Inteligentne Systemy Transportu z Dolnego Śląska pod lupą NIK

Malwina Gadawa, mh | Utworzono: 2020-07-14 06:34 | Zmodyfikowano: 2020-07-14 06:36
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Potwierdza to pełniący obowiązki dyrektora delegatury NIK we Wrocławiu Marcin Kaliński:

Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, że priorytetem dla Wrocławia przy wprowadzaniu systemu ITS było przede wszystkim usprawnienie komunikacji zbiorowej i wprowadzenie priorytetu dla tramwajów.

Sam montaż systemu poskutkował wzrostem prędkości pojazdów komunikacji zbiorowej o 16 procent. Dodaje też, że na prędkość pojazdów mają wpływ także inne czynniki:

W raporcie NIK informuje, że skuteczność działania ITS we Wrocławiu, w skracaniu czasu przejazdu samochodów, z roku na rok spadała – z 18,3 proc. w 2015 r. do 5,7 proc. w 2018 r. Zapytaliśmy więc wrocławskich kierowców jak im się jeździ po wrocławskich ulicach:

Rzeczniczka ZDiUM dodaje, że trudno się zgodzić z wnioskami przedstawionymi w raporcie NIK. Według urzędników ITS poprawił komunikację w mieście. A to jeszcze nie koniec, bo miasto niedługo zamierza rozbudować system:

NIK twierdzi, że w Legnicy skuteczność działania systemu ITS rosła i doprowadziła m.in. do znacznego spadku liczby kursów opóźnionych powyżej trzech minut – z 40,7 proc. kursów opóźnionych w  2016 r. do 21,4 proc. w pierwszej połowie 2019 r. Wiceprezydent Legnicy Jadwiga Zienkiewicz nie ukrywa satysfakcji, tym bardziej, że system był krytykowany przez kierowców:

Kontrolerzy nie przeanalizowali za to skuteczności działania systemu w Wałbrzychu, ze względu na to, że ITS uruchomiono dopiero w grudniu 2018 r., a także przez prowadzone duże inwestycje drogowe.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~konrad
2020-07-17 15:57:36
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
konrad
~motorniczy
2020-07-15 06:29:26
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 2
MPK po raz pierwszy w historii zatrudniło tysięcznego kierowcę bo ma coraz więcej autobusów i kursów. Motorniczych nie zatrudnia ani nie szkoli.
~A to dobre
2020-07-14 19:09:24
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 2
Jakoś jako kierowcy widzimy coś przeciwnego. Zero zielonej fali, zatrzymywanie na każdym skrzyżowaniu. Praktycznie brak możliwości poruszania się zgodnie z obowiązującym ograniczeniem prędkości. Wypadki drogowe przez nagle zmieniające się światła. Piesi, żeby zdążyć muszą przechodzić na czerwonym, również z nienacka tracą zielone dla tramwajów, co jest bardzo groźne.
~////
2020-07-14 18:42:27
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 4
Z tą szybkością MPK to chyba lekko przesada, skoro pieszy 70latek jest szybszy.
~wrocławianin
2020-07-14 13:39:00
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 9
Inteligentne Systemy Transportu podobnie jak AI są z powodzeniem stosowane w krajach rozwiniętych przemysłowo. NIK, który badał funkcjonowanie i rozwój transportu publicznego we Wrocławiu w latach 2016-2019 uważa, że system nie działa skutecznie. Warto więc zajrzeć do dokumentów i sprawdzić kto pisał założenia, kto je sprawdził, kto uzgodnił, kto zaakceptował, kto pisał wymagania do przetargu, kto był w komisji przetargowej, kogo wybrano na wykonawcę, kto nadzorował wykonawcę, kto podpisał wykonanie programu, instalację urządzeń, kto podpisał fakturę wykonawcy, czy wykorzystano uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi. Na nieszczęście wrocławian działo się to wszystko za kadencji Dutkiewicza, który miał niekompetentnych współpracowników i dbał tylko o stadion, kopaczy, swoje fanaberie. Dutkiewicz nie dość że robił nietrafione, nierentowne inwestycje to jeszcze pozostawił w wianie $utrykowi wielomiliardowe zadłużenie miasta Wrocławia.
~Komatsu
2020-07-14 07:45:22
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 10
Widzicie Drodzy Wrocławianie - dla przyspawanych do stołków urzędasów nie liczy się pasażer lecz tramwaj.... Ale jak głosujecie - tak macie....
Reklama