Dramat na szkolnej wycieczce. Grupa 10-latków miała znęcać się nad kolegą

, jk | Utworzono: 2019-06-04 14:30 | Zmodyfikowano: 2019-06-04 14:34
Dramat na szkolnej wycieczce. Grupa 10-latków miała znęcać się nad kolegą - Zdjęcie: PE/Flickr (Creative Commons)
Zdjęcie: PE/Flickr (Creative Commons)

Podczas zielonej szkoły w Krakowie grupa 10-letnich chłopców miała rozebrać kolegę, a w odbyt wcisnąć mu kawałek pizzy. "Chłopiec uciekł oprawcom i noc spędził na korytarzu. W ubiegłym roku ten sam chłopiec został pobity przez tych samych "kolegów" (...) Wiemy, że w szkole panuje zmowa milczenia. Wiemy, że nauczycielka zrzekła się wychowawstwa, a jedyną karą jest zakaz wyjazdów dzieci na zielone szkoły do 8 klasy" - napisali w liście do kuratorium rodzice, domagając się natychmiastowej interwencji (KLIKNIJ I PRZECZYTAJ CAŁY LIST)

Uczeń miał spędzić noc na korytarzu. Rodzice o sytuacji powiadomili policję. Piotr Dwojak, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy przyznaje, że sprawa została zgłoszona i wkrótce trafi do sądu rodzinnego. Funkcjonariusz nie chce zdradzać szczegółów, ale potwierdza, że w tym konkretnym przypadku została przekroczona granica żartu.

Dyrektor podstawówki Ireneusz Osenkowski nie potwierdza doniesień rodziców, ale przyznaje, że uczniowie dokuczali koledze i zachowali się nagannie. Nie chce jednak zdradzić, co się wydarzyło podczas wycieczki szkolnej.

Sprawcy mają być jednak ukarani, a chłopiec, którego dotyczy sytuacja zmieni szkołę.

Dolnośląski kurator oświaty Roman Kowalczyk zapowiada kontrolę w podstawówce.

Reklama

Komentarze (140)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~obserwator2020-01-20 09:30:18 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niedługo minie rok od tej sprawy. Toczyło się śledztwo wewnątrz szkoły, kuratoryjne, prokuratorskie i komisji dyscyplinarnej. Wynik: oprócz psikusa w postaci ( jest zdjęcie, które jest dowodem ) umorusanego pastą policzka, kartonu po pizzy na przykrytym kołdrą śpiącym koledze- nic się takiego nie wydarzyło. Nie było tam, żadnych oprawców ani ofiary. Za to byli rozdygotani strachem dorośli, kilka osób, które chciało "dokopać" dyrektorowi szkoły i wykorzystało tą sprawę dla swoich niskich celów i napisało donos. Niestety ucierpieli wszyscy wycieczkowicze, opiekunowie i do dziś nie mogą się otrząsnąć z im wyrządzonej krzywdy przez głupotę i strach nieodpowiedzialnych i słabych ludzi. Oczywiście, jest jeszcze jedna strona medalu - kto mógł napisać ten artykuł - odpowiedzcie sobie sami.
~edek2020-01-01 02:28:53 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Szkoła zamiast zająć się tym co trzeba to zgłasza sprawę do prokuratury o ponawianie. Taka instytucja - co uderza w nią jest nie dobre i trzeba wyciągnąć konsekwencje; natomiast znęcanie się nad uczniem i udawanie, że się nie widzi problemu to już nie ich sprawa...
~Zent2019-07-31 21:08:29 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Obecnie dzieci wychowywane są bez żadnych zasad, rodzice uczą przepychania się i na empatię nie ma miejsca. Rodzice mobberów klasowych nie rozumieją, że w życiu dorosłym na to są paragrafy.
~Ilona2019-07-31 21:03:09 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Nauczyciele w szkole wiedzą, że dziecko stoi na boku i nic nie reagują. W klasach, gdzie panuje mobbing, panuje zmowa milczenia. Dzieci nie przyznają się do prześladowania kolegi, bo się zwyczajnie boją, że ich to samo spotka. Często mówią, że ten samotnik sam się izoluje. Rodzice agresora nie przyjmują żadnych argumentów.
~kama2019-06-21 10:21:43 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ciekawe skąd dzieci na zielonej szkole wzięły pizzę?
~ad122019-06-17 17:24:59 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
rosną nowe pokolenia patoli i zwyroli . rodIce pewnie podobni
~Rychu 2019-06-15 14:14:42 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Pytacie w komentarzach z oburzeniem gdzie byli nauczyciele, ja się pytam gdzie byli rodzice przez 10 lat? Tak wychowujecie dzieci, że wszystko im wolno, nawet uwagi nie można zwrócić jak się źle zachowuje na ulicy czy w restauracji i macie teraz efekty wychowania bezstresowego. Najlepiej zrzucić odpowiedzialność na kogoś innego.
~edek2020-01-01 02:31:24 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Bezstresowe wychowanie narzuca system. Dasz dziecku klapsa, zaczynają się kłopoty. A pierwsze doniosą nauczycielki w szkole...
~Mik122019-06-16 00:11:25 z adresu IP: (217.72.xxx.xxx)
Masz rację. Chowa ich ulica. Ważne żeby pincet było na koncie, co tam dzieci...
~Rene2019-06-15 10:17:10 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
6 czerwca pojawiła się wiadomość w tvp wrocław, że jednak nie było gwałtu na chłopcu no i rozebrania do naga na szczęście też nie - co nie umniejsza tragedii niemniej przynosi nieco spokoju w sercu - czy moglibyście się jakoś ustosunkować? informujcie proszę czy dyrektor ukarał oprawców np natychmiastowym usunięciem ze szkoły no i jakie są konsekwencje dla opiekunów?
~mama2019-06-15 10:08:50 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
na wycieczce dzieci są pod kuratelą szkoły za to co się stało zdecydowanie odpowiadają opiekunowie pracowałam w szkole jeździłam na zielone szkoły w nocy drzwi do pokoju opiekunów były zawsze szeroko otwarte nie wysypiałam się ale dzieci były dopilnowane w nocy kiedy wszystko ucichło zwykle ok 3:00 koleżanka chodziła po pokojach i sprawdzała czy wszystko jest ok
~tata2019-06-15 11:11:21 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
To rodzice są od wychowywania, a nie szkoła
~Darek2019-06-14 13:29:43 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Za miesiąc chłopiec sam się będzie z tego śmiał, mam nadzieję że szybko dojdzie do siebie.
~ola2019-06-17 17:28:20 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
zaskakujace jak niektore jednostki ...zapewne rodzice nie widza problemu w tym co sie stalo. szkoda mi pomyslec jak ich dzieci sa wychowywane ze pizza w odbycie to jest normalne dla nich. jakie my mamy w spoleczenstwie patologie to po komentarzach widac . zapewne te dzieci podobne do tych oprawcow... straszne
~ad122019-06-17 17:25:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
jaka lub jaki ty jestes chory czlowieku na glowe....
