Telewizja Echo24 znika z Dolnego Śląska?

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2018-03-14 19:00 | Zmodyfikowano: 2018-03-14 19:00
A|A|A

fot. screen z YT

Dziennikarze zatrudnieni w Echo 24 przyznają, że szukają nowej pracy, bo o problemach spółki wiedzieli od dłuższego czasu. Sytuacja nabrzmiała w ostatnich miesiącach, przez co z firmy odeszło dziesięć osób. Choć do oficjalnego spotkania z zarządem jeszcze nie doszło, pracownicy oceniają prawdopodobieństwo zamknięcia stacji na 99%. Powód - brak finansowania ze strony inwestorów, którymi dotąd były dwie duże firmy. Jak informuje osoba do niedawna blisko związana z telewizją, wpływy od nich stanowiły około 100 tysięcy złotych miesięcznie. Dodaje, że projekt od jego powstania miał być czasowy i wszyscy wiedzieli, że przewidziany jest na dwa lata. Te miałyby minąć w październiku 2018 roku.

Dziennikarze o przewidywanym terminie zamknięcia stacji dowiedzieli się od tymczasowego redaktora naczelnego.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Arnold
2018-04-28 17:42:09
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -2
Stacja powstała dla picu, aby w multipleksie mogły być nadawany TVN HD i POLSAT HD. Pod pretekstem upadku aktywa tej firmy trafią do ATM lub Polsatu lub TVN, aby te stacje miały dominującą pozycję na rynku DVB-T. Więcej stacji w ich posiadaniu to większe zyski. Gdyby właścicielom Telewizji Dolnośląskiej zależało na istnieniu to w momencie wyłączenia stacji analogowych TeDe byłaby nadawana cyfrowo. Dla upozorowania powstania nowej stacji która niby nawiązywała do starej Telewizji Echo, inicjatywa spotkała się z dużą aprobatą Wrocławian nie świadomych, że jest to przykrywka do zajęcia kolejnego miejsca na multipleksie przez spółki związane z TVN i Polsatem, aby uzyskać przewagę udziałową w rynku medialnym DVB-T.
~xdcam
2018-04-03 11:59:15
z adresu IP: (94.40.xxx.xxx)
Ocena: 0
Luke po tv Echo wypełni TVP 3 która wlasnie od kwietnia poszerza pasmo lokalne. :) Czy mux 4L na kanale 24 dalej będzie funkcjonował?
~Krzysztof
2018-04-02 18:24:10
z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
Ocena: 2
Żałoba; pewnie "dobra zmiana" pomogła.Straszne.
~zlikwidować
2018-03-30 01:15:19
z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Ocena: 4
stację propagandy RW
~AniaK
2018-03-20 08:43:03
z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Ocena: 0
Może ktoś mnie oświeci dlaczego stacja miała działać tylko dwa lata?
~Kacper
2018-03-15 00:19:26
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: 2
Co się dziwić - moim zdaniem rebrandowanie 71news nie było najlepszym pomysłem, to raz (było kilku "bezrobotnych" reporterów po TEDE, studentów ze STYKa lub kogoś z jakiejś telewizji internetowej można było zatrudnić). Dwa, współpraca z "Wyborczą" to w dzisiejszych czasach samobójstwo, można było lepiej postawić (Fakt i/lub Eska, bo z Polsatem niby trzymali sztamę, ale też zbyt mało). Trzecie, można było nawiązać współpracę np. z Lubinem (TVL/TVRegionalna), Lubaniem (TV Łużyce), Rybnikiem (TVT) oraz podmiotami kablowymi z reszty kraju (warunek: chęć wejścia na naziemną) i stworzyć stację podobną do stacji z MUX8 (a nawet lepiej: więcej produkcji własnej, ale za mniejsze pieniądze) czy też Polonii1 z lat 1993-1994, a sygnał puścić na satelicie FTA. Niemniej i tak szkoda, że się zwijają (z końcem marca zwija się też większość stron powiązanych z Solorzem, np. Friko czy Poszkole), ale - jak pisałem - można było lepiej to zrobić. Mam nadzieję, że szybko doczekamy się następcy, ale lepiej zrobionego.
~XXX
2018-03-14 22:32:04
z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ocena: 1
Szkoda pracowników telewizji, bo wykonują oni nadal świetną robotę. Szkoda też, że zamyka się lokalna telewizja, bo byli oni razem z TVP oknem na wszystko co dzieje się w mieście. Nawiązując do komentarza Pawła... Jak się nie podobały reporterki to trzeba było ich nie oglądać. :)
~gapa
2018-03-14 21:45:38
z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Ocena: 5
dość słaba byla ta telewizja. nudne rozmowy, a wiadomosci ograniczały się do relacji z konferencji, nic swojego, nic odkrywczego. do tego same powtórki. zdecydowana czesc dziennikarzy miała wiedzę stazysty i to było widac na antenie. taka telewzija nie mogla sie udac, dziwi tylko, że tyle czasu była sponsorowana.
~Fanka
2018-03-14 21:20:53
z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Ocena: -3
Wielka szkoda. :'(
~Paweł no2
2018-03-14 20:06:15
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
Szkoda, bardzo szkoda!!!!! Będzie brakować tej stacji. Mam nadzieję że jednak nie dojdzie do zamknięcia.
~Paweł
2018-03-14 20:02:02
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -6
Powiem tak - mam bardzo mieszane uczucia w związku z tą informacją. Z jednej strony szkoda. Z drugiej - już mniej. Miałem bliższą styczność z pracownikami tejże telewizji, uczestniczyłem też kiedyś jako gość w paśmie porannym ("Poranek Echo24"). Ale kilkakrotne zmiany ramówki (szukanie - rozumiem - tej idealnej wersji) spowodowały, że przestałem ich oglądać (zwłaszcza, że wielokrotnie "rozkład jazdy" nie zgadzał się z tym, co widziałem na ekranie). Ideałem było dla mnie, gdy o 18.00 oglądałem nowe "Informacje Echo 24", a o 18.30 "Fakty" TVP Wrocław. Można było porównać, zobaczyć czy czegoś nie było u konkurencji, jak mówili o tych samych wydarzeniach. Niestety, Echo24 rzadko wychodziło poza wiadomości z Wrocławia i (czasem) Świdnicy, a tam to akurat mieszka mniej niż 25% mieszkańców Dolnego Śląska. "Fakty" TVP Wrocław jeżdżą po całym regionie i docierają nawet do małych wiosek na obrzeżach województwa. Najbardziej będzie mi brakować na antenie Klaudii Nawrockiej - moja ulubiona reporterka Echo24. Za to wreszcie nie będę musiał patrzeć na Martę Laburdę, która wiecznie miała pół tony tapety na twarzy i taką szminę, jakby pracowała w innej branży niż telewizja :D A akurat Martę L. widywałem na żywo w miejscu swej pracy.
~sad
2018-03-14 18:21:28
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 4
szkoda, wielka szkoda,swietna telewizja lokalna i byla dostepna w internecie i w vectrze i w naziemnym nadawaniu. Szkoda!
Informujemy, ze wydarzenia zaplanowane w Sali Koncertowej Radia Wrocław do końca kwietnia 2020 r. nie odbędą się. O zmianach terminów będziemy Państwa informować na bieżąco.
Reklama