Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk we Wrocławiu m.in. o przebudowie A4

Piotr Kaszuwara, mk | Utworzono: 2018-06-30 17:00 | Zmodyfikowano: 2018-06-30 17:19
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk we Wrocławiu m.in. o przebudowie A4  - fot. Piotr Kaszuwara
fot. Piotr Kaszuwara

Deklaracje z ust ministra padły podczas spotkania z mieszkańcami, a skłoniła go do nich poseł Mirosława Stachowiak-Różecka, kandydatka Prawa i Sprawiedliwości w wyścigu o fotel prezydenta, mówiąc o wyzwaniach komunikacyjnych Wrocławia:

-W końcu na tym pierwszy miejscu musi stanąć we Wrocławiu komunikacja i to pod każdym względem: rozwiązania drogowe, rowerzyści, przebudowa skrzyżowań, dokończenie obwodnicy śródmiejskiej, oczywiście budowanie linii tramwajowych.

Minister zadeklarował, że znajdą się pieniądze na prace projektowe i analizę przebudowy A4 na trasie Wrocław-Krzyżowa, a w przyszłej perspektywie unijnego budżetu, będzie można liczyć na pieniądze na kolej aglomeracyjną:

-To jest niezbędne i takie inwestycje realizujemy już w innych miastach. To nie jest utopia, to nie jest futurologia transportu. To jest rzeczywistość i musimy to zrobić - oczywiście nie zrobimy tego od razu, ale na pewno będziemy to mogli uwzględnić w krajowym programie kolejowym.

Zdaniem ministra połączenia kolejowe w stolicy regionu to konieczność, a prace projektowe nad przebudową autostrady A4 mają rozpocząć się niebawem:

-My mamy determinację aby problem autostrady A4 między Wrocławiem, a Krzyżową rozwiązać - nawet jeżeli to będzie kosztowało olbrzymi wysiłek finansowy i to już nie pójdzie w setki, ale w miliardy złotych.

Adamczyk podkreślał także dziś we Wrocławiu, że rząd chce położyć większy nacisk na budowę tzw. Via Carpatii, a także na likwidację miejsc szczególnie niebezpiecznych na drogach.

 

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~PPP2018-07-02 10:31:00 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Baju, baju - jeszcze nie ma budżetu UE a pisiurki już wydają pieniądze. Druga sprawa - węzły są „problemem” przy najgłupszym możliwym systemie poboru opłat czyli bramkach. Czyli już wiadomo, jaki ma być system poboru - kretyńskie bramki. Dyskusję o modernizacji autostrady powinno się podjąć po systemowym rozwiązaniu problemu TIRow czyli wywaleniu tranzytu na tory. Wtedy okaże się, że wystarczą 2 pasy + awaryjny. Panom z GDDKiA polecam za to rewizję oznaczeń drogowych. Obecne są beznadziejne - małe, schowane znaki widoczne w ostatniej chwili - np. na pseudowęźle stadion albo na skrzyżowaniu A8 i A4. Kto widział oznakowanie autostrad w Austrii lub Niemczech ten wie, o czym piszę.
~...2018-07-01 05:58:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Cały czar pryska kiedy słyszy się, że ten odcinek ma być płatny... To ma być czy nie?
~wola2018-06-30 22:15:33 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Zaczynają się przygotowania do wielkiej przebudowy autostrady A4. Trasa wreszcie będzie miała po trzy pasy ruchu. Zniknie aż osiem węzłów, powstaną za to trzy nowe. Droga na pewno będzie płatna. 110 kilometrów autostrad A4 i A18 zostanie gruntownie przebudowanych - cały odcinek od Wrocławia aż do węzła Krzyżowa. Do likwidacji przewidziano 8 węzłów. Węzły na A4 są zbyt blisko siebie. To niezgodne z przepisami. Autostrada to droga ograniczonego dostępu, głównie dla ruchu tranzytowego. Zbyt gęste rozmieszczenie węzłów może sprzyjać sytuacjom potencjalnie niebezpiecznym. Na węzłach, które przewidziano do likwidacji, ruch jest niewielki. Obsługują one głównie ruch lokalny - dodaje rzecznik GDDKiA. Powstaną też trzy nowe zjazdy. - Legnica II to połączenie A4 z budowaną niedługo trasą S3. Węzeł LSSE będzie stanowił dojazd do strefy ekonomicznej. W tej okolicy jest znaczny ruch ciężarówek - mówi Joanna Borkowska. W tej chwili przy LSSE znajduje się zjazd z A4, ale nie spełnia on wymogów węzła autostradowego. Natomiast zupełnie nowy węzeł Strzeganowice ma zastąpić zlikwidowany zjazd Pietrzykowice.
~Realista2018-06-30 19:38:59 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
My tu we Wrocławiu mamy własnych ekspertów od obiecywania, np. takiego Jurka Michalaka. Pan minister niepotrzebnie się fatygował z Warszawy - i tak nie przebija Michalaka w obietnicach.
~******2018-06-30 18:07:13 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Obiecanki cacanki.
~jacki2018-06-30 17:54:41 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
obiecają wszystko przed wyborami, a po to pieniądze się znajdą ale dla rydzyka