~mama 2019-06-15 10:11:12 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
chodź wsunę ci cokolwiek w dupę przy kumplach albo twojemu dziecku jeśli je masz upokorzę na oczach kumpli - kiedy zaczniesz się z tego śmiać?
~Rwfvh2019-06-14 10:35:21 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dzueci ktore to zrobily rowniez dyscyplinarnie powinny zmienic szkole i dostac kuratora
~mama 22019-06-15 10:20:18 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
właśnie tak! ale przedtem na oczach całej szkoły przeprosić chłopca podobnie opiekunowie (!) rodzice chłopców powinni zaproponować zadośćuczynienie a opiekunowie płacić za terapię
~Tata2019-06-13 10:56:28 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Dajcie spokój, to się przecież każdemu mogło zdarzyć
~Darek2019-06-14 17:47:10 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W odpowiedziach widać właśnie chołotę co nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Tata napisał, że to mogło przecież spotkać każde z naszych dzieci. Chyba, że to po prostu ironia..
~Kazimierz 572019-06-14 16:42:38 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Tak sądzisz?? No to gościu, uderzyli mi dziecko...DOROŚLI UDERZYLI MOJE DZIECKO ! Finał sprawy: Ci dorośli to małżeństwo, PIJANE MAŁŻEŃSTWO, które oprałem po ryjach a następnie sprowadziłem policję. Sprawa, skierowana na drogę sądową, przez policję, z trzech paragrafów. nie mogłem ich zbyt wiele oprać ...bo było by to nadmierne użycie siły.
~tata12019-06-14 16:35:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Chetnie bym popatrzyl jak pana rozbierają w pracy i wciskają panu szampana w tylek we własne urodziny..No chyba nic by się nie stało prawda???
~Tg02019-06-14 10:37:05 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Co? Każdemu? Uwierz że nie. Patologia .Rodzinami tych dzieci i tymi dziećmi powinna zająć się opieką dpoleczna
~babcia2019-06-13 09:06:55 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
A wystarczył by pas, porządne kary cielesne i byłby spokój. Pamiętaj jak mój ociec wymierzy karę gówniarzowi , który mnie dokuczał. Poszedł do szkoły z pasem, wlał szmaciarzowi w d....10 pasów i do końca podstawówki miałam spokój. Wiedział, że jak się poskarży to dostanie drugie 10 pasów. Komuno wróć.
~Kasia2019-06-11 22:29:17 z adresu IP: (178.202.xxx.xxx)
Gdzie byli nauczyciele? Ich ukarac!!!!!!
~Marcin Jaksoń2019-06-10 00:17:12 z adresu IP: (185.189.xxx.xxx)
Nie przesadzajmy. Normalne męskie zabawy. Jak chodziłem do szkoły w Lubawce to pamiętam, jak kiedyś jednemu gościowi wcisnęliśmy do odbytu patyk umazany końskim łajnem. Ziomek zniósł to mężnie, nikomu się nie skarżył. A tutaj widzę, że mamy do czynienia z jakąś lalą.
~MArio2019-06-17 22:02:35 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Wraca wraca idioto. I tywoje dziecko będzie musiało w tej komunie marnować życie oglądając świat przez szybę
~Marcin 2019-06-12 22:14:30 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Panie Marcinie, umówimy się na wkładanie Panu patyka w odbyt. Ja i moi koledzy czekamy na Pana, przecież to taka super zabawa. Zobaczymy czy będzie się Pan śmiał. Nie pozdrawiam.
~ela2019-06-07 10:45:42 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ludzie co z wami ??? Chłopiec został rozebrany, spał na korytarzu - to już jest skrajne upokorzenie i dramat . Ten sam chłopiec został rok temu pobity. Dziś kurator słucha i wierzy oprawcom ,a nie ofierze. To ona ucieka. To jest chore i żałosne. Jakim trzeba być człowiekiem aby nie widzieć tutaj zła ? Co z wami rodzice ??? Co z was za rodzice, ktorzy macie dzieci w tej szkole ? Nie widzicie, że w tej szkole coś nie działa - nie boicie się, że to może być wasze dziecko ??? Fuu
~Ela 2019-06-10 15:18:47 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
To że chłopiec spał na Korytarzu, że go wcześniej bito a na zielonej szkole skrajnie upokorzono jest???? Miejmy nadzieję że prokuratura dobrze zbada tą sprawę i ukarze winnych, bo jak widać Wam dorosłym zależy nie na dzieciach. Matka dziecka zabrała dziecko ze szkoły i zgłosiła sprawę na policję. To mało? Ja osobiście dla swojego Dziecka takich rzeczy nie chce... I takiego "dobra"... Fu
~dladobradzieci2019-06-09 13:20:33 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Kontrola kuratorium nie wykazała uchybień dorosłych na tej wycieczce, dzieci zrobiły koledze psikusa, nic złego sie nie stało....to nie rodzice chłopca napisali anonimowy list do kuratorium i radia wrocław. Napisła go dobrze poinformowana osoba, grupa osób, chcąca narobić dużo w tym środowisku złego( tacy ludzie istnieja na tym świecie ).Dyrektor zgłosil sprawę do prokuratury. Miejmy nadzieję, że prokurator potraktuje sprawę poważnie.W szkole nie dzieje się dobrze, dlatego miejmy nadzieję, że osoba, osoby poniosa zasłużoną karę.
~Monika2019-06-07 00:24:14 z adresu IP: (31.201.xxx.xxx)
Jak było naprawdę wiedzą tylko Ci chłopcy to po 1 nauczyciel też człowiek następnego dnia też musi pilnować dzieci nie można oczekiwać że będzie warowac pod drzwiami całą noc i następnego dnia w pełni sił wstanie w domach też rodzeństwo robi sobie różne świństwa po 3 czemu ten chłopiec nie poszedł na skargę do nauczycieli byłam na szkolnych wycieczkach i zawsze nam pokazywano gdzie śpią nauczyciele żeby nawet w nocy iść do nich po pomoc kiedy coś się stanie.
~Szkola2019-06-06 14:44:37 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Teraz wezma sie za cala szkole, dyrekcje I nauczycieli.
~Jak2019-06-05 20:52:48 z adresu IP: (77.113.xxx.xxx)
Czy ktoś się zastanowił nad treścią tego listu? Wytłumaczcie mi proszę jak wcisnąć przez zaciśnięty zwieracz odbytu kawałek pizzy? Domyślam się, że mrożona nie była... Dlaczego bardzo zatroskani rodzice nie podpisali się z imienia i nazwiska skoro to ich tak bardzo przejęło?
