Halina Ołdakowska, Mariusz Kwiecień: Opera Wrocławska ma mieć światowy poziom (WYWIAD)

Grzegorz Chojnowski | Utworzono: 2020-12-10 20:12 | Zmodyfikowano: 2020-12-10 20:19

Finanse, relacje z zespołem, sprawy artystyczne, plan na najbliższe tygodnie i miesiące.

cz.1

cz.2

Posłuchaj także:

Opera i finanse, Dziady - Ustęp, po Wrocławskim Kongresie Kultury, Bronka Nowicka z nową książką.

Wieczór z Kulturą we wtorki i w czwartki o 21:05, w DAB+, FM, aplikacjach mobilnych i na www.radiowroclawkultura.pl.

Reklama

Komentarze (34)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kicia2020-12-21 10:13:02 z adresu IP: (193.46.xxx.xxx)
Ja bym chciała, żeby Opera Narodowa miała światowy poziom, a nie opera w pipidówie jakiejś
~Artysta 2020-12-13 21:15:52 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
No cóż, Heinz na dyrektora generalnego Opery i sprawa załatwiona
~Nisko2020-12-13 08:24:38 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Studnia nie radio, lepiej przez okno było kryczeć.
~Julian Krzywoń2020-12-11 23:09:02 z adresu IP: (185.25.xxx.xxx)
Może Pan Akiki zmieni pracę w FD ?
~Były2020-12-11 23:00:50 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Kwiecien był bardzo zdolnym śpiewakiem, niestety zmarnował niewiarygodny talent przez swoje lenistwo i brak szkolenia techniki. Ale trochę fajnych wieczorów w operze się przeżyło
~Byly2020-12-12 08:21:30 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
W taki, ze już nie śpiewa, a to nie jest stary facet
~Daniel2020-12-12 01:46:05 z adresu IP: (73.176.xxx.xxx)
W jaki sposób zmarnował swój talent? Nic nie słyszałem , powiedz coś.
~Misiek2020-12-11 19:05:16 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Bardzo ciekawy pomysł - dać kasę Kwietniowi, a reszta na światowej scenie we Wrocławiu ma pracować za darmo lub za półdarmo. Powodzenia w szukaniu frajerów.
~Xpxp2020-12-12 01:52:45 z adresu IP: (73.176.xxx.xxx)
A kogóż lokalnego wy tam macie w tym grajdole?
~Misiek 2020-12-11 22:39:31 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Zależy o kim mówimy ????
~Dodo2020-12-11 21:39:58 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Nie pracują za darmo ani za pół darmo, tylko za podobne wynagrodzenie jak śpiewacy innych oper. Niby dlaczego mieliby dostawać więcej, niż inni? Czym sobie na to zasłużyli?
~Karl2020-12-11 16:51:32 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Megalomania straszna. W ogóle porażka taki koniec kariery - z Met na prowincje
~nieśpiewak2020-12-11 14:26:43 z adresu IP: (212.75.xxx.xxx)
Mariusz Kwiecień nie jest coachem, a byłym śpiewakiem, który z pomocy coachów potrzebował gdy jeszcze śpiewał! Nie pomogli, natura w pewnym momencie nie wystarcza, a braki techniki (zwane również problemami z kręgosłupem) obnażają bezlitośnie i kończą kariery. Opowieść o oszczędnościach z tego tytułu są żenujące i obraźliwe dla słuchaczy. To nie ciemny lud, który kupi każdą opowiastkę...
~Karl2020-12-11 16:53:15 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Dla mnie tez ten wywiad obraza moja inteligencje
~Artysta2020-12-11 14:29:53 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
nie znasz się, a poza tym już kupił
~Heinz Müller 2020-12-11 13:47:01 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ktoś tu się podszywa pode mnie. Dyrekcja do wywalenia w trybie natychmiastowym. Bełkot dyletantów niczym nie potwierdzony. Te rzeczy można robić taniej, a jeśli umiejętnością tej pani to odpowiadanie nie na temat to może jak najbardziej niech sponsorzy konkretnie panu Kwietniowi wpłacają bezpośrednio na konto. Opera to ludzie. Bez muzyków, śpiewaków każdy dyrygent, reżyser, dyrektor jest nikim
~Kotek2020-12-11 17:53:28 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Dokładnie, same pobożne życzenia. Wszyscy z miłości do Kwietnia będą śpiewać za ułamek kasy
~lolo2020-12-11 17:02:41 z adresu IP: (46.204.xxx.xxx)
Co z tancerzami?
~Artysta2020-12-11 14:23:12 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
a poza tym sam się wywal, a nie naszą dyrekcję
