Dolnośląska Służba Dróg i Kolei w ciągu roku wprowadzi e-usługi

WK, inf. prasowa | Utworzono: 2019-07-30 11:10 | Zmodyfikowano: 2019-07-30 11:11
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei w ciągu roku wprowadzi e-usługi - fot. zdjecie ilustracyjne/ fot. Pixabay
fot. zdjecie ilustracyjne/ fot. Pixabay

Projekt pt. „Elektroniczne Usługi Publiczne Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu” będzie obejmować wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania infrastrukturą dróg wojewódzkich Dolnego Śląska. Nowy system pomoże zarządcy dróg realizować zadania obejmujące m.in. ewidencję majątku drogowego, czy utrzymanie dróg.

Wprowadzenie e-usług umożliwi obywatelom i przedsiębiorcom szybsze załatwianie spraw. Za pośrednictwem portalu będą mogli m.in. złożyć wniosek na zajęcie pasa drogowego bądź też uzyskać zatwierdzenie elektronicznych projektów organizacji ruchu drogowego. Tą drogą otrzymają również decyzję administracyjną, podpisaną elektronicznie.

Wszelkie procesy zarządcze w DSDiK są związane z przetwarzaniem ogromnej liczby dokumentów. W związku z tym konieczne jest również wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów, wykorzystującego w sposób bezpośredni dane drogowe w wydawanych decyzjach. Rdzeniem architektury naszego systemu jest platforma świadczenia e-usług elektronicznych dla obywateli i przedsiębiorców – mówi Agata Adamczyk, kierownik działu informatyzacji Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii skaningu laserowego i fotografii sferycznej DSDiK pozyska dane o infrastrukturze drogowej dla ok. 2 400 km dróg. Na podstawie tych informacji, zarządca będzie mógł realizować zadania statutowe.

Oprócz wdrożenia oprogramowania i pozyskania danych projekt przewiduje także zapewnienie infrastruktury teleinformatycznej oraz przeprowadzenie szeregu szkoleń dla użytkowników systemu. Za wprowadzenie nowego systemu jest odpowiedzialna firma Comarch, projekt ma zostać zrealizowany do 31 lipca 2020 roku.

Reklama