~6Ja92019-06-05 20:07:48 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Czego jeszcze rodzice nie wymyśla żeby skandal zeobic
~Ggg2019-06-05 16:06:54 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Banda baranów. Wszystko co zmyśla media jest święte. Zero swojego poglądu. Lepiej od razu wieszać psy na ludziach.
~NIE NIE NIE 2019-06-05 15:35:10 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
TO CO TU JEST To NIE PRAWDA!!!
~Prawda2019-06-05 16:20:50 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Tak zeznał nawet ten chłopiec
~Tak jest 2019-06-05 16:20:05 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
A se wymyśli lepsza i bardziej dramatyczna historie żeby było bardziej rozgloszone No bo Nie kturzy wierzą we wszytko co przeczytają
~Prawda2019-06-05 16:18:16 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Zasada była że kto pierwszy zaśnie robiom mu zielona noc to włożyli mu pod spodenki pizze w okolicy biodra i to tyle
~asd2019-06-05 15:58:09 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
no to powiedz jak było ?
~Szok2019-06-05 15:08:11 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
I po co robić wycieczki, jakieś zielone szkoły, wyjazdy. Co Wy Nauczyciele nic się nie uczycie? Zabierając zwyroli w takie miejsca dajecie im się rozwijać zamiast od razu na Policję zgłaszać. Strajk Was niczego nie nauczył? Masakra,.
~Ja_osobiście2019-06-05 19:48:02 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
A ty tak serio? Bo śmiem twierdzić, że na mózg ci siadło. To jak zachowują się te bachory to tylko i wyłącznie zasługa rodziców, którzy nie nauczyli szacunku do drugiego człowieka, kiedy był na to czas. Efekt hodowania bezstresowego. Dzieki temu mamy taką młodzież i nastolatków, jakich mamy. Szkoła i nauczyciele nie są od wychowywania, nie będą spełniać obowiązków należących do rodziców!
~Iza2019-06-05 14:32:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bachory do popeawczaka razem ze świtą szkolną i z rodzicami tychże bachorów, po prostu szok
~Iza2019-06-05 14:29:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wszyscy dyscyplinarnie do zwolnienia, będą mieli strajk na jaki zasłużyli, z dyrektorem włącznie!!!!!!!!
~Gość2019-06-09 16:45:31 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Większej bredni nie słyszałam" do zwolnienia wszyscy z dyrektorem włącznie"? chyba na myśli masz rodzicow tych dzieci ,to oni nie zdali egzaminu z wychowania swoich pociech. Współczuję tym nauczycielom, pracować z takimi dziećmi , takich rodziców za takie pieniądze i jeszcze wysłuchiwać takich bredni. Niepojęte!
~Won z religia w szkole2019-06-05 13:28:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ta szkoła jest przesiąknięta sąsiadującym kościołem , zależna i słuchająca księdza jak wyroczni to wiadomo! Jaka szkoła takie znęcanie się
~Kkk2019-06-06 13:39:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Chodzie to tej szkoły przez 10 lat i co tu się wyrabia to poprostu żenada !!
~Obraz-frajerstwa2019-06-05 13:12:57 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Reasumując tutaj winna zgorszenia jest pornografia oraz podludzkie zasady subkultury więziennej roznoszone przez ćpunów, AIDS zwane ulicznym rapem.
~Obraz-frajerstwa2019-06-05 13:07:25 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Eskalują swoją agresje patrząc na ile mogą sobie pozwolić, mają ochronę, jeden wstawia się za drugim, wszyscy przeciw ofierze, zmuszają do milczenia, za wyjawienie co mu robią oddają znacznie więcej, wyzwiska, pobicia, upokorzenia. Z czasem dochodzi aż do takich rzeczy jak zgwałcenie, przy śmiechach i wiwatach z tytułu poniżenia i skrajnego dobicia ofiary plugawego tłumu onanistycznych degeneratów, popisujących się przed sobą, rozsmakowanych w nierządzie i pornografii. Kiedyś nauczyciel mógł za to zlać linijką, rodzic też. A teraz głaszcze się zbrodniarza po główce daje nagany i wyrasta zapewne z niego człowiek małpa największy zbrodniarz wojenny - pedofil, psychopata, morderca, hitlerowiec. Prawa człowieka w imię oprawców - a przeciw ofiarom - nie po to powstały. to już nie dziecko tylko bestia-podczłowiek, którego należy gdzieś zamknąć w samotnej izolacji, każdego z osobna może się ponownie zhumanizuje.
~ccv2019-06-05 21:25:15 z adresu IP: (31.182.xxx.xxx)
a co można tych chłopakom zrobić? W wieku 10 lat są bezkarni. A rodzice jak chcą niech na wycieczki wynajmują biura podróży z obsługą z tego biura, a nie darmową pracą nauczycieli.
~twi2019-06-05 13:02:58 z adresu IP: (130.180.xxx.xxx)
A co może zrobić nauczyciel, klapsa nie , do kąta nie wezwać policje jedynie a co im zrobi policja nic bo są nieletni
~SSdd2019-06-05 12:52:38 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
A co zrobił nauczyciel oczywiście nic a po podwyżki pierwsi lecą .
~asd2019-06-05 13:31:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
a jakie środki ma nauczyciel ? może powiedzieć, ze nie wolno i że na naganę do dziennika gdzie są rodzice?
~AntyPISiarz2019-06-05 13:29:40 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
dlatego, że krowy dostały podwyżki, miał wszystko w zadzie, gdyż on nie dostał podwyżki.
~Komentarz został usunięty2019-06-05 12:36:05 z adresu IP: (62.216.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2019-06-05 12:45:38 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2019-06-05 12:26:23 z adresu IP: (87.114.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Emi2019-06-05 12:22:01 z adresu IP: (87.114.xxx.xxx)
Patologia widac jest chroniona w szkołach. Moze jak takie Briajanki beda mordowac albo gwałcic nauczycielki to bedzie sie takich usuwac ze szkoł? Masakra, ze normalne dzieci nie moga sie czuc bezpiecznie w szkołach i na wycieczkach szkolnych. Patologie usuwac, rodzicow tych dzieciakow do kamieniolomow razem z ich patologicznymi dzieciarami..
~zapowiedzial2019-06-05 12:19:41 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Zapowiedzial...niespodziewajcie się...ukaranianbonto dzieci
~Komentarz został usunięty2019-06-05 12:11:38 z adresu IP: (80.82.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2019-06-05 11:49:58 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Demo2019-06-05 11:27:35 z adresu IP: (195.38.xxx.xxx)
Bulwersująca sprawa. Oprócz oczywistej sprawy karnej proponuję żeby nie oszczędzali na psychoterapii dla syna. Na pewno długotrwałe dręczenie dziecka wpłynęło negatywnie na jego psychikę. Po kilku latach terapii proponuję założyć sprawę cywilną o zadośćuczynienie, sprawcom i szkole. Dotkliwa kara finansowa powinna utemperować takie towarzystwo.
