Utrudnienia i zmiany związane z przebudową ul. Buforowej

Komunikat UM we Wrocławiu | dwie | Utworzono: 2018-10-16 13:15
A|A|A

(fot. archiwum Radia Wrocław)

W związku z planowaną przebudową wiaduktu kolejowego nad ulicą Buforową w nocy:

- 19/20 października 2018 roku (piątek/sobota) w godzinach 23:15-5:00
- 20/21 października 2018 roku (sobota/niedziela) w godzinach 22:45-5:20
- 21/22 października 2018 roku (niedziela/poniedziałek) w godzinach 22:45-4:30

zostanie chwilowo wstrzymany ruch na ulicy Buforowej co wiąże się z koniecznością zmiany tras linii autobusowych 110, 255, 900L, 900P i 910.

W nocy 19/20 października 2018 roku kursy autobusów linii 110, które odjeżdżają o godzinie:
- 22:56 i 23:23 z Dworca Głównego w kierunku Iwin (Rondo);
- 23:00, 23:20 i 23:40 z Iwin w kierunku Dworca Głównego;

oraz w nocy z 20/21 października 2018 roku i 21/22 października 2018 roku kursy autobusów linii 110, które odjeżdżają o godzinie:
- 22:33, 22:56 i 23:23 z Dworca Głównego w kierunku Iwin (Rondo);
- 22:33 i 23:00 z Iwin w kierunku Dworca Głównego;

zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Bardzkiej przez ulicę Morwową, Gazową, Mościckiego, Semaforową, Centralną i Konduktorską do ulicy Buforowej z pominięciem przystanku "Bardzka (Cmentarz)" przy Cmentarzu św. Ducha oraz "Buforowa", który zlokalizowany jest przy ulicy Buforowej na wysokości Hurtowni Chemicznej.

W nocy 19/20 października 2018 roku kursy autobusów linii 900L, 900P i 910, które odjeżdżają o godzinie:
- 0:45 z Galerii Dominikańskiej w kierunku Siechnice (linia 900L);
- 23:10 z Siechnic w kierunku Galerii Dominikańskiej (linia 900P);
- 22:58 z Galerii Dominikańskiej w kierunku Żernik Wrocławskich (linia 910);

oraz w nocy z 20/21 października 2018 roku i 21/22 października 2018 roku kursy autobusów linii 900L, 900P i 910, które odjeżdżają o godzinie:
- 0:45 z Galerii Dominikańskiej w kierunku Siechnice (linia 900L);
- 23:06 z Siechnic w kierunku Galerii Dominikańskiej (linia 900P);
- 23:00 z Galerii Dominikańskiej w kierunku Żernik Wrocławskich (linia 910);

zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Bardzkiej przez ulicę Morwową, Gazową, Mościckiego, Semaforową, Centralną i Konduktorską do ulicy Buforowej z pominięciem przystanku "Bardzka (Cmentarz)" przy Cmentarzu św. Ducha oraz "Buforowa", który zlokalizowany jest przy ulicy Buforowej na wysokości Hurtowni Chemicznej.

W nocy 19/20 października 2018 roku, 20/21 października 2018 roku i 21/22 października 2018 roku kursy nocnych autobusów linii 255 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Bardzkiej przez ulicę Morwową, Gazową, Mościckiego, Semaforową, Centralną i Konduktorską do ulicy Buforowej z pominięciem przystanku "Bardzka (Cmentarz)" przy Cmentarzu św. Ducha oraz "Buforowa", który zlokalizowany jest przy ulicy Buforowej na wysokości Hurtowni Chemicznej.

