Jelenia Góra będzie miała nowe przystanki kolejowe

Bartosz Szarafin, mk | Utworzono: 2018-04-22 11:00 | Zmodyfikowano: 2018-04-22 11:00
A|A|A

fot. Bartosz Szarafin

-Zawarta w wykonawcą umowa obejmuje zaprojektowanie i budowę dwóch nowych przystanków, oraz przebudowę dwóch już istniejących - mówi rzecznik PLK Mirosław Siemieniec:

Wspomniane obiekty znajdują się na 13 kilometrowym odcinku linii w obrębie miasta. Odległość między nimi sprzyja rozwojowi kolei aglomeracyjnej. PLK liczy, że po modernizacji przewoźnicy zwiększą liczbę połączeń. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

-Polskie Linie Kolejowe liczą, że inwestycja zachęci przewoźników do poszerzenia siatki połączeń - dodaje Siemieniec:

A gdy mowa o kolei aglomeracyjnej - warto wspomnieć o skomunikowaniu różnych środków transportu. Będzie to możliwe dzięki przesunięciu przystanku Jelenia Góra-Cieplice, o kilkaset metrów w stronę miejsca, gdzie stworzy on swoiste centrum przesiadkowe.

Jelenia Góra Zabobrze – lokalizacja (km -2,155 LK 311) – Dwa nowo projektowane perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu .
Dojście do peronów: chodnik od ul. Grunwaldzkiej oraz od ul. Paderewskiego.

Jelenia Góra Przemysłowa – lokalizacja (km 2,852 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone rogatkami oraz systemem TVu.
Dojścia do peronów: chodnik od strony ul. Spółdzielczej oraz ul. Karola Miarki.

Jelenia Góra Cieplice – lokalizacja (km 5,505 LK 311) – Nowy peron o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażony w elementy małej architektury. Przesunięty względem starej lokalizacji peronów w stronę drogowego przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej, co skróci podróżny drogę dojścia na przystanek.
Dojścia do peronów: pochylnia do ulicy Lubańskiej.

Jelenia Góra Sobieszów - lokalizacja (km 9,262 LK 311) – Nowe perony o długości użytkowej 150 metrów i wysokości 0,76 m. Wyposażone w elementy małej architektury. Przejście w poziomie szyn zabezpieczone labiryntem.
Dojścia do peronów: chodnik od ul. Romera.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-10-12 17:59:43
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-09 17:14:57
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:51:58
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -8
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:39:19
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:33:01
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -7
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:25:10
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:19:25
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:11:53
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 3
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:06:46
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 6
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 10:00:08
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 09:52:23
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 09:35:31
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 5
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-26 09:27:05
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-24 13:52:14
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-04-24 13:46:44
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 3
Komentarz został usunięty
~Fred
2018-04-22 20:17:36
z adresu IP: (95.208.xxx.xxx)
Ocena: -10
Słabym punktem planu dla Jeleniej Góry jest skomunikowanie z resztą komunikacji miejskiej. To jest ewidentnie plan socjalny. Aktualnie mówi się jedynie o punkcie przesiadkowym w Cieplicach. Na Głownym w Jeleniej nie przedłużono tunelu w stronę W.Pola. Dojście do tych autobusów zajmuje więc conajmniej 10 minut. Przystanki MPK przed głownym wejściem mogłyby zastąpić parking i postój taxi. Nowy przystanek na Zabobrzu będzie pewnie jak Wrocław Grabiszyn, pod wiadunktem, bez możliwości przesiadki do MPK, poza tym z tego co czytam to bez obsługi trasy do Lwówka, J.G.Przemysłowa to przecież dawna Celwiskoza. Rewolucji to ten plan raczej nie przyniesie, chyba że Urząd Miasta się aktynie przyłączy do gry!
~Zbigniew
2018-04-22 13:07:34
z adresu IP: (124.121.xxx.xxx)
Ocena: 12
Koleje Dolnośląskie pewnie puszczą jeden pociąg więcej i tak będzie wyglądać owe "poszerzenie siatki połączeń" w wydaniu KD. Od dawna wiadomo, że dla KD liczy się tylko Wrocław, po różnych kolejowych stronach krąży nawet screen z profilu facebookowego Kolei Dolnośląskich z wypowiedzią, że Koleje Dolnośląskie nie chcą i nie będą rozwijać kolei aglomeracyjnych w innych miastach Dolnego Śląska, poza Wrocławiem gdzie akurat wręcz palą się do uruchamiania pociągów w ramach kolei aglomeracyjnej (ta wypowiedź po nagłośnieniu w internecie została później usunięta przez KD, ale screen pozostał). To są Koleje Wrocławskie a nie Dolnośląskie, nastawione na propagandę a nie służenie mieszkańcom CAŁEGO województwa. Tymczasem bez zwiększenia liczby pociągów te przystanki nie mają żadnego sensu. Należałoby jak najszybciej odbudować mijankę w Szklarskiej Porębie Dolnej (tutaj znowu zawalił Urząd Marszałkowski, który sfinansował remont linii po najmniejszych kosztach). WSZYSTKIE pociągi z Wrocławia do Jeleniej Góry należałoby przedłużyć przynajmniej do Piechowic, dzięki czemu obsługiwałyby całą Jelenią Górę, a nie tylko główny dworzec leżący daleko od centrum. To można zrobić niewielkim kosztem i praktycznie tą samą ilością taboru. Jednak wątpię, żeby na to wpadli w KD.
Reklama