Na Grabiszyńskiej we Wrocławiu powstał buspas. Kierowcy staną w wielkich korkach?

Joanna Jaros, GN | Utworzono: 2019-07-14 10:01 | Zmodyfikowano: 2019-07-14 10:19
Na Grabiszyńskiej we Wrocławiu powstał buspas. Kierowcy staną w wielkich korkach?  - fot. Gregor Niegowski
fot. Gregor Niegowski

Na ulicy Grabiszyńskiej we Wrocławiu pojawił się nowy buspas. Kierowcy na odcinku około 400 metrów stracili po jednym pasie ruchu, O szczegółach mówi Klaudia Piątek z Biura Prasowego wrocławskiego magistratu:

Na odcinku od placu Srebrnego do FAT-u kierowcy nie pojadą już torowiskiem. Klaudia Piątek tłumaczy, że komunikacja miejska miała na tym odcinku opóźnienia wynoszące od 4 do 6 minut:

Po wydzielonym pasie ruchu oprócz służb ratowniczych będą mogły poruszać się samochody elektryczne.

Wrocławscy kierowcy nie są zadowoleni:

Buspas to tylko jeden z elementów usprawniania komunikacji miejskiej w tym rejonie. Wcześniej oddano do użytku most łączący aleję Piastów z ulicą Racławicką, utworzono parking park&ride i wbudowano ścieżkę rowerową.




 