Autobusy linii 133 będą kursowały bez żadnych zmian tj. przez ulicę Bardzką, Buforową i Konduktorską.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kolej we Wrocławiu
2018-10-16 22:35:07
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 1
WIZJA: A oto moja wizja transportu kolejowego aglomeracji wrocławskiej, opierająca się o zespolony system SKM-i (Szybka Kolej Miejska) i METRA w minimalnej liczbie kilometrów tego ostatniego (trasa metra, to Świebodzki-Nadodrze, spajająca w całość cały system torów aglomeracji wrocławskiej). To jest podstawowa podstawa sprawnej komunikacji we Wrocławiu. Równa obwodnicy śródmiejskiej, autostradowej, trzeciej nitce A4 oraz przewyższająca wsystkie nowe trasy tramwajowe i autobusowe. Poniżej linie kolejowe wokół Wrocławia, które istnieją dziś, i które przy relatywnie niskich kosztach przebudowy (względem ceny budowy metra), mogą być w owym systemie SKM/Metro, połączeniem dojazdu do Wrocławia i klasycznej komunikacji miejskiej. Stacje początkowe są umowne i granice systemu mogą przebiegać dalej lub bliżej Wrocławia, w zależności od potrzeb i chęci finansowania ze strony gmin ościennych. Stacje przed rogatkami Wrocławia powinny posiadać duże parkingi (duże to znaczy takie, że nie trzeba szukać miejsca do parkowania podczas porannego szczytu i pośpiechu w drodze do pracy/szkoły/uczelni), a na terenie Wrocławia tu i ówdzie można pomysleć o budowie dodatkowych stacji. Oczywiście bilet powinien być także zespolony i uprawniać do przejazdu zwykłymi autobusami miejskimi czy tramwajami. Najlepiej czasowy tak jak w Warszaiwe. Bez tego całe przedsięwzięcie nie ma sensu. Czyli kasowniki w pociągach. LINIE: D1 - Oleśnica, Borowa, Długołęka, Psie Pole, Sołtysowice, Nadodrze, Mikołajów, Wrocław Główny D2 - Leśnica, Żerniki, Nowy Dwór, Muchobór, Wrocław Główny D3 - Trzebnica, Brochocin Trzebnicki, Siedlec Trzebnicki, Pasikurowice, Pawłowice, Zakrzów, Psie Pole, Sołtysowice, Nadodrze, Mikołajów, Wrocław Główny D4 - Brzeg Dolny, Księgnice, Czerna Mała, Brzezinka Średzka, Pracze, Stadion, Kuźniki, Muchobór, Wrocław Główny D5 - (Żmigród), Oborniki Śląskie, Pęgów, Szewce, Świniary, (Lipa Piotrowska, Różanka), Osobowice, Popowice, Mikołajów, Wrocław Główny D6 - Kąty Wrocławskie, Sadowice Wrocławskie, Smolec, Wrocław Zachodni, (Wrocław Grabiszyn), Wrocław Główny D7 - Jelcz Laskowice, Jelcz-Miłoszyce, Czernica, Zakrzów-Kotowice, Siechnice, Brochów, Wrocław Główny D8 - Strzelin, Warkocz, Boreczek, Węgry, Żórawina, Smardzów Wrocławski, Wrocław Główny O2 - (Brzeg, Lipki), Oława, Lizawice, Ziębice Wrocławskie, Święta Katarzyna, Brochów, Wrocław Główny ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 292 - Miłoszyce, Chrząstawa Mała, Nadolice Wielkie, Dobrzykowice/Kamieniec Wrocławski, Wojnów, Swojczyce, Kowale, Sołtysowice, Nadodrze. Wariant II tej trasy połączony z METREM (całość jako projekt dugiej kolejnośći po metrze Świebodzki-Nadodrze) - Miłoszyce, Chrząstawa Mała, Nadolice Wielkie, Dobrzykowice/Kamieniec Wrocławski, Wojnów, Swojczyce i dalej metrem do: Stadion Olimpijski, Most Szczytnicki, Plac Grunwaldzki, Plac Społeczny, Plac Dominikański i tutaj mam dylemat. Można pójść w stronę Nadodrza, Świebodzkiego lub Głównego opcjonalnie. 