Połączenia na linii Sędzisław-Trutnov zawieszono do odwołania

Piotr Słowiński, jk | Utworzono: 2019-11-19 09:02
Połączenia na linii Sędzisław-Trutnov zawieszono do odwołania - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

 

 


Komentarze (35)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Darek Spólnicki2019-11-21 16:41:31 z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Widzę, że dużo osób zabiera tu głos, w tym nie mające zupełnie pojęcia jakie są realia. Więc wyjaśnię wszystkim jak jest z pociągami do Lubawki. Oczywiście prace torowe są prowadzone wyłącznie po czeskiej stronie, od strony polskiej nie ma żadnego problemu z dojechaniem do Kralovca. Czeski przewoźnik w związku z tym nie może dojechać na polski odcinek (linia od Trutnova jest nieprzejezdna) i stąd komunikacja zastępcza. Ale... od czego są szynobusy Kolei Dolnośląskich? W takich sytuacjach Koleje Dolnośląskie powinny przysłać swój szynobus, który jeździłby w zastępstwie czeskiego szynobusu. Autobus zawsze na tej trasie będzie jechał dłużej niż pociąg bo tak prowadzą drogi. Nie da się obsłużyć wszystkich stacji autobusem w tym samym czasie co pociąg. Nie dziwi mnie więc relacja czytelnika, że nie zdążył na przesiadkę w Sędzisławiu. Sam słyszałem już przynajmniej kilka podobnych głosów mieszkańców. Pretensje można mieć tu przede wszystkim do Kolei Dolnośląskich, które olały sobie całą sprawę i dały w ramach komunikacji zastępczej autobus, podczas gdy powinien jeździć nasz szynobus SA134 albo SA135 należący do Kolei Dolnośląskich. Polecam kierowanie skarg do Urzędu Transportu Kolejowego na Koleje Dolnośląskie, które pozbawiając ludzi skomunikować jednocześnie nie wywiązują się ze swojej umowy zawartej z pasażerem. To jedyny sposób, żeby zmotywować przewoźnika do lepszej pracy.
~Marcin Medyk2019-11-20 13:38:38 z adresu IP: (5.2.xxx.xxx)
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Jakub Madrjas2019-11-20 13:37:49 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Linia z Jeleniej Góry do Lwówka do niedawna była najwolniejszą linią kolejową z pociągami w całej Unii Europejskiej! Pociągi wlekły się tam 10 km/h. Co zrobiły Koleje Dolnośląskie z tym problemem? Całkowicie zlikwidowały pociągi zamiast wyremontować tory! Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska śmieje się z Dolnego Śląska.
~Krzysztof Czarnecki2019-11-20 13:28:36 z adresu IP: (151.80.xxx.xxx)
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~fryzjerka z Gorlitz2019-11-20 13:27:02 z adresu IP: (209.95.xxx.xxx)
I gdzie ten gimbus z Wsiocławia? Jakiś chory człowiek pod Zgorzelcem przewrócił się na tory - może to on?
~Komentarz został usunięty2019-11-20 13:09:28 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Pozdrowienia2019-11-20 07:58:27 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
I co tam słychać jeszcze trolu lwówecki w warszawce? Jak tam twoja ukochana legia?
~Emil Sawicki2019-11-20 13:25:17 z adresu IP: (209.95.xxx.xxx)
Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Komentarz został usunięty2019-11-19 21:29:27 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Magdalena Cywicka2019-11-19 21:25:41 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Pasażerowie z Wrocławia bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.
~Magdalena Cipińska2019-11-21 04:04:51 z adresu IP: (151.80.xxx.xxx)
@Piotr Ruchalski: Konduktorki są z Wsiocławia. Dorabiają do skromnych pensji dawaniem d... pasażerom. Proszę popatrzeć dokąd ten pociąg jechał. Do Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.
