Reakcja24: Pomoc niepełnosprawnym w czasie pandemii [POSŁUCHAJ]

Marek Obszarny, GN | Utworzono: 2020-11-18 07:47 | Zmodyfikowano: 2020-11-18 14:43
A|A|A
REAKCJA 24

fot. RW

Gościem Reakcji24 był Paweł Parus - Pełnomocnik Marszałka ds. Osób z Niepełnosprawnościami na Dolnym Śląsku. 

Posłuchaj:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Janina
2020-11-18 19:53:37
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 0
Prawdę Pan mówi. Mieć twardą skórę, kasę i nie korzystać z pomocy urzędów. Takie są realia osób niepełnosprawnych w powiecie lubańskim, szczególnie na wioskach. Wystarczy trochę emaptii, a nie zazdrości urzędniczej. Jeśli programy istnieją to w ustawach, a w powiecie są bardzo oszczędnie realizowane. Nie rozumiem, w jakim celu urzędnik popularnie używa powiedzenia: "jest Pani roszczeniowa", a pieniędzy nie ma. MOPSY nie są przygotowane do nowych projektów dla osób starszych, niepełnosprawnych, dzieci chorych. O rehabilitacji indywidualnej ZAPOMNIJ. Żadnej przystosowanej komunikacji dla osób mniej sprawnych w całym powiecie lubańskim, nie wspomnę o "ciągnięciu" się miesiącami 500+ dla dzieci niepełnosprawnych, których rodzic pracował, zaznaczę PRACOWAŁ za granicą. Gdzie jest promocja zatrudnienia osób niepełnosprawnych we wszystkich organizacjach w powiecie, nie istnieje takie pojęcie aktywności i usamodzielniania.
~Paweł
2020-11-18 09:15:45
z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Ocena: 1
To ja mam pytanie: czy w grupie niepełnosprawnych "dostrzegane" są osoby spoza "ruchowców", "wzrokowców", "słuchowców" i innych, których niepełnosprawność jest ewidentna na pierwszy rzut oka? Mam w szczególności na myśli osoby ze spektrum autyzmu. Pracując z nimi na co dzień, dochodzę do wniosku, że ta grupa szczególnie dotkliwie odczuwa zmiany w trybie życia wywołane przez pandemię. Słowo klucz = zaburzenia adaptacyjne. Warto zastanowić się, co właściwie się z nimi dzieje (zwłaszcza z dziećmi) i jak sobie z tym radzić, żeby nie spowodować jeszcze większych szkód w przyszłości.
Reklama