Mieszkańcy protestują. Prezydent Wrocławia mówi, że trzeba płacić [POSŁUCHAJ]

Piotr Osowicz, PP | Utworzono: 2022-04-05 21:10 | Zmodyfikowano: 2022-04-05 21:10
Mieszkańcy protestują. Prezydent Wrocławia mówi, że trzeba płacić [POSŁUCHAJ] - fot. archiwum radiowroclaw.pl/E.Osowicz
fot. archiwum radiowroclaw.pl/E.Osowicz

Zgodnie z przepisami o TBS, decyzję o zmianie wysokości czynszu może podjąć tylko zgromadzenie wspólników spółki. W przypadku TBS Wrocław jest ono jednoosobowe. Funkcję zgromadzenia pełni Prezydent Wrocławia.

Jacek Sutryk dla protestujących mieszkańców ma jedną radę: trzeba płacić. - Cała Polska po prostu płaci wyższe koszty. I cała wielka filozofia. Kto ma płacić te wyższe koszty? Ja mam płacić te wyższe koszty? Bardzo chętnie. Ale ja nie mam takich pieniędzy. I tyle. - powiedział w swoim internetowym wystąpieniu  prezydent Wrocławia.

O sporze na linii: TBS - lokatorzy rozmawiali uczestnicy audycji Wieczór zDolnego Śląska w Radiu Wrocław:

  • Izabela Krawczyk - prawniczka, prezeska pozarządowej organizacji Krajowa Rada Mieszkańców, mieszkanka łódzkiego TBS
  • Marcin Zatorski - radca prawny
  • Paweł Inglot - członek zarządu TBS Wrocław [telefonicznie]
  • Weronika Winiarska i Jacek Ławniczak - mieszkańcy TBS Wrocław

POSŁUCHAJ:


Komentarze (136)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Doradca TBS2022-04-26 21:34:05 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Witajcie! Jak wiadomo, podwyżki cen zawsze niosą za sobą spore kontrowersje. Zaleca się, aby podejść z odpowiednią dozą realizmu do problemu i nie dać ponieść się emocjom. Pozdrawiam, Doradca TBS
~znak2022-07-04 09:43:13 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
a szkoda, że nic z tym faktem nie możemy zrobić
~Ala2022-06-30 14:31:46 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Niestety nie mamy takiej mocy, jako my żeby coś zrobić trzeba czekać
~znak2022-06-22 15:08:46 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Nic się z tym i tak nie zrobi i tak
~Epa2022-06-17 08:18:23 z adresu IP: (5.133.xxx.xxx)
Myślę, że trzeba przeczekać ten trudny okres, jak ceny się zatrzymają to już będzie dobrze
~delta2022-06-09 08:13:06 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
zawsze to już coś, ale ukrywajmy to kropla w morzu w obecnej sytuacji niestety :((
~Nina2022-06-07 19:24:27 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
na pewno to lepiej wygląda przy obecnej sytuacji ciągłych podwyżek
~Iga2022-06-06 23:23:11 z adresu IP: (45.134.xxx.xxx)
Dobrze, ze pojawiają się jakies propozycje załagodzenia sytuacji, obniżki mogą uspokoić burzę
~gość2022-06-02 20:16:04 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
zgadza się ale TBS robi coś w tym kierunku i obniza zaliczki na ogrzewanie wiec to juz cos
~Mila2022-06-01 10:50:46 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
@Lela jak narazie się na to nie zapowiada, skoro mamy taką wysoką inflację
~Lela2022-05-26 23:10:59 z adresu IP: (5.187.xxx.xxx)
Trzeba się poniekąd przyzwyczaić, że wszystko idzie w górę i taniej już nie będzie, co najwyżej ceny mogą stanąć
~Zuza2022-04-30 22:11:46 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
No niestety wszystko poszło do góry to i czynsze, to zrozumiale
~Doradca TBS2022-04-28 21:53:48 z adresu IP: (5.133.xxx.xxx)
Witaj! Suma stawek czynszów lokali TBS powinny przynajmniej pokryć koszty eksploatacji i remontów budynków oraz spłatę kredytów zaciągniętych na ich wybudowanie. Warto wspomnieć, że stawki czynszów, wyznaczone w oparciu o prognozowane koszty na rok 2022, zostały ustalone na minimalnym możliwym poziomie. Doradca TBS
~Zuza2022-04-27 18:21:35 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Z czego wynika wysokość podwyżki stawki czynszu?
~Loka2022-04-20 22:33:19 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Zarząd TBS zdecydował o obniżeniu wysokości zaliczek za centralne ogrzewanie i ciepłą wodę - słyszeliście ?? Czasem trafią się dobre wieści :D
~znak2022-07-04 09:43:36 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
i takie zachowanie powinno się docenić a nie dalej narzekać
~Ala2022-06-30 14:32:44 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Przynajmniej oni nie zostawili ludzi na lodzie, tylko coś działają
~znak2022-06-22 15:09:23 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Zdecydowanie dbaja o dobro mieszkancow
~Ala2022-06-22 14:29:32 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:2168:x:x:x)
Pewnie, że tak. To by im zaszkodziło inaczej.
~Epa2022-06-17 08:19:21 z adresu IP: (5.133.xxx.xxx)
Widać, że ktoś tam na górze w zarządzie ma na względzie dobro mieszkańców
~delta2022-06-09 08:13:35 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
no tak na pewno jest to pomocne, po prostu bierzesz telefon i dzwonisz
~Nina2022-06-07 19:25:06 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
I każdy może uzyskać jakieś informacje na temat swoich spraw i to w dość szybkim tempie
~Iga2022-06-06 23:21:51 z adresu IP: (45.134.xxx.xxx)
Uwazam to za bardzo dobrą decyzje - dyżury pracowników na pewno rozwieją wiele wątpliwości
~gość2022-06-02 20:16:35 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
ooo to dobra wiadomość zawsze będzie można bez problemu dowiedzieć się o swoich sprawach
~Mila2022-06-01 10:51:34 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Dodatkowo wprowadzili dyżury gdzie od ręki można się dowiedzieć na temat swoich płatności
~Lela2022-05-26 23:10:05 z adresu IP: (5.187.xxx.xxx)
Bardzo dobrze że coś się zmienia w temacie i widać małe poprawki, od maja będzie nieco lżej!
