Kontrowersje wokół nowego rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich

Andrzej Andrzejewski | Utworzono: 2019-05-01 14:30 | Zmodyfikowano: 2019-05-01 14:30
A|A|A

Fot. archiwum radia wrocław

Na dwudziestodwukilometrowym odcinku pociąg nie zatrzyma się w żadnej miejscowości, choć w czterech wsiach wybudowano perony. Mieszkańcy skarżą się, że nadal będą musieli podróżować samochodami. Rzecznik Kolei Dolnośląskich, Bartłomiej Rodak podkreśla, że to rozwiązanie przejściowe:

- Będą dostępne dla wszystkich bez wyjątku, ale nie od razu. Głównym czynnikiem jest szybkie połączenie mieszkańców Lubina ze stolicą Dolnego Śląska. Połączenie pomiędzy Lubinem a Wrocławiem nie będzie uwzględniało wszystkich przystanków, żeby skrócić czas przejazdu do mniej niż godziny.

Kolejarze sugerują, że rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać za miesiąc może być jeszcze rozszerzony o codzienne trzy dodatkowe połączenia. Pociągi między Legnicą jechałyby wolniej, ale miałyby się zatrzymywać w trzech lub czterech wsiach.

Wójt Gminy Lubin wierzy, że rozkład jazdy zostanie jednak poprawiony:

- Zostały wybudowane nowe perony w tych miejscowościach i to ze środków unijnych. Województwo dostało dotację i teraz musiałoby ewentualnie ją zwracać. To jest nie do przyjęcia. Wszystkie wskaźniki były również oparte na liczbie pasażerów. Cały ten projekt uległby zawaleniu.

Przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przekonują, że nowy rozkład rozkład nie ulegnie zmianie. Połączenia uwzględniające potrzeby mieszkańców mały miejscowości mogą się natomiast pojawić dopiero jesienią.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Paweł
2019-05-04 07:27:28
z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Ocena: -5
A co Z Dworcem PKP w Lubinie Panie Raczyński obiecywał pan kiedyś że jak tylko ruszy inwestycja kolejowa buduje pan Dworzec PKP z prawdziwego zdażenia i co ???? Zburzyliście i wstyd jak z rynkiem ????sam beton Widocznie Pan nie kocha miasta Lubina pozdr
~Jacek Kaźmierczak
2019-05-04 05:03:26
z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~wasabiWKS
2019-05-04 05:02:03
z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Ocena: 8
Wbijcie sobie do łba tępy gówniarze, że żadnej kolejki do Wsiobudki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Wsiobudką!
~głos ze Zgorzelca
2019-05-04 04:59:22
z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Ocena: 9
Bardzo słuszna decyzja nowego prezesa Kolei Dolnośląskich i marszałka Dolnego Śląska. Na różnych portalach zresztą czytelnicy apelowali o zastopowanie idiotycznych pomysłów kolejowych Rachwalskiego i Michalaka, którzy chcieli utopić olbrzymią kasę w reaktywację nikomu niepotrzebnej linii kolejowej do Sobótki i Jedliny. Nowe władze jak widać realizują postulaty czytelników. Teraz linię do Sobótki będzie można rozebrać, bo i tak nie będzie taboru do jej obsługi. Remont tej linii nie ma już najmniejszego sensu.
~Max
2019-05-03 23:11:03
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -11
U nas w Lwówku nie ma problemu- chłopy tory rozkradły i pociąg nie jeździ. Cisza,spokój. W Lwówku nikt nie chce powrotu pociągu.
~wieś potrzebuje pociągów
2019-05-03 13:16:47
z adresu IP: (165.84.xxx.xxx)
Ocena: 8
Cha, cha, już widzę tych mieszkańców Lubina jeżdżących do Wsiocławia. Chyba tylko w niedzielę na targ na Wsiebodzkim sprzedać zużyte gacie tamtejszej biedocie. W Zagłębiu Miedziowym praca jest dużo lepsza i nikt nie będzie się tłukł pociągiem do największej wsi Dolnego Śląska. Te pociągi będą woziły powietrze.
~Lubinianin
2019-05-02 23:21:38
z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ocena: 9
Pociągi z Lubina do Wrocławia są niepotrzebne. Lubinianie nie potrzebują jeździć do pracy do Wrocławia, bo mają dobrą pracę u siebie, natomiast mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety kolejowe i pewnie trzeba będzie od razu organizować dla nich bieda-promocje. Wystarczą pociągi z Lubina do Legnicy, a najlepiej żeby jeździły do Jeleniej Góry przez Węgliniec, bo dużo mieszkańców Zagłębia Miedziowego jeździ wypoczywać w Karkonosze i bardzo brakuje takich połączeń. A wrocławianie niech sobie jeżdżą za darmo po Wrocławiu, przynajmniej ta patologia nie wylewa się na resztę Dolnego Śląska i nie śmierdzi gnojem w pociągach.
~wasabiWKS
2019-05-02 22:00:07
z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Ocena: 8
Pociągi do Lubina powinny jeździć zamiast pociągów do Węglińca, które za Legnicą wożą powietrze do Borów i Krzaków Dolnośląskich. Przetarg na zakup nowych EZT-ów został unieważniony i skądś trzeba pociągi wziąć. Daję głowę, że pociągi do Węglińca jako pierwsze polecą. Prezes Kolei Dolnośląskich jest z Lubina więc zadba o to, żeby miało co jeździć do tego miasta.
~Słabo
2019-05-02 17:47:14
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: -8
Po prostu pseudomarketing - chca zgarnac jak najwiecej pasazerow z Lubina i na bilboardach i plakatach moc napisac ze do Wroclawia PONIZEJ godziny ;) W grudniu jak juz beda miec pule nowych pasazerow to zaczna dodawac nowe postoje.
~lukasz
2019-05-02 16:54:37
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -6
Ale tłumaczenie. Śmierdzi to na kilometr. Przecież jeśli chcą czasu poniżej godziny, to zrobić pociągi z Lubina do Legnicy z postojem na każdej stacji a na odcinku z Legnicy do Wrocławia bez postojów - bezpartyjni fahowcy!
~antek
2019-05-01 20:48:27
z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Ocena: -9
Dać PiSowi władze a przetrącą każdy dobry pomysł. Koleje Dolnośląskie to dobry przykład na nieudolność i brak kompetencji "dobrej zmiany"
~Latajacy Slazak
2019-05-01 20:43:21
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: -8
Pomysł dobry, takie przyspieszony pociąg, ale czy można uzupełnić go o busa?
Reklama