Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu

Andrzej Andrzejewski, MC | Utworzono: 2021-11-10 16:35 | Zmodyfikowano: 2021-11-10 16:36
Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu - fot. Andrzej Andrzejewski
fot. Andrzej Andrzejewski

To nie będzie superszybka kolej. Na tej trasie pociągi będą się rozpędzać maksymalnie do 80 km na godzinę. Jednak linia z Chocianowa do Chojnowa przez Rokitki może zmienić życie kilku tysięcy ludzi. W momencie, gdy ruszył remont torowiska, dwie duże firmy zdecydowały się wybudować w pobliżu swoje zakłady. -Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, wyjaśnia Andrzej Pyrz, Wójt gminy wiejskiej Chojnów.

-Bo dojazd do pracy to jest bardzo ważna rzecz. Dzisiaj jest rozmowa z dużym inwestorem, który zamierza kupić 28 hektarów od gminy Chojnów. To jest firma z kapitałem amerykańskim. Docelowo mają tam powstać dwie hale. Jedna o powierzchni stu tysięcy metrów kwadratowych.

Rozpoczęta modernizacja linii kolejowej to nie tylko zmiana gospodarcza, choć dzięki inwestorom gmina Chojnów z rolniczej właśnie przeobraża się w przemysłową. Planowane na wiosnę regularne połączenia z Chocianowa zakończą etap wykluczenia komunikacyjnego dla mieszkańców kilkunastu miejscowości.

W gminie wiejskiej Chojnów powstaje między innymi jedna z największych central logistycznych, bo załoga będzie miała zagwarantowany dojazd do pracy. - To również koniec naszych problemów z dojazdem choćby na większe zakupy czy do lekarza, twierdzą mieszkańcy Rokitek.

-Z tamtej strony jak na Chojnów, to tam już robią. Tam już drzewa wycięli, tor ściągnięty ten stary i będą teraz kładli nowe podkłady i nowe szyny. Tak, oczywiście, wszyscy czekają, bo PKS-u nie ma... Ja słyszałem, że w czerwcu ma już pociąg jeździć, ale czy to prawda będzie, czy nie? Trudno przewidzieć.

Nieoficjalnie wiadomo, że wykonawca remontu torowiska chce uporać się z zadaniem do wiosny. Ale co ważne -Remont torowiska między Chojnowem a Chocianowem, to tylko niewielki fragment znacznie większej kolejowej układanki, podkreślają reprezentanci Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Chodzi o unikatowe w skali kraju przedsięwzięcie. Marszałek naszego województwa przejął od PKP ponad 300 km nieużywanych tras. -Weszliśmy w etap ich odbudowy, wyjaśnia rzecznik urzędu Michał Nowakowski.

-Aby mieszkańcy Dolnego Śląska mogli wygodnie - za pośrednictwem kolei - podróżować. Przykładem takiej rewitalizacji, która już trwa jest modernizacja linii z Chojnowa do Rokitek, aby w przyszłym roku mieszkańcy mogli dojechać nie tylko do miejscowości nieodległych, ale również w stronę Wrocławia.

Dolnośląscy samorządowcy są przekonani, że za kilka lat kolej - przy odpowiedniej sieci połączeń - stanie się znacznie bardziej popularnym środkiem komunikacji, niż samochody.

Posłuchaj całego programu:

Reklama
Zdjęcia
Pociąg do Chojnowa okazał się wielką szansą na rozwój tego regionu - 4

