Kiedy pociągi pojawią się w Sobótce i na linii Świeradów-Gryfów?

Malwina Gadawa, GN | Utworzono: 2021-01-07 12:42 | Zmodyfikowano: 2021-01-07 12:45
A|A|A

fot. archiwum Radia Wrocław

Mieszkańcy Dolnego Śląska już za półtora roku będą mogli korzystać z nowych połączeń kolejowych. Samorząd województwa właśnie rozpoczął prace nad rewitalizacją linii Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój. To jednak nie koniec, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec tego roku pasażerowie będą mogli podróżować pociągiem z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę.

Mirosław Siemieniec z PKP PLK opowiada jak idą prace przy modernizacji 60-kilometrowego odcinka tej linii:

Radny sejmiku Patryk Wild tłumaczy dlaczego samorząd przejmuje od PKP kolejne linie kolejowe:

Pod koniec ubiegłego roku samorząd województwa stał się także właścicielem linii kolejowej  Bojanowo–Góra Śląska.

W latach 2018-2020 PKP S.A. przekazało na rzecz samorządu województwo dolnośląskiego 10 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 130 km wraz z działkami, które są na nich położone o łącznej powierzchni 280 hektarów.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Halina z Wlena
2021-02-04 11:13:52
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: 0
A co z Wleniem? Mieszkańcy od lat domagają się porządnej asfaltowej ścieżki rowerowej.
~Głos z Sobótki
2021-01-12 22:21:10
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 23
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de.bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Głos z Wrocławia
2021-01-12 22:20:40
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Głos z Kobierzyc
2021-01-12 22:19:50
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 18
Jako mieszkaniec Kobierzyc protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszej pięknej wsi. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne. Lepiej wyremontować linie do Lwówka, Karpacza i Kowar, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów a nie zadupi typu Sobótka.
~SKLM
2021-01-12 20:29:32
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -21
Stowarzyszenie Lwóweckiej Kolei Metropolitalnej do trolla spamującego wszelkie artykuły dotyczące kolejowych rewitalizacji na Dolnym Śląsku - co ty trollu będziesz robił jak już niebawem zostaną zrealizowane wszystkie projekty kolejowe te , które cię bolą???
~Mieszkaniec Gryfowa
2021-01-11 20:19:49
z adresu IP: (1.237.xxx.xxx)
Ocena: 15
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Świeradowa. Sukces będzie większy niż kolej !
~Mieszkanka Sobótki
2021-01-11 20:18:15
z adresu IP: (27.141.xxx.xxx)
Ocena: 18
Na szczęście u nas ten koszmar z koleją nie istnieje. Wiem, co mówię, bo jestem z Sobótki. My tu tyle lat, tyle lat musieliśmy znosić te katusze. Tego nawet nie da się opisać prostymi słowami. Dosłownie udręka. Nikomu nie życzę takiego cierpienia, nawet swoim wrogom. Od kiedy tylko wzięli sobie te przeklęte pociągi, aż zachciało się żyć. Nasza miejscowość stała się oazą ciszy i spokoju. Nasze dzieci zaczęły się prawidłowo rozwijać, znikła troska o ich bezpieczeństwo. Nie chowają się już po szafach czy gołębnikach na przeraźliwy gwizd nadciągającego potwora na torach. Trzoda nabrała apetytu, w lesie grzyby obrodziły, rzeki się zarybiły, łąka porosła koniczyną, w stawach znów kumkają żaby. I kazania można w skupieniu wysłuchać, i nowennę odmówić, i na zebraniu wiejskim się wypowiedzieć. Bez kropli na uspokojenie i na bezsenność. Bez ciągłego lęku o zderzenie, wykolejenie, czy potrącenie na przejeździe. Nawet bociany przyleciały, spłoszone wybuchem lokomotywy w 1987 r. Po tym zdarzeniu ludzie do dzisiaj żyją w traumie. Oby to okropieństwo już nigdy do nas nie wróciło. Niech inni się mordują z tymi przeklętymi pociągami. My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Wrocław ze Ślężą. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Biedni turyści z Wrocławia, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, bo na pociąg i tak ich nie stać.