~Zuza2022-04-30 22:12:54 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Przynajmniej tyle taka informacj wsrod tych wszystkich podwyzek to naprawde super wiadomosc
~Ala2022-04-26 08:09:22 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Czyli jest jakieś światełko nadziei, że może tak źle nie będzie :)
~yolo2022-04-15 09:09:44 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
trochę nie do końca rozumiem, wiem że podwyżki dla każdego są nie przyjemne, ale przecież teraz wszystko poszło drastycznie do góry i każdy kto ma kredyt też płaci więcej
~znak2022-07-04 09:44:05 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
no trudno miemjy nadzieję, że niedługo to siępo prostu wszystko skończy i będzie święty spokój
~Ala2022-06-30 14:34:04 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
szkoda ze nie biora akurat z nich przykladu
~znak2022-06-22 15:09:56 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
przynajmniej komus, inny maja gdzies to wszystko a czlowiek sobie musi jakos radzic
~delta2022-06-09 08:14:05 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
no wprowadzają różne alternatywy widac że zależy im na mieszkańcach
~Nina2022-06-07 19:25:28 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
to jest na pewno dobre rozwiązanie
~gość2022-06-02 20:17:04 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
niestety taką mamy sytuację, ale przynajmniej co nieco można dowiedzieć się dzięki dyżurom które wprowadzili
~Mila2022-06-01 10:55:51 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Zgadza się, nie tylko oni obrywają, tylko wszyscy i to jeszcze nie koniec
~Zuza2022-04-30 22:13:26 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Ale podwyzki nie dotycza tylko mieszkancow TBSow tylko calego spoleczenstwa
~Doradca TBS2022-04-28 21:58:15 z adresu IP: (5.133.xxx.xxx)
Witaj! TBS Wrocław jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podmiotem samofinansującym się. Nie otrzymujemy dopłat na pokrycie naszych bieżących kosztów. Dlatego wszystkie koszty TBS muszą zostać pokryte przychodami, które wypracujemy. Co więcej, TBS Wrocław jest zobowiązany m.in. przez Bank Gospodarstwa Krajowego do utrzymywania wskaźników finansowych na określonych, minimalnych poziomach. Pozdrawiam Doradca TBS
~Artur Adamski2022-04-13 18:55:10 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Nieszczęsna prezydentura niejakiego Sutryka to dowód na to, że rządzić naszym miastem może każdy. Bez żadnych kwalifikacji mentalnych czy moralnych, bez sumienia, bez wyobrażni. Ten człowiek w roli prezydenta to obraza dla miasta i jego mieszkańców.
~Lidka2022-04-11 23:05:42 z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
z jednej strony to logiczne że mieszkańcy są niezadowoleni z podwyżek, kto by się w końcu cieszył że ma płacić więcej.. Pytanie tylko czy serio warto tracić energię na pozwy i czy faktycznie to coś da..
~Ala2022-06-30 14:34:34 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
fajny i nie trzeba specjalnie pisać @ czy stawić się osobiście tylko dzwonisz i raz dwa masz załatwione
~znak2022-06-22 15:10:16 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
tez mi sie to podoba :)
~delta2022-06-09 08:14:26 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
bardzo podoba mi się to rozwiazanie, fajny pomysl
~Nina2022-06-07 19:25:56 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
przynajmniej zadzwonisz i jak masz jakies pytania to na pewno uzyszkasz odpowiedz
~gość2022-06-02 20:17:40 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
no i przynajmniej można zadzwonić i dowiedzieć się co nieco
~Mila2022-06-01 11:03:41 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Dodatkowo wprowadził dyżury gdzie można dowiedzieć się wszystkich informacji na temat swoich płatności i nie tylko
~Lela2022-05-26 23:12:06 z adresu IP: (5.187.xxx.xxx)
Zarząd TBS Wrocław zdecydował o obniżeniu wysokości zaliczek za centralne ogrzewanie i ciepłą wodę - to już jest dobra informacja i trzeba byc dobrej myśli
~Doradca TBS2022-04-28 22:15:56 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Witaj! stawki czynszu za 1 metr kwadratowy powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych TBS są ustalane w takiej wysokości, aby suma czynszów za najem wszystkich lokali eksploatowanych przez TBS pozwalała na pokrycie kosztów eksploatacji i remontów budynków oraz spłatę zobowiązań TBS związanych z budową. ozdrawiam Doradca TBS
~Lidka2022-04-20 22:34:12 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Dlatego nie do końca rozumiem oburzenie mieszkańców TBS, taka forma mieszkania nie chroni przed inflacją i podwyżkami
~yolo2022-04-15 09:08:09 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
przecież podwyżki dotyczą każdego ludzie z hipoteką też płacą więcej za ratę
~Ala2022-04-11 13:46:15 z adresu IP: (2a00:x:x:x)
Podwyżki są nieuniknione, niestety.
~Ala2022-06-30 14:35:01 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
Oby bo tak się nie da żyć :(
~znak2022-06-22 15:10:35 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
mam nadzieje ze niedlugo cos z tym w koncu zrobia
~delta2022-06-09 08:15:00 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
kiedy to się w końcu zatrzyma, czy tak będzie już do końca :(
~Nina2022-06-07 19:26:22 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
bardzo fajna oppcja patrzac na to ze wszystko idzie do gory
~gość2022-06-02 20:18:04 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
wszystko idzie do góry ale za to zaliczki na ogrzewanie idą w dół dzieki nim
~Mila2022-06-01 11:04:30 z adresu IP: (93.158.xxx.xxx)
No niestety wszystko poszło drastycznie do góry wiec nie ma co się dziwić że takie ceny
~Lokatorka2022-04-11 15:51:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Oczywiście, że są nieuniknione. Mieszkańcy TBS chcą jasne wyliczenia tak drastycznej podwyżki. Dostaliśmy podwyżkę za media- zrozumiała sprawa. Podwyżka dodatkowo za czynsz - mamy wątpliwości co do jej wysokości. A ponieważ TBS nie chce przedstawić klarownych wyliczeń, stąd pozew do sądu, który wyjaśni rzetelnie tą kwestię.
~REFERENDUM!!2022-04-11 13:05:54 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Odwołajmy Łgarza!!!!
~brzdąc2022-04-08 20:05:04 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Zacytuję klasyka -Ja wam prezydenta nie wybierałem.
~zder2022-04-08 20:01:23 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Pan Sutryk ma rację to najlepszy prezydent Wrocławia od czasów Drobnera.
~Gandalf2022-04-12 10:16:57 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
To chyba żart.