Komentarze (58)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Skonfundowany2022-06-13 13:18:21 z adresu IP: (2a01:112f:57f:6e00:136:x:x:x)
Cały ten "program" odbudowy połączeń kolejowych to wielka szansa... na zrobienie wałeczków i napchanie kieszeni przez panów w garniturkach. Jaki jest sens wywalania milionów zł na połączenie chocianowa z duninowem? Na miłość Boską po co to dla kilkunastu osób miesięcznie?
~Jacek Kaźmierczak2021-11-13 13:18:34 z adresu IP: (211.206.xxx.xxx)
Linia do Lwówka, jak najbardziej TAK, linia do Kowar jak najbardziej TAK, Linia do Sobótki NIGDY! To już zostało dawno postanowione, a tory dawno rozkradzione przez okolicznych mieszkańców. Nikt nie bedzie finansował linii kolejowej dla jednego upośledzonego umysłowo trolla z Wrocławia, który wyzywa i obraża wszystkich.
~wrocławianin2021-11-13 13:18:11 z adresu IP: (211.206.xxx.xxx)
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Marek Robert Hejduk2021-11-13 13:17:57 z adresu IP: (211.206.xxx.xxx)
Ja pytam po co komu jest ta linia do Chójnowa. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~artur2022-05-22 07:29:05 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
najpierw zapoznaj się z mapą - pojadą tamtędy wszystkie pociągi Legnica- Żary , zyskaja podróznych z i do Chojnowa , a ponadto Rokitki uzyskają połaczenie z gminą - czas jazdy do Żar wydłuży sie ok. 5 minut , a zyska sie znaczny potencjał pasażerów.
~ws iocławiak wszawiak2021-11-13 13:17:31 z adresu IP: (211.206.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~pasażer z okolic2021-11-13 11:26:13 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Bardzo dobra wiadomość dla naszego regionu. Od lat czekamy na te pociągi i wreszcie się doczekaliśmy. Teraz tylko odbudować połączenie Modła-Bolesławiec gdzie przyjeżdża dużo bogatych turystów z Niemiec i sukces murowany !
~mieszkaniec z okolic2021-11-13 13:17:10 z adresu IP: (211.206.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Modłej z Bolesławca, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~pytam się2021-11-11 17:45:55 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-chójnów ?? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu. Ten pociąg zanim dojedzie na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Anna z Wrocławia2021-11-11 17:45:21 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Chójnów to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Leuthen2021-11-11 17:44:59 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau).
~Hołota z Wsiocławia2021-11-11 17:43:14 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
"Dzisiejszej nocy na stacji osobowej Głogów fotopułapka zarejestrowała osoby postronne poruszające się w miejscu niedozwolonym przy jednostce elektrycznej. Po chwili na miejsce przybył patrol Straży Ochrony Kolei, który zastał trzech mężczyzn malujących graffiti na jednostce pociągu. W trakcie interwencji jeden z mężczyzn w sposób brutalny zaatakował funkcjonariuszy uderzając jednego z nich w głowę pustą skrzynką po napojach. Odpierając bezpośredni zamach na zdrowie i życie jeden z funkcjonariuszy SOK oddał dwa strzały ostrzegawcze. Napastnik został natychmiast obezwładniony i ujęty. Pozostali sprawcy zdołali zbiec. W wyniku czynnej napaści funkcjonariusz SOK doznał urazu głowy. Przybyłe na miejsce Pogotowie Ratunkowe przewiozło poszkodowanego funkcjonariusza do Szpitala na obserwację. Przybyli na miejsce zdarzenia Prokurator wraz z grupą dochodzeniową Policji zabezpieczyli ślady i dowody rzeczowe w postaci: telefonu komórkowego i 15 puszek z farbą w sprayu. Ujęty sprawca malowania graffiti oraz czynnej napaści na funkcjonariusza publicznego przekazany został do Komendy Powiatowej Policji w Głogowie, gdzie prowadzone są dalsze czynności w sprawie. Jak ustalono sprawcą okazał się 32-letni mieszkaniec Wrocławia, który był już wielokrotnie karany za podobne przestępstwa."
~Kamil Cywicki2021-11-11 17:42:53 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie Legnica? SKANDAL ZA SKANDALEM. To,że brakuje maszynistów nie znaczy,że Ci którzy jeżdżą będą stosowali przepisy z nieba wzięte? idąc śladem tej interwencji i takiego rozumowania,to powinni wyrzucać też tych z telefonami komórkowymi,których akumulatory częściej wybuchają od tych z wózka,poza tym jest ich sporo w każdym kursie,a nie sporadycznie jak w przypadku hulajnogi,czy wózka inwalidzkiego,bądź roweru? który to numer regulaminu wspomina o wózku i zakazie, a który o rowerze elektrycznym,a wózek inwalidzki to doczepiamy z tyłu za pociągiem???
~Adolf Warski2021-11-11 17:42:39 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą... Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem... WROCŁAW GŁÓWNY
~wieśniak z Wsiocławia2021-11-11 17:42:06 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Hołota z Wsiocławia2021-11-11 17:41:25 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~wieprz ze Świniar2021-11-11 17:41:02 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Fuj!2021-11-11 17:40:40 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście w Klocławiu! Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
~soutys Sołtysowic2021-11-11 17:40:00 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Ja ci dam pociąg! My w Sobótce żyjemy ekologicznie i z troską o klimat, nie zatruwamy środowiska naturalnego hałaśliwymi pociągami, dbamy o faunę i florę, nawet ptactwo domowe ma się u nas lepiej. Nasypy kolejowe przerobiliśmy na pastwiska, że aż zabużanie nam zazdroszczą.
