Rozmowa Dnia: Maciej Zathey: System poboru opłat przypomina podróże wozem konnym

Dariusz Wieczorkowski, d | Utworzono: 2019-05-28 08:42 | Zmodyfikowano: 2019-05-28 08:42
Rozmowa Dnia: Maciej Zathey: System poboru opłat przypomina podróże wozem konnym - Zdjęcie ilustracyjne (fot. Radosław Bugajski)
Zdjęcie ilustracyjne (fot. Radosław Bugajski)

Od kilku dni kierowcy korzystający z drogi A4 tkwią w gigantycznych korkach. Wszystko za sprawą remontu przy bramkach w Karwianach. Zdaniem Gościa Radia Wrocław Macieja Zatheya z Instytutu Rozwoju Terytorialnego, korki na A4 to przede wszystkim problem przestarzałego systemu poboru opłat. - Ten funkcjonujący obecnie w naszym kraju przypomina podróże wozem konnym - ocenia Zathey.

POSŁUCHAJ ROZMOWY DNIA:

Reklama

Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~TO JUDEOSLD2019-05-29 01:46:14 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
od sekielskiego ??? DEMOlalizator psychiki ,CZERWONY BARON OD POąćżków na wałach, nowo POtwór POlityczny ?
~złopdzieje2019-05-28 16:52:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
to droga za nasze pieniądze i żadnych opłat tam być nie powinno !!! a poza tym za co tu płacić ?
~jajatu2019-05-28 15:20:01 z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
We Włoszech system bramkowy ma się dobrze od lat przedwojnia i nikt tam nie pyszczy żeby go zlikwidować. Więc przestańcie pisać bzdury, wy szpece od wszystkiego.
~zxc2019-05-28 16:45:40 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
I co to za przykład? Na Białorusi utrzymano kołchozy. Też mamy się na nich wzorować? Równajmy w górę i usprawniajmy sobie życie zamiast tworzyć barier.
~Ogarnijta się2019-05-28 14:57:53 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Bramki gwarantują że każdy zapłaci za przejazd. Administrator jest po to by zysk osiągać. Wszelkie inne formy płatności nie gwarantują 100% ściągalności. Wyszkolenie i zatrudnienie ścigaczy dla gapowiczów to znacznie droższe niż posadzenie ciołka za 1500/mieś. na bramce. Nikt tego zmienić nie chce i nie zmieni, chyba że polecą kamienie. Ekologia..... ekonomia..... kupa śmiechu!!!
~xiu2019-05-28 14:46:59 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
warto dodac ze ten przypominajacy podroze wozem konnym zafundowalo nam PelO jakies 10 lat temu czyli w czasach gdy mozna to bylo zrobic na 20 innych duzo lepszych sposobow, o najprostszym i najzdrowszym nie wspomianajc (winiety).
~MrBean2019-05-28 14:22:31 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
jest bardzo proste rozwiązanie, natychmiast należy otworzyć bramki i nie męczyć ludzi w tych korkach, trzeba zaorać ten chory system poboru opłat, w zachodniej Europie nie ma takiego dziadostwa jak w Polsce, tam może być normalnie, a u nas dlaczego nie???
~Franek2019-05-28 16:03:38 z adresu IP: (176.134.xxx.xxx)
System działa w Europie, patrz ESP,FRA , tylko tam bramki ustawili na autostradach , a nie na drogach szybkiego ruchu jak u nas
~???2019-05-28 09:55:39 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Korki są spowodowane przede wszystkim tym, że autostrada A4 nie jest de facto autostradą, a zwykłą drogą dwupasmową z bieżącymi remontami. Na A2 tez się pobiera opłaty przy bramkach, a czy tam są takie korki? No nie. Premier z Wrocławia od dwóch lat już jest i na razie jakoś daleko ta 3 nitka A4 jest od nas. Dla mnie to jest dziwne. Gdyby premier choć w 1/4 tak walczył o swój region jak Joachek Brudziński o swe Pomorze, to mielibyśmy już jakieś poważne kroki aby mieć prawdziwą autostradę. Czy premier nie kocha swego miasta rodzinnego? Nie mogę tego pojąć?
~tru2019-05-29 17:59:35 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Tego to nie wiem, ale kasy nie daje na DŚ. Daje tyle co innym. Czyli nie kocha swego rodzinnego miasta. Taka prawda.
~////2019-05-28 14:23:28 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
ba ma podejście jak władze po wojnie , to nie nasze , zabiorą i po co się tym babrać . najpierw rozdać kasę bo wybory idą , a potem nie za co łopaty kupić .
~Tor2019-05-28 09:18:51 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Gdzie walka z "ociepleniem globalnym"? Polski nie dotyczy? Można wyliczać, ale nie chce mi się, nie ma sensu!
~Michał2019-05-28 09:18:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nikt nie widzi ile osób traci corocznie życie ,a ile odnosi ciężkie obrażenia z powodu zatorów przed bramkami.W zafałszowanych statystykach jako przyczynę podaje się "niedostosowanie prędkości do panujących warunków,niezachowanie bezpiecznej odległości i.t.p"Pracuję w służbach ratowniczych obsługujących odcinek między Kątami Wrocławskimi a Karwianami.Nie ma tygodnia bez ciężkiego wypadku,a zdarzenia o mniejszym kalibrze codziennie po kilka.
~////2019-05-28 14:19:26 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
w zatorze lub korku gdzie ruch na drodze jest bliższy 0 a nie 200 km/h nie ma szans na ciężki wypadek . o ile pamiętam na wspomnianym odcinku drogi jest ograniczenie do 110 km/h . wsiądź człowieku w auto i jedź te 110 prawym pasem to zobaczysz ilu debili pomyka lewym i ciebie wyprzedza . jedyny winny to policja która nie wręcza grzecznie , z uśmiechem na twarzy wysokich mandatów jednocześnie zabierając prawa jazdy i to na masową skalą .
~Wd-402019-05-28 09:14:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
TIRy na tory, bramki precz. Potem wystarczy pas awaryjny i 2 pasy ew. 3 pasy w pobliżu węzłów. Do tego za łatwo prawko zrobić w PL, wielu kierowców nigdy nie powinno usiąść za kółkiem.
~cin2019-05-31 14:16:59 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Sypnij groszem na tabor dla PKP + budowę terminali załadunkowych w każdym mieście to może wezmą tą propozycję pod uwagę
~////2019-05-28 14:08:00 z adresu IP: (81.219.xxx.xxx)
- tiry na tory nie bo to słabe rozwiązanie wozić sprawne i ważące wiele ton ciężarówki + kierowca , ale ładunki jakie wożą tiry to już tak . - pajace bez pojęcia zwani woźnicami też na tory do wagonów
~dziecko we mgle2019-05-28 08:57:26 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Jesteśmy odporni na tego typu zdarzenia i nikt nam nie będzie gadal co mamy z tym zrobić.Wiemy lepiej a to że tysiące litrów diesla wylatują w powietrze to zmartwienie kierowców i firm które to paliwo zakupiły.A że system jest głupi to zasługa glupiego zarządcy autostrady który nie ma pojęcia ani energii na zmiany.Straty na paliwie idą w setki tysięcy zlotych i to nie przemawia do nikogo?