Reklama

Komentarze (55)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kuzio212019-09-27 09:31:43 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Cała ul. Inzynierska z rana i po południu jest zakorówna. Czy kogoś to interesuje że przez zrobienie buspasa na ul.Grabiszyńskiej spowodowało straszne korki na drogach osiedlowych. Ul. Inżynierska jest drogą powrotu dzieci ze szkoły. Dla pomysłodawców buspasa życzę trochę pokory i troski żeby osiedla były bezpieczne. Jak na razie to im nie wychodzi.
~Robert2019-09-10 18:48:40 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
10.09.2019 Godzina 18:45 cała Grabiszyńska w stronę FAT stoi w mega korku a durny bus pas pusty. Coraz więcej ludzi ma w d... I zaczyna jechać bus pasem. Nie dziwię się też zacznę.
~Hrabia2019-09-04 16:57:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dziś rano korek przy Bumarze na Grabiszyńskiej taki że przez dwie zmiany świateł patrzyłem na zielone zamiast jechać. Boczne uliczki zakorkowane. BeznadziejA !!!!
~ole2019-08-14 13:13:36 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Jak obstawiacie kiedy najpóźniej Sutryk będzie przemalowywał z powrotem Grabiszyńską?
~Głupota i wsyd2019-08-14 13:02:26 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
To zmodyfikować rozkłady jazdy o te 5 minut, co to jest 5 minut wobec tego, ze w środku wakacji te kluczowe (wcale nie 400 a 1400 metrów) pokonuje się w korku w 15 minut a od września okaże się, że półtora kilometra pokonuje się autem 20/30 minut... i to na jednej z nielicznych cały dzień przejezdnych ulic z peryferii do centrum... przecież Grabiszyńska to ulica, którą wjeżdżają do miasta całe południowe suberbia; Smolec, Krzeptów, Mokronosy dwa i reszta rozbudowanych na dawnych wsiach przedmieść.
~Pueblo2019-07-15 23:36:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
I bardzo dobrze! Im więcej buspasów tym mniej będę stał w korkach. Oby tak dalej. Prócz mnie i mnie podobnych, czyli kierowców normalnie jeżdżących po tych buspasach, bo i tak nikt tego nie egzekwuje, wiadomość na pewno ucieszy też motocyklistów (BTW, widział ktoś kiedyś motocyklistę stojącego w korku jak buspas był z boku?). Pozdrawiam. Każdy normalny człowiek już dawno zauważył by, że normalne pasy są dla frajerów a buspasy dla kolegów. Kiedyś stałem, jak inni frajerzy, w korkach a z boku po buspasach śmigali motocykliści i ci co już dawno zauważyli co i ja w końcu zauważyłem. Na Reymonta, Traugutta codziennie mijało mnie takich kilku. Czułem się jak frajer. Teraz dołączyłem do nich i śmieję się z was, frajerów, że stoicie w tych korkach! Buahahaha. Śmigam teraz tak sobie obok was i się z was śmieję! I tak mnie nikt nie złapie, bo niby kto miałby to zrobić?:) Buahaha. A wy frajerzy stójcie i ciepcie! Wiecej buspasów! Więciej!
~lwowiak2019-07-15 18:52:31 z adresu IP: (91.232.xxx.xxx)
Najgorsze w tym jest to, że takie rozwiązanie nie poprawi komunikacji zbiorowej. Wcale do autobusów czy tramwajów nie przesiądzie się więcej osób, bo nie chodzi o to by te 4-6 minut szybciej przejechać ul. Grabiszyńską. Cała komunikacja miejska jest źle zorganizowana i źle działa, a bus pasy czy wydzielone torowiska niczego nie zmienią. Pogorszą tylko komunikację samochodową. Bus pasy są w ogóle nielegalne, nie ma takiego znaku w kodeksie i jeżdżenie po nich przez każdego nie jest złamaniem prawa. Trzeba to po prostu zlekceważyć i jeździć tak jak dotychczas. Kilku dupków ze strachu nie pojedzie to będzie dla nas więcej miejsca.
~maryjan2019-08-09 17:35:28 z adresu IP: (31.2.xxx.xxx)
JAK JUŻ GDZIEŚ PISAŁEM , PUSZKA BIAŁEJ OLEJNEJ ,BUS PAS JEST,BAJZEL JEST,WROCŁAWIANIE PODZIELENI ,BRAWO PREZYDENCIE MIASTA WROCŁAWIA . NIE POZDRAWIAM!!!
~tomek2019-07-15 23:05:59 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Masz racje nie ma takiego znaku
~Sutryk ma kota2019-07-15 21:35:14 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Faktycznie jest D11 i D12 ale one inaczej wyglądają. Znaków montowanych przez miasto nie ma w kodeksie drogowym. Ero Sutryk łamie Konstytucję RP - Art. 7. Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.
~wkurzony2019-07-15 17:36:12 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
dziś o 10.00 rano jechałem Grabiszyńską w stronę centrum . Korek od Straży Pożarnej aż po bunkier . BuS-pas pusty ) 0 tramwajów (remont ) i 0 autobusów. CO BĘDZIE SIĘ DZIAŁO W GODZINACH SZCZYTU ?????? Co się będzie działo we wrześniu ????? Krucza , Inżynierska i małe rondo na al. Pracy na bank będą zablokowane