~Mieszkanka Świeradowa
2021-01-11 20:15:27
z adresu IP: (221.157.xxx.xxx)
Ocena: 17
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Świeradowa nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Świeradowie jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się do Świeradowa zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Mieszkaniec Proszówki
2021-01-11 19:01:52
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -17
Super !!! Tyle lat gadaniny o pociągach do Świeradowa-Zdroju i w końcu jest jakaś pozytywna wiadomość. Pracuję w Mirsku i codziennie tam dojeżdżam z reguły rowerem bo autobusów prawie w ogóle nie ma, a te co jeżdżą to tylko w dni nauki szkolnej. Druga sprawa to spokojnie będę mógł pojechać do szwagra z Ubocza. Zawsze był problem bo musiał mnie odwozić samochodem a teraz spokojnie sobie flaszkę wypijemy.
~Życi
2021-01-09 17:00:08
z adresu IP: (126.150.xxx.xxx)
Ocena: 18
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Gici
2021-01-09 16:58:41
z adresu IP: (222.236.xxx.xxx)
Ocena: 16
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Mici
2021-01-09 16:57:39
z adresu IP: (138.64.xxx.xxx)
Ocena: 17
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Nici
2021-01-09 15:53:01
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -18
Kolego, dlaczego się wywyszarz ?!. uważasz się zamieszczucha. Sobótka nie jest wiochą jak sugerujesz. A nawet gdyby była to i tu i tu są ludzie. Skoro tak piszesz to sam jesteś z wiochy i lepsza byłaby dla Ciebie taczka.
~kot Larek ze Świeradowa
2021-01-08 18:14:24
z adresu IP: (119.193.xxx.xxx)
Ocena: 16
Żadnych kolejek do Wsieradowa, Wsiobudki i innych wioch! Wystarczą pociągi do Lwówka, Kowar, Karpacza.
~kocioł2009
2021-01-08 00:05:22
z adresu IP: (49.228.xxx.xxx)
Ocena: 17
Co do linii do Karpacza i Kowar to zgodzę się, że pociągi powinny tam powrócić (duże kurorty turystyczne). Tak samo warta reaktywacji jest linia z Jeleniej Góry do Lwówka o wysokiej atrakcyjności turystycznej (jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce), która sama w sobie mogłaby być atrakcją turystyczną, przyciągającą mnóstwo turystów z Polski i zagranicy. Ale już przywracanie pociągów do Świeradowa jest mocno wątpliwe i mało sensowne. Tak samo Sobótki. Świetnie to wykazał kilka dni temu pan Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, za czasów którego liczba osób korzystających z kolei na Dolnym Śląsku wzrosła kilkakrotnie. Pozwolę sobie zacytować fragment jego analizy z Facebooka: "Analiza sensu ekonomicznego reaktywacji lokalnych linii w obecnym modelu na przykładzie Świeradowa (317/336) - w okresie analizowanym 10 lat Założenia: Długość linii ok. 16,5 km (bez odcinka do Świeradów Nadleśnictwo) Średnia liczba podróży mieszkańca Polski w roku: 12 podroży (z czego w 14 z 16 województw dużo poniżej 10). Liczba mieszkańców miejscowości przy linii kolejowej: 4000 Mirsk 4300 Świeradów 1700 reszta (w tym udział Gryfowa) – razem 10 000 mieszkańców; Liczba turystów w Świeradowie: dane oficjalne 46 000 noclegów/rocznie, średni pobyt 5 dni, daje liczbę 9200 turystów- kuracjuszy. Zakładamy (optymistycznie) że aż 1/5 z nich dojedzie koleją co da rocznie 1840 osób x 10 lat = 18 400 pasażerów. Zakładamy że każdy stały mieszkaniec