Atrakcja czy udręka? Pas startowy podzielił mieszkańców wsi k. Kłodzka

Jarosław Wrona, GN | Utworzono: 2020-06-01 11:27 | Zmodyfikowano: 2020-06-01 11:30
Atrakcja czy udręka? Pas startowy podzielił mieszkańców wsi k. Kłodzka - fot. Jarosław Wrona
fot. Jarosław Wrona

Lądowisko w Starym Wielisławiu k. Kłodzka, to prywatna inicjatywa, która ma być jedną z atrakcji regionu i wpływać na jego rozwój, ale ostatecznie podzieliła mieszkańców. Ci narzekają na hałas, bo ultralekkie samoloty latają nad ich domami. Petycję przeciwko podpisało 131 osób z około 800 mieszkańców:

Mieszkańcy którzy są przeciwko domagają się przede wszystkim zmiany kierunku pasa startowego z północ – południe na wschód – zachód.

Są też tacy, którzy widzą szansę dla wsi, a lądowisko oceniają jako atrakcję:

Właściciel lądowiska zmaga się z licznymi kontrolami, pas startowy sprawdzali już nawet Powiatowy Inspektor Sanitarny i weterynarze. W ostatnim czasie do konserwatora zabytków wpłynęło zawiadomienie o prawdopodobieństwie wystąpienia stanowiska archeologicznego. Wkrótce okaże się czy lądowisko zostanie zarejestrowane w dotychczasowej formie. 

Mieszkańcy którzy są przeciwko domagają się przede wszystkim zmiany kierunku pasa startowego z północ – południe na wschód – zachód, zgodnie z warunkami zawartymi w opinii wydanej przez byłego Wójta Gminy Kłodzko.

Reklama

Komentarze (63)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mapek2021-04-11 11:27:30 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
"A co będzie jak któryś samolot spadnie na dom"? Mało nie spadłem z krzesła ze śmiechu.
~niezawistny2020-06-05 23:53:31 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Dzięki lądowisku na pewno wieś by nie straciła, a wręcz by zyskała. Nie tylko zostałaby wypromowana, byłaby bardziej rozpoznawalna i przyciągałaby więcej turystów. Ostatnimi czasy występuje wiele pożarów lasów do których są wzywane samoloty gaśnicze, dzięki lądowisku mogłyby wylądować i być zatankowane wodą o wiele szybciej jakby miały latać kilkadziesiąt kilometrów dalej. Kiedy rozmawiałem z osobami, które również mieszkają blisko lądowiska nie byli przeciwko, tych przeciw jest garstka, a nie 131 wpisanych osób nachodzonych przez radnego. Jak pamiętam ci ludzie tłumnie i z entuzjazmem przyszli na piknik i co więcej korzystali z przelotów, także HIPOKRYZJA.
~Alwaro2020-06-05 18:10:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jaki halas? To nie odrzutowiec, kosiarka mocniej hałasuje. A to nie stoi, jak zawistny sąsiad z kosiarka w miejscu tylko przemieszcza się, więc ten "wielki hałas" trwa kilka sekund.
~NTT2020-06-05 16:52:32 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Udręka? Dla kogo??? Zrobić coś... Nie dobrze Nie robić ... Też źle! Czy da się podpasowac ludziom? Chyba nie. Lotnisko to atrakcja(szczególnie takie lotnisko) Wiele ludzi poza terenem Starego Wielislawia mówi że im się podoba i to jest atrakcja wioski. Samolot może zlecieć tak na dach czy w dom? Przynajmniej twierdzą tak nie którzy mieszkańcy ... Czemu od razu zakłada się najgorsze ? Tacy są ludzie. Tylko przypominam że podczas pikniku Lotniczego przyszło bardzo dużo ludzi. Właśnie większość tych co teraz narzeka. Czemu przyszli? To jest śmieszne. Jakiś człowiek coś robi dla wsi... Lepiej nic nie robić... Bo po co!
~Dzeju2020-06-04 19:19:20 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Udręka? Dręczącą to może być latająca mucha. To jest uciążliwe i dla mieszkańców i dla zwierząt. Przy dużych lotniskach są pasy ochronne a tu latają nad samymi głowami podchodząc do ładowania lub startując. Czy mamy czekać, aż się któryś rozwali na naszych dachach lub drzewach? A rozwiązanie jest takie proste, trzeba tylko chciec i tu właśnie Apel do włodarzy - Panowie zróbcie coś poza siedzeniem na stołkach!!!!!
