Z Jagodna pociągiem do centrum Wrocławia. Szukają wykonawcy przystanku

jk | Utworzono: 2018-12-11 10:21 | Zmodyfikowano: 2018-12-11 10:52
Z Jagodna pociągiem do centrum Wrocławia. Szukają wykonawcy przystanku - zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay
zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy. Chętnych do zaprojektowania i wybudowania przystanku poznamy na początku stycznia. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stacja będzie gotowa w drugim kwartale 2020 roku. 

- Przystanek będzie miał dwa perony o długości 150 m i szer. 3,5 m. Bezkolizyjne przejście na perony zostanie poprowadzone pod torami, a dostęp do peronów dla podróżnych o ograniczonej mobilności lub z cięższym bagażem ułatwią windy. Będą też stojaki na rowery - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Projekt ma być finansowany w oparciu o fundusze RPO. Szacunkowy koszt inwestycji to niemal 8 mln zł.

Reklama

Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jozef2019-03-26 00:55:18 z adresu IP: (24.141.xxx.xxx)
Ale jak tym wszystkim sterowac? Przeciez tramwaje jezdza co 6 minut i jak wjada na tory kolejowe to sie straszny tlok zrobi. Albo jak pociagi szynobusy zjada ze swoich torow na tory tramwajowe na ulicy, to moze wygladac smiesznie. Bo nikt nie widzial zeby pociag jezdzil ulica a tramwaj torami kolejowymi. To sie moze nie udac.
~urbancard?2019-02-03 17:28:10 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
A czy któryś "dziennikarz" zadał sobie trochę trudu i poza kopiowaniem otrzymanych wiadomości zadał pytanie o taryfę i bilety? Czy zapytano urzędników czy będzie możliwość korzystania z tego przystanku na bilet zakodowany na Urbancard? Jeżeli nie to czy zamierzają podjąć jakieś kroki aby to umożliwić? Bez tego będzie duży problem z przekonaniem do korzystania maksymalnie dużej ilości mieszkańców. Wszystkim powinno zależeć aby jak najmniej samochodów wjeżdżało do centrum.
~Goździkowa2018-12-11 22:39:40 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Dziwne, to jednak elektryczne hulajnogi nie uratują Wrocławia, Miasta spotkań w korku/ze smogiem?
~solo2018-12-11 17:48:06 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Już niedługo tramwajem lub szynobusem dojedziemy z Psiego Pola na Nowy Dwór Wrocław ma być pierwszym miastem w Polsce, w którym tramwaje będą jeździły po ulicach i torach kolejowych. Jeżeli ten plan się nie powiedzie, to gmina kupi szynobusy W granicach Wrocławia jest 178 kilometrów torów kolejowych. O tym, że należy je wykorzystać do komunikacji miejskiej wiadomo od dawna. Tematem wreszcie poważnie zainteresowali się urzędnicy. Prezydent Rafał Dutkiewicz, na spotkaniu w Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej zapowiedział już, że plan wykorzystania torów kolejowych przez tramwaje, ma być gotowy pod koniec przyszłego roku. - Zaczęliśmy już wstępne prace. Na razie mogę powiedzieć tylko, że trzeba będzie położyć trzy odcinki szyn, dzięki którym tory tramwajowe będą łączyły się z kolejowymi - mówił Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. Żadnych konkretów nie chciał jednak zdradzić. Wiadomo jedynie, że taki transport mógłby zacząć działać za trzy lata. - Pod koniec lutego spotkamy się z koleją i przedyskutujemy nasze dwa pomysły - powiedział nam za to Zbigniew Komar, dyrektor departamentu infrastruktury w magistracie. - Zastanawiamy się nad tramwajami dwusystemowymi albo wykorzystaniem do komunikacji miejskiej szynobusów - dodał.
~bodek2018-12-12 16:11:58 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Co za bzdury tramwaj nie pojedzie po torach kolejowych ponieważ na pierwszym rozjeździe sie wykolei.Tramwaj przejeżdżając przez rozjazd pokonuje go jadąc obręczą koła po nim .Kolejowe rozjazdy zbudowane są inaczej, pociąg jadąc po rozjeździe pokonuje go częścią płaską .Tramwaj ma za małą średnicę kół na takie rozjazdy kolejowe
~////2018-12-12 08:18:11 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Piałem do miasta w sprawie. Odpowiedziano mi, że tramwaje II systemowe są za ciężkie. Nawet zwykłej ciężkiej Skody nie wsadzisz na tory kolejowe, bo nie spełnia warunków bezpieczeństwa. Nie ta masa z jaką potencjalnie może się zderzyć.
~////2018-12-11 17:29:29 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A Sutryk niech buduje linie tramwajowe do Kudowy i Nachodu. Niech będzie konsekwentny z tym co obiecywał w swoich deklaracjach wyborczych.
~Dzien piszego pasazera2018-12-11 15:35:24 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A czy bedzie skomunikowanie autobusem elektrycznym z pętla tramwaju 32?
~////2018-12-11 17:30:47 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tu już musisz się pytać Sutryka.
~Jagodzianka2018-12-11 14:04:26 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ciekawe tylko czy zrobią jakiś chodnik z Jagodna na stację kolejową na Iwinach...
~////2018-12-11 17:31:26 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Pytaj się Sutryka.
~tadi812018-12-11 11:41:48 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
Brawo, w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy, żeby wykorzystać istniejące tory. Tak właśnie powinno się rozwijać komunikacje miejską w Wrocławiu.
~krzysiek2018-12-11 23:31:23 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Tam nie było już kiedyś przystanku?