pojedzie średnio raz na miesiąc (optymistycznie - każdy – staruszek, dziecko etc) – da to 12 podróży w roku/mieszkańca (średnia ogólnopolska), czyli 12 000 rocznie = 120 000 podróżnych w ciągu 10 lat Razem z turystami da to 138 400 pasażerów w ciągu 10 lat. Założenia – koszty i oferta: Koszt modernizacji linii wg PLK i analiz UMWD ok. 3 mln/km – razem 50 mln zł (bez kosztów ew. prac w Gryfowie) Oferta: 12 par kursów (co 2 h przez cały dzień, co godzinę w szczycie) Pociągi potrzebne do obsługi połączenia: 2 szynobusy dwu członowe (część kursów wydłużona do Jeleniej Góry czy/i Legnicy, potrzebna też rezerwa, stąd 2 pojazdy) Koszt utrzymania P3/P4 szynobusu 3000 zł/dzień/pojazd czyli dla 2 pojazdów 6000zł za dzień x 365 x 10 lat – 22 mln zł Koszt 1 pockm 20 zł (dostęp do torów, paliwo, maszynista, konduktor/kierpoć) x 12 par kursów x 16 km x 2 strony = 12 x 32km x 365 x 10lat x 20 zł = 28 032 000zł. W 2015 roku trójczłon Impuls 36WEa kosztował 11 030 000 netto za pojazd, dziś ceny wzrosły a pojazdy spalinowe są droższe niż elektryczne. Koszt 2 x nowy szynobus spalinowy 2 członowy to obecnie minimum 14 mln za skład. Mniejszych, jedno członowych nowych już nie ma w produkcji, a z uwagi na ich małą pojemność i niewielką różnicę w cenie i kosztach utrzymania nie warto brać pod uwagę tak małych pojazdów. Czyli: Pociągi: Zakup pociągów nowych zgodnych z TSI - 28 mln zł netto. Tory: 16,5 km x 3 mln/km modernizacja-naprawa główna + SRK etc – 50 mln Koszty utrzymania w ciągu 10 lat /bez P5, tylko P3 i P4 / - 2 szt x 3000zł x 365 dni x 10 lat – 22mln. Koszty prowadzenia ruchu (dostęp do torów, paliwo, pracownicze, obsługa finansowa kredytów, P1, P2 , mycie, sprzątanie, ubezpieczenie etc) – 20 zł/pockm x 12 par po 32km x 365 x 10lat = 28 mln zł Razem: 28 + 50+22+ 28 = 128 mln z publicznych pieniędzy w ciągu 10 lat (czyli 12,8 mln na rok). By przywrócić kolej do Mirska i Świeradowa i zapewnić ruch na 10 lat trzeba wydać ok. 128 mln zł z publicznych źródeł (różnych). Koszt na pasażera: 128 000 000mln zł : 138 000 pax = 928 zł/pasażera. Uwaga! Nie uwzględniliśmy tu kosztów remontu dworca w Świeradowie (już zrobiony) czy w Mirsku (straszy), nie uwzględniono też P5 ani kosztów kursów za Gryfów po linii 274 i dalej do Jeleniej czy do Legnicy/Wrocławia (obsługa techniczna, mycie, kursy z pasażerami). A te dojazdy/przejazdy także wpłynęłyby (negatywnie) na nasze wyliczenia, powiększając jeszcze koszty kolei. Jaką mamy alternatywę? Dla porównania symulacja kosztów innego rozwiązania tematu zapewnienia transportu między Świeradowem a Gryfowem: TAXI: Kosz TAXI w relacji Świeradów - Gryfów ok. 4 zł/km = 20km x 2 strony = 40 x 4 zł = 160 zł/w tą i z powrotem. Doliczmy 20 zł za czekanie i opłatę początkową – 180 zł/pasażera. 928zł (koszty w przeliczeniu na 1 pas kolei) – 180 = 748 zł. Zostaje jeszcze 748 zł oszczędności na pasażerze czyli: Koszt taxi: 180zł x 138 000 pas. = 24 840 000zł – koszt 10 lat wożenia TAXI wszystkich pasażerów (licząc że każdy pojedzie osobną taksówką, a wielu pojedzie razem, wspólnie) Koszt kolei: 928 zł x 138 000 pax = 128 064 000zł – koszt 10 lat wożenia koleją Różnica taxi/kolej: 103 224 000 zł, można przyjąć w zaokrągleniu 100 mln zł oszczędności. AUTO OSOBOWE: Zakładając, że ok. połowa z mieszkańców miejscowości przy torach - potencjalnych klientów kolei jest pełnoletnia i sprawna by mogła jeździć autem (pomijamy tu czy mają uprawnienia) to można by za budżet przeznaczony na reaktywację kupić każdemu dorosłemu (czyli 5000 osób - z wyłączeniem seniorów) używany, ale sprawny samochód osobowy na chodzie w cenie 5600 zł (średnia cena 15 letniego Opel Astra lub Corsa). 