~Ślązak2019-07-15 16:14:45 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Wrocław to nie wieś by po nim jeździć samochodem. Mieszczanie poruszają się komunikacją MIEJSKĄ i to ona powinn mieć w mieście priorytet. Samochody tworzą korki, wypadki, hałas i zanieczyszczenia powietrza. Samochody nie nadają sie do dużych miast.
~Roman2019-07-24 19:16:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Co powiesz jak ktoś używa auta do pracy ? Jak myślisz ile tracę przez twoje buspasy i wymysły. Nie stać Cię na auto to nie narzekaj na kierowców . Nie utrudniaj im życia biedaku.
~Jan2019-07-15 17:52:47 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Zmienisz zdanie jak zrobisz Prawo Jazdy i zarobisz na pierwszy samochód.
~Jan2019-07-15 12:45:21 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
We Wrocławiu zlikwidowano też buspas...na Traugutta przed wyborami samorządowymi. Po wyborach buspas i korki na Traugutta wróciły.
~mieszkaniec Wrocławia2019-07-15 10:12:31 z adresu IP: (80.252.xxx.xxx)
Wrocławianie są kierowcami, pasażerami, rowerzystami i pieszymi, często różnych środków komunikacji używają tego samego dnia. Wiedza, że szybka komunikacja miejska jest ważna w dużej metropolii. Nie możemy budować miasta pod mieszkańców powiatu czy innego Strzelina.
~Sutryk ma kota2019-07-15 10:43:24 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Jak więc wytłumaczysz, że Sutryk dosiada Fat Boya o nr zaczynającym się od DWR? Widziałeś kiedyś Sutryka w tramwaju?
~wrocławianin2019-07-15 09:16:58 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Po ulicach Wrocławia prawie zawsze jeżdżą samochody osobowe tylko z jedną osobą. Sporadycznie z pasażerem. Sprawna komunikacja to zachęta aby zamiast samochodem jechać z MPK.
~tramwaj solo2019-07-15 21:00:55 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ile razy widziałem pusty tramwaj lub autobus. Czasem oprócz kierowcy było kilku pasazerow.
~kovval2019-07-15 08:31:03 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bus pas na środku? Ciekawe jak autobus zjedzie na przystanek jak ulice standardowo będą zablokowane. Zresztą jaka logika jest w tym by autobusy puszczać indywidualnymi pasami? To tak jakby zmniejszyć odpływ ścieków o połowę w krytycznych momentach będzie wybijać fekalia.
~////2019-07-15 17:26:26 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Odnoszę wrażenie, że MPK jest dla idiotów. " ~pasażer 2019-07-15 11:01:04 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx) Ocena: 0 wreszcie powstaną przystanki wiedeńskie i będzie można bezpiecznie wysiąść!" Gdzie lemingu chcesz zrobić przystanek wiedeński w tym miejscu na Grabiszyńskiej?
~pasażer2019-07-15 11:01:04 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
wreszcie powstaną przystanki wiedeńskie i będzie można bezpiecznie wysiąść!
~Wrocławianin.2019-07-15 08:05:13 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Bardzo dobry pomysł, sam jestem kierowcą, jak również pasażerem KM, czas najwyższy, żeby autobusy i tramwaje zaczęły jeździć, nie stać w korkach. Drodzy kierowcy, to jest miasto i trzeba czasem "zwłoki" przesadzić z osobówki do autobusu, będą mniejsze korki. Zastanawia mnie tylko, jak tam poradzą sobie autobusy, bo chyba nikt nie pomyślał, jak ma zjeżdżać do zatoki, jeśli na prawym pasie jest korek, ale myślę, że to tak po wrocławsku, czyli "jakoś to będzie"...
~eee2019-08-14 13:08:00 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Grabiszyńska o dziwo prawie nigdy nie była szczególnie zakorkowana, trochę się blokowała na wysokości Lidla a czym jest to 5 minut dla MPK wobec 30 minut opóźnień dla samochodów... a wiele z nich przyjeżdża z południowych peryferii gdzie powstają na potęgę coraz nowe osiedla na wsiach.
~Skellen2019-07-15 05:57:57 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Tak! "Wykształcony wyborco z dużych ośrodków miejskich"! Głosuj dalej na Sutryków, Trzaskowskich, Dulkiewiczów, Majchrzaków etc. Wówczas będziecie w głębokiej d*pie w kwestii rozwoju miasta, gdyż wasi "światli" i "nowocześni" prezydenci będą was kształtować w "nowoczesną", "tęczową", "europejską" pulpę organizując parady równości i tym podobne bzdury. Nie kiwną zaś palcem, aby realnie zrobić coś dla miasta i mieszkańców. Zapomnijcie. Sami sobie zgotowaliście ten los. Nie żal mi was. Ha ha ha.
