Koleje Dolnośląskie nie kupią 11 nowych pociągów

, GN | Utworzono: 2019-04-29 17:05 | Zmodyfikowano: 2019-04-29 17:06
Koleje Dolnośląskie nie kupią 11 nowych pociągów - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Około 210 mln złotych Koleje Dolnośląskie chciały wydać na zakup nowego taboru, z czego 85 mln to unijna dotacja. Najtańsza oferta przedstawiona w przetargu była jednak wyższa o 41 mln złotych. Dlatego spółka zdecydowała się unieważnić przetarg. Nowe pociągi miały jeździć m.in. na nowej trasie z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę:

Michał Nowakowski, rzecznik urzędu marszałkowskiego:

Nowakowski tłumaczy, że pasażerowie nie powinni mieć obaw - pociągi na zmodernizowaną linię na pewno wyjadą:

Pociągi trasą Wrocław, Kobierzyce, Sobótka, Świdnica najwcześniej pojadą na przełomie 2020 i 2021 roku.

Oświadczenie Zarządu Kolei Dolnośląskich ws. unieważnienia przetargu na zakup taboru
 
Zarząd Kolei Dolnośląskich unieważnił postępowanie z 12.10.2018 r. o udzielenie zamówienia publicznego, dotyczącego zakupu pięciu nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz sześciu nowych, trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Powodem unieważnienia były kwoty ofert znacząco odbiegające od kwot zapisanych w przetargu.

Spółka, na zakup nowego taboru, w obu zadaniach przeznaczyła łącznie 209,1 mln zł. Natomiast suma najkorzystniejszych ofert opiewa na 250,1 mln zł, czyli przekracza kwotę przewidzianą przez zamawiającego o 41,7 mln zł, stanowiąc 20 proc. wartości obu zadań.


Komentarze (60)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rei2019-05-24 13:47:22 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Po co komu nowy komfortowy tabor? Nie ma potrzeby. Dobrze jest kiedy się remontuje jakieś linie, potem nie ma pasażerów (bo pociągi 40 letnie i o komforcie zapomnijcie) i można kolejnych remontów zaniechać dając przykład braku celowości.
~Grzegorz2019-04-30 21:46:26 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
A ja przestrzegam pana Damiana Stawikowskiego przed portalem "Rynek Kolejowy", gdzie celowo redakcja manipuluje komentarzami, żeby wydźwięk opinii publicznej wobec nowego prezesa był jednoznacznie negatywny. Napisałem krótki komentarz, w którym próbowałem wyjaśnić, że przetarg będzie powtórzony i że to nie obecny prezes ponosi winę, bo kwota przeznaczona na zakup pociągów została ustalona wcześniej przez poprzedniego prezesa KD, i mój komentarz nie został przepuszczony przez redakcję. Jak widać, przechodzą tam wyłącznie same bluzgi pod adresem nowego prezesa. Wcześniej pod artykułami miałem podobne "przygody" na tym portalu. Cóż, jak widać określenie "rynsztok kolejowy" nie bez powodu przylgnęło do tego portalu. Kierownictwu Kolei Dolnośląskich polecam olewać "Rynek Kolejowy" i jego redakcję, nie udzielać żadnych informacji itd., gdyż w obecnej sytuacji cokolwiek im się nie przekaże i tak będzie jednomyślna i zmanipulowana fala hejtu pod adresem nowego prezesa i Kolei Dolnośląskich.
~Adam Mikołaj Maćkowiak2019-05-02 23:28:24 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Szczekała to twoja stara, bo żaden facet jej nie chciał więc przynajmniej kundel ją zapłodnił. I wysrała takiego cwela jak Andrzej i jakie tam jeszcze nicki masz. A Lwówek będzie remontowany czy ci się to podoba czy nie, zaś Sobótka zostanie zaorana.
~Andrzej2019-05-02 19:17:16 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dopóki masz siłę szczekać po necie. Przedrzeźnianie wszystkiego, co przeczytałeś nic ci nie da... poza tym, że już nikt nie traktuje tematu Lwówka na serio.
~Piotrek2019-05-01 19:32:21 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Teraz jesteś Damian, multinikowy głąbie z KD? Długo będziesz zaśmiecał portal?
~Damian2019-05-01 18:37:49 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
Turlaj dropsa. Wiemy kim jest pan pielęgniarka i jego przyjaciele.