128 000 / 5000 = 25 600 zł , 5600 zakup auta + zostałoby jeszcze po 2000 zł na rok przez 10 lat na paliwo (rocznie ok. 450 litrów rocznie, co pozwoliłoby przejechać w tej cenie ok. 7500km na rok, czyli przejechać z Świeradowa do Gryfowa 188 razy na rok w tą i z powrotem, czyli pojechać co drugi dzień). Oczywiście ten model wyklucza turystów i jest bardzo nieekologiczny, gdyż intensyfikuje ruch samochodowy. Jeśli ktoś zarzuci że zakładamy kupno tak starego auta, to w ramach budżetu można kupić i droższy – lepszy, nowszy samochód – nawet i za 22 tys zł, wtedy na paliwo i tak zostanie tyle, ile wynosi koszt przelicznikowych 12 przejazdów rocznie (ok. 12 x 20km x 2 = 480 km/rok ok. 80 l/na rok, koszt ok 360 zł, czyli 3600 zł na 10 lat. AUTOBUS: A jaki byłby koszt uruchomienia profesjonalnej, o wysokim standardzie komunikacji autobusowej między Świeradowem a Gryfowem przez Mirsk? Zakładając wersję alternatywną atrakcyjną dla podróżnych, z 2 x większą liczbą połączeń w stosunku do kolei (24 pary zamiast 12 par pociągów, w stałym takcie – cyklicznie co godzinę przez cały dzień od 6 do 21,a w szczytach od 6 do 10 i od 13 do 17 co pół godziny) do obsługi potrzeba w szczytach 4 autobusów. Nowoczesny pojazd standardowy, ok.12 m, z klimatyzacją, miejscem na rowery, bagaże, wózek, niska podłoga , wifi etc. Koszt zakupu taboru (zakładamy nowy tabor): 4 x 1 000 000zł /szt. = 4 000 000zł. 14 pary x 20km x 2 = 960km/dzień x 365 = 350 400 km x 10 lat = 3 504 000km x 5zł/wozokm = 17 520 000zł Koszt zakupu taboru i utrzymania przez 10 lat połączenia 24 parami codziennych kursów to 17 520 000 zł. W porównaniu z koleją (128 000 000zł) to 110 480 000zł mniej, przy o 100% lepszej ofercie pod względem częstotliwości (24 pary zamiast 12) i dostępności (więcej przystanków w miastach, nie tylko dworzec). Podsumowując: Całkowity koszt reaktywacji i utrzymania ruchu kolejowego na analizowanej linii przez 10 lat wynosi 128 mln zł - to kwota, za którą wszystkim dorosłym mieszkańcom miejscowości obsługiwanych przez linię kupić można kilkunastoletnie sprawne auto i jeszcze zostałoby po przeszło 1000 zł rocznie na paliwo. W prostym porównaniu za tą samą kasę możemy wysyłać przez najbliższe 10 lat wszystkich mieszkańców i turystów taksówkami pojedynczo a i tak będzie to prawie 4 razy tańsze niż reaktywacja kolei w takim modeli jaki znamy. Lub możemy kupić wszystkim mieszkańcom używany samochód i dać im na paliwo na 10 lat dojazdów – w tej samej cenie. Można też uruchomić 2 x tyle kursów nowoczesnymi autobusami – nowymi, z niską podłogą, klimą, wifi, miejscem na rower czy wózek. Z zapewnieniem ruchu przez 10 lat będzie to i tak tańsze rozwiązanie o ponad 110 mln zł. Jak widać coś jest nie tak. Kolej bowiem płaci za wszystkie swoje koszty, transport drogowy (niezależnie jaki) jeździ po drogach za darmo. Mimo