~Sutryk ma kota2019-07-15 00:41:30 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
A co Sutrykowi przeszkadza Straż Pożarna? Według Sutryka, Straż Pożarna powracająca z akcji nie ma prawa używać buspasów - proszę przyjrzeć się fotografiom.
~motorniczy2019-07-15 00:19:25 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Najśmieszniejsze jest to, że bus-pas powstał w momencie, gdy tramwaj na Grabiszyńskiej znów przestał jeździć i zastąpił go autobus 704. Tak się komuś spieszyło z realizacją pomysłu, że nie mógł zaczekać do końca remontu torowiska. Na razie mamy wakacje i mniej samochodów na ulicach. Poczekajmy do połowy września, gdy miasto znów zapełni się studentami i pracownikami, którzy wrócą z urlopów. Skrzyżowanie Klecińska, Grabiszyńska zupełnie się zablokuje w stronę Placu Legionów, bo nie będzie można wjechać w Grabiszyńską, bo tam będzie sznur samochodów. Oj będzie się działo :)
~WC Kaczka2019-07-14 22:06:07 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jak wybrali - tak mają :)
~Żenada2019-07-14 21:50:13 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Czekam na kolejne wybory i obietnicę cofniecia tych zmian. Zagłosuję w tej sprawie.
~////2019-07-14 20:46:03 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Chyba czas zacząć zbierać głosy na referendum, by usunąć Sutryka. To nie jest tak, że wrocławianie jeżdżą autami bo lubią. Jeżdżą bo muszą. Żaden tramwaj nie rozwiąże problemu komunikacji ludzi, którzy w tym mieście pracują i płacą podatki. Jak sobie Sutryk wyobraża serwisanta AGD z połową pralki na plecach w tramwaju? Albo hydraulika z narzędziami?
~Luka 2019-07-15 06:03:30 z adresu IP: (94.40.xxx.xxx)
Nie mylmy aut serwisantów z tymi co jeżdżą do pracy autami mając trzy przystanki do niej, to także stwarza problem korków w mieście, że o DWR-ach, DTR-ach i innych już nie wspomnę bo tych to już komunikacja miejska przerasta.
~Aaa2019-07-14 21:20:24 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Pierwszy się wpiszę na listę
~tomek2019-07-14 19:56:23 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Robert Grzechnik wielokrotnie na ten temat pisał.
~To jest chore2019-07-14 17:05:34 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co te bałwany robią z tym miastem.
~jane2019-07-14 19:52:22 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
126 tys osób zagłosowało na Sutryka. Ilość uprawniony do głosowania ponad 400 tys To pytanie zatem do 126 tys bałwanów
~wrocek z Grabiszynku2019-07-14 16:10:00 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Bedzie przekop Odry na Grabiszyn.Pojedziemy tramwajem wodnym Pana S . Głosowaliscie na PO to mata za swa głuPOte.
~wrocek z Hallera2019-07-14 15:59:40 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Sprzedam auto i kupię piękny czerwony autobus ( taki długi , przegubowy) i koniecznie b. stary aby się często psuł i blokował bus-pasy
~Deptak grabiszyński2019-07-14 15:15:24 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Najpierw Dutkiewicz blokował trasę czeską i skrzyżowania wielopoziomowe (FAT) w mieście i przed ucieczką do Niemiec, kiedy nie miał nic do stracenia, zgodził się na Most Racławicki. Teraz jego "wychowanek" likwiduje istniejące skrzyżowanie wielopoziomowe na Placu Społecznym i nie zgadza się na łącznik Hallera-Racławicka, a w sprawie przebudowy Blacharskiej i otwarcia Lakierniczej rżnie głupa. O takich rzeczach to się słyszy w trzeciorzędnych miastach Uzbekistanu i Gruzji, gdzie mafia miejska wciska kit mieszkańcom w każdą dziurę. Kiedy ostatnio pracownicy (nie odważę się nazywać ich dziennikarzami) radia wrocław (rozgłośnia z Wrocławia, przypominam) rozmawiali z prezydentem miasta o trasie czeskiej, Lakierniczej, Blacharskiej? Dlaczego nie mówi się, że trasa czeska ma biec po działce będącej własnością premiera Morawieckiego i że od 15 lat jej przebieg szczegółowy to wyłącznie kolorowa kreska na mapie w skali 1:250000?
~Kontestator2019-07-15 10:15:33 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ten miejski wrocławski fenomen ma swoją unikalną nazwę: Układ wrocławski. Skład "fenomenu" odpowiada utworowi M. Reja o panie, wójcie i plebanie poszerzonym o bankiera, dewelopera i lokalnych paparazzi. Wzorzec do znalezienia w każdym mieście i miasteczku. :-)
