Kierowcy mogą już w pełni korzystać z Obwodnicy Kłodzka

Bartosz Szarafin, mh | Utworzono: 2018-05-28 15:30 | Zmodyfikowano: 2018-05-28 15:33
A|A|A

fot. GDDKiA

Komfort i ogromny zysk czasu - to główne zalety nowej Obwodnicy Kłodzka. Droga pozwala przedostać się bezpośrednio z krajowej 8 na drogi 46 i 33 w kierunku Nysy czy Boboszowa. - To koniec korków i znacznie krótszy czas podróży, wynika z pierwszych testów wykonanych jeszcze dziś rano, przed otwarciem - mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk:

Zdaniem wojewody Pawła Hreniaka- region zyska na tym m.in turystycznie:

Od teraz nawet w godzinach szczytu możliwy będzie płynny przejazd. O jakim zysku mówimy? Wyjaśnia dyrektor generalny GDDKiA - Jacek Gryga:

Drogę otwarto tuż po godzinie 13. Jest dostępna w obydwu kierunkach. Trasa przebiega przez estakady nad rzekami i torami kolejowymi.

Umowę dla zadania pn. „Zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33 wraz z łącznikiem DK46” podpisano 23.01.2015r. Całkowita wartość projektu to prawie 250 milionów złotych brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w wysokości 186,5 mln zł. (85% kosztów kwalifikowanych).

Obwodnica przebiega po zachodniej stronie Kłodzka, natomiast łącznik DK46 po wschodniej stronie miasta. W ramach zadania przeprowadzono także remont istniejącego odcinka DK33. Jako pierwszy do ruchu, w dniu 21.12.2017 r. został oddany łącznik DK46.

W ramach inwestycji powstał węzeł drogowy z dziewięcioma łącznicami na skrzyżowaniu z istniejącą DK8, rozwiązania komunikacyjne w postaci rond średnich oraz ronda turbinowego.

Zrealizowano dwie najdłuższe estakady: pierwsza o długości ok. 500 m nad rzeką Bystrzycą Dusznicką i linią kolejową oraz druga o długości ok. 1 000 m nad rzeką Nysa Kłodzką. Wykonano urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne, wygrodzenia przed zwierzyną leśną, a także przejście dla zwierząt.

Obwodnica Kłodzka jest inwestycją o znaczeniu dla całego regionu. Spodziewane korzyści wynikające z funkcjonowania obwodnicy to przede wszystkim wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Kłodzko, a tym samym poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, skrócenie czasu przejazdu dla podróżujących, zmniejszenie ryzyka wypadków, zapewnienie komfortu jazdy, przyśpieszenie rozwoju przyległych terenów i skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi.

Celem inwestycji jest poprawa przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej, co stanowić będzie nowy węzeł komunikacyjny łączący drogi krajowe na odcinkach:

• DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko

• DK33 – Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko

• DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko

• DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.

REKLAMA
Zdjęcia

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Andreas
2018-05-28 16:20:18
z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Ocena: 2
Super
Reklama