~Bobek2022-04-07 22:29:56 z adresu IP: (2a02:x:x:x)
O KIM my tu piszemy. Przecież on potrafi tylko sparaliżować 3/4 ! WROCŁAWIA ....!!!!! I....jako CYKLISTA ..budować ścieżki rowerowe!.. Kto jeszcze nie widział...to niech pojdzie ul.Poniatowskiego...3/4 zabrane jezdni na .. ścieżki rowerowe.... Ale to co się dzieje na KOBIERZYCKIEJ...to jakiś szczyt głupoty..... Przez środek...biegnie ścieżką rowerowa i jednocześnie...wydzielony pas ...dla spacerowiczów z dziećmi..! Z JEDNEJ I DRUGIEJ STRONY...krzaczory...nikt tego nie kontroluje...chaszcze na 2 metry wysokości.... A cykliści...Jak szaleńcy... jadą...bo...MAJĄ PIERWSZEŃSTWO... poczekamy na tragedię...to może nasz SUPER PREZENT się obudzi!!!! Ale i tak ..szczytem.. szczytem najwyższej głupoty....TO... RABATY KWIATOWE....UL .. DASZYŃSKIEGO, ŻEROMSKIEGO.... TO ...TRZEBA MIEĆ....FANTAZJĘ!!!!!!!!!!!!!
~Nieszka2022-04-07 18:35:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do wszystkich tych mędrców, którzy nazywają mieszkańców TBS hołotą i bandą darmozjadów - czy przynależność do tychże oznacza, że ktoś tu z państwa mnie, jako mieszkańca TBS utrzymuje? Czy ktoś z Państwa płaci za moją sprawę w sądzie? Czy dochodząc swoich praw obrażamy tu ludzi z kredytem lub inną formą najmu? Nic mi na ten temat nie wiadomo :) opłacam własne rachunki, mam pracę i płacę w tym mieście podatki. Z decyzji czemu wybrałam TBS nie muszę się tutaj nikomu tłumaczyć. Mam prawo dowiedzieć się skąd taka podwyżka czynszu - zarówno czynsz i media skoczyły o 30% w ostatnim czasie co daje DWA RAZY wyższą opłatę miesięczną za mieszkanie niż jeszcze parę lat temu. Mam prawo wiedzieć jak te opłaty zostały wyliczone, ponieważ tylko TBS Wrocław tak je podniósł a nikt, z kim rozmawiam - kto ma swoje mieszkanie lub wynajęte nie ma podwójnej opłaty za swoje M w porównaniu do tej sprzed paru lat. Z tego co wiem spółdzielnie tych ludzi nie finansują też z ich czynszu koszykówki. TBS miał być tańszą formą najmu zarówno dla tych osób, które nie mogły pozwolić sobie na kredyt, jak i dla tych, które kredytu nie chciały. Każdy kto miał prawo do TBS i spełniał określone warunki, jak i miał pieniądze na partycypację (której nikt tutaj też za mnie nie wpłacił) mógł o TBS zawnioskować, to była dorosła decyzja każdego z nas. Stąd wylewanie teraz żółci tego rodzaju jest zarówno nie na miejscu jak i nie na temat :)
~Aga2022-04-09 09:38:56 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Bardzo mądrze napisane. Pozdrawiam ????
~Polak12022-04-07 17:01:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Od początku mówiłem że sutryk nie nadaje się na Prezydenta Wrocławia to jest wielka pomyłka trzeba czekać do wyborów nowych
~Tom 2022-04-07 10:07:09 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Hołota xawsze ms pretensje wynajmij sobie jak na całym swiecie a nie za grosze mieszkać
~Ewa LK2022-04-07 18:36:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ta "hołota" ignorancie płaci czynsz w granicach 1200 zł za 50 m mieszkanie i żeby wynająć musiała wpłacić od 60 do ponad 90 tysięcy na czas nieokreślony. Ta hołota jak bezczelnie nazywasz mieszkańców TBS to przekrój społeczeństwa polskiego. Ciężko i uczciwie pracujący ludzie, którym takie indywidua jak ty buty mogą czyścić. Prymitywny prowokatorze.
~Mieszkaniec2022-04-07 17:32:21 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
pretensje to można mieć tylko do kogoś, kto taki chamski tekst napisał
~Anethe.2022-04-07 08:00:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kogo wybierają ,tego mają...
~obajtek2022-04-06 22:25:48 z adresu IP: (212.103.xxx.xxx)
Dobre, dobre 300 złotych drastyczna podwyżka.. A zapytajcie innych ludzi na kredytach, ile oni dostali podwyżki. Zgadzam się, że TBS nie powinien sponsorować jakiejkolwiek drużyny sportowej, ale ludzie obudźcie się! Cała ta sytuacja ekonomiczna to jest oczywiście efekty krtyńskiej polityki pisu, a ludzie dalej będą na nich łosowali jak im sie pokaże biało-czerwoną chorągiewkę i zdjęcie papieża :/ J**ć pis!
~Tut2022-04-07 11:23:27 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przepraszam ale ty mądry jesteś !
~Tut2022-04-07 11:21:27 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Aleś ty głupi. Covid i wojna też przez pis
~Chłop2022-04-06 20:32:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nowoczesna patologia w tbsach????????????
~Patriota2022-04-06 18:03:09 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Niech placa wybieraja od 25 lat lewackich nieukow co tylko rozsprzedaja wroclaw jak trza w wawce
~Jula2022-04-07 11:18:14 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Nie będziemy płacić, chyba ze sąd zaopiniuje inaczej.
~Iza2022-04-07 10:04:23 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Zamknij swoją prostacka gębę orzyglupiev
~Agnieszka2022-04-06 17:25:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
My płacimy za spłatę kredytów mieszkań, które nigdy nie będą nasze.
~Kredytobiorca2022-04-06 17:18:40 z adresu IP: (185.49.xxx.xxx)
Wszystkich dotykają podwyżki ale ci z TBS mają ich nie mieć bo im na ratę nowego auta nie starczy? Wystarczy popatrzeć jakie fury stają pod TBSami. Skoro są pieniążki to niech sobie kupią własnościowe będą wiedzieć ile to kosztuje
~Ala2022-04-11 13:47:49 z adresu IP: (2a00:x:x:x)
Podwyżki są wszędzie. Nic dziwnego, że i TBS dotknęło.