~aaa2019-06-05 11:16:27 z adresu IP: (195.38.xxx.xxx)
Prawidłowo, że sprawa trafiła na Policję i do Kuratorium. Teraz żarty się skończyły. Dodatkowo skandalem byłoby pozostawienie uczniów-sprawców w szkole. Powinni być wyrzuceni, wraz z trwałym wpisem do akt i sądzeni jak dorośli. Koniec zamiatania pod dywan.
~Amelka2019-06-05 10:58:47 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Gdzie był wychowawca w nocy? Czy nie ma OBOWIĄZKU sprawdzać co się dzieje w pokojach w nocy? Przecież on jest w pracy, nie na urlopie!!! Dlaczego ulokował dziecko w pokoju z tymi "bandziorami" pomimo, że matka prosiła, żeby do tego nie doszło!!!??? Dlaczego nikt nas (rodziców dzieci uczestniczących w wycieczce) nie poinformował o tym co się stało (dowiaduję się o tym z radiawrocław!!!). Mamy prawo wiedzieć co się dzieje na takich wycieczkach, żeby zastanowić się 3x zanim puścimy dziecko na taki wyjazd! Rodzice tych dzieci - co jest z Wami???!!! To jest tylko i wyłącznie WASZA WINA!!!
~Kurka2019-06-05 23:22:06 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
W pracy, za którą nie dostaje pieniędzy :-)
~AntyPISiarz2019-06-05 14:04:43 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Amelko, jednak masz coś na sumieniu, skoro poddałaś mój komentarz moderacji do usunięcia, boisz się, że mąż przeczyta komentarz, albo znajomi zaczną mówić że taka przykładna koleżanka, a zdradza męża?
~Komentarz został usunięty2019-06-05 13:13:53 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Emig2019-06-05 12:24:21 z adresu IP: (87.114.xxx.xxx)
Przeciez w Polsce odwraca sie wzrok, gdy kat zneca sie lub gwałci ofiare... Kazdy udaje ze nic sie nie dzieje. Patologia w PL ma sie dobrze...
~Angua2019-06-05 12:06:33 z adresu IP: (178.23.xxx.xxx)
Oo, to jednak nauczyciele nie jeżdżą na darmowe wycieczki, ale na wyjazdach są w pracy? Sarcasm mode on, jakby komuś trzeba było tłumaczyć.
~tiptop2019-06-05 10:19:54 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
"W ubiegłym roku ten sam chłopiec został pobity przez tych samych "kolegów".... Problem więc już istniał od dawna. A podejrzewam, że podobnych sytuacji było więcej. Rezygnacja wychowawczyni też od czymś świadczy. Pytanie dlaczego szkoła nie reagowała? To Dyrekcja ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo uczniów. A co zrobiła? Jakie ruchy podjęła? Zgłosiła pobicie na policję? Pytań jest sporo. Sądzę, że było to typowe zamiatanie pod dywan. Przemilczenie i przeczekanie tematu. Niestety do kolejnej tragedii. Mam nadzieję, że wyciągnięte zostaną surowe konsekwencje wobec dyrekcji, "kolegów" i ich rodziców.
~biednanauczycielka2019-06-05 09:49:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przecież wychowawca nie może być cerberem co 24h kontroluje dzieci i sprawdza czy wszystko jest ok... ktoś je w domu powinien jakoś wychować!
~mama2019-06-15 10:06:50 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
na wycieczce powinien być cerberem tam dzieci są pod kuratelą szkoły za to co się stało zdecydowanie odpowiadają opiekunowie pracowałam w szkole jeździłam na zielone szkoły w nocy drzwi do pokoju opiekunów były zawsze szeroko otwarte nie wysypiałam się ale dzieci były dopilnowane w nocy koleżanka chodziła po pokojach i sprawdzała czy wszystko jest ok
~asd2019-06-05 09:47:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przecież to podpada pod gwałt.... Kontrole w podstawowce -a może opieka społeczna powinna skontrolować domu oprawców ? i zastanowić się co siedzi w głowach tych oprawców i skąd wzięli takie pomysły? To rodziców i oprawców powinno się kontrolować.
~do ~AntyPISiarz2019-06-05 16:05:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
napisanie, że potrzebujesz terapii to stwierdzenie faktu - nie obraza. Oczywiście, że nie widzisz, że jej potrzebujesz bo twoje granice są dziwnie przesunięte. Co do tego, że kiedyś nie było terapii - prawda- tylko, że ludzie później przenosili schematy i nie mogli się odnaleźć - oczywiście funkcjonują ale w takich czy innych mniejszych lub większych patologiach- sprawdź ile ofiar pedofilii i gwałtów ma "szczęśliwe i udane życie" , sprawdź jak często dzieci alkoholików , nad którymi się znęcano w różny sposób - "mają szczęśliwe życie" , jako szczęśliwe życie chodzi mi o związki, pracę, relacje międzyludzkie w jakie wchodzą, to jak podejmują decyzje. Grochem o ścianę więcej rzucać nie będę - bo szkoda mojego czasu i emocji na próbę wbicia Ci czegoś do mózgu. Jeśli masz jakiś dowód na to, że to Ci chłopcy są poszkodowani w tej całej historii - proszę wyciągnij go a wtedy przyznam Ci rację - bo jak na razie widzę pismo do kuratora z którego wynika coś innego.
~AntyPISiarz2019-06-05 14:01:27 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
ja do swojego wychowania nie mam zastrzeżeń, potrafię myśleć własnym mózgiem, wyciągać wnioski i być obiektywnym, wobec siebie i innych, również potrafię szanować innych (bez wyjątku, czy jest starszy czy młodszy) o ile zasługują na szacunek, nie bezwzględnie, bo jak ktoś jest niesprawiedliwy, nie zasługuje na szacunek
~AntyPISiarz2019-06-05 13:57:53 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
kiedyś nie było terapii i nie było takich popapranych dorosłych, qwa, trauma na całe życie, a dlaczego nie chodzicie na terapię jak na waszych szybach rozpieprza się dziennie setki owadów, przecież to też istoty
~AntyPISiarz2019-06-05 13:54:27 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
trzeba bronić słabszych, a jako dorosły jedziesz na te dzieciaki, może nie bezpośrednio, więc uważasz, że te 10 latki są silniejsze od ciebie
~AntyPISiarz2019-06-05 13:52:31 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
~asd cytuję: ~AntyPISiarz polecam terapię bo jesteś strasznie zaburzony. i ty mówisz, że jesteś dobrze wychowany i nie obrażasz nikogo? nie odczuwam potrzeby terapii, nie mam problemów psychicznych a obrażam tych, którzy bezpodstawnie nazywają dzieci bandziorami itd
~asd2019-06-05 13:38:28 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
~AntyPISiarz - widać Ciebie też kiepsko wychowano.... mnie nauczono, że nie wolno krzywdzić innych - wszystkiego co żyje, że starszym należy się szacunek, że mówi się dziękuję, proszę, dzień dobry i do widzenia. Że trzeba bronić słabszych i nie krzywdzić słowem, czynem. Nie, nie zdarzały mi się takie zachowania - bo nauczono mnie w domu szacunku i empatii. Odczuwania innych istot. Nie mówimy tu o śmierdzącym pierdnięciu ale o dziecku, które będzie prawdopodobnie musiało chodzić na terapię i to wpłynie na całe jego życie - na to jakie będzie podejmował decyzje, w jaki związek wejdzie, czy ułoży sobie życie...
