Dwie firmy chętne na przebudowę mostów Pomorskich we Wrocławiu

Joanna Jaros, jk | Utworzono: 2019-09-26 13:49 | Zmodyfikowano: 2019-09-26 13:50
Dwie firmy chętne na przebudowę mostów Pomorskich we Wrocławiu - tak mają wyglądać mosty Pomorskie po remoncie
tak mają wyglądać mosty Pomorskie po remoncie

Był to już 3 przetarg na tę inwestycję - w poprzednich nikt nikt się nie zgłosił. Najtańsza oferta, która wpłynęła, opiewa na kwotę niemal 70 milionów złotych - o dwa miliony więcej, niż ma na ten remont przygotowane miasto. - Niewykluczone jednak, że odpowiednia kwota na to zadanie się znajdzie - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji:

- Najtrudniejszym zadaniem będzie remont mostu południowego - wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

Most Środkowy zostanie praktycznie zbudowany od nowa. W tej chwili urzędnicy oceniają, czy oferty są przygotowane poprawnie. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, będzie miał on na remont 30 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Reklama

Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~rei2019-09-26 16:21:34 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
Wizualizacja z nowymi mostami. Miejmy nadzieję że za te ok 3 lata takich tramwajów już we Wrocławiu nie uświadczymy (oprócz 1 sztuki muzealnej).
~bolo2020-03-07 18:11:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~ambul2019-09-27 05:56:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że za kilka lat w ogóle nie uświadczy we Wrocławiu tramwajów - może w XIX w. były rewolucją ale w XXI są już archaizmem z monstrualnym śladem węglowym (tysiące ton stali na tabor i torowiska) i fatalnie wykorzystaną przestrzenią. Autobus, zwłaszcza na gaz, hybryda albo elektryk albo trolejbus - szybciej, taniej i sprawniej.