Premier podpisał umowę na przebudowę krajowej ósemki [WIDEO]

IAR, GN,mk | Utworzono: 2018-09-08 11:03 | Zmodyfikowano: 2018-09-08 11:04
Premier podpisał umowę na przebudowę krajowej ósemki  [WIDEO] - zdjęcia: Piotr Czyszkowski
zdjęcia: Piotr Czyszkowski

 Premier Mateusz Morawiecki i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisali umowę na przebudowę drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław - Kłodzko.

Szef rządu przypomniał, że poza najważniejszymi trasami w kraju, rządzący mają plany budowy także dróg lokalnych.

"Już utworzyliśmy największy w historii III Rzeczpospolitej fundusz dróg lokalnych" - powiedział Mateusz Morawiecki.

Wczoraj Jerzy Kwieciński, minister inwestycji i rozwoju, zapowiedział, że rząd lada dzień ogłosi szczegóły programu budowy dróg lokalnych. Ma on być w całości finansowany ze środków krajowych, bez udziału środków unijnych.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że rząd konsekwentnie poprawia jakość polskich dróg. "My realizujemy te drogi, co do których powiedziano, że nie można ich zbudować" - powiedział minister. Mówił w tym kontekście między innymi o Via Carpatii, Via Baltice czy o trasie ekspresowej S3.

;

