Kilka połączeń ma zniknąć z nowego rozkładu jazdy na kolei

Aleksander Ogrodnik, PP | Utworzono: 2021-11-10 09:20 | Zmodyfikowano: 2021-11-10 09:20
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

Na alarm w tej sprawie biją władze Kątów Wrocławskich. Zastępca burmistrza Patryk Hałaczkiewicz mówi wprost: to wygląda na wygaszanie popytu.

Pociągi, które dotychczas dotychczas kursowały przez Kąty do Bielawy, mają zmienić trasę. Zdaniem członka zarządu województwa dolnośląskiego Tymoteusza Myrdy, nie ma powodów do obaw.

Przypomnijmy, od lipca trwa spór kolejarzy z władzami Wrocławia, po tym jak miasto wycofało się ze współfinansowania kolei na swoim terenie.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~flądra
2021-11-20 21:54:29
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: 1
Przeanalizowałam szczegółowo ten rozkład, pociąg po pociągu. Do Smolca czy Kątów Wrocławskich mniej pociągów może być. Dla nas najważniejsze jest, że liczba pociągów do Lwówka się nie zmienia. Mnóstwo bogatych turystów z Niemiec wypowiada się, że to odpowiednia liczba.
~Hołota z Wsiocławia
2021-11-11 17:32:11
z adresu IP: (126.0.xxx.xxx)
Ocena: 26
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~soutys Smrobudki
2021-11-11 17:31:59
z adresu IP: (126.0.xxx.xxx)
Ocena: 31
Ja wam dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Noema
2021-11-11 17:31:41
z adresu IP: (126.0.xxx.xxx)
Ocena: 30
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~ws iocławiak wszawiak
2021-11-11 17:31:30
z adresu IP: (126.0.xxx.xxx)
Ocena: 25
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Rzecznik LKK
2021-11-11 06:23:14
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -32
Koleje Dolnośląskie tną swoją ofertę, natomiast Lwówecka Kolej Konna systematycznie swoją poszerza. W rozpoczynający się właśnie długi weekend listopadowy oferujemy naszym klientom dogodne połączenia. Zwiększyliśmy liczbę furmanek na kluczowych trasach, zakupując najnowocześniejszy tabor oraz dodatkowe konie. Turystów zapraszamy na Pierwsze Mistrzostwa Dolnego Śląska w Cięciu Torów Brzeszczotem. Nagrodą za I miejsce jest książka " "Samogon. Historia i sposób jego przyrządzania w warunkach domowych". Nasz powiat jest destylacyjnym zagłębiem, pielęgnujemy tu tradycje przywiezione z Kresów Wschodnich. Setki i tysiące turystów odwiedzą zapewne w weekend KPN - Karkonoski Park Narodowy. My zapraszamy też na KPN - czyli Koniak Pędzony Nocą. Przybywajcie do Lwówka, czekamy na turystów w Weekend Niepodległości!
~taka prawda
2021-11-11 00:12:26
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 26
Kolej na Sobótkę i dalej do Bielawy sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Paweł Henryk Włotkowski
2021-11-11 00:11:05
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 23
Jeszcze raz - Bielawa z Wałbrzycha tak, do Wrocławia to fanaberia, ale oczywiście jestem za koleją, lepsza pracująca w sezonie w weekendy linia do Lwówka niż kolejna magistrala do Sobótki czy droga za dużo większe pieniądze. Tyle że to nie powinien być priorytet. Pozostanę przy swoim zdaniu znam i potencjał, i badania, i historię, jako praktyk boję się że jedna nieudana reaktywacja położy program na lata. Dlatego jestem przeciw, i chyba zagrożenia jej budowy nie ma za bardzo patrząc na koszty i na sytuację polityczną (inicjator - radny, mieszkaniec Srebrnej Góry jest obecnie w opozycji)
~wrocławianin
2021-11-11 00:10:19
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 25
Przy tej ilości przystanków do Kątów będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Kamil Cywicki
2021-11-11 00:09:31
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 27
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Kątów nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Kątachjest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się do Kątów zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Panicz z Warszawy
2021-11-11 00:08:24
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 28
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~wieprz ze Świniar
2021-11-11 00:07:49
z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Ocena: 23
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Wsiocław chlew Polski
2021-11-10 23:57:02
z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Ocena: 26
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
~wrocławianin
2021-11-10 23:56:24
z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Ocena: 28
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Adolf Warski
2021-11-10 23:55:24
z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Ocena: 26
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~miastowy z Katowic
2021-11-10 23:55:07
z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Ocena: 32
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Marek z Wsiocławia
2021-11-10 23:51:43
z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Ocena: 37
Ja pytam po co komu jest ta linia do Kątów. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~miś ślężański
2021-11-10 23:51:18
z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Ocena: 34
Ja wam dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Noema
2021-11-10 23:51:01
z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Ocena: 21
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~siechniczanka
2021-11-10 23:50:46
z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Ocena: 25
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~wrocławianin
2021-11-10 23:47:16
z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Ocena: 22
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Panicz z Warszawy
2021-11-10 23:46:52
z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Ocena: 27
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~wieśniak z Wsiocławia
2021-11-10 23:46:36
z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Ocena: 23
We Wrocławiu ludzie są nieprzyzwyczajeni do pociągów, ponieważ do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.
~Grzegorz Jóźwicki
2021-11-10 23:45:57
z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Ocena: 25
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć o dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~Buhahaha!
2021-11-10 23:41:42
z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ocena: 27
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~Marek Robert Hejduk
2021-11-10 23:41:33
z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ocena: 24
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Sobótki stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~Jacek Kaźmierczak
2021-11-10 23:41:24
z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ocena: 26
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Sobótki, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Panicz z Warszawy
2021-11-10 23:41:14
z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ocena: 22
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~boleś
2021-11-10 16:26:08
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -25
Ale bzdetny i nieaktualny artykuł. Przecież wiadomo nie od dzisiaj że pociągi do Bielawy na razie nie pojadą inną trasą ponieważ trasa przez Sobótkę ma opóźnienie i otwarcie jej dla ruchu osobowego nastąpi najwcześniej w marcu. Następnym razem redaktor niech się dowie o co dokładnie chodzi. Może nawet poczytać artykuł na ten temat na tej samej stronie Radia Wrocław :)))))))
~Tomek
2021-11-10 13:07:20
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: -36
Taa a na sesji do Wrocławia wjeżdża 240 tyś pojazdów Jacek S. - nie chodzi o to aby mieć króliczka ale go gonić
~bezrobotny
2021-11-10 12:27:22
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -34
@prezes LKK: czy w pakiecie przewidziane są kursy lokalnej gwary i grypsowania na ewentualność wpadki przy pracy po godzinach z brzeszczotem?
~Prezes LKK
2021-11-10 12:10:19
z adresu IP: (46.165.xxx.xxx)
Ocena: -36
Uwaga, w związku z przyspieszającym rozwojem naszej spółki (po fuzji z monopolem i kioskiem ruchu) poszukujemy nowych pracowników. Wynagrodzenie miesięczne składa się z kilku części, w tym: worka ziemniaków, koszyka suszonych grzybów leśnych i kilograma kasztanów. W święta na firmowej wigilii pojawi się największy lwówecki rarytas: knysza milicka (z karpiem zamiast kotleta). Wszyscy pracownicy LKK objęci są opieką dentystyczną przez naszego zakładowego kowala. Niezły pakiet, co? Zapraszamy!
Reklama