~awara2020-06-04 13:44:57 z adresu IP: (185.112.xxx.xxx)
Koszmar !!! ,oby zamknęli to lotnisko.Nie można spokojnie w ogrodzie odpocząc,bo tak nisko latają. Najgorzej mamy my ,mieszkańcy mieszkający najbliżej pasa do startu.Wszyscy którzy są za,niech przejdą się na spacer w tym kierunku .Przekonają się jakie to uciażliwe.
~Do awara 2020-06-04 17:39:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Chodzę tamtedy, nie jest to uciążliwe. Uciążliwi są malkontenci, którym nic nie pasuje i konfidenci, którzy szczują ludzi na siebie. Zamiast wykorzystać okazję I promować wieś, to jeszcze robicie wszystko żeby zniszczyć właściciela.
~Gość2020-06-03 22:21:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
~No stres2020-06-03 13:12:26 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Kilkadzisiąt lat temu było lotnisko w Starym Wielisławiu, dla dwupłatowców. Jaka uciążliwość? ja już nie pamiętam kiedy ostatnio latało cokolwiek. Radny zamiast zająć szukaniem dopłat do wymiany pieców kopciuchow które trują nas zima to walczy z WIATRAKAMI sorki wiatrakowcami.
~Świr 2020-06-03 11:56:34 z adresu IP: (88.69.xxx.xxx)
Bierz rower i jedź po wino tylko uważaj na samoloty hahaha
~Świr2020-06-03 11:54:08 z adresu IP: (88.69.xxx.xxx)
A gdzie ma k........ Alecieć w booooookkkkkk wieśniaki
~5552020-06-03 11:04:14 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jest to bardzo uciążliwe i mam nadzieję że to zlikwidują.Tym bardziej że jest tam wiele niezgodności.
~Land42020-06-02 17:49:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Elektrownie wiatrowe - nie bo hałasują i straszą ptaki autostrada - nie bo zniszcz kotlinę przemysł - nie bo już mamy pracę woda w kranach - nie bo reumatyzm będziemy mieli lotnisko- po co komu latać jak by Bóg chciał żebyśmy latali dał by nam skrzydła . Mieszkańcy kotliny kłodzkiej są na nie w każdej kwestii a historycznie było tam lotnisko i powinno być częściej auta się u nas rozbijają nisz samoloty z nieba spadają
~Beska2020-06-02 16:23:42 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jakie to typowe, ktoś jest przeciw to zazdrości, a może rzeczywiście te samoloty przeszkadzają mieszkańcom? Jak ktoś nie był i nie słyszał to proponuję wycieczkę, proszę się samemu przekonać jak bardzo dokuczliwy potrafi być hałas startujących z lotniska maszyn.
~Dario2020-06-02 21:46:07 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Beska. Jako naród nie nadajemy się do demokracji. Mamy prawo to wszystko krytykujemy. Może też wstrzymać w Wielisławiu ruch pociągu, bo przeszkadza. Mieszkam w Polanicy i nie przeszkadza mi że latają nad głową (ile tych przelotów w ciągu dnia). Mieszkańcy okolic lotnisk w miastach nie protestują, a wieśniaki z Wielisławia mają problem. Typowa zazdrość - jak to jest że ktoś ma samolot, a ja Matiza
~Maja2020-06-02 17:15:07 z adresu IP: (77.205.xxx.xxx)
Właśnie tak miałam napisać - spróbujcie spędzić chociaż godzinę niedaleko biblioteki w Wielisławiu w piękny gorący weekend czerwcowy - koszmar , można oszaleć .Takie atrakcje organizuje się z daleka od zabudowań mieszkalnych . NIE dla lotniska
~A.Figlerowicz2020-06-02 15:38:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Mieszkańcy a co wam da zmiana kierunku pasa jak i tak dalej znajdą się tacy którym będzie to przeszkadzać. Za chwilę znowu coś wymyślą... a że krowy mleko przestał dawać, kury się nie niosą albo coś jeszcze bardziej odjechanego. Poza tym prawdopodobieństwo że któryś z Samolotów mógłby spać na dom jest bardzo ale to bardzo mało prawdopodobne. Z tego co mi wiadomo Główną przyczyną pseudo hałasu były wirnik owce których na wielisławskim niebie już kompletnie nie widać . A samoloty awionetki typu ultralight nie generują hałasu większego niż 60 decybeli mniej więcej tyle ile przejeżdżający samochód lub pracujący odkurzacz. Ludzie Dajcie spokój
~Jasiek2020-06-02 15:54:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szkoda że w Wielisławiu nie latają szybowce albo glajciarze ciekawe co wtedy by wymyślili .