~Wsiocław chlew Polski2021-11-11 17:38:39 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale t o dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~kolejowy Wrocław2021-11-11 08:52:26 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Brawo! Kolejna linia w województwie jest wyciągana z czeluści zapomnienia! Serce się raduje na wieść o tym, że linie skazane na zapomnienie, mają darowane drugie życie. Jest jednak jedna linia, która nigdy nie będzie miała okazji znów zobaczyć pociągów. Tzw. linia nadbobrzańska złomiarska. Mieszkańcy miejscowości nad nią położonych już od wielu lat udowadniają, że po prostu nie chcą żadnej linii kolejowej. Kradną śruby, podkłady, szyny. W internecie prowadzą odrażającą kampanię propagandową, polegającą na ciągłym pluciu i wyzywaniu wszystkich, którzy mieszkają dalej niż 30 km od tego bobrzańskiego bagna. Skutkuje to tym, że nikt nie chce być kojarzonym z taką patologią. Dlatego linia lwówecka pozostanie wspominana już tylko w kontekście komentarzy pewnego niezrównoważonego pieniacza z Lwówka.
~soutys Sołtysowic2021-11-11 17:39:42 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Jakby tu był moderator, to w pierwszej kolejności wyciąłby wszystkie komentarze psychicznie chorego osobnika zwanego powszechnie ws iocławskim trollem. Hejt i Nienawiść. HiN - nowego pseudo trolla.
~troll wsiocławski2021-11-11 17:35:32 z adresu IP: (126.0.xxx.xxx)
Dzisiaj już nie wytrzymałem i tylnym kopytem strzeliłem w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu Pusto jak w murzyńskim bębenku
~burak2021-11-11 09:05:02 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Linia do Sobótki i Jedliny, jak najbardziej TAK, linia do Chojnowa jak najbardziej TAK, LK283 NIGDY! To już zostało dawno postanowione, a tory dawno rozkradzione przez okolicznych mieszkańców. Nikt nie bedzie finansował linii kolejowej dla jednego upośledzonego umysłowo trolla, który wyzywa i obraża wszystkich.
~bezrobotny2021-11-11 07:50:18 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
@prezes LKK: czy w pakiecie przewidziane są kursy lokalnej gwary i grypsowania na ewentualność wpadki przy pracy po godzinach z brzeszczotem?
~Leuthen2021-11-11 17:44:42 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau).
~Natalka z Sobótki2021-11-11 06:56:58 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
A kiedy ścieżka rowerowa do Lwówka?
~Hołota z Wsiocławia2021-11-11 17:41:48 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~empek2021-11-11 00:04:36 z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
Torów do Chójnowa nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Tomek Janiszewski2021-11-11 00:04:16 z adresu IP: (211.187.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Chójnowa czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Jarosław Lizak2021-11-11 00:03:05 z adresu IP: (222.15.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-chojnów ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~wrocławiak2021-11-11 00:02:14 z adresu IP: (222.15.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Chójnowach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~miejscowy2021-11-11 00:01:38 z adresu IP: (222.15.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Chójnowa, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~bystrzak20002021-11-11 00:01:12 z adresu IP: (222.15.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Wiktoria Piracka2021-11-10 23:59:52 z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak2021-11-10 23:59:18 z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Można różnie upatrywać funkcję czy transportu zbiorowego w przyszłości. W obecnym kształcie transportu komercyjnego na prowincji z pewnością nie wróżę mu długiej przyszłości. Ale tym bardziej, im takie prowincjonalne wsie czy miasteczka w okolicach Sobótki, Chójnowa, Ustrzyk Górnych czy Pcimia Wielkiego będą niedostępne, tym bardziej będą się wyludniać. Dla młodego człowieka widzącego to przez pryzmat zapyziałości takich miejsc marzeniem będzie ukończenie szkoły i wyjazd stamtąd najszybciej jak tylko to możliwe. Pozostaną tam tylko lumpenemeryci, z autami rzecz jasna. Młodzi dawno zwiną się do wielkich miast i zachodniej europy i zam zapuszczą korzenie. A tymi emerytami na starość to chyba te auta będą się opiekować.
~soutys Sołtysowic2021-11-10 23:58:44 z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
Urzędowi kolejarze!. Zamiast odstawiać kolejne szopk na jakąś linię do Chójnowai to odbudujcie linię kolejową do Lwówka i stolicy Karkonoszy, Karpacza gdzie przez cały rok przyjeżdża ok. 3 miliony turystów. Obecnie kolej ta zarasta samosiejkami a linia ma przeogromny potencjał turystyczny. Przewozy regionalne plus pociągi retro z panoramicznymi wagonami. Kursy takimi pociągami z panoramicznymi wagonami to z Szklarskiej Poręby i Karpacza przez Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra, Wałbrzych, Nowa Ruda, Kłodzko do Kudowy Zdroju. Takie pociągi byłyby ogromnym hitem i były by w wysokim sezonie turystycznym w pełni obłożone. Póki co żyjemy w kraju gdzie urzędnicy no stop nam wałkują że nic się nie opłaca.
~Paweł Henryk Włotkowski2021-11-10 23:58:07 z adresu IP: (58.126.xxx.xxx)