~Anonim2022-04-06 18:43:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja właśnie swoje sprzedalam, bo nie stać mnie na auto i tbsa
~Buli2022-04-06 16:20:03 z adresu IP: (2a00:x:x:x)
A ciekawe. Pan Sutryk zamiast dbać o swoje miasto i o jego mieszkańców to gnębi swój dotychczasowy elektorat. Dlaczego? Bo prezydentem to już Pan raczej nie będziesz, a z TBS-ami lepiej sztamę trzymać. A ha. Czy ma Pan jakieś udziały w spółce, albo raczej co Pan z tego będzie miał. Będziemy się temu przyglądali.
~Leon2022-04-06 15:36:47 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
No własnie, jak przedmówca: "mają miliony na wsparcie drużyny koszykarskiej" . Państwo z TBSów nie bójcie się Sutryka, idzcie do sądu z pozwem. Podwyżkę trzeba uzasadnić i wykazać faktyczny wzrost kosztów. NIe dajcie się zastraszyć.
~Wlex2022-04-06 16:46:05 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
To juz koniec pederasty
~Anonim2022-04-06 15:29:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zdaje się, że prezydent Wrocławia podejmuje decyzje w sprawach, o których nie ma pojęcia. TBS to budownictwo społeczne a nie mieszkania na wynajem dla zamożnych. Są przepisy , których TBS powinien się trzymać, np zakaz sponsorowania, jednak to robią, mają miliony na wsparcie drużyny koszykarskiej. Szkoda, że nie wystarcza na lepszej jakości wyposażenie mieszkań. Nagminnie zalewa ludziom mieszkania, mieszkają z grzybem na ścianach, bo jakoś TBS nie spieszy się z naprawą usterek!!! Płacić to można za rzeczywiste wydatki. Prezydent nie ma pieniędzy? Może najwyższy czas zacząć wydawac te które się ma z głową!
~Lana2022-04-11 18:43:11 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Pod moim też stoi kilka drogich aut ale w większości sąsiedzi nie są ultra zamożni. Jednak każdy powinien zrozumieć, że podwyżki to nie widzi mi się, a następstwa inflacji.
~Ksa2022-04-06 17:14:17 z adresu IP: (185.49.xxx.xxx)
Szkoda że pod tymi TBSami wypasane fury stoją, to jak to jest na nowe auto jest hajsik a na czynsz już brakło?
~Lokatorka 2022-04-06 15:46:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wypowiedź w punkt.
~nemo2022-04-06 15:08:26 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Dalej głosujcie na pis! Dali wam 500 złotych, a będą zabierać wielokrotnie więcej :)) W porównaniu z podwyżkami wszystkiego dookoła to śmieszni jesteście z tymi trzystoma złotymi
~Nemo2022-04-06 15:45:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Za PO dawali za darmo???
~Jula2022-04-06 15:32:05 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
A wiesz ze 300 zl to sam CZYNSZ? Nie media, nie gaz, nie prąd itp... Ogarnąłeś? Czy jaśnie pan/pani z elity społecznej (a nie jakiegoś tam marginesu i plebsu z tbs) nie ogarnia i w ogole nie zna tematu, ale napisze i tak? Tu nie chodzi o inflację, tylko o to, ze TBS sobie z nami pogrywa! Po to sa sądy, mamy święte prawo sprawdzić, jeśli twierdzimy ze nasza kasa jest marnotrawiona. Sam jesteś patologia i margines, bo tak prostacko komentujesz temat, którego, z wielkim prawdopodobieństwem, nie znasz.
~nemo2022-04-06 15:22:29 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Czyli inflacja i wszechobecne podwyżki to wina Sutryka… poziom intelektualny patologii i marginesu
~Anonim 2022-04-06 15:21:13 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Sutryk PISu nie reprezentuje tylko raczej stronę bardziej rabującą. TBS to budownictwo społeczne, nie można było zarabiać powyżej pewnej kwoty, żeby uzyskać to mieszkanie. Nie chodzi o same podwyżki, ale o to, że są drastyczne. Wynajęli mieszkania niezbyt zamoznym, żeby teraz udupić ich czynszami przekrającymi ich możliwości??? To jest idea społecznego budownictwa? Tbs nie spieszy się nigdy z usuwaniem usterek w mieszkaniach, zatem czego koszty rosną? Zbywania ludzi i nic nierobienia???
~Decyzja Sutka!!!2022-04-06 15:14:06 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Z tego co mi wiadomo Sutek był popierany przez PO :D
~Jula2022-04-06 13:11:40 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Super, że podjęliście temat z osobami, które reprezentują sprawy mieszkańców. Bardzo dobrze, ze była też próba zaproszenia zarządu TBS., szkoda że nie skorzystali. Niestety, wiele osób nie wie, jak wygląda TBS. Wydaje im się, ze mieszkańcy to sa jakies darmozjady, wszystko dostali za darmo i maja czelność o jakieś 300 zl się wykłócac. A właśnie, ze tak nie jest :) Dedykuję to osobom, które tak myślą, a z temat znają z poziomu 'a gdzieś słyszałem ze tak jest'. Płacimy wysokie koszty partycypacji i nieporównywalnie wysoki czynsz, który ponownie zostal podniesiony. Władze TBS tłumaczą nam tak te podwyzki, jakby nas mieli za ćwierćinteligentów. Myślę, że w obecnej sytuacji wiele osób żałuje, ze zdecydowało się na TBS. Pójście do sądu to nasze prawo, zapisane w ustawie. Mamy powody sądzić, że nasze opłaty nie sa wykorzystywane na te cele, które powinny. Biegły zbada sprawę i będzie jasność.
~Jula Walczcie!2022-04-06 14:32:12 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Moja znajoma tez usilnie namawiali na TBS ale mimo mlodego wieku 18 lat ja (znajoma starsza 3 lata) parenascie lat temu sam powiedzialem jej ,ze czuje podstep i bedzie manipulowanie cenami mediow itp i podwyzki beda drastyczne i poradzilem,ze lepiej niech kupi wlasne i...mialem racje teraz prawie splacila kredyt i oplaty ma na normalnym poziomie i co wazne ma wlasne mieszkanie! Takze przestrzegajcie innych
~Gosia2022-04-06 13:05:27 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Mieszkam w TBS od 17 lat. Nasz budynek jest zaniedbany, klatki schodowe od 2005 r. nie były malowane, barierki na balkonie zardzewiałe, plac zabaw niebezpieczny dla dzieci. Wszędzie kamienie i szkło. Moje dziecko złamał tam rękę. Oczywiście TBS nie poczuwa się do odpowiedzialności. Co kilka tygodni nie mamy ogrzewania i ciepłej wody. Ciągłe awarie kotłowni, a TBS odpowiada, że nie planuje wymiany pieca. Rozumiałabym podwyżkę jakby cokolwiek było robione. Remonty, sprzątanie, dbanie o naszą nieruchomość. Na naszą nieruchomość sama podwyżka ( 300 zł na lokal ) to 50 tys miesięcznie, 600 tys. rocznie. Za takie pieniądze nasz budynek powinien błyszczeć ..... TBS ma około 100 budynków czyli dzięki podwyżce zyska 60 milionów złotych rocznie !!!! Ciekawe na co je spożytkuje ....