~AntyPISiarz2019-06-05 13:36:51 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
dlaczego pismo jest anonimowe? to tak jak ja bym napisał anonim, że twoje dziecko pali papierosy i chleje wódę po drodze ze szkoły. Uważasz, że anonimmowe pismo do kuratorium jest dowodem? To tak samo jak ja bym napisał anonim do twojego męża/żony że zdradzasz
~AntyPISiarz2019-06-05 13:26:18 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Ja nie muszę sie leczyć, to chorzy psychicznie rodzice muszą się leczyć, mnie nie ponoszą emocje, nie oceniam nikogo na podstawie pomówień, bo nie wiem jak było. Nie nazywam nikogo bandziorem, bo nie znam tych dzieciaków, są różne pomysły, czy wy ludzie nie mieliście dzieciństwa? czy nie robiliście głupich rzeczy?, nie wyzywaliście kolegów? nie podkładaliście korków pod stopy, albo krzesło kolegi??? a teraz, ktoś zbyt śmierdząco pierdnie i do sądu, bo zatruwa środowisko
~asd2019-06-05 10:53:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
~AntyPISiarz polecam terapię bo jesteś strasznie zaburzony.
~AntyPISiarz2019-06-05 10:44:49 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Nie zakładam, że to byli oprawcy, ponieważ myślę własnym umysłem a nie wierzę ślepo w to, co piszą plotkarskie media. Jak pizza zmieściła się w D.... Chcesz to zrobię ci tę przyjemność i wystawię swoją, na pewno większą i spróbuj tam włożyć kawałek pizzy. Debil jesteś i tyle, ubezwłasnowolniony tuman, bez logicznego myślenia, no chyba że niektórzy mają w d... zęby i są w stanie pogryźć, w końcu, przez jelito szybciej się wchłania :P. nie nazywa się złodziejem tego, kogo nie złapało się za rękę. Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Widzę, że tu z niewielkimi wyjątkami są sami święci. Ja niestety nie jestem święty bo nie nazywam tych dzieci oprawcami, za to ciebie mogę nazwać debilem bo nie potrafisz myśleć własną kiepełą.
~ ~AntyPisiarz2019-06-05 10:28:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
a to co tak bronisz oprawców? dlaczego tak mocno zakładasz, że ofiara była winna? Ty się zastanów...skoro sprawa robi się medialna- skoro jest PISMO skierowane do kuratora gdzie jest napisane czarno na białym....to pismo do kuratora to jest dowówd. Jest napisane, że w ubiegłym roku też mu dokuczali i pobili....to znaczy, że rodzice długofalowo nie potrafią wychować swoich dzieci...że tymi dzieciakami trzeba się zająć i przyjrzeć co dzieje się w ich domach i jak funkcjonuje taka rodzina.... Dzieci dobrze wychowane nie mają takich patologicznych pomysłów.
~AntyPisiarz2019-06-05 10:03:27 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
A skąd wiesz jak było? wierzysz ślepo w to, co plotkarskie media piszą? to są właśnie dzisiejsi ludzie, nie potrafią myśleć własnymi umysłami, bo mają je wyprane przez media, przyjmują wszystko na tacy bo tak jest wygodniej, nie trzeba MYŚLEĆ!!!!! napisali, że włożyli mu pizze w tyłek, a może w gacie nie w tyłek, skąd wiesz jak było, a może dzieciak nie mógł zasnąć w pokoju, bo kumple gadali i się wygłupiali i wymyślił sobie historyjkę, wyszedł na korytarz, bo tam było ciszej??? a może dzieciak sam zaproponował taką zabawę, bo chciał się powygłupiać z kumplami? a chorzy rodzice dorobili historię??? LUDZIE ZACZNIJCIE MYŚLEĆ własnymi mózgami, chociaż ci, którzy je mają, bo niektórzy może i mają, ale nie korzystają.
~dladobradzieci2019-06-05 09:35:48 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nasuwają tu się pytania: 1. Czy to wszystko co pisze Radio Wrocław to prawda? 2. Dlaczego skarga do kuratorium jest anonimowa (budzi to nieufność)? 3. Czy tak małe dzieci ( 2009 rok, czyli niektóre nie skończyły jeszcze 10 lat) mogły zrobić to co tu jest opisane? 4. Co się z tą klasą działo do IV klasy, czyli w nauczaniu początkowym? 5. Dlaczego państwo nie czujecie, że tu jest coś nie tak?
~Anonim2019-06-06 06:57:39 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Czytając komentarze pod tym artykułem, nie dziwię się, że pismo jest anonimowe - rodzice wiedzą w jakim społeczeństwie przyszło im żyć. Gdybyśmy miał/a dziecko w tym wieku i chodziłoby do szkoły publicznej to mógłbyś wtedy w to uwierzyć. Niestety takie i podobne historie są na porządku dziennym. W tej gminie to nie pierwsza taka historia. Nękanie i upokarzanie jest na porządku dziennym a rodzice oprawców żądają usuwania uwag, bo ich dzieci przecież są idealne. Dostęp do pornografii, nielimitowany internet, brak konsekewncji i empatii oraz rodzice, którzy nie poświęcają czasu swoim dzieciom i mamy obraz patologii. Rezygnacje wychowawców, przenoszenie dzieci do innych szkół są na porządku dziennym. Nie rozwiązuje się konfliktów w szkołach, nie rozmawia o przyczynie problemu tylko powierzchownie zajmuje tematem. Rodzice są hamulcowymi, widać to zresztą na zebraniach. Może 20% jest zainteresowanych, 10% siedzi cicho bo to ich dziecka nie dotyczy (podkreślam dzisiaj - nów czujcie się bezpiecznie) a reszta patrzy na zgłaszających takie sprawy jak na debili co się czepiają. To co się dzieje to bagno, którego nikt nie chce zobaczyć. Ze szkoły wywalić się nie da a nauczyciele patrzą tylko jak przepchać takie „problematyczne” dzieci, żeby tylko z nimi się już noe męczyć. Najgorsze są zachowania rodzicow takich dzieci, obrona ich działań, niedowierzanie, nie dopuszczanie prawdy nawet jak są nagrania. W ten sposób dają przyzwolenie na dalsze działanie i stają się współwykonawcą. Brak empatii, relacji i gabinety terapeutów pękają w szwach. Każdemu, kto ma dzieci polecam codzienną rozmowę o dniu bieżącym aby wiedzieć cokolwiek dziecko myśli i co się w jego życiu dzieje. Pytanie jak było w szkole nie załatwia tematu. To tylko formułka na usprawiedliwienie sumie ja pt. przecież ja rozmawiam z dzieckiem.
