To prawdopodobnie jedyna taka taka drezyna w Polsce. 60-letnia Warszawa zyskała nowe życie [FILM]

Piotr Czyszkowski, dwie | Utworzono: 2018-10-08 09:35 | Zmodyfikowano: 2018-10-08 09:38
To prawdopodobnie jedyna taka taka drezyna w Polsce. 60-letnia Warszawa zyskała nowe życie [FILM] - (fot. Radio Wrocław)
(fot. Radio Wrocław)

Warszawa, pod koniec lat 50 i na początku 60, była obiektem westchnień tysięcy Polaków spragnionych motoryzacyjnych wrażeń. Jej pierwowzorem był amerykański Ford i radziecki Gaz M20 Pobieda. Umowę licencyjną na produkcję auta podpisano 22 lipca 1950 roku, czyli w rocznicę ogłoszenia Manifestu PKWN. Produkcja pierwszego powojennego polskiego samochodu ruszyła jednak dopiero rok później. A jak i gdzie powstawały drezyny Warszawa?

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wiem od dziś że są już 42018-10-08 15:56:14 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Mój serdeczny kolega i kolekcjoner polskiej motoryzacji z czasów PRL, ma również w idealnym stanie i co ważniejsze kompletną a i kilka jest jeszcze w dobrych rękach. Ale to nie istotne ważne że ta ma nowe życie. Pozdrawiam Tadeusz
~jarek2018-10-08 13:10:40 z adresu IP: (131.228.xxx.xxx)
wcalee nie jest jedyna warto przed publikacją materiału zrobić mały research np za pomocą google : www drezyny kolej one pl/ gallery.php?id=20051029&rok=2005
~dozdzich2018-10-08 11:14:17 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Warszawa 223 to nowszy model, ale ta "garbata" to miała styl.
~Ewa2018-10-08 19:31:57 z adresu IP: (212.86.xxx.xxx)
Na garbatej uczyłam się jezdzic????to było przezycie????
~Zdzich2018-10-08 10:51:59 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
W Białymstoku jest drezyna Warszawa ale inny model chyba 223.Bylem i widziałem ją w czerwcu na dniach techniki kolejowej,należy chyba do PLK.
~kolejarz2018-10-08 10:02:06 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Piękny pojazd!