Komunikacyjny horror w centrum miasta? 14 linii zmienia swoje trasy, utrudnienia również dla kierowców

, jk, d | Utworzono: 2020-02-07 10:33 | Zmodyfikowano: 2020-02-07 10:35
Komunikacyjny horror w centrum miasta? 14 linii zmienia swoje trasy, utrudnienia również dla kierowców - fot. Inwestycje we Wrocławiu/Facebook
fot. Inwestycje we Wrocławiu/Facebook

W sobotę 8 lutego rozpoczęły się prace rozbiórkowe na torowisku przy placu Orląt Lwowskich. Andrzej Brzoza z wydziału inżynierii miejskiej apeluje do kierowców, aby nie jeździli w centrum Wrocławia na pamięć:

Kierowcy mogą jedynie zawrócić w Kazimierza Wielkiego. Urzędnicy kierowcom jadącym od strony placu Społecznego czy ulicy Traugutta zalecają objazd w kierunku placu Legionów ulicami Podwale i Sądową. Ułatwieniem dla kierowców ma być za to skorygowanie sygnalizacji świetlnej na pl. Orląt Lwowskich.

Pomiędzy pl. Legionów, a pl. Jana Pawła II nie ma ruchu tramwajowego. W sumie swoje trasy zmieniło aż 14 linii tramwajowych i autobusowych. Na placu Jana Pawła II autobusy jadą torowiskiem od ul. Sikorskiego, a na zjeździe ze Śrubowej w Robotniczą autobusy uzyskują pierwszeństwo.

 

