Most Osobowicki będzie remontowany. Opozycyjni radni mają zastrzeżenia

, GN | Utworzono: 2019-12-08 08:25 | Zmodyfikowano: 2019-12-08 08:30
A|A|A

Fot. Columba livia/fotopolska.eu (Licencja: CC BY-SA 4.0)

Most Osobowicki ma zostać wyremontowany. Ogłoszono już kolejny przetarg na projekt przebudowy zabytkowej przeprawy. Według planów jezdnia na moście ma zostać zwężona. Na pasie w kierunku centrum wydzielone zostaną osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej i samochodów. Zwężenie jezdni pozwoli na wybudowanie dwukierunkowej drogi rowerowej.

O zmianach mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji:

Takie rozwiązanie nie podoba się opozycyjnym radnym. Michał Kurczewski, szef klubu PiS uważa, że jest ono krzywdzące dla kierowców:

Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że założenia przebudowy mostu są przede wszystkim zgodne z Realizacją Wrocławskiej Polityki Mobilności i odpowiada także na propozycje radnego:

Po przebudowie most odzyska dawny, historyczny blask, zostaną odbudowane baszty, pojawią się także zabytkowe latarnie.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Czy Michał Kurczewski
2019-12-09 18:40:34
z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Ocena: 2
szef klubu PiS nie zauważyłe jeszcze, że na moście Osobowickiem dla ruchu osobowego jest po jednym pasie w każdą ze stron od wielu, wielu lat ?? Poza tym, gdyby nawet zarydzykować koszmarny pomysł z dobudowywaniem bocznych kładek i poszerzeniem mosu do 2 pasów w każdą stronę to co dalej?? Przecież Reymonta jest dokładnie w tym samym układzie drogowym. Że można poszerzyć? No dobra, załóżmy i ... dojeżdżamy do wiaduktu przed pl. Staszica (Wr. Nadodrze) i dupa, Ach ta logika i myślenie przestrzenne u towarzyszy z PiS.
~Ggg
2019-12-09 08:36:15
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 0
Co będzie jak wrócą 4 miesięczne zimy
~rafka
2019-12-09 01:36:37
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 3
Mosty Osobowickie mają ok. 300 m długości. Budowa kładki pieszo-rowerowej takiej rozpiętości to koszt 20-30 mln złotych. Ponadto ulica Reymonta, która prowadzi do mostu ma po jednym pasie samochodowym w każdym kierunku. Budowa większej liczby pasów ruchu na samym moście nie ma sensu. Ponadto to most zabytkowy. Dedykowanie go intensywnemu ruchowi kołowemu, a "wyrzucenie" pieszych i rowerzystów na inny obiekt oznaczałoby degradację. Wyremontowany zabytek, który można podziwiać wyłącznie zza szyby samochodu lub tramwaju?
~anon
2019-12-08 14:48:39
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 5
Jako rowerzysta cieszę się, że chcą zrobić tam przejazd ale kosztem kierowców? To już mogę korzystać nadal z mostu Trzebnickiego, który jest przecież rzut beret dalej. Innymi słowy pomysł na zrobienie tam drogi rowerowej dobry ale nie kosztem zwężania drogi.
~Grzegorz
2019-12-08 13:36:40
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -1
Uważam, że dla bezpieczeństwa i komfortu pieszych, powinna powstać równoległa kładka, a ruch pieszy i rowerowy powinien być usunięty z Osobowickiego. W ten sposób łatwiej będzie tez wydzielić pełnoprawny buspas.
Reklama