~@Serio2022-04-06 12:27:04 z adresu IP: (212.103.xxx.xxx)
Widzę, że już zbaczamy z tematu. Odnośnie otwarcia drzwii Rosji, to fakty są takie, że to właśnie PiS dogadał się z Orbanem, Le Pen i Putinem na rozbiór Ukrainy, tylko coś poszło nie tak. 500+ wam nie zrekompensuje tej podwyżki? Zostaną jeszcze dwie stówy. Przecież PiS wam dał. Wszyscy mają mieć drożej, tylko mieszkańcy TBS mają nie być dotknięci podwyżkami. Następni frankowicze.. Brać kredyt na 30 lat w obcej walucie nie zakładając, że kurs może się zmienić..
~Jula 2022-04-06 13:43:17 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Mamy prawo sprawdzić zasadność podwyzki i tyle. Jeśli się mylimy, to stracimy pieniądze, a TBS wyjdzie ze sprawy mocniejszy. Tylko jakoś przy tak głośnej sprawie, kancelarie same się zgłaszają, by prowadzic nasze sprawy. Naprawdę, gdyby to był pozew przegrany z gory, a my sobie tylko cos uroilismy, to ktoś by się sam zgłaszał i ryzykował swoją reputację? Nie sądzę :) Nadmienię, że dyskusja jest o czynszu, a nie o podwyzce za media. Bo wiele osób tego nie rozróżnia, ale to tylko pokazuje stan zorientowania w temacie. Ale jak nam zarząd TBS tłumaczy ze podwyżka czynszu o 300 zl jest z powodu wojny na Ukrainie, a wojna rozpoczęła się po zatwierdzeniu podwyżek, to ktoś chyba się miesza, w tym co mówi? Wyjaśnień jest więcej, właśnie na tym poziomie. Dlatego zadanie do wykonania będą mieli sąd i biegły.
~Zet2022-04-06 13:31:46 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Odczep się od PIS bo oni ci uratowali zycie
~Mieszkaniec2022-04-06 12:42:48 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Oj tyle już o tym się mówi i pisze :( proszę odsłuchać rozmowy, czego dokładnie dotyczy problem a potem zabrać głos, nie chodzi o podwyżkę tylko czy aż tak wysoko ustalona podwyżka jest zasadna
~Marta 2022-04-06 12:23:36 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ale wstyd, że nikt z zarządu TBS nie przyszedł na spotkanie!
~Lana2022-04-11 18:41:16 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Trochę w tym racji ale jednak ciężko moim zdaniem omawiać prostą sprawę podwyżki i tłumaczyć skąd się wzięła skoro wszystko drożeje.
~Serio?2022-04-06 12:15:24 z adresu IP: (185.249.xxx.xxx)
***** *** jakbyś nie wziął kredytu w banku to nie musiałbyś teraz swojej frustracji przelewać na PiS i Kaczyńskiego. Swoją drogą za to że tak murem stoją w sprawie ochrony naszego kraju również określisz krytyką? Całe życie byłam za PO,Dutkiewiczem,Sutrykiem bo mieszkając w ciepełku domu rodzinnego nie miałam doczynienia z ich realną politykom. Teraz wiem że Prezydent Sutryk gotując nam chaos za chaosem w mieście i później pięknie reprezentuje się w mediach na prawo i lewo byłby pierwszym który otworzyłby drzwi Rosji do naszego kraju.Taki to chorągiewkowy władca.
~Lokatorka2022-04-06 11:58:29 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
***** *** - nie każdy ma możliwość wziąć kredyt na mieszkanie. Ja wolałabym płacić wieksza ratę kredytu na SWOJE niż płacić coraz to większe koszty TBSu. Nie miałam jednak oszczednosci na wkład własny, opłaty związane z nabyciem mieszkania, na remont/umeblowanie - nie dlatego że nie pracuję i liczę na socjal. Pracuję ciężko wraz z mężem ale z powodów losowych nie udało nam się odłożyć tak poważnych środków. Nie mamy też bogatej rodziny która mogłaby nam pomóc. Mierząc siły na zamiary, chcąc "isc na swoje" z wynajmu komercyjnego, wybrałalismy TBS. 30% partycypacji (ponad 70tyś) pozyskalismy z KREDYTU, który takze teraz opłacamy. Za mieszkanie 55 m placimy czynsz ok.880 zl + gaz/woda/ogrzewanie ok 450 zł + 150 prąd bezpośrednio do taurona. Od czerwca podwyżka 250 zł, a TBS może podwyższać czynsz co pół roku... Słuchajac wyjaśnień zarządu TBS odnosimy wrażenie, że nasz czysz bez kontroli sądu zawsze będzie gonił czynsz maksymalny. Chcielibysmy przekonać się czy podwyzka wynika z faktycznych kosztów (faktur) czy jedynie z ograniczenia wysokości czynszu maksymalnego z ustawy. I dodam że cieszę się, że jeszcze stać mnie jeszcze na opłaty, ale wśród sąsiadów są osoby starsze, samotne, samotnie wychowujące dzieci, wnuki, osoby niepełnosprawne. Niektóre z tych osób mieszkają w TBSach od wielu lat, traktują "mieszkania TBSu" jak swoje własne i pewnie nadal mają nadzieję na uwłaszczenie. Okazuje się jednak że kredyt na budynek może być zaraz spłacony a opłaty mimo to coraz wyższe. "Średniozamożny" spłaca więc gminie kredyt i łaskawie może dalej wynajmować i płacić. Absurd. Ale wygodny dla kazdej władzy. Z tak dojnej krowy jaka jest TBS nie zrezygnuje jednak ani PO ani PIS. Widać to po ustawach.
~Lokatorka2022-04-06 13:05:52 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Do Polka - Aby zamieszkać we wrocławskim TBSie trzeba zapłacić 30% partycypacji i spełniać szereg warunków (np.zarobki w widełkach min-max). Tutaj akurat nie przejdzie sytuacja o której Pani pisze.