~Pioter Ruchalski2019-11-20 23:34:09 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
A konduktorki KD z Jeleniej Góry obsługują tych cuchnących pasażerów najlepiej w kiblu... tj. w EN57 :D
~Krzysztof Czarnecki2019-11-19 21:22:45 z adresu IP: (178.128.xxx.xxx)
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Piotr Rachwalski2019-11-19 21:21:35 z adresu IP: (77.81.xxx.xxx)
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Andrzej Sibliski2019-11-19 19:46:21 z adresu IP: (62.29.xxx.xxx)
Dobra decyzja, niestety, transport kolejowy poza głównymi magistralami przestał byc opłacalny. Środki zaoszczędzone na komunikacji zastępczej można przekierować np. na zabytkową i widokową linię do Jedliny.
~wasabi co smrodem wabi2019-11-19 21:20:30 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Pięknie się podłożyłeś wsiocławski trollu, wkrótce pogadasz osobiście z Andrzejem Sybilskim, pod którego ciągle się podszywasz. W sądzie. I nawet Aero2 ci nie pomoże. Oj, zaboli dupcia od grzywny... "I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687{kropka}man{kropka}tk-internet{kropka}pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?"
~Polak2019-11-19 20:07:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A posiadanie samochodu jest opłacalne ? Nie każdego stać na to. Komunikacja tego typu ma być dla ludzi a nie dla zarobku po za tym tylko transport kolejowy i tramwajowy w dużych miastach jest dla nas szansa na powstrzymanie samochodowego Armagedonu.
~mieszkaniec2019-11-19 18:38:34 z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby Koleje Dolnośląskie puszczają krótkie składy 36WE i 31WE (gdzie ludzie jadą na glonojada w ścisku). Natomiast gdzie jeżdżą długie 45WE? Wożą powietrze po Jelczach, Żmigrodach i Węglińcach. Prezes KD do dymisji za brak umiejętności zarządzania taborem!
~podróżny 2019-11-19 16:09:31 z adresu IP: (80.53.xxx.xxx)
A w piątek po południu z Wrocławia tylko jeden skład w stronę Bolesławca puszczany... Panie dyr KD zapraszam na przejażdżkę w wersji zgnieciony jak śledź w puszce...
~mieszkaniec2019-11-19 18:39:21 z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Co do Bolesławca, to jest to uzasadnione, bo za Legnicą i tak pociągi się wyludniają. Natomiast problemem jest puszczanie za krótkich składów do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby.
~kamiennogórzanin2019-11-19 14:31:58 z adresu IP: (37.221.xxx.xxx)
Jechałem wczoraj z Kamiennej Góry do Wrocławia. Obok mnie na peronie dużo ludzi (m.in. studenci wracający po weekendzie). Już do Kamiennej Góry bus przyjechał spóźniony 15 minut. Do Sędzisławia zwiększyliśmy opóźnienie do 20 minut. Oczywiście o żadnej przesiadce nie mogło być mowy. Trzeba było czekać ponad godzinę na kolejny pociąg. I teraz pytanie do szefostwa kolei Dolnośląskiej - co można robić ponad godzinę na takim zadupiu jak Sędzisław? Na tym kończy się moja przygoda z pociągami tej spółki. Następnym razem pojadę autem. Metody jak w dawnym PKP gdy pod byle pretekstem odwoływało się pociągi i CELOWO wygaszało frekwencję na wielu bocznych trasach. Chociaż nawet w PKP w takich przypadkach był tabor, żeby go podstawić w zastępstwie. A dyrektorom w KD życzę, żeby sami kiedyś postali sobie godzinę na mrozie w zupełnej głuszy, gdzie w całej okolicy jest tylko skromna wiata na peronie.
~Piotr2019-11-19 18:43:40 z adresu IP: (37.59.xxx.xxx)
@Paweł: A co kogo obchodzi jakaś Świdnica? Czytałeś artykuł? Jest o pociągach do Lubawki! Więc nie spamuj portalu komentarzami nie na temat. Swoją drogą do Świdnicy jeżdżą busy co 15 minut, więc jak nie pasuje ci kolej to jeździj sobie busami. Masz rację co do poziomu usług KD ale inne linie traktowali dużo gorzej, np. na linii do Lwówka (jeszcze przed zlikwidowaniem pociągów przez poprzedniego prezesa Rachwalskiego) notorycznie jeździły busy zamiast szynobusów bez żadnej informacji w rozkładzie i oczywiście też opóźnione. I co ty na to?