~Amelka2019-06-05 11:00:21 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
"dla dobra dzieci" - pewnie jesteś rodzicem jednego z tych "bandziorów"? Nie, nie czuję, że coś jest nie tak i wiem, że nawet dzieci z rocznika 2009 są do tego zdolne!!!
~AMK2019-06-05 10:46:02 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Ad 3. "dla dobra dzieci" chyba nie wiesz, do czego zdolne są dzieci w tym wieku a ja jestem przekonana, że TAK - są zdolne, niestety.
~AntyPISiarz2019-06-05 09:31:01 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
to musiał być duży 10-cio latek skoro pizza zmieściła mu się do d...., a niektórzy rodzice są niedo...ani. Jakieś chore czasy i chorzy ludzie wychowani na mediach PISowskich. Proszę ja was, ludzie!!!! a czy rodzice tam byli ???? widzieli wszystko??? Każdy zawierza swojemu dziecku, że tak na pewno było jak ono opowiada, a nie tak jak mówi kolega. Ja pie...le a co to by było, jak by na kolonii była zielona noc, dzieci już teraz nie wiedzą co to takiego, z tego dopiero była by afera. Niektórzy rodzice są niedowartościowani i chorzy psychicznie, powinni się leczyć, trauma na całe życie mieć takich psychicznych rodziców, którzy wypisują donosy do kuratorium... PSYCHOLE!!!! donosiciele i podpier...acze, a później się dziwią, że ich dzieci są nielubiane. Ludzie wy powinniście wyprowadzić się z tej miejscowości, w której mieszkacie, bo wszyscy będą mówić o was KONFIDENCI!!!! i będą mieli rację! bo chorych psychicznie powinno się zamykać.
~AntyPISiarz2019-06-05 14:30:01 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Najpierw należało, podyskutować z nauczycielami, dyrektorem i być może sprawę wyjaśnić na własnym podwórku, a nie robić anonimowe donosy i rozdmuchać wszystko na cały kraj. Jeżeli to nic by nie dało, to dopiero należy sprawę ruszyć dalej. Myślę, że spotkanie z rodzicami i przekazanie informacji rodzicom "jak to określacie oprawców" dało by wiele, zawsze taki rodzic może ukrócić ulubione zajęcia, nie koniecznie karać cielesnie, ale zabronić dostępu do komputera, spotkań z kolegami, zakaz używania komórki, ograniczenie ulubionych zajęć przez dłuższy czas. Myślę, że to była by skuteczna metoda. To co się stało, o ile się stało i to nie z winy ofiary to już się nie odstanie, więc ruszanie kuratorium, prokuratury, straży pożarnej, policji, pogotowia i kogokolwiek jeszcze coś zmieni? z tego co piszecie, to nauczycielka sama zrezygnowała, myślicie, że jest jej lekko i przyjemnie? myślicie, że to dla niej nie jest trauma? Konia z rzędem, temu, kto obudzi mnie w środku nocy. Nie byłem nauczycielem nigdy i może dobrze, ale nauczyciel nie jest też policjantem, robocopem, który nie potrzebuje snu. A ten chłopiec, nad którym się znęcali nie wiedział, gdzie śpi nauczyciel, nie mógł pójść powiedzieć, że chłopcy nie dają mu spać? dlaczego szuka się tu winy dla zasady, bo ktoś jest winny tylko nie poszkodowany, bo skoro jest poszkodowany tzn jego winy tam nie było. No i co to da, że nauczyciel straci pracę, co to da, że dyrektor, którego nie było na miejscu będzie miał smród i być może dla zasady tez straci pracę. Czy to usatysfakcjonuje ów rodziców. Stare mądre przysłowie mówi: nie płacze się nad rozlanym mlekiem. Poprostu trzeba posprzątać, anie nie rozsmarowywać dalej ile się da, bo ten, kto je próbuje rozsmarować może się na nim poślizgnąć.
~Jednodniowysokmarchwiowy2019-06-05 14:06:54 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Mnie ciekawi jakie widzisz rozwiązanie sytuacji? Co mają zrobić rodzice ofiary? Nie powiadamiać nikogo - to już wiemy. Zarzucić dzieciakowi kłamstwo? Powiedzieć "trudno synek"? Zrobić samosąd i czekać aż patorodzinki zgłoszą na policję i nazywać ich wtedy konfidentami i podpierdalaczami? Czy właściwie, co powinni według Ciebie zrobić?
~Komentarz został usunięty2019-06-05 13:53:43 z adresu IP: (109.68.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~AntyPISiarz2019-06-05 10:46:04 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
najbardziej lubię, jak tacy jak ty liżą mi rowa i językiem wyciągają tą pizze z du.y.
~Normalny2019-06-05 10:36:14 z adresu IP: (91.230.xxx.xxx)
To, co napisałeś, świadczy tylko o tym, że najprawdopodobniej lubisz, jak Ci ktoś w tyłek wsadza kawałek pizzy. A mieszanie do tego polityki, to już wyraz niezłej frustracji albo i choroby psychicznej.
~Zibi2019-06-05 08:16:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ludzie co jest winna nauczycielka,?????? Rodzice w domu powinni bardziej interesować się dziećmi. To jest klasa mojego dziecka i nie jest święta, to są tylko i aż dzieci, a to co się stało to jest wyniesione z domu. Ile razy można interweniować w szkole, po co są pedagodzy i psychologowie . Najlepiej zrobić kozła ofiarnego z nauczyciela.
~Umbra2019-06-05 12:22:39 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
Jak rozumiem, to nie twoje dziecko zostało tak potraktowane. Nadal bys nauczycielke po glowce glaskala, gdyby to twojemu dziecku zrobili krzywde? Powinna sie postawic dyrekcji, ze tych mlodocianych bandziorow nie wezmoe na wycieczke bo sa nieobliczalni. Jak w ogole 10latek moze wpasc na taki pomysl, skąd on w ogole wie, że akurat w ten sposób potraktował inne dziecko?? To nie jest guma do rzucia wrzucona we włosy, to jest konkretna patologia i tu nie ma miejsca na usprawiedliwianie kogokolwiek. Kolejnym razem wyrzuca go przez okno i też napiszesz, że to tylko i aż dzieci?? Gratuluje empatii
~ej zibi2019-06-05 08:51:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
bronisz nauczycielki, a potem naskakujesz na pedagogów. Nuczyciel to z definicji pedagog.
