Po 20 latach pociągi wróciły na trasę do Jelcza-Laskowic przez Wojnów

, jk | Utworzono: 2021-12-12 08:01 | Zmodyfikowano: 2021-12-12 08:02
Po 20 latach pociągi wróciły na trasę do Jelcza-Laskowic przez Wojnów - zdjęcie ilustracyjne, fot. Patrycja Dzwonkowska
zdjęcie ilustracyjne, fot. Patrycja Dzwonkowska

Pierwsi pasażerowie są zadowoleni:

Wójt gminy Czernica Włodzimierz Chlebosz mówi Radiu Wrocław, że nowa linia ma duże znaczenie dla mieszkańców.:

Wicemarszałek województwa Grzegorz Macko dodaje, że uruchomienie tej linii to dopiero początek większego planu:

Wiceprezydent stolicy Dolnego Śląska Jakub Mazur liczy na to, że dzięki nowym połączeniom mieszkańcy aglomeracji przekonają się do tego środka transportu:

Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskiej dodaje, że na tej trasie będzie jeździł nowoczesny pociąg hybrydowy:

Od dzisiaj obowiązuje nowy rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. I tak nowe składy pojawią się m.in. na odcinkach Wrocław Główny – Rawicz, Legnica – Jawor, Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski oraz Legnica – Głogów. Kurs dwóch par pociągów z Wrocławia w kierunku Międzylesia zostanie wydłużony do czeskiego Lichkova.

Wraz z nowym rozkładem jazdy wzrosły także o 10 proc. ceny biletów. Przewoźnik informuje, że zmiany to efekt inflacji oraz wzrostu kosztów paliw, czy energii elektrycznej.

 