~kolejarz2019-04-30 23:14:32 z adresu IP: (165.73.xxx.xxx)
@Grzegorz: zajrzyj do komentarza Marcina M. parę postów niżej. Jest opisana manipulacja redakcji RK w komentarzach i podane konkretne nazwiska osób odpowiedzialnych za tę działalność. Podobno część komentarzy pisze sama redakcja. Rada dla Pana Stawikowskiego całkowicie słuszna, Rynek Kolejowy od dawna ma opinię największego ścieku w branży kolejowej.
~Piszpunt2019-04-30 20:47:56 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Każdy wie, że najpiękniejsza linia w Polsce to Jelenia Góra - Lwówek Śląski.
~Piszpunt2019-04-30 20:56:12 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Linia do Sobótki za to zostanie przerobiona na ścieżkę rowerową.
~Bonifas2019-04-30 20:50:32 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
ale tamta linia już nie istnieje
~Bonifas2019-04-30 20:47:12 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Każdy wie, że najpiękniejsza linia w Polsce to Kłodzko-Wałbrzych.
~Piszpunt2019-04-30 20:48:26 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Każdy wie że najpiękniejsza linia w Polsce to Jelenia Góra - Lwówek Śląski.
~Joanna Madrjas2019-04-30 20:07:53 z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
Rachwalski, przestań zaśmiecać ten portal z dziesiątków nicków. Jedyną osobą która pisze tu pod wieloma nickami jesteś ty! Spadaj do Wągrowca i przestań robić szambo na Dolnym Śląsku!
~Piszpunt2019-04-30 20:57:22 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Szambo wylewa się prosto z Wsiocławia. Pozdrawiam z Wągrowca.
~salowy2019-04-30 20:48:56 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
szambo bije od środka, pozdrawiam z Marczowa
~Maria Teresa2019-04-30 19:46:35 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Andrzeju Sibilski Michale Kłysiejko Robercie Kasjanie Macieju Głowicki i Sabo Nie idźcie tą drogą Drogą kłamstwa i obłudy Modlę się za was
~Joanna Madrjas2019-04-30 20:16:35 z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
Przestań Rachwalski zaśmiecać ten portal z dziesiątków nicków. Jedyną osobą która pisze tu pod wieloma nickami jesteś ty! Spadaj do Wągrowca i przestań robić szambo na Dolnym Śląsku! Jakub mi opowiadał o twoich wyczynach na "Rynku Kolejowym". I pewnie przez przypadek wszystkie wypociny wielonickowego trolla miały ten sam adres IP z domeny kolejedolnoslaskie.
~Komentarz został usunięty2019-04-30 17:01:50 z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~do Bzdury2019-04-30 18:39:08 z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
To po co piszesz? Krzysiu Czarnecki, to znowu ty?
~Bzdury2019-04-30 18:36:24 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Wariatów się nie czyta.
~Tomasz2019-04-30 16:51:07 z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Do Leon: Rachwalski żadnej linii nie reaktywował, za to dwie zaorał (do Lwówka i Milicza). Po wywaleniu ze stołka Rachwalskiego reaktywacja linii na Dolnym Śląsku ruszyła z kopyta. Ot, taka "drobna" różnica. Można by jeszcze podać wiele innych przykładów nieudolności Rachwalskiego (np. głośna była swego czasu afera, jak KD chciały rozwalić połączenia ze Szklarskiej Poręby do Liberca - na czeskich portalach, gdzie znowu podkreślano nieudolność Polaków, bo polskie dziwnym trafem milczały). Taką opinię Rachwalski wyrabiał nam za granicą. Co do obecnego przetargu, to "zapomniałeś", że to za poprzedniej ekipy (Rachwalski & Michalak) ustalono kwotę, jaką KD miały wydać na zakup nowych pociągów. Czyli to Rachwalski niedoszacował koszty zakupu. Nowy prezes tylko zbiera żniwo nieprawidłowych decyzji poprzednika. Tak samo z myjnią, gdzie poprzedni prezes "nie zauważał" przez wiele miesięcy opóźnień w realizacji inwestycji i innych nieprawidłowości. Więc nie broń gościa, który nie bez powodu wyleciał ze stołka.