~Maja2020-06-02 13:27:58 z adresu IP: (77.148.xxx.xxx)
Masakra jakaś , nie rozumiem jak można było do tego dopuścić i zrobić w tym miejscu lotnisko..Hałas niesamowity , poza tym boimy się ze samolot spadnie na nasze domy , przecież nie każdy z ludzi prowadzących jest doświadczonym pilotem . Jestem jak najbardziej za zamknięciem tego lotniska !!!Działki najbliżej położone straciły na wartości , mieliśmy budować dom , w tej chwili przez ten hałas i zagrożenie nasze plany uległy zmianie .Nie wiem ile kto za to wziął pieniędzy , na pewno legalnie tam się nic nie odbyło
~Mapek_2021-04-11 11:32:16 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Proszę sobie postawić przy swojej posesji budkę z lodami albo watą cukrową. Kasa zrekompensuje uciążliwośc lotniska :).
~AntySpekulant2020-06-03 12:12:10 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Przy torach jeszcze, linie wysokiego napięcia, kto dał wam pozwolenie na budowe... Z resztą te działki kiedyś były kilka razy tańsze, ale przez pośredników i spekulacje poszło do góry, jak będzie kryzys to pójdzie w dół. Ciagniki maszyny rolnicze są głośniejsze, jeżeli Państwu to przeszkadza to proszę wracać do miasta. Z resztą kilkadziesiąt lat temu w Wielisławiu było lodowisko dla dwupłatowców.
~AntySpekulant2020-06-03 08:45:56 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Kiedyś te działki były kilka razy tańsze, przez bum budowlany, pośredników zdrożały, spekukantow. Ta bańka spekulacyjna musi pęknąć, jak każda inna. Jak będzie recesja to poleca jeszcze bardziej ceny ;) Szynobusy Państwu nie przeszkadzają, emitują większy hałas proszę zmierzyć, są aplikacje do mierzenia hałasu, a nie organoleptycznie ;p
~Mieszkaniec2020-06-02 12:30:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jeśli w tym dokumencie wójta jest wschód - zachód to jaki problem... Niech właściciel lądowiska dogada się z sąsiadami, wydzierżawi od nich kawałek pola, zapłaci im uczciwą cenę za dzierżawę, a nie za darmo bo agencja rolna dopłaca, jak stwierdził... Niech oni też na tym skorzystają... Będzie jak powinno być i nikt wtedy nie będzie się czepiał, bo samoloty nie będą latały nad domami... to takie trudne...na biednego nie trafiło
~Wiesniakoburak2020-06-02 12:29:46 z adresu IP: (217.249.xxx.xxx)
Buraki zawsze wszystko przeszkadza .Zwykła typowo Polska zawiść. Popieram kreatywnosc,a buraki do stodoly
~Judyta Zimmermann2020-06-02 12:20:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Właśnie niedawno przeprowadziłam się do do Wielisławia jestem pod wrażeniem że ktoś ma taką wspaniałą inicjatywę. Myślę że obecność lotniska w mojej wsi dodatkowo podniesie jej walory i atrakcyjność a także da duże plusy jeżeli chodzi o rozwój. Po drugiej stronie góry w Czechach takie lądowiska są dosłownie co kilka wiosek, ale jak zwykle w naszej pięknej Polsce zawsze coś musi komuś przeszkadzać. Nie ma się co dziwić że jesteśmy 100 lat za murzynami, nasza piękna Polska mentalność. Zawsze znajdzie się ktoś kto lubi rzucać kłody pod nogi. Panie Olku Ja i moja rodzina Jesteśmy z panem
~Mmm2020-06-02 21:57:29 z adresu IP: (77.240.xxx.xxx)
~jamci2020-06-02 12:18:40 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Lotnisko ( szumnie nazwane ) znajduje się na polach ok 1500 m od głównej drogi a nie w CENTRUM ...gdziekolwiek ono jest. Tym czasem za moim domem popierdala ciągnik!!! ( także w niedzielę ) który hałasuje bardziej niż samolot przelatujący nad wioską 3 razy na tydzień. Kosiarka sąsiada robi więcej huku, nie wspomnę o zdezelowanym tłumiku golfa 3 który jeździ po wiosce 8 razy na dzień. To nikomu nie przeszkadza ? A szynobus ? słyszę go codziennie! i co ? zdemontujemy tory ? Teraz będziecie robić stanowiska archeologiczne żeby człowieka udupić? Może sprawdzimy wszystkie pola na Wielisławiu i zrobimy stanowiska archeologiczne ? Traktory na polach przestaną hałasować i wróci spokój ...taka PiSowska zawiść i bóldupizm bo ktoś miał pomysł....ale już o festynie zorganizowanym na tym "Lotnisku" zapomnieli wszyscy choć tak licznie uczestniczyli w wydarzeniu. Wtedy było wszystko ok ...piwo było, zakąski ... i nikomu nic nie przeszkadzało.