~Polka 2022-04-06 12:54:40 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Tzn. ..... wyremontują pustostany i przekażą je ukraińskim rodziną żeby mieli gdzie mieszkać....
~Polka2022-04-06 12:52:26 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Jak dla mnie teraz chodzi o to żeby Polaków wykurzyć i już będą mieszkania dla ukraińców...polak niechce płaci na bruk. Weźmie się ukraińską rodzinę i unia pieniążki dopłaci prezydent nagrodę otrzyma za dobroduszność serca od ta cała polityka...w moim mieście namawiają żeby mieszkańcy fundacji X podali gdzie są pustostany a oni je wyremontują i złożą wniosek o przyznanie lokalu ukraińską.... i nikt nie bierze pod uwagę że na te pustostany ktoś z Polaków czeka w kolejce na mieszkanie za remont czasem kilka i kilkanaście lat.....w obecnym czasie wstyd mi że jestem polakiem
~Zorro2022-04-06 11:31:12 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ja wam Prezydenta Miasta nie wybierałem!
~Serio?2022-04-06 11:30:23 z adresu IP: (185.249.xxx.xxx)
Do ***** *** Jeżeli chcesz porozmawiać na argumenty kogo winą jest ta podwyżka w TBS musisz zejść z tonu polityki ogólnokrajowej. Podwyżkę zatwierdził podpisem Prezydenta Miasta Wrocławia,a nie partia PiS! Wyższe koszty życia ponosimy wszyscy codziennie widzimy to na przykładzie cen paliw,prądu itd. Aferą w TBS Wrocław jest niezasadność tak wysokiej kwoty podwyzki.Porównaj je sobie z podanymi kwotami podwyżek w innych miastach!Wtedy dopiero się wypowiadaj.Jesteś sfrustrowanym człowiekiem który próbuje wmówić swoją rację zrzucając winne na PiS i Kaczyńskiego tym co się teraz dzieje w kraju. Jakby tylko ten koszt podwyzki opierał się na kwotach podwyżek kosztów kredytów i odsetek od niego to Ok! Tylko jak TĘPYM EKONOMICZNIE trzeba być by podwyżkę Np.związaną z kosztami kredytu i gazu argumentować wzrostem kosztów rok do roku o 780%!!! Wiesz ile to 780 % podwyżki? Sprawa rozchodzi się o to że Zarząd TBS i Prezydent Sutryk nie mają twardych dowodów na taką podwyżkę.Dlatego takim jak ty wydaje się że jesteśmy roszczeniowi o 300 zł. Jest duzo mieszkań mających podwyżkę rzędu 500 zł za czynsz plus podobnie przyjdzie im płacić za media. Gaz-jest mediami dlatego nie wpływa na stawkę czynszu!!! Jeśli powiem tutaj że tobie rata kredytu wzrosła bo podrożał gaz-według twojego toku rozumowania będę miała rację???? Czynsz to kredyt,remonty.Kredyt rozumiemy ale po co ktoś z Zarządu Tbs i Prezydent wciąga w te zasadności podwyżek składniki niemające nic wspólnego z czynszem?! Każdy Polityk jest taki sam,a my jako mieszkańcy z tym się nie godzimy by robić nas na szaro. Jakoś frankowicze potrafili takim jak ty udowodnić zasadność swoich racji,tak tez będzie w tym przypadku.Na szczęście w naszym państwie z dykty zdarzają się prawi ludzie zasiadający w składzie sędziowskim!
~Lamenciarz2022-04-06 11:14:26 z adresu IP: (2a00:x:x:x)
***** *** czyli jak mieszkaniec Tbsu uważa, że podwyżka jest nieadekwatna o te 300zł to powinien się zamknąć i grzecznie płacić bo inni mają gorzej i nie ma prawa tego sprawdzić w sądzie tak? Pana komentarz sugeruje, że wszyscy mieszkańcy Tbsu głosowali na PIS i dlatego ,że mieszkają w Tbsie nie mogli głosować na kogoś innego tak? Ludzie z kredytami mogą powiedzieć po 30 latach, że to będzie ich mieszkanie, a mieszkańcy Tbsu nie, nawet po spłacie kredytu Tbs może zażyczyć sobie dodatkową opłatę. Mieszkańcy Tbsu nie spierają się z ludźmi mającymi kredyt na mieszkanie czy dom, a z jakiegoś powodu część z Was bagatelizuje nasz problem, sprawdzimy sobie to w sądzie i sąd nam powie kto ma rację.
~Mieszkaniec2022-04-06 10:00:24 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Dziękujemy, że słuchacze mogli wysłuchać drugiej strony tej ciągnącej się juz długi czas ważnej sprawy. W live naszego włodarza, który miał miejsce następnego dnia po proteście pod Urzędem Miasta, zostaliśmy przestawieni jako naciągacze, nieroby i roszczeniowi ludzie. Padło wówczas wiele błędnych informacji. Do dnia dzisiejszego prezydent nie sprostował swojej wypowiedzi. Do dnia dzisiejszego zarząd TBS "klepie" swoje wyuczone formułki. Wczoraj nie pojawili się w studio, ponieważ, możemy sądzić, że bali się trudnych pytań. Zapraszają do dialogu, tylko na raptem dwa zapytania mieszkańców zadane na ich stronie już 6 dni temu napisali cyt " pytanie przyjęte, popracujemy nad odpowiedzią i wrócimy z nią" , do dziś nie odpowiedzieli.
~***** ***2022-04-06 09:33:40 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jeżeli ktoś twierdzi, że polityka Kaczyńskiego i pis nie wpłynęła na wysokości czynszów, inflację, ceny gazu i prądu, to znaczy że nie rozumie podstawowych zasad ekonomii. Np. obecne ceny gazu zawdzięczamy konkretnie Jackowi Sasinowi i jego ,,sukcesie’’ w renegocjacji umowy z Gazpromem. Ostrzegaliśmy, że dostaniecie 500+ i trzynastki, ale zabiorą wam conajmniej dwa razy tyle w inflacji i opłatach. OSTRZEGALIŚMY. A mimo to dalej głosowaliście na pis i Dudę. Co mają powiedzieć ludzie z kredytami hipotecznymi, których rata wzrosła o 50%, a też musieli wpłacić wkład własny 20% wartości mieszkania, albo wynajmujący mieszkania?? A tu afera o 300 zł… Podziękujcie Kaczyńskiemu.