~Lon2019-04-30 15:59:07 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Panie Rzeczniku-Michale. Głupoty opowiadasz poprostu nie ma kasy na zaplecze techniczne i zakup taboru i tyle Newag i Pesa napewno nie zejdą z ceny A wręcz przeciwnie cena może być wyzsza.Juz raz próbowaliście zaoszczędzić w przeglądach P.3 na impulsach i co do dnia dzisiejszego pojazdy po przeglądzie poza Newagiem nie są do końca sprawne, zawsze coś wypada. Nikt nie liczy postoju tych pojazdów ile mogą zarobić w trakcie tych nie planowanych postojow. Jurek Michalak nie miał pojęcia o KD ale zatrudnił specjalistę chociaż też były decyzje czasem dziwne ale kolej ruszyli. A ta obecną ekipa z Panem Prezesem i V-ce prezesem i Panem rzecznikiem KD i UMWD pojęcia brak. Proponuję już zbierać kasę na procesy sądowe które zapewne wytoczy KD nie doszły wykonawca myjni i reszty zaplecza w tym właśnie utopia się pieniądze na tabor
~Tomasz2019-04-30 16:54:56 z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Rachwalski żadnej linii nie reaktywował, za to dwie zaorał (do Lwówka i Milicza). Po wywaleniu ze stołka Rachwalskiego reaktywacja linii na Dolnym Śląsku ruszyła z kopyta. Ot, taka "drobna" różnica. Można by jeszcze podać wiele innych przykładów nieudolności Rachwalskiego (np. głośna była swego czasu afera, jak KD chciały rozwalić połączenia ze Szklarskiej Poręby do Liberca - na czeskich portalach, gdzie znowu podkreślano nieudolność Polaków, bo polskie dziwnym trafem milczały). Taką opinię Rachwalski wyrabiał nam za granicą. Co do obecnego przetargu, to "zapomniałeś", że to za poprzedniej ekipy (Rachwalski & Michalak) ustalono kwotę, jaką KD miały wydać na zakup nowych pociągów. Czyli to Rachwalski niedoszacował koszty zakupu. Nowy prezes tylko zbiera żniwo nieprawidłowych decyzji poprzednika. Tak samo z myjnią, gdzie poprzedni prezes "nie zauważał" przez wiele miesięcy opóźnień w realizacji inwestycji i innych nieprawidłowości. Więc nie broń gościa, który nie bez powodu wyleciał ze stołka.
~Adam Mikołaj Maćkowiak2019-04-30 13:24:58 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Brawa dla nowego prezesa Kolei Dolnośląskich! Bardzo słuszna decyzja. Na różnych portalach zresztą czytelnicy apelowali o zastopowanie idiotycznych pomysłów kolejowych Rachwalskiego i Michalaka, którzy chcieli utopić olbrzymią kasę w reaktywację nikomu niepotrzebnej linii kolejowej do Sobótki i Jedliny. Nowe władze jak widać realizują postulaty czytelników. Teraz linię do Sobótki będzie można rozebrać, bo i tak nie będzie taboru do jej obsługi. Remont tej linii nie ma już najmniejszego sensu.
~Dolnoślązak2019-04-30 13:20:26 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Wsioki z Sobótki liczyły na powiew cywilizacji a tu dalej pozostaną im wozy konne i furmanki. Zresztą we Wrocławiu nie chcą pociągów do Sobótki, a w Sobótce też nikt o nie nie walczy więc po co szynobusy? Lepiej reaktywować przepiękną turystycznie linię do Lwówka Śląskiego (najpiękniejsza w Polsce!), gdzie mieszkańcy też walczą o powrót pociągów.
~lucyzucker2019-04-30 13:13:00 z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Pociągi do Wrocławia są w ogóle nie potrzebne i nie opłacalne.Powinno je się zlikwidować.Kolej powinna istnieć tylko wokół Jeleniej Góry bo tam jeździ mnóstwo ludzi.
~lucyzucker2019-04-30 09:46:35 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Pociągi do Jeleniej Góry są w ogóle nie potrzebne i nie opłacalne.Powinno je się zlikwidować.Kolej powinna istnieć tylko wokół Wrocławia bo tam jeździ mnóstwo ludzi.
~Piszpunt2019-04-30 20:51:07 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
To twoja ulubiona rozrywka.
~Bonifas2019-04-30 20:29:37 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Chyba to lubisz.
~Piszpunt2019-04-30 20:13:06 z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
A ciebie tylko walą w odbyt.
~Bonifas2019-04-30 20:12:08 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tak cię wołają siostro
~Piszpunt2019-04-30 20:08:38 z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
Ty zasrany cwelu!
~Bonifas2019-04-30 19:42:37 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Szoruj nocnik.
~Piszpunt2019-04-30 18:40:21 z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Kop węgiel w biedaszybach, cwelu z Wągrowca i nie podszywaj się pod Bonifasa.
