Legnica: Rusza remont peronów. Zakres prac? Mniejszy, niż planowano

Andrzej Andrzejewski, jk | Utworzono: 2018-03-14 15:45 | Zmodyfikowano: 2018-03-14 15:49
Legnica: Rusza remont peronów. Zakres prac? Mniejszy, niż planowano - fot. Andrzej Andrzejewski
fot. Andrzej Andrzejewski

Wreszcie podpisano umowę, a to oznacza, że właśnie rozpoczyna się remont hali peronowej legnickiego dworca kolejowego. Koszt przedsięwzięcia to 27 milionów złotych.

- Hala wielkości boiska sportowego, dwa zasadnicze perony z czterema krawędziami i cztery windy, które zdecydowanie ułatwią obsługę podróżnych. To jest komfort, który chcemy zaoferować podróżnym na stacji Legnica - mówi rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec.

Pierwotna koncepcja remontu dworca zakładała odnowienie pięciu peronów i przedłużenie korytarza dworcowego aż do północnej części miasta. Przy nowym wyjściu miały powstać parkingi. 

W tunelu północnym miały być wybudowane pochylnie, umożliwiające zejście lub bezpośrednią gładką komunikację na plac przed dworcem. Z uwagi na to, że konserwator zabytków nie podjął decyzji odnośnie jak to ma ostatecznie wyglądać, przebicia z wyjściem na plac przed dworcem nie będzie - mówi Zbigniew Gzik, dyrektor wrocławskiego zakładu PKP PLK.

Po dwóch unieważnionych przetargach PKP zmieniło zakres robót. Kwota pozostała ta sama, ale wykonawca nie będzie przedłużał tunelu i ma obowiązek odrestaurowania jedynie dwóch peronów.

Szef legnickiej delegatury Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków podkreśla, że to szefowie PKP PLK nie dopełnili formalności związanych z remontem tej części dworca. Modernizacja zabytkowego gmachu ma kosztować 27 milionów złotych.

Reklama