~JASZŻDŻEWSKI2019-06-05 01:05:03 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
i oto mi chodziło ! ameno
~krotko2019-06-04 23:04:14 z adresu IP: (46.114.xxx.xxx)
Ten przypadek jest symptomem mentalnej degradacji rodzicow malych bandytow. Jest rowniez sygnalem do wyciagniecia natychmiastowych konsekwencji wobec pedagogow.
~AntyPisiarz2019-06-05 09:45:41 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
Sam(a) jesteś przypadkiem, a te są w szpitalach psychiatrycznych, tam nie ma ludzi, są przypadki. Mentalna degeneracja to konfidenci i podpier...lacze, nieudolni życiowo, nie radzący sobie ze swoją własną psychiką, słabi, a słabe jednostki natura sama eliminuje, tylko teraz społeczeństwo ma otaczać opieką takich słabych psychicznie, żeby miał kto zapie..ć na zus. Komuno wróć!!!! Nauczyciel, mógł dać linijką po łapach, pociągnąć za pejsiki, czy choćby postawić w kącie!!!! Wymagacie od nauczycieli nie wiem czego, jakie środki wychowawcze mają nauczyciele, skoro dzieciak może nauczycielowi założyć kosz na śmieci na głowę, a ten nie może nic zrobić, bo będzie afera, że nauczyciel się znęca nad dzieckiem. Ludzie, zastanówcie się, w którą stronę idziecie!!!??? Co ma zrobić nauczyciel, pogrozić paluszkiem i powiedzieć nunu..., tak nie wolno! Sami nie wiecie czego chcecie!!! gdzie jest środek??? Wszyscy do wszystkich mają pretensje o wszystko.
~Nikoletta2019-06-04 22:58:46 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Jak oni potrafiom odwrócić kota ogonem
~Darek2019-06-04 23:06:03 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Możesz rozwinąć? O co chodzi?
~grynia2019-06-04 21:18:03 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Rzeczywistość jest taka, że łatwiej ukarać kogoś za złe traktowanie zwierząt niż takiego ucznia i jego rodziców. Szkoła nie ma żadnych narzędzi. Nie istnieje coś takiego jak wydalenie ze szkoły podstawowej, nie można nawet zawiesić ucznia jak w każdym zdrowym kraju. Prokurator w szkole, kontrolowanie dokumentów, szukanie winnego wśród nauczycieli, udupienie Dyrektora. A rodzice takiego dzieciaka ostatni w kolejce do ukarania. Podobno szkoła nie wychowuje, ma coraz mniej do gadania w sprawie jak ma zachowywać się dziecko, ale zawsze jest winna. A może pociągnąć do odpowiedzialności rodziców i księdza, który zapewne udzielił pierwszej komuni.... ? Bo jesteśmy krajem chrześcijańskim. Ha, ha!
~Tak 2019-06-05 09:18:53 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Ksiądz udzielił pierwszej komuni ale nie przygotowywał tylko nauczyciel-katecheta .To są właśnie skutki nauczania.
~Wint2019-06-04 21:33:03 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Przede wszystkim kara musi być dla dziecka i fakt to nie jest uderzenie kolegi jak kiedyś, kradzież kieszonkowego czy zmuszanie do wypalenia kilku papierosów naraz w szkolnej toalecie tylko głupota dzieci teraz sięga dna absolutnego to zwykłe wynaturzenie zadzierzgnięte z domu co tu kryć bo jaka jest korzyść z obnażenia innego dziecka wpychania mu pizzy w części intymne to zwyczajne chore pastwienie się i najważniejsze to przede wszystkim rodzice odpowiadają za swoje potomstwo prawnie do 18 roku życia i mają tak wychować żeby to dziecko umiało się zachować w szkole na wycieczce i komuś krzywdy nie zrobiło a jak jest niedojrzałe nie powinni wysyłać a tak bachor na wycieczce mamy z nim spokój przez kilka dni niech inni się martwią. To chyb nie tędy droga.
~Wint2019-06-04 21:17:34 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Rodzice wstyd! Jakich drani wychowaliście to z waszych domów te łobuzy!
~Kaska2019-06-08 20:39:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Rodzice tych chlopakow to gnoje. Wychowali degeneratow!
~AntyPisiarz2019-06-05 09:53:36 z adresu IP: (93.179.xxx.xxx)
wstyd, to dla rodziców konfidentów, słabych psychicznie, nie potrafiących istnieć w społeczeństwie, to ci są wynaturzeni.
~No nie 2019-06-04 21:02:59 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Jprd najpierw to dziecko Bije innych uczniów i ma za to przerypane To teraz jego rodzice się mszcza i robią taka drame
~Wint2019-06-04 20:53:22 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Dlaczego to ofiara zmienia szkołę!? Sprawcy mają problem nie ofiara. Do karceru łobuzów i z wilczym biletem powinni wylecieć na zbity pysk.
~tyle2019-06-04 20:31:52 z adresu IP: (89.70.xxx.xxx)
A ja się pytam skąd pomysł żeby dzieci zabierać na wycieczki kilkudniowe? Mają rodziców niech z nimi jeżdżą .Jeśli wycieczka to tylko jednodniowa.
~Helka2019-06-04 20:14:54 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Może najpierw czy to napewno prawda Biedne dzieciaki
~Helka2019-06-04 20:29:47 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Myślę o sprawach Ponieważ Jeśli to nieprawda A tym gazetom nie ufam tu zawsze bzdury piszą często Dzieciaki teraz tylko stresa mają
~robi 2019-06-04 20:19:56 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Które dzieciaki są biedne? Mam nadzieję że nie myślisz o sprawach. Zapewniam cię że to prawda, inaczej nie robili byśmy rozgłosu.
~Xdd2019-06-04 20:12:09 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
Jakie kłamstwo ????
~Miki2019-06-04 19:23:55 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
No i za dwa lata nożem w plecy i gdzie są rodzice? Bezstresowe wychowanie a wpieprzyć gówniarzom aż się się że strachu osrają jak ten biedny chłopczyk co on musiał przeżyć
~Jdkd2019-06-04 19:01:04 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nie drogi dyrektorze, nie i koniec. To dopiero będzie dla ciebie początek. Rodzice biegiem do adwokata. I pozwać szkołę i odszkodowanie a starych tych gnojkow o zadośćuczynienie
~Belfer2019-06-04 18:54:24 z adresu IP: (185.49.xxx.xxx)
A gdzie był nauczyciel w nocy?? Jak to możliwe, że uczeń spędził noc ma korytarzu i nikt z opiekunów nie reagował? W mojej szkole NIEMOŻLIWE!!!