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną linię do Chójnowa na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~wieśniak z Wsiocławia2021-11-10 23:53:34 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
do Chójnowa to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~hołota Ws iocławia2021-11-10 23:53:11 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~wsiocławiak wszawiak2021-11-10 23:52:59 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Marek z Wsiocławia2021-11-10 23:52:21 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Ja pytam po co komu jest ta linia do Chojnowa. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~wsiówek2021-11-10 23:49:56 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Bardzo się cieszymy, że do wsiówka kolej już NIGDY nie zawita :) Kolej STOP!
~wieprz ze Świniar2021-11-10 23:52:38 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Dzisiaj już nie wytrzymałem i tylnym kopytem strzeliłem w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu Pusto jak w murzyńskim bębenku
~Grzegorz Jóźwicki2021-11-10 23:45:27 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć o dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~mieszkanka2021-11-10 23:45:03 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Chójnowa niż twoim śm ierdzącym pociągiem
~soutys Smrobudki2021-11-10 23:44:45 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Kowar i Lwówka.
~wieprz ze Świniar2021-11-10 23:44:31 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Wrocławianie natomiast oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki oraz różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tutaj nie stać na bilety na pociąg.
~Marek z Wsiocławia2021-11-10 23:39:55 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Torów na trasie do Chojnowa, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Grodziec. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Jakub Adamczyk2021-11-10 23:39:36 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Panie Przybylski - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Chojnowa to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do Borów Dolnośląskich, dwa przytanki, BP i Orlen.
~Jacek Kaźmierczak2021-11-10 23:38:54 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Chojnowa będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Marek Robert Hejduk2021-11-10 23:38:37 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Chojnowa nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Chojnowie jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się do Chojnowa zobaczą jakie to niebezpieczne.
~Ze Lwówka2021-11-10 21:57:08 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Oczywiście, że pociąg do Chocianowa powinien być jak najszybciej przywrócony. Można to zrobić tanio, wykorzystując materiały staroużyteczne z linii kolejowej nr 283, która jako zbędna jest przeznaczona do rozbiórki, w celu budowy Cyklostrady Dolnośląskiej, o którą od lat walczą społecznicy.
~z Wsiocławia2021-11-10 23:43:08 z adresu IP: (126.75.xxx.xxx)
Opowieść ilustrująca chorobę trolla ws iocławskiego który myśli że jak będzie trolowal obrażał Lwówek i Jelenią Górę to mu szynobusa puszcza do jego Smrobudki ale tak to nie działa . Hejtem i wyzwiskami nie walczy się o nic inniczegonsie ugrać nie da . Wręcz przeciwnie mieszkańcy miasteczka o której tak "walczysz " chcąc likwidować wszystkie linie mogą ci podziękować bo teraz o wiele dłużej będą czekać . Oczywiście ci zainteresowani bonkazdynma jakiś tam stary samochód i radzi sobie sam . Ci niestety widać w innych miastach w okolicy jak pojazdy z DW stwarzają zagrożenie . Ale ci się dziwić jak w miasteczku nie ma ronda a i po tym czymś w centrum miejscowi przejeżdżają środkiem a żeby zobaczyć jak działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu trzeba jechać do Lubina.
~Lira2021-11-10 20:31:30 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Od tysiącleci układy komunikacyjne były motorem napędowym rozwoju krajów, miast na szlakach komunikacyjnych. Tego nie uczyli w szkole? Poprzednicy zwijali wszystko - dla oszczędności budżetu. Mieszkańcy moga jechac wozem drabiniastym, pieszo do szkoły.
~Mira2021-11-10 23:54:09 z adresu IP: (210.245.xxx.xxx)
Kochaniutki do Chójnowa to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Prezes LKK2021-11-10 19:18:11 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Uwaga, w związku z gwałtownym rozwojem naszej spółki (po fuzji z monopolem i kioskiem ruchu) poszukujemy nowych pracowników. Wynagrodzenie miesięczne składa się z kilku części, w tym: worka ziemniaków, koszyka suszonych grzybów leśnych i kilograma kasztanów. W święta na firmowej wigilii pojawi się największy lwówecki rarytas: knysza milicka (z karpiem zamiast kotleta). Wszyscy pracownicy LKK objęci są opieką dentystyczną przez naszego zakładowego kowala. Niezły pakiet, co? Zapraszamy!
~wsiocławiak wszawiak2021-11-10 23:37:41 z adresu IP: (27.121.xxx.xxx)
Opowieść ilustrująca dysfunkcje mózgu trolla ws iocławskiego. Nikt by nie wiedział, że w necie działa jakiś gość o pseudonimie Bobertal, ale troll ws iocławski stale o nim wspomina. Potem ludzie czytają posty, dowiadują się, że niejaki troll ws iocławski podszywa się pod różnych ludzi (z imienia i nazwiska albo z pseudonimu) i stwierdzają - czemu władze Wrocławia nie zrobią porządku z takim szkodnikiem jak troll ws iocławski?