Reklama

Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~empek2020-02-09 11:09:15 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!
~Agent2020-02-09 08:34:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tramwaj to archaizm jak statek parowy czy konny dyliżans - jest kompletnie bezsensowny ze względu na torowiska, które zajmują przestrzeń, potrzebują setek tysięcy ton stali (gdzie tu ekologia? huty, kominy...), nie da się ich wykorzystać dla innych pojazdów, np. autobusów czy karetek - mowa o torowiskach z podsypką z tłucznia, których są we Wrocławiu dziesiątki kilometrów. Pominę litościwie przypadek wrocławski - czyli za duże i za ciężkie skody, nie dostosowane do infrastruktury miasta ale Dutkiewicz się uparł, jak na stolicę kultury, igrzyska czegoś tam i plakaty Marylin Monroe. Za te pieniądze była by flota autobusów gazowych czy hybrydowych, torowiska można by zamienić na buspasy, a jeden zepsuty autobus nie powodowałby paraliżu miasta... No ale nie byłoby po Wrocławsku, czyli wydaj miliard i nie rozwiąż żadnego problemu, za to stwórz sto kolejnych... Zaraz się tu zlecą entuzjaści tramwajów, domorośli urbaniści czy inni modelarze czyli ludzie, którzy za nic mają rachunek ekonomiczny, a do żywego miasta podchodzą, jakby to była deska kreślarska albo inny legoland - sory miśki, tramwaj się niczym nie broni.
~////2020-02-07 21:34:17 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ta inwestycja nie jest nikomu potrzebna. Od samego początku ludzie mówili, że nie chcą Tramwaju Na Rogowskiej - oświadczenie mieszkańców z konsultacji przy Chociebuskiej w MDK. Całość wygląda na pranie pieniędzy. Co 15 minut będzie jeździł pociąg z ND do centrum. Po co tramwaj?
~////2020-02-09 17:20:36 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Można. A zrobiono to pewna różnica. Muchobór Wielki jak był odcięty tak dalej pozostanie, bo można. A na Dworze Roty będą dublować połączenie kolejowo na całym odcinku. Nowy Dwór ma sprawną komunikację, dlatego magistrat ją rozwala. Muchobór nie ma, to magistrat jej nie tworzy.
~Grzegorz2020-02-08 12:54:20 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jest zasadna, o tyle że można ją przedłużyć w tym właśnie kierunku. Kolej nie jest najlepszą alternatywą na krótkich dystansach. Nadaje sië jako uzupełnienie, ale jej najważniejszą funkcją jest zapewnienie dojazdu do Wrocławia, nie transportu wewnątrz. Kwestia gęstości sieci przede wszystkim
~////2020-02-07 23:54:38 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Grzegorzu, nawet ta część nie jest zasadna, gdyż nie rozwiązuje problemu komunikacji na Muchoborze Wielkim. Mieszkańcy ND mają zaś dwa przystanki PKP w zasięgu 500 metrów. Na ND i MM, które linia tramwajowa normalnie dubluje. To jest nie do obronienia przed Banasiem. :) Inwestycja od czapy zaczęta i tak skończy.
~Grzegorz2020-02-07 21:50:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nz już bez przesady. Tramwaj nie powstaje tylko na Rogowskiej. Część inwestycji jest krytykowana pod względem zasadności. Ta część któea prowadzi z centrum na Nowy dwór jest jednak zasadna.
~mieszkaniec_stabłowic2020-02-07 20:59:02 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
Wyobraź sobie, że jest neutralność, z daleka od polityki. Może ty mi odpowiesz na pytania, które zadałem. Jestem ścisłowcem. Jak tak piszesz, to według Ciebie jak powinna wyglądać ta inwestycja: technicznie i fizycznie? Jak powinna wyglądać roboty budowlane na tym odcinku, biorąc pod uwagę całą infrastrukturę techniczną znajdującą się w tym rejonie budowy? Jak powinien wyglądać proces inwestycyjny mając do dyspozycji określone środki finansowe i techniczne w inwestycji drogowej, nie zapominając że Wrocław "powinien się rozwijać a nie zwijać". - Chce wiedzieć konkret w stosunku do tej inwestycji. No...
~mieszkaniec_stabłowic2020-02-07 16:52:51 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
"~wrocławianin" piszesz: "Tak wygląda miasto rządzone przez $utryka." Jak tak piszesz, to według Ciebie jak powinna wyglądać ta inwestycja: technicznie i fizycznie? Jak powinna wyglądać roboty budowlane na tym odcinku, biorąc pod uwagę całą infrastrukturę techniczną znajdującą się w tym rejonie budowy? Jak powinien wyglądać proces inwestycyjny mając do dyspozycji określone środki finansowe i techniczne w inwestycji drogowej, nie zapominając że Wrocław "powinien się rozwijać a nie zwijać". Nie jestem ani za prezydentem, ani przeciw. Ale to co było ponad 20 lat we Wrocławiu (stan infrastruktury technicznej nieruchomości publicznych - właściciel gmina albo państwo) jest o wiele, wiele lepszy.
~wowka54 r.2020-02-08 15:10:53 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Do " naucz się" - aleś lewakom doj....ał!!! Aż pryszczy na tyłku dostałem, jest siłą intelektu po prawej stronie, oj jest.
~krzysiek2020-02-08 12:01:11 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Zależy co kto rozumie pod pojęciem przepustowości. Jeśli ilość samochodów które przejadą w określonym czasie, to rzeczywiście dzięki likwidacji czasowej buspasu przeturla się w korku może parę samochodów więcej. Ale większy sens ma ilość ludzi pokonująca dane miejsce w czasie, a tutaj zdecydowanie wygrywa buspas. Autobusy i tramwaje nie jeżdżą nim sobie dla ozdoby, tylko wiozą setki ludzi. Pamiętam jaką mordęgą była kiedyś jazda tramwajem czy autobusem w korku. Teraz jeździ się dużo lepiej w tych miejscach, choć jeszcze daleko naszej komunikacji miejskiej do ideału i jakoś nie widać by to szło w dobrym kierunku. Ale w razie remontów sensowniej jest właśnie wzmacniać komunikację miejską niż indywidualną, bo jest to jedyny skuteczny sposób na zwiększenie przepustowości. Jeden autobus przewozi tyle ludzi ile stałoby w korku w samochodach na całej długości ulicy, więc rachunek jest prosty. Gdyby komunikacja miejska byłaby lepiej zarządzana, to nie trzeba by zmuszać kierowców do przesiadania się do niej, bo sami by to robili.
~Naucz się..2020-02-07 20:51:40 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Nie ty poprostu bapisz czy jestes za czy nie nie ma neutralnosci tylko tyle
~mieszkaniec_stabłowic2020-02-07 20:45:57 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
A kto według ciebie jest lewakiem?
~Naucz się..2020-02-07 19:41:25 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
,że ja piszesz odp na czyjś komentarz to pisze sie go w dziale odpowiedz a nie zajmujesz miejsca w normalnym komentarzu czy wam lewakom trzeba ciągle to tłumaczyć?Wbijcie sobie pewne rzeczy do głowy! Nie zakrzyczycie też tego,że niejaki Jacuś S.to najgorszy prezydent w historii powojennego Wrocławia a także i w Polsce jest gorszy nawet od Trzaskowskiego!Weź pomyśl i po analizuj
~mieszkaniec_stabłowic2020-02-07 17:51:11 z adresu IP: (178.216.xxx.xxx)
Wszystko jest piękne, tylko rzeczywistość wygląda inaczej. To jest tylko nasze gdybanie, a jak to powstanie, tzn. powstanie cała nitka (nowa sieć tramwajowa) - to będzie się inaczej mówić: Fajnie! W porządku! Jest transport i można tramwajem pojechać w kierunku Fabrycznej! Trzeba uzbroić w cierpliwość - jako kierowcy, pasażerowie.
~stojący w korku2020-02-07 17:37:59 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Powinna wyglądać tak, że na czas remontu na podwalu, i grabiszyńskiej i innych ulicach likwidujesz czasowo buspas tak by przepustowość była o wiele lepsza. Najlepiej rozkopać ścisłe centrum dać buspasy i zero alternatywy. Za chwile dojdą w remontach mosty pomorskie i pomorska. Wrocław odkąd pamietam zawsze był rozkopany
~wrocławianin2020-02-07 13:15:45 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Tak wygląda miasto rządzone przez $utryka.
~Grzegorz2020-02-07 13:58:36 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ale jak? Że jest realizowana budowa? Co w tym złego?