rzekomego wsparcia i promowania kolei przez UE nadal jest ona dużo droższa i mało konkurencyjna. WNIOSEK: Kolej MOŻE ale nie MUSI być ekonomiczna i ekologiczna. Nie wszędzie kolej się opłaca WPROST, nie wszędzie kolej ma sens. Czasem lepiej powiązać małe ośrodki z węzłem kolejowym czeto kursującym autobusem, np. wjeżdżającym wprost na peron z przesiadka „drzwi w drzwi” z pociągiem. Na początek, by wyrobić potoki byłoby to pewnie wskazane. Nic gorszego bowiem, jak kilka par pociągu konkurującego i przegrywającego z kilkudziesięcioma busami…" Myślę, że ta szczegółowa analiza przeprowadzona przez osobę, która jednak ma jakieś pojęcie o kolei (i to całkiem dobre) nie pozostawia złudzeń odnośnie przywracania pociągów do Świeradowa, które nie miałoby żadnego sensu ekonomicznego ani nawet społecznego (za dużo mniejsze pieniądze można uruchomić o wiele lepszą komunikację). Można ją odnieść zresztą też do innych bocznych linii prowadzące przez słabo zaludnione tereny, np. trasy do Sobótki, przy której znajduje się tylko jedno małe, 3-tysięczne miasteczko (Sobótka) i poza tym same wioski. Tutaj wszelkie kalkulacje wypadają jeszcze bardziej na niekorzyść jeśli chodzi o przywracanie pociągów.
~Tomasz z Wrocławia
2021-01-08 00:03:13
z adresu IP: (73.63.xxx.xxx)
Ocena: 15
Dla wszystkich ktorzy się cisną że kolej ruszy, W PRZYSZLYM ROKU BEDZIE TAKA BIEDA ZE NIKOGO NIE BEDZIE OBCHODZILA ciuchcia do jakiejś Sobótki czy Świeradowa Lecz to Co Do Gara włożyć! Ogarnij to że Zasada ze swoją gondolą jeszcze miesiąc pociągnie i PLAJTA ! Będziecie mieli ważniejsze rzeczy na głowie
~czy ich porąbało???
2021-01-08 00:01:05
z adresu IP: (121.157.xxx.xxx)
Ocena: 17
jak się chce wtopić grube miliony to sie da ciekaw jestem czy p burmistrz dorzuci parę baniek z budżetu miasta do tej 180 milionowej inwestycji idi.otów z wrocka on wie że to utopione pieniądze to mądry człowiek. Przejmowania przez samorząd tak zniszczonej linii, nie ma sensu, koszty renowacji/ odbudowy będą ogromne, a na końcu i tak samorządy będą zmuszone to utrzymywać. Gdyby to była kolej wąskotorowa / albo kolejka retro jako atrakcja turystyczna może miałaby wzięcie, ale czy zarobiłaby na jej utrzymanie, nie wiadomo? Czemu nie można zrobić z tego trasy rowerowej? Przecież nie ma takiego połączenia do Sobótki, a i koszty utrzymania duuuuuuuuuuuużo mniejsze. Z pewnością więcej byłoby użytkowników takiego rozwiązania. A sama trasa byłaby bardzo ciekawa krajobrazowo. Północ i Wschód kraju ma piękne ścieżki rowerowe np: Velo, a u nas? Jestem za ściezką / trasa rowerową!
~z Jagodna
2021-01-07 23:59:27
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 15
a co zrobicie ze stacją paliw, ktora jest na wyjezdzie na Sobótkę po prawej stronie. Jest za blisko torów, zbironiki i urzadzenia, pompy paliwa. Mały problem? Linia bez kabli, iskrzenie na łukach i opary paliwa. Miodzio.
~Tomek Janiszewski
2021-01-07 23:58:04
z adresu IP: (49.228.xxx.xxx)
Ocena: 17
Sobótka i Świeradów, szykujcie 5 mln rocznie za zabawę kolejką
~Mateusz Lalka
2021-01-07 23:56:43
z adresu IP: (73.63.xxx.xxx)
Ocena: 14
Bardzo nie trafiony pomysł! Autobusem i szybciej (około 30-35 minut) i wyżej ( np do Sobótki Górnej) za dość niską opłatę ( 1 raz). Po drodze stacje - URĄGOWISKO!