~Bonifas2019-04-30 18:37:26 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Wracaj zmieniać nocniki i pieluchy, kmiocie.
~greenman14352019-04-30 13:14:20 z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
lucyzucker, Roman i inne nicki: Przestaniesz spamować to forum, wsiocławski trollu? Wszyscy wiedzą, że te hejty ty piszesz. Znowu ktoś ci obije ryja w Lwówku Śląskim, ale tym razem już się nie podniesiesz.
~Roman2019-04-30 11:26:46 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Bez przesady. Powinny jeździć tylko trochę rzadziej w dni robocze między Wałbrzychem a Jelenią i dalej Szklarską. Max 6 razy dziennie bo wtedy tam nic nie jeździ. W weekendy jest tłok w pociągach do Szklarskiej, a w tygodniu wokół Wrocławia.
~Grzegorz2019-04-30 07:20:03 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ciekawe. Sprawa za dużego popytu, czy poddostawcy podnieśli ceny?
~Rafał Skrzatek2019-04-30 00:03:49 z adresu IP: (60.62.xxx.xxx)
Ojej, nie będzie ciufci do Sobótki. Świdnickie trolle w rodzaju Macieja Miłosza i Krzysia Czarneckiego zapłaczą się na śmierć. :DD
~wrocławianin2019-04-29 21:44:19 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Do Sobótki i tak mieszkańcy nie chcą pociągów, zresztą woziłyby tam powietrze. Do Świdnicy jeżdżą pociągi przez Jaworzynę i wystarczy. Kobierzyce to wiocha - naprawdę ktoś chce zainwestować miliony w reaktywację pociągów do takiego zadupia? Lepiej uruchomić pociągi na liniach gdzie mieszkańcy chcą ich i o nie walczą - do Karpacza, Kowar, Lwówka, Świeradowa.
~lubinianin2019-04-30 13:16:27 z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Empek: Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~empek2019-04-30 09:50:16 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Do Karpacza czy Kowar pociągi są nie potrzebne bo tam świetną komunikację zapewnia PKS Jelenia Góra,który ma świetną siatkę połączeń.Bardziej potrzebne są te składy do rozładowania korków we Wrocławiu.
~wasabiWKS2019-04-29 20:07:26 z adresu IP: (185.145.xxx.xxx)
Troll z Wągrowca zaczyna robić bydło i na tym portalu, teraz podpisuje się jako "Wodzu", a wodzem to on jest już wyłącznie biedaszybu w Wałbrzychu, bo z posadki prezesa Kolei Dolnośląskich go wywalili. Jak widać rozumu go to nie nauczyło i dalej robi bydło na portalach. Kiedy ktoś w końcu pogoni tego zasrańca z Dolnego Śląska?
~Komentujący z RK2019-04-29 20:31:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Od niedawna komentarze są moderowane, przez to już ten człowiek, stamtąd zniknął. Jak widać tu się przeniósł i raczej jak nie tu, to gdzie indziej się przeniesie.
~bystrzak20002019-04-29 20:11:35 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Myśli, że jak napisze te same bluzgi ze 100 nicków, to ktoś się nabierze na ten hejt. Pokaz swoich umiejętności dał już na "Rynku Kolejowym", gdzie zbanowano mu konta, to teraz robi sambo na portalach nie wymagających logowania. To sfrustrowany człowiek, którego we Lwówku właściwie potraktowano za chamstwo, tzn. obito mu ryja. Teraz leczy traumę w internecie.
~Wodzu2019-04-29 19:53:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Troll lwówecki zaczyna znów szaleć i sam siebie komentować i plusować, podszywając się pod postacie z forów kolejowych. Naprawdę nie ma paragrafów na kretyna, który każdą dyskusję o kolei sprowadza do taplania się w błocie?! :(
~bystrzak20002019-04-29 20:14:10 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Tak tak, dyskutuj sam ze sobą, Rachwalski, Wodzu, Kefir i jak się tam jeszcze nazwiesz. Na "Rynku Kolejowym" w ten sam sposób robiłeś syf pod co drugim artykułem. Stamtąd cię wywalono, to przylazłeś tutaj. Wszyscy od dawna doskonale cię znają i twoje metody. Tak plujesz ciągle hejtem na Lwówek, a tu proszę, ostrze noża obróciło się przeciwko twojej ukochanej Sobótce. Dostałeś pięknie rykoszetem za swój hejt i sam się do tego przyczyniłeś.
