MPK chce zmodernizować tramwaje

Piotr Osowicz, WK | Utworzono: 2020-06-29 13:27 | Zmodyfikowano: 2020-06-29 13:27
MPK chce zmodernizować tramwaje - fot. Piotr Osowicz
fot. Piotr Osowicz

MPK podpisało umowę na remont 42 tramwajów za kwotę 135 milionów złotych. Za te prace odpowiedzialne będą dwie firmy, poznański Modertrans i Saatz z Warszawy.

O niektórych ze zmian opowiada Krzysztof Balawejder, prezes MPK:

Pasażerowie powinni też docenić zmiany w środku pojazdów. Pojawią się np ładowarki USB. Zwiększy się też komfort jazdy, która ma być płynniejsza i cichsza. Tabory będą trafiać do wykonawców etapami - maksymalnie po trzy wozy. Roboty nad jednym potrwają trzy miesiące. Wszystkie prace powinny zakończyć się w ciągu 28 miesięcy.

Jedną z firm, która zajmie się 17 tramwajami marki Skoda będzie warszawski Saatz. Prezes Zarządu tej firmy Jarosław Lazurko zapewnia, że wszystko jest już przygotowane do ich remontu:

Z kolei poznańska firma Modertrans zajmie się w najbliższym czasie przeglądem 25 tramwajów typu WroAs205. Całkowity koszt obu inwestycji to 135 milinów złotych. Osobną umowę podpisano na zmodernizowanie tramwaju Gustaw, który wozi wrocławian od lat 50-tych XX w i jest spora atrakcją turystyczną w mieście  MPK przymierza się też do zakupu 25 nowych tramwajów za 200 milionów złotych.

 

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kakadu2020-06-30 05:45:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jedyna sensowna modernizacja tramwaju to zamiana na autobus (CNG, elektryczny czy hybrydę) albo trolejbus. Transport szynowy jest idealny na długich dystansach. W mieście o ciasnej zabudowie to porażka. Każdego dnia przypominają o tym wykolejone tramwaje. Takie są fakty i tego się nie da zakrzyczeć.
~Kakadu2020-06-30 07:52:31 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Faktem jest częste wykolejenie tramwaju we Wrocławiu. Zmyślaj dalej.
~Grzegorz2020-06-30 06:32:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To s niedoedukowane opinie, a nie fakty. Decydujące są ilości pasażerów a nie dystanse. Zwartość zabudowy też ma ograniczone znaczenie. Tam gdzie nie ma miejsca na infrastrukturę tramwajową zazwyczaj jest miejsce tylko dla pieszych. To zresztą widać na Zachodzie.
~D J2020-06-29 18:34:13 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Albo podpisaniem poddania się Niemiec w 1918 roku. Paralel można doszukiwać się wszędzie.
~Amba2020-06-29 15:32:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jakaś dziwna mania z podpisywaniem dokumentów w wagonie. Sory ale pachnie to Hitlerem i kapitulacją Francji...
~pacjent2020-06-29 14:14:15 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ktoś powinien ukarać Balawajdera za nieużywanie maseczki lub przyłbicy. To jest narażanie innych osób na zakażenie panie Balawajder. Nie bądź pan Balawajder taki kozak kosztem innych grzecznie noszących maseczki.
~Premier2020-07-10 23:04:22 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
już dawno powiedział, że noszenie maseczek jest zalecane ale nie jest nakazem.
~Grzegorz2020-06-30 06:33:36 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Nie każdy może niestety. Jeśli może masz rację rzecz jasna.
~kulawy2020-06-29 14:10:57 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Zamiast remontu tramwai nie w pełni niskopodlogowych należało kupić tramwaje w pełni niskopodlogowe. Obecni decydenci tych zleceń prędzej czy później będą się tłoczyć do jedynych drzwi niskopodlogowych prowadzących do przedziału z niewystarczającą dla wszystkich ilością miejsc do siedzenia.
~Grzegorz2020-06-30 06:35:30 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tyle że póki tramwaje wymagają jedynie pomniejszych remontów, ich likwidacja jest marnotrastwem.
~xx22020-06-29 14:07:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Cyrk z tymi maseczkami widać na załączonym obrazku.