~Heinz Müller 2020-12-11 14:23:05 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A jak do roboty się idzie to pobierasz pensje za prace, czy za zasługi z przeszłości?
~Artysta2020-12-11 14:11:37 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Durnyś, wielkim artystą jest, śpiewał w Nowym Yorku, a ty nie
~Fioritura2020-12-11 13:09:28 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Skoro Pan Kwiecień prezentuje taki światowy poziom, to zadajmy podstawowe pytanie. Który z wielkich barytonów skończył karierę w wieku 50 lat? Żaden! To najlepszy wiek dla barytona, teraz powinny sypać się najwieksze dramatyczne partie, a tu koniec. I proszę mi nie opowiadać, że winny kest kręgosłup hahaha, większej bzdury nie słyszano. Tak kończą naturszczycy bez techniki. Kręgosłup hahahaha bo się posikam.
~Heinz Müller 2020-12-15 10:16:59 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Lepiej nie krytykować słusznych wypowiedzi w materii, o której się nie ma zielonego pojęcia Pawle
~Paweł 2020-12-13 01:23:47 z adresu IP: (73.176.xxx.xxx)
Lepiej trzymać buzie zamknięta i wyglądać na głupią, niż ja otworzyć i rozwiać wszelkie wątpliwości.
~lolo2020-12-11 12:24:58 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Gdziej jest balet w tym wszystkim ?
~Artysta2020-12-11 10:12:52 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Heinz jak zwlykle niezadowolony . W końcu mamy dyrektorów z najwyższej półki światowej, którym nie możesz zarzucić beztalencia i politycznych pleców i możemy osiągnąć z Nimi osiągnąć mistrzostwo świata już w kwietniu. Co tam Carmen i poniesione koszty, zrobimy coś wspanialszego i lepszego. Moim zdaniem pan dyrektor Kwiecień, który jest przyzwyczajony do stawek światowych został pokrzywdzony takim kontraktem, jaki został z Nim podpisany, powinien dostać dwa razy większy gdyż jest gwarantem naszych artystycznych sukcesów. Mam też nadzieję, że przyjaciele pana dyrektora( Netrebko, Castronowo i inni) przyzwyczajeni również do światowych stawek nie zawiodą nas i będą śpiewać jak najczęściej we Wrocławiu. Trochę więcej optymizmu Heinz i Wrocławianin.
~Logopeda2020-12-11 10:12:29 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tak? Tak? Kobieto naucz się mówić po polsku, a potem zacznij chodzić do radia. Żenada!
~Widz2020-12-11 03:11:47 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Bardzo przekonująca wizja, można się z nią nie zgadzać. Ale tak wybrała komisja i zarząd, i niestety śpiewacy muszą się tym pogodzić albo strajkować. Szkoda, ze zmarnowano dorobek Ewy Michnik i zespół, który stworzyła. Wtedy nie trzeba było sprowadzać licznych gwiazd spoza Wrocławia, dawali radę nasi, zwłaszcza śpiewaczki.
~Heinz Müller 2020-12-11 14:11:03 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wizje jeśli sobie finansuje z własnych pieniędzy to jego sprawa. Kiedy z naszych wspólnych to nasza sprawa. Wtedy można się domagać uwiarygodnienia tych wizji. Nie trzeba płacić z góry za wizje tylko prowizje od faktycznie wykonanej i dobrze zbilansowanej pracy. Póki co ta dyrekcja ma wszystkich za głupszych od siebie
~Wstydu nie mają2020-12-11 03:02:57 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Prosząc publiczność o wsparcie. Dobra rada nasuwa się sama. Trzech dyrektorów co miesiąc zasili konto opery kwotą 10 tys. i będzie git.
~Mr. X2020-12-10 22:33:39 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Kochamy Was! Zespół!
~Mario2020-12-10 21:05:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Mam nadzieję, że uda się zrealizować wszystkie pomysły Dyrekcji. Już nie mogę się doczekać baletu na poziomie światowym.
~Heinz Muller2020-12-11 00:38:29 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Czy ktoś podliczy wydatki poniesione na Carmen? Umowy dla zespołu realizatorów, produkcja dekoracji, kostiumów ? To jakieś 500 tys ? Czy więcej ?
~Wrocławianin2020-12-11 00:16:46 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
Ten wywiad kompromituje nową dyrekcję. Szastanie publiczymi pieniędzmi. Carmen byla już gotowa do pokazywania publiczności. Do realizacji byli zaproszeni doświadczeni, dobrzy artyści, którym pokazano drzwi. Tak się po prostu nie robi.