Reklama

Komentarze (35)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Koza z Kozanowa2021-12-13 12:41:51 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Jelcza to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch.
~Głos z Wojnowa2021-12-13 12:41:13 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Jelcza będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~wrocławianin2021-12-13 12:40:47 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~wrocławianin2021-12-13 08:12:22 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ta linia to przyczynek do budowania Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej pomimo torpedowania jej przez $utryka, który pozbawił wrocławian możliwości jeżdżenia po Wrocławiu z jednym biletem w garści i naraził ich na dodatkowe koszty.
~Panicz z Warszawy2021-12-13 12:40:17 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~absurd!2021-12-13 01:34:13 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Jelcza nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Jelczu jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się do Jelcza zobaczą jakie to niebezpieczne.
~wrocławianka2021-12-13 01:32:42 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-Jelcz przez Wojnów ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu. Ten pociąg zanim dojedzie na główny minie z 200 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~vege burger2021-12-13 01:30:48 z adresu IP: (171.96.xxx.xxx)
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Jelcz to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~Adolf Warski2021-12-13 01:30:20 z adresu IP: (171.96.xxx.xxx)
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~wsiocławiak wszawiak2021-12-13 01:30:05 z adresu IP: (171.96.xxx.xxx)
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Kolej STOP!2021-12-13 01:28:02 z adresu IP: (203.234.xxx.xxx)
Żadnych pociągów dla fsiocłafskiego bydła i chuliganów z Czarnej Listy Mikoli!
~Magda z Jelcza2021-12-13 01:27:27 z adresu IP: (203.234.xxx.xxx)
Składy będą kilkanaście razy dziennie niemal ocierały się o pobliskie domy mieszkalne, których nabudowano, gdy tory rdzewiały nieużywane. Teraz pociągi do Jelcza stanowić będą ogromne niebezpieczeństwo dla zwierzyny, ale i ludności, w tym dzieci, np. chcącym przekraczać ul. Agrestową do szkoły. Szykuje się niezły horror.
~mieszkaniec2021-12-13 01:27:06 z adresu IP: (203.234.xxx.xxx)
Taaa, udało się od 'gupiej unii' wyrwać dotacje, to na siłe tworzy się przedsięwzięcia, by dać zarobić znajomym królika. Głupota totalna ta linia do Jelcza, po pierwszej fali euforii, składy będą jeździć - z braku pasażerów - coraz rzadziej. Nieopłacalna głupawka.
~Jakub Adamczyk2021-12-13 01:26:50 z adresu IP: (203.234.xxx.xxx)
Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki.
~pasożyty!2021-12-13 01:25:27 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~wieśniak z Wsiocławia2021-12-13 01:25:15 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Priorytetem powinne być miejsca z twardymi danymi o potencjalnych pasażerach. Zarówno Lwówek jak i Park Krajobrazowy Doliny Bobru takie dane posiada. Poprzedni spis powszechny pokazał, że większość podróżnych z Wrocławia nigdzie nie jeździ, bo nie stać ich na bilety. Krytykowanie władz za fakt dostosowania planów modernizacji do realnych udokumentowanych potrzeb a nie do schematów jest kuriozalne.
~wieśniak z Wsiocławia2021-12-13 01:24:43 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie "Gazecie Wrocławskiej", ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~Jacek Kaźmierczak2021-12-13 01:23:10 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.
~Kamil Cywicki2021-12-13 01:21:42 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
Pozdrawiam środkowym palcem dwie stare pruchwy konduktorki z Kolei Dolnośląskich które mi zrobiły awanturę i szarpaninę z powodu braku maseczki, pani przy zakupie biletu w pociągu przypomniała mi w cha mski sposób o maseczce, poinformowałem panią ze nie posiadam maseczki, konduktorka do mnie z takim tekstem „żebym sobie wyją ze śmietnika” chwile później gdy usiadłem na miejscu podchodzi do mnie następna kornoduktorka i mnie zaczęła tym swoim radyjkiem w dość mocny sposób szturchac. panie mnie napewno pamiętają JE*** KUR**
~Panicz z Warszawy2021-12-13 01:21:31 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
Głąby chcieliście obniżek i wszystkiego za darmo to macie !!!!! Jest ścisk i duchota bez klimatyzacji bo jest mniej kursów i trzeba oszczędzać bo Wrocławianie chcieli za darmo. No to zamknąć mordy i jechać jak bydło w ciężarówce .