~Mieszkaniec dolnego Śląsk2019-06-04 18:28:24 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dzis mam niemal 3o lat ale około 15-16 lat temu na etapie gimnazjum przeżyłem to samo.. szkoła i rodzice nie reagowali, zmowa milczenia a ja 3 lata żyłem poniżany przez grupkę "smieszkow" , którzy dziś nierzadko wyrosli na meneli bez wykształcenia..
~Kira2019-06-04 18:17:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
U nas w pierwszej klasie jest chłopczyk, który bije innych, obraża nauczycieli,niszczy mienie szkole. I co z tego, że my próbujemy z tym walczyć skoro rodzice dziecka nic z tym nie robią. Szkoła podobno działa. Ale mało skutecznie skoro problem jest od przedszkola a dziecko jest w pierwszej klasie (zespół przedszkolno-szkolny).
~12442019-06-04 19:22:39 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
Niestety szkole podstawowej zabrano wszelkie narzędzia. Takich uczniów nie może wyrzucić ze szkoły. Nawet pan kurator nie wyda takiej zgody. Lepiej zlecić kontrolę w szkole i stworzyć pozorne ruchy. Potrzebna jest prawdziwa reforma oświaty. Zbyt dużo zależy od rodziców a oni nie chcą by ich dzieci ponosiły konsekwencje Szkoły specjalne są przepełnione. W ośrodkach też nie jest wesoło. Naprawdę nie wszyscy muszą mieć 8 klas podstawówki.
~Paweł2019-06-04 17:36:17 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Do karceru z takimi bachorami!! Co z tego wyrośnie. Współczuję rodzicom takich dzieci.
~Nnn2019-06-04 17:40:18 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komu? W dużej mierze dzięki rodzicom tacy się stali, tablet/telefon do ręki i po problemie
~derto2019-06-04 17:09:01 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Dzieci są szkolone grami komputerowymi : trafiony - zestrzelony - zabity - zlikwidowany. Są jak automaty - bez zdrowego , życiowego myślenia
~hjgvcygv2019-06-05 14:44:12 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tylko psychole. Zabójstwo(w grze, nie prawdziwe) jest tyle warte co rozłożenie na części manekina. Na mnie wrażenia nie robi zabójstwa w ukrytej prawdzie... Poza tym te o których mówisz mają ograniczenia między 16+ a 18+. Tu jest mowa o 10 latkach. Za to pamiętam czasy gimnazjum, zwykła patologia, ten list jest prawdą, nie było mnie dokładnie tam ale chyba wszędzie jest podobnie
~Mama2019-06-04 16:56:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Dyrektor do natychmiastowej wymiany!
~grynia2019-06-04 21:08:35 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A może rodzice tych dzieciaków do wymiany? Kiedy wreszcie dadzą nauczycielom jakieś narzędzia? jesteśmy kompletnie bezradni i niewiele możemy. A kuratorium zazwyczaj po stronie rodziców i który więcej krzyczy, awanturuje się, ten wygrywa. To brutalna rzeczywistość szkoły! Niestety. Po 15 pismach do Sądu Rodzinnego jest szansa, że coś się ruszy... i mija kolejnych kilka miesięcy..... A najlepiej ukarać Dyrektora i nauczycieli. Bo jak mogli spać w nocy!!!!! A inne dzieci to co, głuche i ślepe były? Tego ich nauczyli rodzice w ramach wychowania w duchu chrześcijańskim? A co może szkoła? Obniżyć zachowanie, udzielić nagany, zakazać udziału w wycieczkach, powiadomić Sąd Rodzinny - to wszystko, nic więcej. Przerażające? Dla mnie tak. A jak rodzic oleje szkołę i nie stawi się na tzw. Komisję Wychowawczą to też nie poniesie żadnych konsekwencji. Szkoła kolejne pismo do Sądu... i czekamy. Bo może już więcej nikogo nie skrzywdzą.
~miw2019-06-04 20:57:26 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Jak to dlaczego? Dyrektor ODPOWIADA za uczniów i sytuację w szkole! Nie radzi sobie? Do wymiany i tyle w temacie!
~XDdd2019-06-04 20:18:28 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
~XDD2019-06-04 20:18:08 z adresu IP: (185.119.xxx.xxx)
~Cuda2019-06-04 15:55:20 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
W katolickim kraju pełnym prawa i sprawiedliwości do takich rzeczy dochodzi?
~derto2019-06-04 17:10:05 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
a kto się nimi zajmuje w domu ??? Siedzą przed komputerami i dostają szkołę życia
~Ewaryst2019-06-04 15:53:38 z adresu IP: (80.187.xxx.xxx)
Jak zepsuty ,i zdemoralizowany musi być bachor , który robi drugiemu coś tak ohydnego . Synalek zamożnych dupowlazów , czy z patologii ? Bo teraz to właściwie nie ma różnicy ..
~Iii2019-06-04 17:25:23 z adresu IP: (37.131.xxx.xxx)
Zgadzam sie!
~lanter2019-06-04 15:53:02 z adresu IP: (31.128.xxx.xxx)
a na facebook - szkolakryniczno ma super opinie... Oprawców szkoła nagradza a chłopiec musi szkołę zmienić
~Mariola2019-06-04 15:33:20 z adresu IP: (213.108.xxx.xxx)
Ta dyrekcja chowa głowę w piasek bo pewnie któryś z rodziców tych "kolegów" jest jakoś ułożony. Niestety mnie podobna sytuacja kiedyś spotkała ale w szkole średniej. Oprawca nie poniósł konsekwencji prawnych ani moralnych a mnie wytykano palcami w szkole że podburzałam bogu ducha winnego "kolegę". Przykro mi patrzeć że pomimo 30lat nic się w szkołach nie zmienia a wręcz idzie tendencja agresji w kierunku coraz młodszych!!! Panuje przyzwolenie na przemoc i znęcanie nad słabszymi. A później z biednego 10 latka ofiary będą robić napastnika ze niby im się narzucał. Niestety często ci "koledzy" mają rodzeństwo w młodszym wieku i ten zły wzorzec zachowania przenosi się na coraz młodszych. A nauczyciele i opiekunowie rozkładają ręce bo dyrekcja ma pieniążki za "główkę dziecka" a nie za to jak ono się czuje i rozwija w danej placówce. Brak wsparcia ze strony dorosłych i kręgosłupa moralnego powoduje degradację naszego społeczeństwa oraz daje przyzwolenie takim dzieciom na tak złe zachowanie.
~tobo2019-06-04 15:05:46 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Serio? pan dyrektor ma inną wersję? A skąd wie jak było? I to oprawcy zostaną w szkole, a ofiara ma ją zmienić?! Za moich czasów rozrabiaków się wydalało ze szkoły! Co za podłe czasy nastały - pobłażanie dla kata jest naśmiewaniem się z ofiary!
~Edie2019-06-04 14:54:38 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
To jest tragedia... Co się dzieje z tym światem. 10 latkowie, serio?