~ZaPrzykładem2020-06-02 09:13:14 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Wezmę przykład z naszego radnego i zacznę donosić na sąsiada ze hałasuje kosiarka, że chodził bez maseczki. A tak wogole to skąd miał kasę na nowy dach chyba ukradł ;p
~Mieszkaniec2020-06-02 08:55:17 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Bardziej hałasuje kosiarka u sąsiada, ciągnik, kombajn. Wydają mi się że niektóre osoby są przewrażliwione na tym punkcie. Współczuć to można tym co mieszkają koło drogi nr 8, lub przy prawdziwych lotniskach. Jeszcze trochę to do rolników będą się przyczepiać ze hałasują swoimi maszynami lub kurza.
~Mieszkaniec2020-06-03 19:11:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Proszę nie wprowadzać w błąd...zebranie było w 2018 r. Za było 19 mieszkańców, przeciw 13 a 9 się wstrzymało...Na 800 mieszkańców, o których mowa w artykule to ma być większość... litości...pamiętam bo byłem...co za głupoty ~Sąsiad wypisujesz!
~Sasiad2020-06-02 09:46:15 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
W zeszłym roku na zebraniu sołeckim był poruszany temat. Uczestnicy mieli głosować czy są za czy przeciw. Większość była za tym żeby lodowisko funkcjonowało.
~Obiektywny2020-06-02 07:53:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To prawda, hałas jest, ale coś za coś... Gro ludzi może skorzystać, sam jestem pozytywnie nastawiony, choć jak latają nad głowami to mało komfortowe. Rozumiem samoloty, dużo cichsze i lecą dalej, a te małe wirnikowce, cóż. Co do hałasu przy starcie, nie wiem czy kierunek pasa startu coś zmieni. Może bardziej ekrany od strony wsi??? Zawsze będzie jedna i drugą strona a podziały to mentalność i podsycanie . Z pewnością najwięcej krzyczą ci co zazdroszczą z zawiścią i niespełnionym własnym marzeniem...
~1232020-06-02 07:27:42 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Bylam i widzialam jakie to niebezpieczne dla mieszkancow. Nieletni bez zody rodzicow tez mogą skorzystać co jest nieporozumieniem.
~Patrzmyobiektywnie2020-06-03 00:34:09 z adresu IP: (176.58.xxx.xxx)
Żaden pełen rozumu pilot nie weźmie dziecka bez zgody rodzica na lot A że same tam idą to juz nie wina pilotów Ty pani GOCHO pilnuj bachora a nie winisz ludzi z perspektywą Poza tym mogą skorzystać z niby czego?
~Gocha2020-06-02 07:22:38 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Absolutnie do likwidacji, absurd goni absurd. Nie zgadzam się na to!
~C155d2020-06-02 07:19:20 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Po prostu absurd!!! Takie lądowisko powinno być na uboczu. Współczuję ludziom mieszkającym we wsi.
~Kicia2020-06-02 05:48:57 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
To diabelski wynalazek niech tych podpisanym da mese nie swintom aby diabola że przegonic
~#Bena1232020-06-03 10:46:15 z adresu IP: (217.234.xxx.xxx)
Kicia-napisz proszę po polsku. A tak w ogóle,"jeszcze się taki nie urodził,co by wszystkim dogodzil."