Reklama

Komentarze (23)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Stanisław Bekisz2019-03-23 20:13:45 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
"Krajowa ósemka na odcinku Wrocław-Kłodzko będzie w przyszłości drogą ekspresową." w dalekiej przyszłości!
~leo2018-09-23 12:32:57 z adresu IP: (178.23.xxx.xxx)
Do czasu, kiedy decyzją prokuratury na wniosek radiowców, policji czy inspekcji drogowej złomu wożącego ludzi na trasie Kłodzko-Stronie, nie uwierzę, że jakieś radio Wrocław jest skutecznym medium w służbie Polakom. Przejedź się pan, wrocławski radiowcu, "busikiem" z Placu Joannitów do Stronia Śląskiego, a potem chwal inicjatywy te i owe... .
~leo2018-09-23 12:34:39 z adresu IP: (178.23.xxx.xxx)
Sorry, powinno być: Do czasu, kiedy decyzją prokuratury na wniosek radiowców, policji czy inspekcji drogowej nie zlikwiduje się złomu tzw. firmy Beskid wożącego ludzi...
~Kłodzko2018-09-10 09:43:00 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Co tam robi gość który zastawił bloki dla powodzian w Kłodzku?
~Vac2018-09-08 21:36:54 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Przyklejał młotkiem budowę promu i co.
~tomek2018-09-08 21:10:06 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Podpisał umowę z kim. z Firmą wykonawczą, projektantem?. Czy wy dziennikarze możecie być bardziej merytoryczni?.
~nazewnictwo2018-09-08 16:43:04 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Panie premierze. Proszę zmienić nazwę województwa śląskiego na górnośląskie, bo górnoslązacy kradną nam nazwę. Serce śląska jest w powiecie wrocławskim, a nie na Górnym Śląsku!
~bolo2018-09-08 14:54:30 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Za rządów PO zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata. W 1990 roku na terytorium Polski funkcjonowała sieć kolejowa o łącznej długości ok. 26 tys. kilometrów. To oznacza, że statystycznie na 1 km/2 powierzchni naszego kraju przypadało 0,083 km torów kolejowych. W kolejnych latach decyzje w zakresie stopniowej likwidacji sieci kolejowej w Polsce spowodowały, że całkowita długość eksploatowanych torów zmniejszyła się do poziomu ok. 18,5 tys. kilometrów (na 1 km/2 przypada już tylko ok. 0,059 km torów). W Niemczech funkcjonuje 43,5 tys. kilometrów sieci kolejowych (dane za 2014 rok). To oznacza, że na 1 km/2 niemieckiego terytorium przypada 0,120 km torów, czyli dwa razy więcej niż w Polsce. Mimo to nikt zza Odrą nie planuje masowej likwidacji sieci kolejowej. W kontekście powyższego warto przypomnieć, że w czasach kiedy krajem rządziła koalicja PO-PSL, państwowa spółka odpowiadająca za zarządzanie siecią kolei w Polsce (tj. PKP Polskie Linie Kolejowe) wynajęła międzynarodową firmę doradczą McKinsey, która miała jej podpowiedzieć jakie linie kolejowe w Polsce powinny być zlikwidowane. Rezultat tego „doradztwa” był szokujący. Wg McKinsleya zamknięte miałyby zostać tory świeżo po modernizacji, np. wyremontowany za 50 mln zł w latach 2011–2012 odcinek Lublin – Lubartów. Do wycofania z ruchu została wytypowana także linia między Piłą i Ulikowem, która stanowi część reaktywowanego we wrześniu 2012 roku połączenia z Piły do Szczecina. Ten sam los miałby spotkać tory z Olsztyna do Szczytna, który są modernizowane kosztem 188 mln zł. Jakby tego było mało na liście McKinseya znalazł się odcinek z Płocka do Sierpca, który stanowi łącznik rafinerii Orlenu z północną częścią kraju oraz linia z Małkini stanowiąca alternatywny dojazd transportów z węglem do elektrowni w Ostrołęce. Kolej miałaby także wycofać się z utrzymywania torów, m.in. do baz PGNiG w Barnówku i Rejowcu, kopalni węgla kamiennego w Bełchatowie i zakładów chemicznych w Policach. Całość transportu miałyby tam przejąć ciężarówki (sic!). Łącznie McKinsey chciało, aby w ciągu kilku lat w Polsce znikło dodatkowo 8 tys. km połączeń kolejowych! Ostatecznie PKP PLK oraz rząd Tuska nie posłuchali „ekspertów” z McKinsey’a. Zamiast likwidacji 8 tys. km podjęli oni wówczas decyzję o likwidacji 3 tys. km sieci kolejowej, co też zostało oficjalnie ujęte w strategii PKP do 2015 roku. W tym kontekście jakże inaczej brzmią zapewnienia obecnych przedstawicieli resortu Infrastruktury i Budownictwa oraz kadry zarządzającej PKP PLK, aby w najbliższym czasie wybudować aż 1,5 tys. kilometrów zupełnie nowych linii kolejowych w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.
~Tomekk2018-09-08 23:17:52 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Widocznie aż tyle linii kolejowych nie było potrzebnych. Jeżdżąc kiedyś do moich dziadków widziałem jak coraz mniej ludzi jeździ koleją a coraz więcej autobusami i samochodami. W ostatnich 10-15 latach w Polsce w sposób nimal geometryczny przybyło samochodów ... tymczasem ja do dziaków jeździłem niemal pustym pociągiem. Nic dziwnego, że zlikwidowano nierentowne linie.
~bolo2018-09-08 17:17:53 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Pendziolino nie ma WiFi
~Tomek2018-09-08 15:05:16 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Kolego...CPK to jest na razie fatamorgana politykow i oby do niej nigdy nie doszlo. Budowa CPK oznacza niedoinwestowanie i zacofanie calego kraju. Kolejna Gierkowka i etaciki dla znajomych krolika. Najpierw zadbajmy o to co mamy, a pozniej zastanowmy sie gdzie budowac piramidy. Acha, nie zapominajmy ze polowa tego co zostalo zbudowane do tej pory powstalo dzieki funduszom spojnosci EU. ps. Od 2 lat PKP nie radzi sobi z WiFi w swoich skladach. Nie wyglada to wciaz na firme , ktora potrafi sama zadbac o swoj wzrost. Podobnie jak LOT i wiekszosc panstwowych spolek , ktore wisza na kroplowce przychylnego rzadu.
~bolo2018-09-08 14:53:25 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
S8 od Kłodzka tylko do Boboszowa
~robert2018-09-08 14:14:45 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
"będzie w przyszłości" w jakiej pytam , idą wybory , więc pytam w jakiej przyszłości ? w 2007 r. PO ogłosiła że w ciągu 4-5 lat takowa powstanie i to z przekierowaniem "ósemki" z Kłodzka na Międzylesie z pominięciem miast zdrojowych tzn.Polanicy,Dusznik i Kudowy,oraz Nachodu (małego czeskiego miasta przez który cały tranzyt również przebiega) obecnie w rejonie tych miast zdrojowych (Wielkiej Pieniawy) na krajowej "ósemce" natężenie ruchu przekracza już 10 tys. pojazdów na dobę (dane z GDDiA)
~Andre2018-09-08 13:28:39 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Za tak zwaną ósemkę szrek czyli schetyna oraz wielichowska powinni siedzieć
~Pendolino2018-09-08 13:06:42 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ścieżka i chodnik tez będzie czy nadal będzie trzeba ginąc?
~Karkonosz2018-09-08 12:34:01 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Tą drogę powinno się rozbudować do granicy z Czechami. Za S8 należe zmodetnizować kolej do Międzylesia oraz do Stronia Śląskiego przez Lądek Zdrój. Oczywiście jest także droga do Kudowy Zdr. Proponuję także budowę drogi (modernizację) od Zgorzelca przez Jelenią Górę, Wałbrzych, Kłodzko, Nysę i dalej na Śląsk. Pogodnych i miłych dni dla wszystkich mieszkańców Dolnego Śląska.
~think2018-09-08 16:44:57 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
dalej na Śląsk? A Ty niby gdzie mieszkasz. Wstyd mi za takich Ślązaków.
~filip2018-09-08 12:07:44 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Co z linią kolejową Wrocław-Kłodzko-Międzylesie?
~Konkret2018-09-08 11:20:33 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
To aneks do umowy dotyczącej wytyczenia korytarza drogi nr8. Umowy podpisanej 2 lata temu. Aneks polegający na tym że ten korytarz będzie wytyczony dla drogi ekspresowej. Do umowy na rozbudowę jeszcze bardzo daleko.Nie jest ona w rządowym programie budowy dróg i nie ma na nią finansowania...
~Jan2018-09-08 11:14:00 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Troche pokory Mr Morawiecki. Od upadku komuny wszyscy tu rowno zapieprzali zebyscie mogli teraz rozdzielac te pieniadze. Najpierw podziekujcie Polakom, a chwalcie sie po zakonczeniu inwestycji.
~czytelink2018-09-08 11:06:47 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
ten artykul przypomina nieco expose premiera, obiecanki cacanki i zero konkretow :-) moze ta "rozbudowa" polega np np zbudowaniu jednej obwodnicy, kilku lewoskretow i wsio ? nie wierze ze na zbudowaniu ekspresowki S8 wro-klodzko :-)
~Komentarz został usunięty2018-09-08 11:25:00 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~czytelnik bis2018-09-08 11:16:47 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Wy czerwoni w nnic nie wierzycie a później i tak macie katolickie pogrzeby... Negujecie i straszycie pisem od 2015 a oni jednak planu się trzymają i go wykonują.