~Paweł 2019-11-19 16:59:29 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Drogi kamiennogórzaninie! Twój wpis nie jest dla mnie zaskoczeniem (co nie znaczy, że cieszę się, że spotkała Cię taka niemiła przygoda). Półtora miesiąca temu z podobnymi "przygodami" jechałem na trasie Wrocław-Świdnica, dojeżdżając na "metę" z prawie godzinnym opóźnieniem. Złożyłem reklamację (chciałem uzyskać częściowy zwrot za bilet). I co? I nic! Reklamacja odrzucona ("rezygnacja z biletu niezgodna z regulaminem"). Tak więc, uprzedzając Twoje ewentualne zapytanie - gdybyś złożył pisemną reklamację w KD opisując sytuację z Twojego wpisu, przeczytałbyś (cytuję fragmenty pisma, które sam otrzymałem): "przepraszamy za utrudnienia w podróżowaniu" i ""przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji". W tej sytuacji całkowicie popieram Twoją postawę - jedynym skutecznym sposobem jest "głosowanie nogami", tj. rezygnacja z usług KD. Oni się wiecznie chwalą rosnącymi statystykami liczby podróżnych. Gdyby zaczęły one spadać, może dałoby im to do myślenia. Tymczasem pozdrawiam (lubię czasem zajrzeć do KG, zwłaszcza do baru "Feniks" koło dworca ;)).
~Pasażer2019-11-19 14:23:18 z adresu IP: (178.128.xxx.xxx)
Prezes w KD się zmienił a widzę, że rozumu w tej spółce nie przybyło. Nadal są na Dolnym Śląsku linie ważniejsze i mniej ważne. A szynobusy z rezerwy stoją w Legnicy i Wrocławiu zamiast obsługiwać linie w takich jak ta sytuacjach. Wstyd!
~SBL2019-11-19 15:34:11 z adresu IP: (151.80.xxx.xxx)
Dokładnie tak samo Koleje Dolnośląskie za Rachwalskiego wygasiły frekwencję na linii do Lwówka puszczając busa gdy mógł jeździć szynobus. Potem ta linia została zaorana. Teraz powtarza się ten sam schemat postępowania na linii kamiennogórskiej. Przykre.
~Paweł2019-11-19 13:58:13 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Nie jestem trollem ale chciałbym zauważyć, że Koleje Dolnośląskie mają własne szynobusy, które spokojnie mogłyby kursować na tej linii. Remont nasypu odbywa się po czeskiej stronie już za trasą pociągu a dojazd pociągu z polskiej strony jest możliwy bez żadnego problemu. Widać dla Kolei Dolnośląskich łatwiej (i taniej) jest puścić spóźniający się i niewygodny gumobus a winą można obciążyć Czechów. Ale czego lepszego można spodziewać się po spółce, która winduje ceny biletów z dnia na dzień o 60% (np. cenę biletu Eurobnysa podniesiono w środku wakacji od razu z 25 do 40 zł!), a np. Czesi dalej mają cenę taką samą jak wcześniej. Chytrość i pazerność w Kolejach Dolnośląskich na maxa, a troski o dobro pasażerów zero!
~Krzysiek2019-11-20 13:31:14 z adresu IP: (151.80.xxx.xxx)
@Darek: Zorientuj się w przepisach i nie bełkocz. Polskie szynobusy mogłyby bez problemu wjechać na tę linię, tylko Koleje Dolnośląskie mają ją w d... Jeździły kiedyś po tej linii, nawet do Trutnova. Widzę, że jesteś jakimś trollem z KD, który zaśmieca portal. Idź się podszkol dziecko, bo jak tacy fachoffcy pracują w KD, to nic dziwnego, że Kolej na Dolnym Śląsku leży i kwiczy.