~Bena2020-06-03 10:38:33 z adresu IP: (217.234.xxx.xxx)
Kicia-napisz proszę po polsku.A tak w ogóle,to"jeszcze się taki nie urodził,co by wszystkim dogodzil.
~arnold2020-06-02 00:21:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
za każdym działaniem stoi jakiś lider, jak czytam te wpisy to widzę , że za samolotami stoi jakiś Pan Olek, a za zakazem jakiś Pan ~Aurelius. A ja se myśle tak: albo ten Aurelius zazdrości temu Olkowi, że sam tego nie wymyślił, albo zatruwa mu życie bo tak lubi. Jak by tam teraz budowali kolej to ten "Aureliusz" też byłby przeciw i podburzał ludzi przeciwko "szatańskim parowozom", tylko, że władza by go olała i kolej zrobiła, bo na tej zasadzie to nigdy nic by nie zbudowano, bo zawsze będzie ktoś, komu się coś nie spodoba. Ja tam bym chciał żeby w mojej wsi było coś takiego, więc współczuję inwestorowi bo mu ten Aureliusz uprzykrzy życia... oj uprzykrzy...
~Alma2020-06-01 23:30:31 z adresu IP: (185.80.xxx.xxx)
Jak można zafundować ludziom taki hałas nie pytając czy zgadzają się na zakłócenie ich codziennego życia. Takie atrakcje to niech będą zorganizowane z dala od miejsc zamieszkania a nie "za cudzym płotem".
~"nie" 2020-06-01 23:14:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To jedno wielkie nieporozumienie! Start i lądowanie odbywa się ledwo nad naszymi domami. Rozumiem, że lądowisko może być atrakcyjne dla ludzi z poza okolicy, ale nie dla ludzi mieszkających obok tego "ustrojstwa" . Nikt nie pytał nas o zdanie na ten temat. Latają w tygodniu, a w soboty i w niedzielę od samego rana, zagłuszają rozmowy i zabawy z dziećmi. Ludzie uciekli z miasta na wieś, żeby mieć święty spokój. Widać tu lekceważące podejście do mieszkańców i w mojej ocenie bezprawie!
~Sza2020-06-01 21:23:31 z adresu IP: (193.138.xxx.xxx)
Nawet u nas w Szalejewie Górny idzie oszaleć od halasu tych samolocików nie mozna w spokoju odpocząć na ogrodzie szczegolnie w weekend ????
~Wolność 2023-10-29 09:38:17 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Co tam przejeżdżam, to noe widzę samolotów, ale osoby koszace trawę w weekend to standard caka wieś huczy, az w aucie słychać, traktory, nie wspomnę a super autach jak znany golf bez tumika. A jak juz trafi się samolot stamtąd jakos niezbyt gi słuchać, bo wszystko ze wsi gi zagłusza :)
~Zygi2020-06-01 18:08:46 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ludziom nigdy się nie zadowoli nawet trzymając palec prosto w czterech literach
~Właśnie 2020-06-01 14:54:06 z adresu IP: (92.18.xxx.xxx)
Na początku była to swego rodzaju atrakcja. Nie często wiedziało się na wsi nisko przelatujące maszyny. Lecz z czasem były one tak atrakcyjnie jak samochody poruszające się po drogach. Hałas jest i owszem, zwłaszcza w weekendy i przypomina to sąsiada z kosą spalinową.
~Aurelius2020-06-01 14:38:14 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Niestety materiał nieobiektywny. Kilka faktów: 1. To nie mieszkańcy domagają się zmiany kierunku pasa że wschodu na zachód tylko tak stanowi wydana w sprawie opinia Wójta Gminy Kłodzko 2. Na działce (rolnej) obowiązuje zakaz wznoszenia obiektów kubatorowych a właściciel postawił tam trzy hangary (metalowe hale namiotowe?) dla maszyn lotniczych (Powiatowy INB wydał decyzję rozbiórki obiektów) 3. Zgodnie z prawem lotniczym z niezarejestrowanego lądowiska może odbyć się tylko 14 startow/losowań w trakcie roku - w ubiegłym było ich kilkadziesiąt! 4. Prowadząc pracę ziemne na ladowisku właściciel natknal się na stanowisko archeologiczne, którego nie tylko nie zgłosił (a miał taki obowiazek), ale jeszcze zdewastował 5. Zarejestrowanie lądowiska w centrum wsi może doprowadzić do wzrostu cen polis ubezpieczeniowych budynków (opinia radczynią prawnej) Mieszkańcy mają wiele obaw...