~Henryk Grabiarz
2021-01-07 23:54:49
z adresu IP: (121.157.xxx.xxx)
Ocena: 20
Najlepiej ,najszybciej i najtaniej do Sobótki tylko i wyłącznie z postoju TAXI na wrocławskim PKS. Taxi rudy Maniek i Rumun kurs do Sobótki 50zl a Kobierzyce 75zl-stała promocja. Zapraszamy serdecznie.
~kaja805
2021-01-07 23:53:11
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 17
I znowu wszystko robione od d... strony. W przypadku tej linii do Świeradowa sens miałaby jedynie linia do Jindrichowic i dalej do Frydlantu, dzięki czemu byłoby nowe świetne połączenie dla turystów. A kto będzie jeździł do takiej dziury jak Świeradów na dodatek z przesiadką i zmianą kierunku w Gryfowie? Bus jedzie niecałą godzinę, pociągiem jazda 2 albo 3 godziny. Czy oni tam w Urzędzie Marszałkowski myślą?
~Władysław z Sobótki
2021-01-07 23:51:32
z adresu IP: (49.228.xxx.xxx)
Ocena: 14
hura, wspaniały prezent pod choinkę! Każdy mieszkaniec Sobótki będzie miał przymusową okazje zapłacić jednorazowo 20 000 zł a potem corocznie 1 000 zł za zabawę tą kolejką ! Hura !
~cyklista
2021-01-07 23:49:54
z adresu IP: (73.63.xxx.xxx)
Ocena: 17
Po co ta linia do jakiejś Smrobudki? Lepeij zrobic sciezke rowerowa jak jest w Kamiennej Górze
~KOLEJ STOP!
2021-01-07 23:48:30
z adresu IP: (121.157.xxx.xxx)
Ocena: 14
Panie Przybylski - podaj sens ...wyliczenia oraz ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Jeleniej Góry i tych tras kolejowych z zapyziałym Świeradowem czy Sobudką. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Świeradowa, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki i Świeradowa to i d i o t y z m. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz JG do na Stóg, dwa przytanki, BP i Orlen.
~knyszojad
2021-01-07 23:46:32
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 15
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki i Świeradowa nie będzie chętnych? Przypominam, że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a stacja jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się drogą do Karpacza zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Komentarz został usunięty
2021-01-07 23:44:51
z adresu IP: (49.228.xxx.xxx)
Ocena: 16
Komentarz został usunięty
~miłośnik kolei
2021-01-07 23:42:15
z adresu IP: (73.63.xxx.xxx)
Ocena: 15
Ta trasa pociągu do Sobótki i Świeradowa nigdy nie była atrakcyjną trasa lepiej by było uruchomić trasę do Lwówka przez Wleń, Pilchowice, o wiele była by dłuższa i bardziej turystyczna
~wrocławianin
2021-01-07 23:40:44
z adresu IP: (121.157.xxx.xxx)
Ocena: 18
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Zdzich z UMWD
2021-01-07 23:36:43
z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Ocena: 15
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de.bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Kolejarz
2021-01-07 18:54:57
z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Ocena: -18
Kiedy wrócą pociągi do Lądka Zdroju?
~marcinek
2021-01-07 17:31:57
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -24
Pociągi na trasie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Lubań Śląski - Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój powinny jeździć co 2 godziny. W sezonach turystycznych dodatkowo KD Sprinter taką samą trasą 4 x na dzień. Powinni też pomyśleć nad reaktywacją linii Legnica - Marciszów - Bolków - Bielawa - Srebrna Góra - Radków, gdzie jest mnóstwo turystów. Radków to najlepsza brama wypadowa w nasze najpiękniejsze Góry Stołowe, a wiele odcinków torów zostało niedawno wyremontowanych, np. do Bielawy. Wystarczy pójść dalej z tym remontem do Radkowa. Można to zrobić tanio, wykorzystując tory z nieczynnych linii kolejowych, gdzie społecznicy walczą o ekologiczne ścieżki rowerowe zamiast pociągów, np. do Lwówka.
Reklama