Tory kolejowe na linii Wrocław - Świdnica będą nowe. A co z dworcami?

Aleksander Ogrodnik, WK | Utworzono: 2021-02-19 06:23 | Zmodyfikowano: 2021-02-19 06:25
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

O to czy budynki te także doczekają się liftingu zapytaliśmy dyrektora PKP S.A, Tadeusza Szulca:

Rewitalizacja jest więc uzależniona od współpracy z samorządami. Jak zapewnia Burmistrz Sobótki Mirosław Jarosz, rozmowy z PKP trwają:

W zeszłym miesiącu do użytku oddane zostały dwa dworce kolejowe w Kątach Wrocławskich, by do remontu jednak doszło gmina musiała zagwarantować dotychczasowym lokatorom nowe mieszkania. Ten sam problem może pojawić się po przywróceniu do użytku dworców przy trasie linii kolejowej 285.

fot. Stacje Kolejowe Sobótka i Sobótka Zachodnia

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~falipso
2021-04-19 09:21:08
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: 2
Na LK283 jest pełno starych wiat. Można je przenieść na linię do Sobótki.
~zapyziały Wrocław
2021-02-19 15:34:01
z adresu IP: (111.97.xxx.xxx)
Ocena: 17
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~psychowsiocek
2021-02-19 15:33:26
z adresu IP: (111.97.xxx.xxx)
Ocena: 21
Jak tylko przyjdzie tutaj tr.oll wroclawski wkle,jając dziesi,ątki kome,ntarzy z wyz,wiskami i z lis,tą zal,et k,oleji sob,óckiej, pro,ponuję wył,ączyć komen,tarze. To jak od,cięcie go od tle,nu. A co do połąc,zenia Jele,nia G,óra - L w o, w e k, n,iech zr,obią jak najs,zybciej, dobr,ze że coś się rus,zyło w tym tema,cie.
~po co?
2021-02-19 15:23:26
z adresu IP: (111.97.xxx.xxx)
Ocena: 16
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~mieszkaniec
2021-02-19 15:23:12
z adresu IP: (111.97.xxx.xxx)
Ocena: 19
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Pytam się
2021-02-19 15:20:05
z adresu IP: (118.36.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~niestety
2021-02-19 15:19:51
z adresu IP: (118.36.xxx.xxx)
Ocena: 19
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~empek
2021-02-19 15:19:29
z adresu IP: (118.36.xxx.xxx)
Ocena: 19
Na szczęście PKP Intercity po naszych monitach do spółki i komentarzach na wszystkich portalach już wycofało wszystkie pociągi ze Zgorzelca, które obecnie tak jak dawniej kończą bieg w Węglińcu. Ta "metropolia" Zgorzelec nadal nie będzie miała żadnego połączenia dalekobieżnego pomimo elektryfikacji linii, bo Zgorzelec to zwykła dziura a nie żadna metropolia. Fryzjerka-idiotka porównuje się ciągle z Jelenią Górą, a gdzie tam porównywać tę dziurę ze stolicą Karkonoszy, która ma pendolino i pociągi Intercity co 2 godziny. A od nowego rozkładu będzie miała jeszcze więcej, o czym już wiemy na 100 procent. Śmiać mi się chciało, jak fryzjerka przez cały ostatni weekend jęczała na swoim blogu udającym forum, że PKP Intercity obcięło kursy pociągów do Zgorzelca. Cały zapas popcornu trzeba było wykupić w markecie. Biedny Zgorzelec, znowu skrzywdzony. A jeszcze niedawno fryzjerka chełpiła się bez przerwy, że jest na drugim miejscu w województwie pod względem wymiany pasażerskiej, bo raz przez pomyłkę policzono pasażerów razem z Goerlitz. A gdzie jest teraz? Nawet nie w pierwszej dziesiątce, haha. Pociągów do Zgorzelca będzie jeszcze mniej, bo to dopiero początek naszej akcji, której celem jest maksymalne odcięcie Zgorzelca od pociągów. To wszystko za chamstwo tej szmaty z Gorlitz. Ona myśli że jako KODLK będziemy walczyć o lepszą ofertę dla Zgorzelca a tymczasem my mówimy że walczymy o lepszą ofertę a robimy coś wręcz przeciwnego. A potem mamy niezły ubaw z tej głupiej zdziry.
~Adi
2021-02-19 15:19:12
z adresu IP: (118.36.xxx.xxx)
Ocena: 22
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~Marek Robert Hejduk
2021-02-19 15:18:57
z adresu IP: (118.36.xxx.xxx)
Ocena: 20
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~wrocławianin
2021-02-19 15:16:56
z adresu IP: (111.106.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Jacek Kaźmierczak
2021-02-19 15:16:39
z adresu IP: (111.106.xxx.xxx)
Ocena: 19
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~chuligani z Wrocławia
2021-02-19 15:16:25
z adresu IP: (111.106.xxx.xxx)
Ocena: 23
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~moose
2021-02-19 15:16:03
z adresu IP: (111.106.xxx.xxx)
Ocena: 24
Oczywiście - to jest początek drogi do odbudowy linii ale te 200 mln zł to nie cała linia 285. Także to jakieś 20 km i to bez większych budowli inżynieryjnych po drodze, rzekłbym - ewidentnie przeszacowane. O tym jakie koszty w perspektywie 10 lat wiązałyby się z uruchomieniem sensownie ułożonego rozkładu (np. 12 par) i jego utrzymaniem mógłbym popełnić tu spory wykład, ale zostawiłbym sobie tę przyjemność na spotkanie przy piwku. Generalnie - nie wszystkie linie powinny być odtwarzane, takie mam zdanie. Kolej to cholernie droga zabawka. Tak to niestety zostało prawnie przez lobbystów i nieudaczników załatwione. Lepiej reaktywować linie do Kowar i Karpacza (duży ruch turystyczny).
~Jan
2021-02-19 09:23:56
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -19
Takich zamieszkanych dworcow jest bardzo duzo i czesto sa to mieszkania socjalne. Oczywiscie lokatorzy maja maly interes w tym, zeby taki budynek wygladal dobrze, wiec najczesciej te budynki stopniowo popadaja w ruine, bo gminy traktuja mieszkania socjalne jak przechowalnie. Nawet przy czynnych liniach kolejowych na dosc uczeszczanych szlakach zdarzaja sie takie sytuacje (np. w Dlugolece gdzie kilka lat temu z powodu pozaru w mieszkaniu o malo nie splonal zabytkowy dworzec). Ogolnie, taka kolejna polska patologia.
~psycholwówek
2021-02-19 09:20:32
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -26
Jak tylko przyjdzie tutaj troll lwówecki wklejając dziesiątki komentarzy z wyzwiskami i z listą zalet koleji lwóweckiej, proponuję wyłączyć komentarze. To jak odcięcie go od tlenu. A co do połączenia Wrocław - Świdnica, niech zrobią jak najszybciej, dobrze że coś się ruszyło w tym temacie.
~Gość
2021-02-19 08:38:27
z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ocena: 21
Kolejny paranoiczny pomysł związany z wadzamy Wrocka
~Jod
2021-02-19 08:33:41
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -18
A tory do Dzierżoniowa kiedy?
~Janusz
2021-02-19 08:17:03
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: 10
Jak między Sobótka a Świdnica nie zrobiona mijanka w połowie trasy - gratulujemy projektantom
Reklama