285 - Wrocław Główny, Tarnogaj, Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Wrocław Agroma, Wrocław Ujazdów, Wrocław Klecina, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurowski, Olbrachtowice, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia. Akurat w przypadku linii 285 nie wiem czy jest możliwe podłączenie do Świebodzkiego? I tą paralelą dochodzimy do pytania dlaczego Świebodzki, a nie Główny? Ano dlatego, że Świebodzki znacząco poszerza bazę kolejową i co ważniejsze, jako nieczynny dworzec, nie blokuje ruchu podczas przebudowy. Oczywiście, że dobrze byłoby połączyć Dworzec Główny z Nadodrzem, ale cóż... trzeba wybrać. Ja wybieram Świebodzki. KONKRETY: Jest to przede wszystkim połączenie w zespolony system, w którym składy SKM-i z podwrocławskich miejscowości mogłyby wjeżdżać do metra jako do przelotu w dalszą trasę. Oczywiście składy, ze względu na przepustowość metra, po dojeździe do Świebodzkiego lub Nadodrza, muszą mieć możliwość powrotu do stacji skąd wyruszyły (co wiąże się z gigantyczna przebudową tych obu wrocławskich dworców), a także możliwość dalszej jazdy z pominięciem tunelu metra, co jest możliwe już dziś na Nadodrzu i możlwe już dziś kiedy zamiast do Świebodzkiego, pociągi pojadą do Dworca Głównego. Np. w przypadku blokady metra (alarm bombowy, wypadek), z planowej rozkładówki lub z powodu nieprzystosowania pociągu do wjazdu w tunel metra. Z uwagi na jego przepustowość można pomyśleć także o dwóch nitkach ze Świebodzkiego do Nadodrza: (1 - Podwale, Pl. Jana Pawła, Ruska/Św. Mikołaja, Nowy Świat, Mosty Pomorskie, Pomorska, Park Staszica, Nadodrze, 2 - Krupnicza, Kazimierza Wielkiego, Pl. Dominikański, [lub Podwale, Skargi, Pl. Dominikański], Św. katarzyny, Pl. Nowy Targ, Piaskowa, Grodzka, Mosty Uniwersyteckie, Trzebnicka, [lub Piaskowa, Plac Bema, Trzebnicka], Pl. Staszica, Nadodrze. Nie jestem geologiem i nie upieram sie przy dwóch nitkach, ale meritum jest takie aby połączyć Świebodzki z Nadodrzem. Daje to możliwość przykładowej podróży z Długołęki do Kątów Wrocławskich przez CENTRUM. Co więcej daje to ogomną liczbę kombinacji tras przez CENTRUM. Krótki odcinek metra między Dworcem Świebodzkim, a Nadodrzem byłby łącznikiem między miejscowościami należącymi do systemu, rozsianymi wokół Wrocławia. Jakie inwestycje są potrzebne? Tak jak wspomniałem gigantyczna przebudowa Nadodrza i Świebodzkiego, metro (krócej i taniej już się nie da), udrożnienie dojazdu lini D2, D4, D6, D7, D8, O2 do Dworca Świebodzkiego, budowa nowych stacji w newralgicznych miejscach (np. Gądów, z dojściem od Strzegomsiej i Bystrzyckiej przy Magnolii) i w newralgicznych miejscach bezkolizyjne skrzyżowania tory/droga samochodaowa. PODSUMOWANIE: Wiadomo, że wszystko rozbija się o finanse. I na tym mógłbym zakończyć i zrezygnować. Ale właśnie nie! Budżet Warszawy wynosi 16 miliardów, a budżet Wrocławia wynosi 4 miliardy. Czyli 4 razy mniej. A Wrocław liczy tylko 3 razy mniej mnieszkańców niz Warszawa. A zatem już jest coś nie tak. Może trzeba się przyjrzeć czy Warszawa czegoś nam nie kradie (jak kiedyś cegły po wojnie, albo sczyt trójmorza)? Trzeba przyciągać ludzi do Wrocławia bardziej niż obecnie. Nie tylko budować same mieszkania, ale i infrastrukturę. Kiedy przeciętny Polak dowie się, że Wrocław jest fajny, nie tylko dlatego, ze względu na to, że na rynku można się napić w klubie, ale także dlatego, że miejsce zamieszkania jest przyjazne i ma infrastrukturę to wybiezre Wrocław, anie Warszawę, Gdańsk czy Kraków. Nie sztuką jest przyciągać ludzi z biednego Dolnego Śląska. Sztuką jest przyciągać ludzi z innych rejonów i kraść ludzi Warszawie i innym. I nie chodzi tylko o ludzi bynajmniej, ale o wszystko inne. Spójrzcie choćby na media. Wszyscy mówią o wyborach w Warszawie. Nieważne kto tam wygra. Ważne, że to mówienie napędza im kasę, splendor i inne komplementarne do bogacta rzeczy. I Warszawa ściąga do siebie protoplastę bogactwa, kosztem innych rejonów. I nikt nic na to nie mówi, a bo to Warszawa to stolyca i jej się należy. A takiego wała! To zwykłe miasto jakich kilka w Polsce. Walczcie o siebie wrocławianie! Oczywiście transport kolejowy, to tylko część transportu i pozostaje nam do szczęścia zbudować: pełną obwodnicę śródmiejską, autostradową, oraz trzecią nitkę A4 w obydwoie strony, ale to już inny dział...
Reklama