Najdłuższy kuty w skale tunel kolejowy w Polsce znów zostanie zamknięty

Bartosz Szarafin, jk | Utworzono: 2020-03-06 12:18 | Zmodyfikowano: 2020-03-06 12:24
A|A|A

Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook

W planach jest wzmocnienie ceglanej obudowy, przejść pomiędzy tunelami, oraz wentylacji. - Najbardziej widoczne będą prace związane z poprawą stanu ścian czołowych. Będzie to czyszczenie elementów kamiennych, jak i betonowych, usuwanie samosiejek, dodatkowo wykonane zostanie odwodnienie zewnętrzne - mówi Mirosław Siemieniec, Rzecznik Polskich Linii Kolejowych:

- W planach są też inne prace - dodaje Siemieniec:

Ponad stuletni tunel pod Małym Wołowcem ma 1600 m długości. W ubiegłym roku przeszedł pierwszy remont. Wymiana torowiska i wzmocnienie obudowy kosztowały blisko 11 mln zł. Nie obyło się bez niespodzianek i prace przedłużyły się o kilka miesięcy.

ZOBACZ KONIECZNIE: Najdłuższy tunel kolejowy nieprzejezdny co najmniej do czerwca

Pasażerowie mają nadzieję, że scenariusz się nie powtórzy. Trwają rozmowy z przewoźnikami nad wprowadzeniem komunikacji zastępczej.

REKLAMA
Reklama