~Mar2022-04-06 14:23:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja wiem za co mogę podziękować Kaczyńskiemu, Sasinowi i spółce. I nigdy nie skorzystałam z ich plusów. Ale łączenie tej grupy trzymającej władzę w kraju z tematem naszych podwyżek jest absolutnie niezasadne. Tu akurat mamy przejaw rozpasania miejscowego TBS, spółki miasta. Tu akurat to oni sobie robią dochód - niedopuszczalny prawem - na naszych czynszach i puszczają kasę gdzie bądź, choćby na politycznie uwarunkowane sponsorowanie koszykarskiego Śląska. Tu akurat oni robią skok na nasze pieniądze i odmawiają transparentności. W ciągu 3 lat działania nowego zarządu TBS stawka czynszu wzrosła nam o 7 zł na metrze. Wszyscy chwytają się za głowę co tu się wyprawia a TBS nie odpowiada na nasze pytania, prezydent Sutryk odmawia i rozmowy i audytu spółki. Mamy w tej chwili najdroższe mieszkania w kraju, największą z możliwych podwyżek za czynsz. "Elita". PISowi możemy wszyscy podziękować za szalejącą inflację, ceny paliw z kosmosu /wielka marża/, niszczenie praworządności, rozkradanie państwa w SSP i wiele innych. Ale za TBS wrocławski akurat nie oni ponoszą odpowiedzialność. I ja zachęcam wszystkich - na każdym polu, gdzie możliwe - walczmy o swoje prawa. Bo warto żyć w państwie prawa i nie dać się wykorzystywać różnej maści kombinatorom, niezależnie od ich deklaracji politycznych.
~Serio???2022-04-06 09:18:21 z adresu IP: (185.249.xxx.xxx)
***** *** HALO HALO! Człowieku my jesteśmy roszczeniowi?INFLACJA I POLSKI ŁAD NIE WPŁYNĘŁY NA PODWYŻKĘ CZYNSZU,ANI SŁAWNY GAZ!Co powiesz na wpłatę partycypacji 30% w koszty budowy-w 2017 roku była to kwota 72 tys za 58 m2 i nagle w 2022 roku czynsz+media wynoszą za takie mieszkanie 2000 zł plus dolicz prąd,internet,ubezpieczenie mieszkania!Ba a gdzie dojazd do szkoły bo nie ma jej blisko tych luksusowych mieszkań. Dodatkowo musiałeś te mieszkanie wyposażyć w rzeczy niezbędne do życia!czyt.lodówka,pralka,meble I jak przeczytasz te słowa i może zapamiętasz to zanim następnym razem coś w internecie udostępnisz obrażając ludzi,którzy żyją blisko ciebie.Ciężko pracują,aby potem z naszych czynszów-ich nadwyżek miasto mogło finansować mecze śląska,utrzymywać stadion,utrzymywać programy jak NASZ WROCŁAW,dokładać do MPK.Z wypracowanego zysku przez spółkę finansuje się z połowy tej kwoty takie o rzeczy.Gdyby nie mieszkańcy TBS WROCŁAW po części tak pięknie w tym mieście by nie było!!!Prezydent Jacek Sutryk nie jest z PiS-u!!! Zawsze znajdzie się ktoś syty co głodnego nie zrozumie!
~Lokator TBS2022-04-06 09:09:28 z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Darmozjady to są w TBS !!! - dorwali się do władzy za 200 tysięcy rocznie !!!! - MARZENIE KAŻDEGO Z NAS. A to Mieszkańcy utrzymują ich pensje i samochody, telefony itp. i itd (tzw. koszty zarządu?) Ciekawa jestem wzrostu tych kosztów od 2019 roku. A oni gardzą ludźmi którzy na nich łożą. Co do Prezydenta i jego podejścia do mieszkańców - ŻENADA !!!! My chcemy poznać tylko prawdę ile te czynsze powinny wynosić? A ruchy TBS-u i te ich nagłe remonty (których nie było latami), utwierdzają nas tylko w przekonaniu, że TBS ma coś do ukrycia.
~Ala2022-06-29 14:51:38 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Tak naprawdę to każdy narzeka na jakąkolwiek podwyżkę. Pytanie tylko czy to coś zmieni?
~***** ***2022-04-06 08:25:44 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Halo! Dzięki pis Mamy 11% inflację, ceny prądu i gazu poszybowały w górę. Ludzie z kredytami płacą nawet 50% większe raty, a szykują się następne podwyżki. A w tym czasie mieszkańcy TBSów lamentują o 300 zł podwyżki. I jak zwykle wina Sutryka. Skandaliczna pisowska ,,audycja’’. Głosowaliście na Kaczyńskiego, to jemu podziękujcie i nic Was nie jest teraz szkoda!
~Ala2022-06-29 14:50:46 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Tbs a ciebie dziwią te podwyżki?
~Ala2022-06-29 14:50:29 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Też uważam, że ta kwota w porównaniu z ogólnym kosztem życia nie jest największa :/
~Oburzony2022-04-06 08:52:19 z adresu IP: (2a00:x:x:x)
Człowieku co Ty wogóle opowiadasz. Po 1 to co ma piernik do wiatraka, to że ktoś mieszka w Tbs od razu znaczy, że głosował na Kaczyńskiego? Tragiczne generalizowanie. Po 2 zapoznaj się człowieku najpierw z tematem zanim się wypowiesz, 300zł to uśredniona kwota podana w niektórych mieszkaniach będzie więcej. Mieszkańcy Tbs nie lamentują tylko walczą o to by z ich pieniędzy nie był finansowany zespół koszykarski np. A co się tyczy porównań z osobami mającymi kredyt i wyższymi podwyżkami rat kredytu, te osoby po spłacie kredytu bedą miały mieszkanie, a mieszkaniec Tbsu musi wpłacić 30% wartości mieszkania by móc wogóle wynajmować, a mieszkanie jeszcze trzeba urządzić to nie mały koszt dla osób, które nie mają takich zasobów by bank dał im kredyt na mieszkanie, czasem naprawdę wystarczy się chwilę zastanowić. Dodatkowo osoby mieszkające w Tbs po spłacie kredytu i wpłacie tych 30% nadal tego mieszkania nie dostaną, bo to jest dobra wola Tbsu czy odsprzedadzą, a inną kwestią jest to, że po tych kosztach mogą zarządać dodatkowej opłaty za spłacone mieszkanie.
