby jego mieszkańców są priorytetem. Nikt nie będzie słuchał bełkotu prowincjuszy o ich linii lwóweckiej. Reaktywacji tej linii nie będzie, ponieważ nie ma żadnych realnych argumentów do jej uruchomienia. Ważniejsza jest linia 285. A ty wasalu prowincjonalny co dwoisz się i troisz z różnych adresów IP nakręcając swój plebs do minusowania i sam to robisz, powiem ci wbijam w to bo wrocławianie czytając ten artykuł nie muszą komentować i nic minusować ani plusować sami sobie, ponieważ Wrocław to Stolica DŚ i jego potrzeby są najbardziej uwzględniane. Co Wrocławian obchodzi linia lwówecka której i tak nie będzie marzyciele. Będzie za to linia nr 285 i choć będziecie teraz trolle internetowe wściekli dacie mi - 58 i nagle dziwnym cudem odpowie mi zaledwie kilkanaście osób z różnych IP gadając o tej waszej zbędnej linii lwóweckiej to nie robi to na mnie wrażenia. Nie podszywajcie się pod wrocławian i piszcie te swoje wypociny o linii lwóweckiej na stronach waszych lokalych zadupii. Mieszkańcom Iwin pod Wrocławiem jest potrzebny przystanek i tego dotyczył artykuł w NASZYM Radiu Wrocław. Wy wylewajcie żale w swoich regionalnych rozgłośniach, nawet nie wiem jakie tam macie.
~Maciek
2018-03-09 23:29:56
z adresu IP: (81.107.xxx.xxx)
Ocena: 42
Mowa oczywiście o linii lwóweckiej, którą Urząd Marszałkowski doprowadził do upadku, a Koleje Dolnośląskie (spółka marszałkowska) wygasiły frekwencję. Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: www[kropka]marczow[kropka]bnx[kropka]pl/news.php?readmore=826
~Aldona
2018-03-09 23:23:30
z adresu IP: (118.109.xxx.xxx)
Ocena: 46
Wsiocław - Wsiobudka - Wsidnica. Metropolitarna kolej wiejska dla kur i kaczek - hit na miarę Księgi Rekordów Guinessa :D
~Mechanik
2018-03-09 23:18:04
z adresu IP: (177.134.xxx.xxx)
Ocena: 32
Marzą mu się tunele za 3 miliardy złotych, a nie potrafi zadbać nawet o istniejącą infrastrukturę. Piękne linie na Dolnym Śląsku, jak na przykład z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego są zamykane, bo województwa nawet nie stać na remont kawałka torów. Linia jest uważana za jedną z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce, w każdym cywilizowanym kraju by żyła turystami i pasażerami. Jeśli nie mają pieniędzy na utrzymanie obecnej infrastruktury to jakim cudem znajdą miliardy na budowę nowej?? Przecież to widać gołym okiem, że Michalak pociska zwyczajne bujdy. Panie Michalak, zajmij się Pan tym co jest, a dopiero potem snuj wizje! Dobrego gospodarza poznaje się nie po tym co obiecuje, tylko w jakim stanie jest jego gospodarstwo. Sądząc po stanie lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, za które odpowiada Michalak, można być pewnym, że byłby również złym prezydentem.
~Toromistrz
2018-03-09 23:10:38
z adresu IP: (85.65.xxx.xxx)
Ocena: 34
Panowie Michalak i Rachwalski niech się na początek zajmą tym co zniszczyli, czyli przywróceniem pociągów na linii do Lwówka Śląskiego, zamiast obiecywać mieszkańcom gruszki na wierzbie. Zapamiętamy was po realnych działaniach, a nie obiecywankach.