~oki2019-07-14 14:41:10 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
ok nie będę parkować na parkingach miejskich :). Nie muszę płacić za taki syf
~antrax 2019-07-14 14:40:35 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ja powiem jedno, ktoś siedzi sobie w urzędzie i wymyśla takie drogowe bzdety, że się w głowie nie mieści, tak samo ze światłami, nawalili ich tyle, że właściwie po Wrocławiu normalnie jechać się nie da, tylko stać w korkach, kiedyś nie było tyle świateł i ruch był bardziej płynny, no ale ten kto sprzedawał nam światła zarobił i ten kto to wymyślił pewnie także coś przytulił...
~Grzegorz2019-07-14 14:39:35 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ciekawe że w miieście, gdzie korki są problemem premiowane jest jednak posiadanie indywidualnego transportu, tyle że o napedzie elektrycznym. A co do meritum- mam nadzieję że bedą pilnować przestrzegania przepisow. Dupków wyprzedzajacych bus pasami nie brakuje.
~rafka2019-07-14 22:45:38 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Premiowanie elektryków jest regulowane ustawowo od ponad roku. Każde miasto ma obowiązek wpuszczania elektryków na buspasy. To jedna z regulacji wprowadzonych przez PiS, która ma uczynić z Polski światowego lidera e-motoryzacji. Z widocznymi dla wszystkich skutkami.
~Bez tramwaju2019-07-14 13:59:23 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Wydaja nowe zezwolenia na nowe bloki a później sie dziwią ze tyle aut jest? Ile w ostatnich 10 latach przybyło mieszkań wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej i ile jeszcze przybędzie? A ile nowych miejsc parkingowych? Dla zwolenników transport publicznego polecam test i z Grabiszyńskiej dojechać do adresu Obrońców Poczty Gdańskiej 88.
~ziom2019-07-14 13:58:55 z adresu IP: (213.238.xxx.xxx)
Trzeba to było dawno zrobić. jeszcze autobusy stoją w korkach na Obwodnicy śródmiejskiej
~Stop ludzkiej głupocie!2019-07-15 09:28:47 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Dokładnie tak, tym bardziej, że jest potencjał. Polscy woźnicy nie używają prawego pasa, policja ma to w du..ie, to można wykorzystać go na buspas. Nawet jakby wprowadzić godzinowy zakaz jazdy pasem dla autobusów, już byłoby lepiej, tak jak jest w krajach cywilizowanych, tylko, że u nas jest dziki zachód i zaraz znaleźliby się "kałboje", co to zegarka nie mają, albo się "zapomniał", "Ja mam kałdi i co mi zrobicie?" itp.
~Jan2019-07-14 13:55:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Przeciez wiadomo ze we Wroclawiu pracuje wielu mieszkancow osciennych gmin. To dla nich bedzie to glowne utrudnienie poniewaz autobusy podmiejskie sa co pol godz , a komunikacja miejska jezdzi co 5/10 minut. Wroclaw "dusi" sie przez brak polityki aglomeracyjnej i tak bedzie dopoki to sie nie zmieni. Niestety jedyne wyjscie to zniechecic przyjezdnych do korzystania z samochodow, chociaz bardzie rozsadne byloby zbudowanie duzych, swietnie skomunikowanych parkingiw na wjazdach do miasta.
~tadi2019-07-14 20:38:53 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
autobusy co 5 min. Spróbuj dojechać na ul. Gagarina autobusem.
~Atrakcja2019-07-14 14:15:31 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Polecam zapoznać się z rozkładami linii 120 i 118. To tez miejskie linie i nie jeżdżą co 5 minut.
~Wrocławianka2019-07-14 13:48:26 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
To może czas przesiąść się do tramwaju lub autobusu - to jest Wrocław!!!! My się tu dusimy!!!
~Sutryk ma kota2019-07-14 13:23:45 z adresu IP: (82.145.xxx.xxx)
Miasto żyje z podatków. Ludzie stoją w korkach, nie ma czym karmić kota. Proste jak konstrukcja Fat Boya.
~Gość 2019-07-14 11:29:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Teraz to dopiero będą korki. W Polsce zamiast poszerzać drogi to się zwęża
~WC Kaczka2019-07-14 22:08:34 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie, no dostaliście przecież hulajnogi :)
~Aaa2019-07-14 11:27:22 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Tylko idiota mógł to wymyślić a następnie to zatwierdźil piszą o tym że komunikacja ma opóźnienia ale czasy przejazdów ustalali w nocy . Nawet nie sprawdzali co się dzieje w godzinach szczytu.
~standard2019-07-14 11:18:21 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Po co zrobić coś, co rozwiąże problem bo to wymaga przcy. Lepiej zabrać kierowcom i już.