~Tbs2022-04-06 08:41:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tu nie chodzi o formację PiS, PO, JS i jego ekipa.. Tu chodzi o podwyżki, które naliczone zostały z kosmosu. Jeśli dotychczas podwyżki czynszu wynosiły 35gr/m2. To czemu skoczyły aż do5zl!/m. Jeśli otrzymalibysmy rzeczowe, szczegółowe wyjaśnienia to NIKT nie podważyłby tych Cen. Jednak zarząd TBS - nic nie daje.. Ich uzasadnienie wygląda tak: są podwyżki bo są. Są podwyżki bo jest drogo. PARANOJA
~Magdalena2022-04-06 07:16:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja mieszkam w TBS od 2008 roku. Zawsze uważałam, że nie są to tanie mieszkania. Czynsze były dość wysokie w stosunku do mieszkań własnościowych. Ludzie mają różne sytuacje życiowe, wybraliśmy TBS. Nigdy nie spóźniłam się z żadnymi opłatami, nigdy nie zalegałam z niczym. Sugestie p. Sutryka są dla mnie niedopuszczalne. Wygląda na to, że spółka straciła z oczy cel jaki im przyświecał - mieszkania dla mniej zamożnych Wrocławian. Co dostajemy w zamian? Sponsoring Śląska, ostatnia umowa 800 tysięcy, zarobki prezesów 20 tysięcy. A kto za to wszystko płaci i na to wszystko łoży? Wszyscy mieszkańcy osiedli TBS. Brak kontroli nad spółką doprowadził do takich patologii, że czynsz + media w 54 metrowym mieszkaniu będzie wynosił 1800 zł. I teraz zadajmy sobie pytanie czy to jest normalne? Co następne? 2000, 2500?
~Mieszkaniec2022-04-06 06:51:28 z adresu IP: (31.186.xxx.xxx)
Do tej pory nie otrzymaliśmy informacji od TBS ile wydali na kluby sportowe, fundacje i stowarzyszenia w latach 2019, 2020, 2021, 2022 !
~Mieszkanka Tbs2022-04-06 06:31:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tym, którzy zastanawiają się nad opcja mieszkania w Tbs. Odradzam! Gdybym mogła tylko cofnąć czas.....Ale człowiek mądry po szkodzie...
~Ala2022-06-29 14:48:48 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Mieszkanka TBS a dlaczego odradzasz?
~Ala2022-06-29 14:48:23 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Podwyżki są przecież nie tylko w TBS. Popatrzcie jakie są chociażby ceny wynajmu mieszkania...
~Lana2022-04-10 15:01:40 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ja jestem na etapie rezygnacji z TBS Wrocław, ponieważ kupiłam własnościowe mieszkanie poza miastem. Jednak często takie mieszkania pomagają osobom, które nie mogą pozwolić sobie na kredyt co jednak nie oznacza, że nie powinny mieć miejsca podwyżki czynszów.
~Lokatorka 2022-04-06 06:22:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
.Dziękuję za poruszenie tematu podwyżek w TBS-ie. Podwyżki zawsze będą, i my to wiemy. Nasza wątpliwość budzi nie sama podwyżka, a jej wysokość. Wg nas, ale i wg byłego Prezesa TBS( który przecież ma dużo większą wiedzę na ten temat)podwyżka na mieszkanie ok. 300 zł nie jest zasadna. Dlatego piszemy pozwy, które są jedyną możliwością weryfikacji, czy faktycznie powinna podwyżka powinna być w tak wysokiej kwocie. W podwyżce znajduje się też kwota na remonty- i tutaj jasno trzeba zaznaczyć, że przez lata nic się w tym temacie nie działo. Temat rzeka.... Najsmutniejsza jest w tym wszystkim wypowiedź prezydenta Wroclawia JS., Który często zwraca uwagę na to jak ważny jest D I A L O G! A jaki dialog podjął z mieszkańcami TBS? Żaden, mamy płacić i o nic nie pytać.... A co do tego czy ma Pan Prezydent płacić wyższe koszty za nas - no jasne, że nie! Nikt tego nie oczekuje. Oczekiwaliśmy zrozumienia, zweryfikowania poprawności wyliczenia czynszu, wysłuchania mieszkańców i wstrzymania podwyżek do czasu przeprowadzenia audytu spółki. Niestety live Pana Prezydynta całkowicie pokazał brak zaangażowania w sprawy ważne dla wielu Wrocławian. A dialog u tego Pana –istnieje, ale tylko w teorii! "Trzeba płacić, tu nie ma żadnej filozofii". Za takiego Prezydenta Wrocławia podziękuję
~Piotr2022-04-06 06:00:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Od początku wymóg dla mieszkancow TBS byl taki, ze nie mogli posiadac inych mieszkań na własność oraz dochód sprawdzany corocznie przez wgląd do PIT mieszczący sie w granicach ponizej sredniej krajowej. To mieszkania dla niezamożnych osób, więc taka podwyżka bardzo boleśnie uderza w ekonomię tych osób i rodzin.
~Ala2022-06-29 14:47:36 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:a85d:x:x:x)
Oczywiście, że dotyka każdego, ale ludzie jakoś o tym zapominają.
~Ala2022-06-22 14:31:11 z adresu IP: (2a00:f41:2c5c:f3f8:2168:x:x:x)
A co z ludźmi, którzy nie mieszkają w tbsach? Przecież podwyżki dotykają każdego.
~Lana2022-04-10 14:59:37 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Aktualna sytuacja uderza w ekonomię wszystko mieszkańców kraju. Każdy doświadcza podwyżek. Trzeba się z tym pogodzić albo zrezygnować z TBSu.
~Ależ to prostak2022-04-06 05:46:43 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Arlekin proniemieckiego chowu stworzył cudaka-prostaka. To jaki będzie "wnuczek"?
~Ewa Kowalska2022-04-05 22:51:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dziękuję Radio Wrocław♥️ Zapłaciliśmy za te mieszkania 30 % ich wartości, to są kwoty sięgające nawet 90 tysięcy zł.,spłacamy w czynszu kredyt za mieszkania i ponosimy wszystkie koszty ich utrzymania. Nie jesteśmy darmozjadami i roszczeniowcami jak usiłuje się nas przedstawiać. Nieobecność przedstawicieli TBS znaczy więcej niż 1000 wywiadów i zapisanych stron maszynopisu. Wszystkim obecnym w studio bardzo dziękuję ♥️
~Lokatorka2022-04-05 22:06:38 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Dziękuję za podjęcie tematu.