~Prezes
2018-03-09 23:07:42
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Ocena: 37
Przyjrzyjcie się numerom IP "użytkowników" Kontroler, Peronowy, Maszynista, Konduktor i Nastawniczy. WSZYSTKIE SĄ TAKIE SAME! Znowu jakiś dzieciak z Kolei Dolnośląskich spamuje portal, a że troll ma inteligencję ameby, wszyscy z łatwością widzą, że to jeden spamer. Ten pajac zaśmieca wszystkie portale w ten sposób, ilekroć jest mowa o kolei na Dolnym Śląsku. Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Kontroler
2018-03-09 22:13:43
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -36
Gdyby ludzie tego chcieli byłoby tu kilkaset komentarzy. Tymczasem to ty jesteś forumowym hejterem, który napina się i krzyczy- ja,ja,ja... Tylko moja linia lwówecka. Ja mam satysfakcję,że mi plusy dali ludzie. Ty sam sobie plusujesz zapewne przy pomocy bliskich, no i kilku urządzeń mających dostęp do internetu. Prawda jest taka, że jesteś zwykłym krzykaczem, którego konstruktywna wypowiedź boli i musisz uciekać się do chamstwa. Nawet jak napiszesz 500 komentarzy podając się za mieszkańców to linii lwóweckiej nie będzie. I nie mówię tego po złości, tylko jako osoba która musi uświdomić tobie abyś nie upubliczniał swojego intelektu w niemerytorycznych wypowiedziach. Nie masz po co wylewać tu swoich żali i po złości minusować, bo i tak nikt z zarządców nie spełni twoich marzeń. Twoje linie mogą być traktowane jedynie jako sezonowa atrakcja turystyczna.
~Dyspozytor
2018-03-09 20:10:15
z adresu IP: (61.76.xxx.xxx)
Ocena: 39
1. Remont linii z Jeleniej Góry do Lwówka (z ewentualnym przedłużeniem do Legnicy przez Jerzmanice). 2. Reaktywacja linii do Karpacza i Kowar. 3. Remont linii do Świeradowa. To są trzy najważniejsze projekty kolejowe do realizacji na Dolnym Śląsku. Marszałek niech się w końcu weźmie za robotę zamiast mamić mieszkańców głupotami.
~Kolejarz
2018-03-08 21:51:03
z adresu IP: (175.116.xxx.xxx)
Ocena: 52
W pierwszej kolejności remont tego co jeszcze do niedawna funkcjonowało, czyli remont linii lwóweckiej i przywrócenie pociągów do Kamiennej Góry. Nowe przystanki to nie jest rzecz najbardziej potrzebna Dolnoślązakom zważywszy na fakt, że na wielu liniach w ogóle nie mają pociągów.
~Dróżnik
2018-03-08 21:36:41
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -63
Ciekawe jak potoczą się plany rewitalizacji linii kolejowej nr 285 Wrocław Gł. - Jedlina-Zdrój. Ostatnie pociągi pasażerskie kursowały po części tej linii na odcinku Wrocław Gł.-Sobótka do 2000 roku.
~Godc
2018-03-08 09:53:02
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: -10
No a co z przystankiem Wilkszyn na linii do Wołowa ? Duża rozwijajaca się miejscowość.
~Małgorzata
2018-03-07 22:52:23
z adresu IP: (221.151.xxx.xxx)
Ocena: 7
Dokładnie, potrzeba przede wszystkim wyremontować linie kolejowe (Karpacz, Kowary, Lwówek, Świeradów), dopiero potem można budować przystanki. Michalak i Rachwalski tylko obiecują a nic nie robią. Myślą pewnie, że sobie przedłużą kadencję kilkoma nowymi przystankami. Farsa a nie kolej.
~kolejofil
2018-03-07 21:05:17
z adresu IP: (59.171.xxx.xxx)
Ocena: 8
Przystanki? Zajmijcie się lepiej zniszczonymi torami, bo niedługo nie będzie już po czym jeździć. Skandalem jest, że tak piekna linia do Lwówka popada w ruinę i województwo nic z tym nie robi! Żyjemy w Europie Środkowej czy Afryce Równikowej?? Michalak i Rachwalski powinni stracić stołki za takie podejście do kolei!
~wrocławianin
2018-03-07 20:22:55
z adresu IP: (61.124.xxx.xxx)
Ocena: 9
Bardziej potrzebna inwestycja z RPO to remont linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, po której jeszcze do niedawna jeździły pociągi, a linia uważana jest za jedną z najpiekniejszych w Polsce. Niestety, władze Dolnego Śląska i Koleje Dolnośląskie doprowadziły tę piękną trasę do ruiny, a pieniądze przeznaczone na kolej wydają na nikomu niepotrzebne fanaberie.
Reklama