W 2022 roku wrocławianie pojadą Aleją Wielkiej Wyspy

Elżbieta Osowicz, mh | Utworzono: 2018-05-21 11:49 | Zmodyfikowano: 2018-05-21 11:49
A|A|A

O tym ile będzie kosztowała trasa mówi wiceprezydent Maciej Bluj:

Kontrakt ma być podpisany w czerwcu, wtedy rozpocznie się etap projektowania. Trasa połączy ulicę Armii Krajowej z ulica Mickiewicza. Zwycięzca przetargu będzie musiał zaprojektować i wybudować nową trasę, która połączy Armii Krajowej z Wielką Wyspą.

Trasa ma mieć 3 i pół kilometra, będą na niej dwa mosty. Jak mówi Elżbieta Urbanek z Urzędu Miejskiego zgodnie z decyzją środowiskową nie będzie tam tranzytu, ani ciężkich aut:

Aleja to mają być dwa pasy ruchu, ze ścieżkami rowerowymi po obu stronach. Zgodnie z decyzją środowiskową nie będzie tam ruchu tranzytowego z ciężarówkami. Inwestycja ma być gotowa w 2022 roku.

Najpierw trasa miała powstać z unijnych dotacji, ale Wrocław nie dostał tych pieniędzy. Później miasto rozważało inwestycję w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ale ostatecznie Aleja Wielkiej Wyspy zostanie zbudowana z budżetu miasta.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Hakan Sukur
2018-05-22 05:43:59
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -1
Typowa ofensywa wyborcza. Jak będą odwołania od przetargu, to się tego z taką pomp nie ogłosi, prawda? "Wrocławianie wygrają miliard!!" Oczywiście, jak zaczną grać w gry liczbowe i dopisze im szczęście :) Czuwaj!
~celno
2018-05-21 18:54:57
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jednym pasem - bez tramwaju i TIRów. Wybrany wykonawca z Zakopianki - już skończył ????
~wrocławianin
2018-05-21 13:20:27
z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
Ocena: 7
Spełnia się niestety koszmar nieudolnych władz miasta. Jest to krótkotrwała polityka i marnotrawstwo publicznych pieniędzy. Tak to jest gdy wydaje się nie swoje i brakuje wyobraźni. Na Wyspę wprowadzony zostanie znaczny ruch samochodowy i utknie on w spokojnej do tej pory zielonej dzielnicy, to jest sabotaż. Nie buduje się obecnie dróg z jedną nitką, to nie jest oszczędność lecz bezmyślność. Taka droga powinna się łączyć z całą infrastrukturą i rozwijać miasto a nie je dusić. Brak wykształcenia i chore ambicje polityczne obecnych włodarzy miasta zakorkują miasto jeszcze bardziej i uprzykrzą życie jego mieszkańcom. Będzie kolejny kosztowny pomnik..... Dobry gospodarz powinien proponować wizjonerskie rozwiązania dla przyszłych pokoleń. Zaangażowane powinno być w to środowisko akademickie miasta, urbaniści, architekci, należy wykorzystać istniejący potencjał, którego we Wrocławiu nie brakuje. Ciekawy jest np. pomysł proponowany przez p.Waldemara Bednarza - proszę sobie samemu wygooglać ponieważ nie można tutaj dodawać linków niestety. To jest przykład nowoczesnego rozwiązania a nie XIX wieczne gnioty. W całej Europie stosuje się to już od dawna, Praga, Hamburg i szereg innych miast - są tam kilometry wielopasmowych tuneli i miasto nie jest w stanie funkcjonować bez nich. Konieczna jest większa odpowiedzialność za rozwój miasta i śmiałe, funkcjonalne rozwiązania. pozdrawiam!
~Realista
2018-05-21 12:20:17
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 3
"W 2022 roku wrocławianie pojadą Aleją Wielkiej Wyspy" - jak pojadę, to uwierzę. "O ile nie będzie odwołań od przetargu" - a wiadomo, że będą. Praktycznie każda tego typu inwestycja miała opóźnienie (większe bądź mniejsze). Na ten przykład - odcinek S3 pod Lubinem, którzy budują Włosi, miał być otwarty już rok temu. Prace trwają do dziś i nikt nie gwarantuje, że skończą się w ciągu kilku najbliższych miesięcy...
Reklama