~Darek2019-11-20 09:56:58 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
@KrzysiekKG Ja już w pierwszej odpowiedzi Tobie napisałem,dlaczego polskie szynobusy nie pojadą pociągów na linii D26,poza tym weź pod uwagę fakt,że SAxxx też muszą przejść przeglądy,więc nie wciskaj kitu,że można łatwo przerzucić tegoż SA,bo gdzieś trzeba zrobić przegląd,paliwo itd. Więc żeby choćby SA135 pojechał,to trzeba zmienić obieg,więc przy takiej sieci to nie jest ot tak.Poza tym nawet gdyby,to GWTR jest tylko i aż podwykonawcą,a ilość motoraków też mają ograniczoną-więc trasowianie przez Międzylesie bądź Harrachov odpada,ponieważ to jest strata czasu i paliwa.Jedyną opcją zapewnienia 810 na D26 jest Mezimesti,ale o ile dobrze wiesz 810 jeździ do Sędzisławia na specjalnych zasadach,ale na 291 trwają prace remontowe,więc za bardzo to tu wyjścia nie ma z tej sytuacji niestety.
~krzysiekKG2019-11-19 23:24:58 z adresu IP: (185.28.xxx.xxx)
@Darek: piszesz bzdury. Nie ma nic w porozumieniu, że muszą jeździć czeskie motoraki. Równie dobrze mogą jeździć polskie szynobusy. Zresztą nawet jakby było tak jak piszesz, to Czesi nie dotrzymali porozumienia. Bo nie jeżdżą. A mogą dojechać na polski odcinek trasy np. przez Międzylesie albo Harrachow. W takiej sytuacji powinny jeździć polskie szynobusy. Do Kralovca (pierwsza stacja za granicą) mogą jeździć bez dopuszczenia. Takie są przepisy. Zorientuj się w nich i nie pisz bzdur, bo widać że nie masz w ogóle wiedzy w tej temacie. Coś ci się tylko wydaje i wprowadzasz w błąd. Przyczyna jest taka, że po prostu Koleje Dolnośląskie olewają sobie takie boczne linie i nie jest to pierwszy taki przypadek. Oczywiście zawsze znajdą winnego - kogoś innego a nigdy siebie. Takie są niestety fakty.
~Darek2019-11-19 21:32:06 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Jeśli chodzi o składy na linii Sędzisław-Kralovec-Trutnov,to wystawia je GW Train Regio,które nocuje motoraka dedykowanego dla linii D26 na bazie w Trutnovie.A ponieważ SZDC zawalił temat utrzymania nasypu między Kralovcem a Trutnovem,to nie ma dojazdu do Lubawki,a nasyp o którym mowa idzie do natychmiastowego remontu,więc mamy do czynienia z awaryjnym zamknięciem powyższego odcinka,które powoduje niemożność dojazdu 810 do obsługi linii D26 w tym przypadku.Ktoś pisał o obsłudze SZT Kolei Dolnośląskich,to sprawa wygląda tak,iż nie ma szans na podsył SA135 do obsługi linii D26 z dwóch powodów: -po pierwsze było zawarte porozumienie graniczne,które jasno dzieliło temat obsługi tzn.Trutnov,Kamienna Góra miały przejść na obsługę serią 810,a w zamian Adrspach miał być obłożony polskimi pojazdami SA134 z dopuszczeniem czeskim, -po drugie aby nasz szynobus pojechał na linii D26,to musiałby zostać podesłany z Legnicy,a to jest 200 km jazdy na pusto by obsłużyć niewiele więcej w ramach linii D26 albo być obiegowany przez obsługę obiegu typu Legnica-Węgliniec-JG-Görlitz-JG-Wałbrzych i na drugi dzień musiałby pojechać na pusto do Kralovca,by obsłużyć linię D26 i wrócić do Wałbrzycha,a potem do Legnicy przez pociągi D15 albo powrót kursami D19 Także podsumowując,KKA jest z winy SZDC czeskiego zarządcy infrastruktury,a nie z powodu złośliwości KD...
~lucyzucker2019-11-19 13:34:40 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Troll z Wsiocławia jak widać niżej już robi szambo z dyskusji.
~konrad2019-11-19 10:13:11 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
~Empek2019-11-19 10:05:08 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czekamy na kluczową opinie trolla lwóweckiego!
~Empek2019-11-21 04:09:34 z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
@et22-1000: Nie stać mnie na leczenie. Wybieram utylizację.
~et22-10002019-11-19 13:35:20 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Ty się lecz cymbale z tej nienawiści do Lwówka. Chociaż w twoim przypadku tylko utylizacja pomoże.