~Kefir2019-04-29 20:04:13 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Myśli że coś mu to daje. Nie wie, że tylko nienawiść wobec tych miejsc i linii, o których pisze. To głównie przez wulgaryzmy i wycieczki osobiste. Widownia widzi ten sam styl, treść i nie daje się nabrać.
~Jacek Kaźmierczak2019-04-29 19:29:02 z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Decyzja jak najbardziej słuszna, ale torów do Sobótki w tej sytuacji też nie trzeba remontować. Bo po co, skoro nie będzie pociągów? Rozebrać i sprzedać na złom, a w miejsce torów zrobić piękną ścieżkę rowerową pod Ślężę.
~Światowid2019-04-29 18:58:27 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Bardzo słuszna decyzja! Trwa naprawianie bubli po poprzednim prezesie Rachwalskim i wicemarszałku Michalaku, którzy widzieli na Dolnym Śląsku tylko Wrocław i okolice. Szynobusy dla Świdnicy, Sobótki, Kobierzyc, Wrocławia i innych Sołtysowic niech sobie same kupują zainteresowane gminy, jeśli potrzebują. Natomiast Koleje Dolnośląskie są od zapewnienia komunikacji na całym Dolnym Śląsku, a nie tylko w aglomeracji wrocławskiej. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na zakup EZT-ów do obsługi linii do Jeleniej Góry, gdzie pasażerowie już nie mieszczą się w pociągach, oraz szynobusów na reaktywowane linie do Karpacza i Lwówka Śląskiego. To są połączenia dużo bardziej potrzebne (m.in. duży ruch turystyczny!) niż "kolej aglomeracyjna" po wioskach, z której i tak nikt nie korzysta (vide puste szynobusy do Wojnowa oraz do Trzebnicy i Świdnicy, gdzie trzeba było wprowadzać bieda promocje, żeby ktokolwiek chciał wsiąść do pociągów).
~Prawda2019-04-30 18:42:16 z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Żadnej Bielawy nie będzie, ani Sobótki, ani Jedliny. Bo tam nikt nie będzie jeździł pociągami. Remont będzie linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Tam są bogaci mieszkańcy i stać ich na bilet, czego nie można powiedzieć o kmiotach z Wsiocławia.
~Sprostowanie2019-04-30 18:40:16 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Remont jest do Bielawy, nie do jakiegoś Lwówka. Kolej jest dla mieszkańców, nie turystów. Bogaci mieszkańcy Lwówka i innych wsi mają auta. Im pociąg zbędny.
~miłośnik kolei2019-04-30 13:26:23 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa. Na szczęście ta śmieszna kolejka aglomeracyjna dla kur i kaczek to już pieśń przeszłości. Za to kolej wraca do Lwówka (remont z programu Kolej Plus).
~Jakub Adamczyk2019-04-30 13:20:55 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Kmioty z Sobótki i innych Sołtysowic i tak wolą wozy konne i furmanki
~lubinianin2019-04-30 13:17:47 z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
To prawda. Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Roman2019-04-30 11:29:54 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Każdy kilometr: szczególnie z Broumova do Otovic, albo z Zaclerza do Kralovca i dalej do Trutnova przez większość roku hula wiatr. Komunikacja to krwioobieg ale obecnie drogowa. Sprawa jest prosta. Masz rację jeśli jeździsz pociągami wkoło Wrocławia od święta. W tygodniu jest tłok, a pies z kulawą nogą nie jeździ od Wałbrzycha w kierunku Jeleniej. Do Szklarskiej pociągi w tygodniu jeżdżą puste, a w weekend nie ma gdzie igły wcisnąć.
~derto2019-04-30 09:08:51 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Oddajcie w arendę Czechom - pokażą że jednak można jeździć tymi trasami i się opłaca. U Nich wykorzystany jest każdy kilometr. Komunikacja to krwiobieg gospodarki.
~Grzegorz2019-04-30 07:17:48 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
A od kiedyż to składy produkuje się na.konkretną linię?
~wrocławianin2019-04-29 21:41:44 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Do Gość: Jeżdżę bardzo często pociągami do Trzebnicy i poza może dwoma kursami szczytowymi większość pociągów jeździ pusta. A promocje cenowe do Trzebnicy jak myślisz, dlaczego są? Pomyśl idioto zanim coś napiszesz i nie bełkocz.
~Gość2019-04-29 20:32:03 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Puste szynobusy do Trzebnicy? A w ogóle chociaż raz do Trzebnicy szynobusem jechałeś? Czy pieprzysz, żeby pieprzyć?