Mieszkańcy osiedla przy Jesiennickiej wciąż czekają na naprawy w mieszkaniach

Beata Makowska, GN | Utworzono: 2020-08-26 13:30 | Zmodyfikowano: 2020-08-26 13:35
Mieszkańcy osiedla przy Jesiennickiej wciąż czekają na naprawy w mieszkaniach - fot. archiwum Radia Wrocław (stan na 16 lipca 2020 roku)
fot. archiwum Radia Wrocław (stan na 16 lipca 2020 roku)

- Popękane szyby, zniszczone drzwi wejściowe i brak barierek w oknach sięgających podłogi. To dopiero początek długiej listy - mówią mieszkańcy:

Ponownie zwróciliśmy się po komentarz do dewelopera Fira Jesiennicka. W otrzymanej odpowiedzi czytamy: Przy przekazaniu lokalu spisujemy protokół stwierdzający rodzaj niezgodności, a następnie ustalamy harmonogram ich usuwania. Magdalena Najborowska-Pacamaj z biura Rzecznika Praw Konsumentów uspokaja mieszkańców osiedla, że rękojmia za odebrane mieszkania trwa dłużej:

POSŁUCHAJ WIĘCEJ:

Całe oświadczenie Fira Jesiennicka sp. z o.o.:

W odpowiedzi na poruszoną kwestię podkreślamy, że ważna część realizowanej inwestycji przypadła na czas, kiedy to w związku z pandemią i zagrożeniem chorobowym doszło do wyhamowania wszelkiej prowadzonej działalności. Nie tylko przez naszą spółkę, ale także przez podmioty świadczące dla nas usługi, producentów materiałów budowlanych, ale też przez podmioty zajmujące się realizowaniem przyłączy mediów. Wszystko to wpłynęło na powstałe opóźnienie.

Rozumiemy spowodowane tym niezadowolenie części naszych klientów. Nie stronimy od kontaktów z klientami, przy czym namawiamy, aby był on merytoryczny, najlepiej osobisty i ustalony z wyprzedzeniem. Ustalamy w związku z tym cotygodniowe „godziny spotkań", rezygnując ze spotkań w pozostałe dni. Wszystko po to, aby spotkania z klientami nie stanowiły przeszkody dla normalnej pracy.

Odnośnie do usterek i wad, są one stwierdzane na każdej budowie i po każdego rodzaju pracach budowlanych. Przy przekazaniu lokalu spisujemy protokół stwierdzający rodzaj niezgodności, a następnie ustalamy harmonogram ich usuwania. Ten model nie zmienia się od lat. Jesteśmy ambitną spółką i zapewniamy, że wszystkie umówione prace będą zrealizowane.

Czytaj też: "Nowoczesne osiedle, na którym brakuje niemal wszystkiego"

Reklama

Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Filip Filip2020-08-26 15:50:21 z adresu IP: (45.86.xxx.xxx)
Nuż się w kieszeni otwiera jak się słyszy o takich nieuczciwych praktykach. Ale zastawiam się, czy przypadkiem ten deweloper nie prowadził otwarty rachunku powierniczego. Wielu z nich tak robi. To by oznaczało, że już dawno wypłacili wasze pieniądze i balują za nie na kajmanach.
~Klient Fira Jesiennicka2020-08-26 15:09:54 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Jako klient tej "ambitnej firmy" (doprawdy, śmiechu warte) chciałbym dodać, że koronawirus i problemy przez niego wywołane pojawiły się w naszym kraju od około połowy marca, a budowa miała być zakończona do 15 lipca 2019 (!!!) roku, więc deweloper miał już wtedy wielomiesięczne opóźnienie. "Nie stronienie" od kontaktu z klientami sprowadza się do tego, że przez długi czas do przedstawiciela dewelopera dodzwonić się było sztuką, na maile odpisywał po wielu dniach lub w ogóle, a ostatecznie zablokował numery klientów, prezes również telefonu nie odbiera, a jakoś miesiąc temu zamiast nich do kontaktu wyznaczono sekretarkę, która niemal nic nie wie i mówi to otwarcie - nie była też nigdy na inwestycji. Odnośnie usterek i wad - wielu mieszkańców odebrało klucze już wiele miesięcy temu POMIMO widocznych wad, bo po wielomiesięcznych opóźnieniach woleliśmy sami się za to zabrać, niż czekać kolejne pół roku+ na łaskę dewelopera. Do usterek żadnego z sąsiadów deweloper nigdy się formalnie nie ustosunkował, nikomu nie wyznaczył też żadnego harmonogramu napraw. Generalnie spółka ta kłamie i zależy jej teraz tylko na przepisaniu własności klientom, bo wtedy dostanie ostatnie pieniądze z funduszu powierniczego, na który wszyscy klienci już we wrześniu 2019 roku wpłacili 100% kwoty, a chwilę później zapewne ogłoszą upadłość i będą oszukiwać kolejnych klientów pod innymi spółkami celowymi budującymi inne inwestycje. Zalecam kilka razy zastanowić się zanim ktokolwiek zdecyduje się na zakup jakiejkolwiek nieruchomości od firmy Azysa Polska Sp. z.o.o i od jakiejkolwiek ich spółki córki. To nie jest warte Państwa nerwów i pieniędzy.