Rozmowa Dnia: Co dalej z systemem opłat na autostradach?

| Utworzono: 2018-09-05 09:48 | Zmodyfikowano: 2018-09-05 09:49
Rozmowa Dnia: Co dalej z systemem opłat na autostradach? - (fot. archiwum Radia Wrocław)
(fot. archiwum Radia Wrocław)

3 listopada operatorem systemu opłat na bramkach na autostradzie przestaje być firma Kapsch, a system przejmuje właśnie inspektorat. GITD ogłosiło co prawda przetarg na podwykonawcę, ale nie udało się rozstrzygnąć postępowania.

Mimo tego Karolina Wieczorek w rozmowie z Radia Wrocław uspokajała kierowców. Główny Inspektorat Transportu Drogowego pracuje także nad elektronicznym systemem opłat.

Bramki miałyby zniknąć za 2, 3 lata.

POSŁUCHAJ ROZMOWY DNIA RADIA WROCŁAW:

Reklama

Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~GłupiXipa2018-09-12 21:18:32 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Jak właściciel firmy, po usłyszeniu tego co ta pani powiedział, jutro wyjeb... bym ją z pracy. Ale za publiczne pieniądze można się bawić...
~Y.yy..2018-09-10 15:50:12 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pani Rzecznik, przetargi są unieważniane, nie anulowane.
~dziecko we mgle2018-09-09 10:01:45 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Inspektorat pracuje ..Za dwa ,trzy lata.To są śmiechy z kierowców i z zarządzania.Co ten Inspektorat ma za problemy z tym co zostało już przed "wiekami" stworzone?
~miś2018-09-08 13:52:47 z adresu IP: (90.240.xxx.xxx)
praktycznie wszyscy w Polsce są za winietami i to my wybieramy władze, ale jakoś tak się składa, że od lat wszystkie władze mają w głębokim poważaniu wolę narodu. Kiedy jadę, przez Czechy, czy Austrię, to od razu przychodzi mi do głowy myśl, że za jakie grzechy jesteśmy na każdym kroku tak poniżani. Jak nie drogi, to podatki, zawiłe skomplikowane prawo, opłaty od opłat. Natomiast inny temat to miasto Wrocław. Mamy 24 przystanki PKP w mieście, jednak codziennie wszyscy stoimy w korkach, z roku na rok coraz dłużej. Już nie mówię, żeby brać przykład z Hamburga, czy Berlina. Natomiast nikt mi nie powie, że jest to nie wykonalne. W Trójmieście działa to pod nazwą SKM. Wzorujmy się chociaż na naszych pólnocnych krajanach. O smogu codziennie trąbić potrafią, ale zaplanować kilka sprawdzonych metod to już nie. Winiety w przystępnych cenach i SKM we Wrocławiu tak na dobry początek!
~Tylko darmowe autostrady2018-09-05 19:08:47 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
oddają sens autostrad. Ewentualnie system winiet, gdzie ciężar opłat spoczywa na tranzycie i turystyce z innych krajów. Roczna winieta jest stosunkowo tania.
~Wawa2018-09-05 11:31:00 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
W PL system poboru opłat jest chory - bramka jest zaprzeczeniem autostrady. Wszystkie powinny być w jednym systemie - winiet albo czytników odczytujących nr rejestracyjny na bramowmicach nad drogą. Płatność przelewem, sms czy w punktach. Po co budować autostrady a potem je grodzić, żeby ludzie jechali 140 km/h a potem stali godzinę czy kilka na bramkach?
~kkk2018-09-05 14:34:16 z adresu IP: (95.51.xxx.xxx)
po to by więcej mógł zarobić operator systemu, ręka rękę myje, taki kraj
~andrzej z wrocławia2018-09-05 11:15:44 z adresu IP: (89.35.xxx.xxx)
Wydaje się to być proste, bilety komunikacji miejskie można kupić w kiosku, w sklepie. Jaki jest problem aby przed planowanym wyjazdem kupić sobie bilet na autostradę, który odczytywany byłby elektronicznie.
~brka slow2018-09-05 10:51:56 z adresu IP: (109.79.xxx.xxx)
pitu pitu gadu gadu. a kierowcy dalej stoja w korkach. projektujac takie szlaki komunikacyjne to punkty poboru oplat powinny byc zaprojektowane tak jakby mialy obsluzyc 2 razy wiecej pojazdow niz przepustowosc drog. a ni pobudowali drogi i sie dziwia ze zatory ra.