Naukowcy zbadali problemy, marzenia i potencjał młodych z Zagłębia Miedziowego

Andrzej Andrzejewski, GN | Utworzono: 2019-12-10 15:23 | Zmodyfikowano: 2019-12-10 15:37
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne: Penn State/flickr.com (Creative Commons)

Najpierw przebadali lęki, pragnienia i oczekiwania ponad 1700 uczniów z Zagłębia Miedziowego. Przeanalizowali też typowe środowiska nastolatków. Teraz naukowcy z Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej chcą stworzyć wielopodmiotową platformę specjalizującą się w sprawach wychowania - wspólnie z rodzicami, samorządami i szkołami.

Krzysztof Duszkiewicz, wiceprezydent Legnicy, przyznaje, że miasto chętnie przystąpi do współtworzenia systemów rozwiązywania problemów i aktywizacji młodzieży: 

- To jest wielomiesięczny projekt, którym mieliśmy okazję się zajmować. Jest to wiedza nieoceniona. Na naszą młodzież czyha sporo zagrożeń i niebezpieczeństw, wobec których my, jako dorośli, stajemy się czasem bezradni, a młodzież jest bardzo podatna na różnego rodzaju działania. Tych zagrożeń jest naprawdę sporo - mówi Duszkiewicz.

Zdaniem dr Szymona Grzelaka, prezesa Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej, jego badania dostarczają ważnych informacji na przykład do tworzenia systemów profilaktyki antyuzależnieniowej:

- Przede wszystkim ochrona tej młodzieży, żeby nie schodziła na złą drogę. Plus zdemaskowanie zagrożeń, ale właśnie nie pojedynczych: tylko alkohol, tylko narkotyki - a szerokiej palety. Kluczowym efektem są wyniki, które zwrotnie otrzymuje szkoła w raporcie, ale z wieloma rzeczami, które tylko zewnętrzne badania potrafią wykryć - mówi dr Grzelak.

Podczas prezentacji projektu ekspertom z Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej nie udało się przekonać wszystkich pedagogów. Cześć legnickich nauczycieli obawia się, że powstanie kolejna instytucja, która będzie dublowała obowiązki organizacji już istniejących. Tym bardziej, że projekt finansowany jest przez Fundację KGHM "Polska Miedź".

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Reklama