~niezawistny 2020-06-05 23:59:33 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Nieobiektywna jest też ta pana petycja ze 131 podpisami między innymi osób, którym jest to wszystko jedno. Jednak zostały przez pana namówione do złożenia podpisu, pewnie stare babcie i całe rodziny ludzi co boją się katastrofy tych strasznie wielkich jumbo jetów..
~Ssss2020-06-02 07:36:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To są opinie mieszkańców! Autor komentarza chyba z PiSu :) Najważniejsze żeby szczuć na tych co myślą inaczej i inaczej uważają i mają pomysł. Szkoda że jest w nas tyle nienawiścci. Lotnisko potężna szansna dla wsi, na zarobek i to nie tylko dla właściciela...
~Rico2020-06-02 00:10:32 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Coś jest na rzeczy..., ale jeśli właściciel lądowiska nie skonsultował pomysłu z mieszkancami, to niech się nie dziwi, że Ci nie chcą być stawiani przed faktem dokonanym... w końcu każdy ma prawo do wypoczynku w ciszy i spokoju...
~MKmk2020-06-01 22:50:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nieprawda, Wojewódzki IBN cofnął opinię do ponownego rozpatrzenia przez powiat, a więc nie jest to oczywiste. Wzniesione namioty nie mają wpływu na decyzję o rejestracji, ostatecznie można je rozebrać, ale decyzją urzędów na dzień dzisiejszy tako nakaz nie został wydany. jest to przykład uderzania we właściciela. Zresztą wszystko jest uderzeniem we właściciela, a kto to robi, nikt we wsi nie ma wątpliwości.
~Jeden2020-06-01 20:09:15 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
To chyba taki jeden na wsi jest co mu wszystko przeszkadza????
~Oooo2020-06-01 16:15:56 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Lądowisko w centrum wsi? Przesada.
~////2020-06-01 12:29:59 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
a czy ktoś kto proponuje zmianę kierunku pasu startowego słyszał o czymś takim co nazywa się różą wiatrów ??
~isaac clarke2020-06-01 12:14:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Witam Uważam że to jest jakaś atrakcją. A że jest opcja że samolot spadnie jest naprawdę niewielka. Samoloty mają częściej przeglądy techniczne niż auta. Więc na pewno są w lepszym stanie niż nie jeden pojazd w okolicy. I z taki podejście niech każdy jeździ rowerem po swoim podwórku by nikomu nie zrobić krzywdy.
~obietywna2020-06-02 23:21:24 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
TAKA ATRAKCJA TO SUPER DLA WSI I TRZEBA JA POPIERAĆ I KIBICOWAĆ PANU OLKOWI A NIE GO GNĘBIĆ JAKIMIŚ NIE LOGICZNYMI PRZEPISAMI I SZUKAĆ DZIURY W CAŁYM POZDRAWIAM PANIE OLKU JESTEM Z PANEM I ZYVZE POWODZENIA W DALSZEJ DZIALANOSCI DLA PIEKNEJ WSI
~CYNAMON2020-06-01 21:54:43 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
ja proponuj aby bardziej zająć się rowami które zostały udrożnione a smród idzie na całą wioskę nie można okna otworzyć więcej szkodzi to jak przelot samolotu
~ireq2020-06-01 16:54:21 z adresu IP: (81.104.xxx.xxx)
"A że jest opcja że samolot spadnie jest naprawdę niewielka" jest samolot, jest opcja, jakby nie było samolotów to nie byłoby żadnej opcji!!
~isaac clarke2020-06-01 14:35:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Częściej słychać kosiarki i auta niż samoloty . I to głównie w weekend.
~Krzysztof :-) :^)2020-06-01 14:20:39 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Dla mnie to też małe prawdopodobieństwo że spadnie. Tylko chałas może denerwować . Wiem jak to jest.????????
~Krzysztof 2020-06-01 14:15:56 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Ja też tak uważam ????
~majki2020-06-01 13:43:08 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zgadzam się z Panem, wspaniała inicjatywa dla rozwoju wsi jak i regionu. Panie Olku jesteśmy z Panem, wielki ukłon co robi Pan dla wsi Stary Wielisław!!
~Robert2020-06-01 12:41:36 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jak by ta atrakcja umilala ci życie i spokój w sobotę i niedzielę to byś zmienił zdanie