~mieszkaniec Wrocławia2021-12-13 01:21:20 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
Ja pytam po co komu jest ta linia do Jelcza. Kto będzie nią jeździł? Michalak to był twój genialny pomysł, zakorkujesz trzy wloty do miasta w imię projektu który będzie padaczką. Jeśli stopień zapełnienia wagonów nie przekroczy 25procent to do końca życia powinieneś kible w tlk sprzątać szkodniku.
~Anna z Jelcza2021-12-13 01:20:33 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze. To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny? Mnie jako mieszkankę Jelczazadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
~bystrzak20002021-12-13 01:19:22 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
Można różnie upatrywać funkcję czy transportu zbiorowego w przyszłości. W obecnym kształcie transportu komercyjnego na prowincji z pewnością nie wróżę mu długiej przyszłości. Ale tym bardziej, im takie prowincjonalne wsie czy miasteczka w okolicach Jelcza, Ustrzyk Górnych czy Pcimia Wielkiego będą niedostępne, tym bardziej będą się wyludniać. Dla młodego człowieka widzącego to przez pryzmat zapyziałości takich miejsc marzeniem będzie ukończenie szkoły i wyjazd stamtąd najszybciej jak tylko to możliwe. Pozostaną tam tylko lumpenemeryci, z autami rzecz jasna. Młodzi dawno zwiną się do wielkich miast i zachodniej europy i zam zapuszczą korzenie. A tymi emerytami na starość to chyba te auta będą się opiekować.
~Jacek Kaźmierczak2021-12-13 01:19:01 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
Urzędowi kolejarze!. Zamiast odstawiać kolejne szopki to odbudujcie linię kolejową do Lwówka i stolicy Karkonoszy, Karpacza gdzie przez cały rok przyjeżdża ok. 3 miliony turystów. Obecnie kolej ta zarasta samosiejkami a linia ma przeogromny potencjał turystyczny. Przewozy regionalne plus pociągi retro z panoramicznymi wagonami. Kursy takimi pociągami z panoramicznymi wagonami to z Szklarskiej Poręby i Karpacza przez Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra, Wałbrzych, Nowa Ruda, Kłodzko do Kudowy Zdroju. Takie pociągi byłyby ogromnym hitem i były by w wysokim sezonie turystycznym w pełni obłożone. Póki co żyjemy w kraju gdzie urzędnicy no stop nam wałkują że nic się nie opłaca.
~wrocławianin2021-12-13 01:18:50 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
I dlaczego mamy znowu finansować czyjąś ułomność umysłową - dlaczego ludzie muszą być organizacjami charytatywnymi utrzymującymi linie kolejowe którymi mało kto jeździ i nie przynosi to zysku - czy nie lepiej wykorzystać te pieniądze przeznaczone na nikomu niepotrzebną linię do Jelcza na leczenie Polaków? Samorząd powinien działać jak firma a nie tylko marnować i rozdawać to co nazbierał w formie podatków - brak myślenia postępowego - jak juz nie na leczenie Polaków te pieniądze to choć ścieżki dla rowerów zrobić - za kilka lat przyjdą nastepni i powiedzą ze to się nie opłaca no chyba ze wraca stara komuna nazywana polski ład i nwo a wtedy to samochody będą tylko państwowe i benzyna na kartki ...
~Viper Wiprowski2021-12-13 01:18:31 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
Dawno nie byłem w Wrocławiu ale jest po staremu. Dalej wali knyszą, wieśniakom wrocławskim wali z pod pach, nawet z pod butów wali skarpetkami. Pociągi autobusy tramwaje całe zasyfione. Kto te bydło spłodził?
~Jo742021-12-12 17:28:32 z adresu IP: (109.197.xxx.xxx)
Podwyżki biletów w kd wyniosą 10% ,mówili w radiu .Bielawa Zachodnia - Świdnica Miasto bilet kosztował 6zł ,a teraz 8 zł ?????‽?
~Krzysztof Czarnecki2021-12-13 01:25:50 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. Kwota 18 mln zł jakiej od Wrocławia oczekują KD/PR to grosze w porównaniu z tym ile na transport kolejowy wydaje Warszawa (SKM, WKD, KM) ponad 300 mln zł. Sutryk na kolej żałuje, ale pieniądze na lewackie pie rdoły oraz na gigantyczne pensje miejskich urzędników są. Irytuje mnie uległość KD/UMWD względem wrocławskiego Ratusza. Najpierw wzięli Sutryka do rady nadzorczej KD, płacąc mu za to kilka tysięcy zł miesięcznie. Teraz KD proponują, cytuję: "Miasto Wrocław uzyskuje uprawnienia współorganizatora kolei. Ma prawo współdecydowania o ilości przejazdów i zatrzymań na stacjach w obrębie miasta". Czyli to urzędnicy Sutryka mają decydować o tym, czy ja jadąc pociągiem KD ze Zgorzelca do Wrocławia będę mogła wysiąść w Leśnicy czy na Nowym Dworze. Absurd! Reszta Dolnoślązaków kupuje normalnie bilety w KD i Polregio mimo że też płaci podatki w dolnośląskim. I ta kasa wpływa do budżetu przewoźników. Wrocław chciałby, aby swoich mieszkańców Ci przewoźnicy wozili najlepiej za Free. Pasożytnictwo pierwszej wody. A prawda jest taka, ze w kasie Wrocławia pustki. Wrocław to największy pasożyt Dolnego Śląska!
~Krzysztof Czarnecki2021-12-13 01:24:14 z adresu IP: (39.111.xxx.xxx)
Jeszcze raz - Bielawa z Wałbrzycha tak, do Wrocławia to fanaberia, ale oczywiście jestem za koleją, lepsza pracująca w sezonie w weekendy linia do Lwówka niż kolejna magistrala do Sobótki czy droga za dużo większe pieniądze. Tyle że to nie powinien być priorytet. Pozostanę przy swoim zdaniu znam i potencjał, i badania, i historię, jako praktyk boję się że jedna nieudana reaktywacja położy program na lata. Dlatego jestem przeciw, i chyba zagrożenia jej budowy nie ma za bardzo patrząc na koszty i na sytuację polityczną (inicjator - radny, mieszkaniec Srebrnej Góry jest obecnie w opozycji)
~Mmn2021-12-12 17:27:06 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Czekamy na powrót pociągów do Lądka i Stronia. Po co jeździć samochodami, gdy można koleją. Mieszkańcy, kuracjusze oraz turyści i narciarze proszą o rewitalizację linii 322.
~Piotr z Kłodzka2021-12-13 01:29:41 z adresu IP: (171.96.xxx.xxx)
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!
~Rzecznik LKK2021-12-12 10:09:53 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Gratulujemy mieszkańcom miejscowości położonych przy linii kolejowej 292. Niestety, przewoźnik oferuje Wam na razie zbyt mało połączeń, bo dały o sobie znać braki taborowe (tak to jest, jak się remontuje, a nie ma czym jeździć, bo się nie ogłosiło zawczasu przetargu...). W przeciwieństwie do kierownictwa Kolei Dolnośląskich LKK już dawno rozstrzygnęło przetargi na nowe furmanki (w tym hybrydowe: konno-rowerowe) oraz zakupiło odpowiednią liczbę koni. Także zapraszamy w dolinę Bobru mieszkańców gmin Czernica i Jelcz-Laskowice. Może tak się Wam tu spodoba, że przeniesiecie się do powiatu lwóweckiego na stałe? Te 2 położone na wschód od Wrocławia powyższe gminy to istne zagłębie jeździeckie - takiego nagromadzenia ośrodków jeździeckich i stajni nie ma nigdzie indziej w pobliżu Wrocławia. Musi być tam zatem wielu miłośników koni. Zapraszamy Was na Ziemię Lwówecką - tutaj liczba koni przerośnie Wasze najśmielsze oczekiwania! We Wrocławiu na 1000 mieszkańców przypada aż 690 aut. W powiecie lwóweckim na 1000 mieszkańców przypada ponad 1000 koni, tj. 1 na głowę. Koniarze oszaleją u nas ze szczęścia. Gdzie się nie ruszą, tam konie :-)
~Marek Robert Hejduk2021-12-13 01:21:00 z adresu IP: (221.145.xxx.xxx)
Linia do Lwówka, jak najbardziej TAK, linia do Kowar jak najbardziej TAK, Linia do Sobótki NIGDY! To już zostało dawno postanowione, a tory dawno rozkradzione przez okolicznych mieszkańców. Nikt nie bedzie finansował linii kolejowej dla jednego upośledzonego umysłowo trolla z Wrocławia, który wyzywa i obraża wszystkich.
~wsiocławiak wszawiak2021-12-13 01:17:59 z adresu IP: (90.149.xxx.xxx)
Opowieść ilustrująca chorobę trolla ws iocławskiego który myśli że jak będzie trolowal obrażał Lwówek i Jelenią Górę to mu szynobusa puszcza do jego Smrobudki ale tak to nie działa . Hejtem i wyzwiskami nie walczy się o nic inniczegonsie ugrać nie da . Wręcz przeciwnie mieszkańcy miasteczka o której tak "walczysz " chcąc likwidować wszystkie linie mogą ci podziękować bo teraz o wiele dłużej będą czekać . Oczywiście ci zainteresowani bonkazdynma jakiś tam stary samochód i radzi sobie sam . Ci niestety widać w innych miastach w okolicy jak pojazdy z DW stwarzają zagrożenie . Ale ci się dziwić jak w miasteczku nie ma ronda a i po tym czymś w centrum miejscowi przejeżdżają środkiem a żeby zobaczyć jak działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu trzeba jechać do Lubina. Tymczasem okno na świat to przystanek busów obok dawnego porośniętego chaszczami dworca na którym zamiast mieszkańców walczących o pociągi są menele chlejacy wódę . Więc dziękujemy ci trollu ...
~Natalia z Sobótki2021-12-12 12:23:06 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
To prawda. Piękna Ziemia Lwówecka to istny raj dla rowerzystów i miłośników koni. Ale nie tylko. To najprawdziwsza oaza ciszy i spokoju na Dolnym Śląsku. Często jeździmy cała rodziną, żeby odpocząć na łonie dziewiczej przyrody. Nasze dzieci szczególnie uwielbiają okolice Jeziora Pilchowickiego, gdzie nic, nawet najdrobniejszy hałas nie zakłóca przyjemnego wypoczynku.